تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر

 

تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر

 
تویوتا یاریس GRMN، حاصل تلاش دپارتمان گازو در پیست جهنم سبز است. به‌نظر می‌رسد که تیم مهندسی گازو ریسینگ، یکی از بهترین هاچ‌بک‌های سال ۲۰۱۸ را روانه بازار کرده است.
 
 
دپارتمان گازو ریسینگ تویوتا (Toyota Gazoo Racing)، مجموعه‌ای از بااستعدادترین تیم‌های مهندسی صنعت خودروسازی است که بارها جادوی تیونینگ و بهینه‌سازی آن‎ها را در خودروهای مسابقه‌ای تویوتا برای رقابت‌های رالی یا استقامتی دیده‌ایم.  مدتی است که دپارتمان گازو با تست محصولات تویوتا در پیست جهنم سبز به عرضه‌ی مدل‌های بهینه‌سازی شده برای تردد جاده، با پسوند «GRMN» مشغول است. این پسوند مخفف «Gazoo Racing» و پروژه‌ی «Meister of Nürburgring» است که مجموعه‌ای از خودروهای برند تویوتا مانند GT86، Mark X، ویتز، IQ و هاچ‌بک یاریس را شامل می‌شود.
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
 
نسل سوم تویوتا یاریس که در کلاس خودروهای شهری قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۱۳ در بازار کشورهای مختلف مانند تایلند و اندونزی در طرح‌های بدنه‌ی هاچ‌بک و سدان عرضه شد. یاریس استاندارد تغییراتی مهمی در پلتفرم و شاسی پیدا کرد تا با اضافه شدن دیفرانسیل لغزش محدود (LSD)، فرمان‌پذیری چابک‌تر و سوپرشارژر، پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری آن ۲۰۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیم تیونینگ و مهندسی گازو، در کنار جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و وزنی حدود ۱۱۳۵ کیلوگرم، تقریباً سبک وزن‌ترین خودروی این کلاس را به کد GRMN مزین کرد.
 
پس باید اقرار کنیم که کد GRMN، به قدری اهمیت دارد که خودروهای همراه شده با این کد در تعداد محدود تولید شوند. تولید یاریس GRMN مدل ۲۰۱۸ در بازار جهانی به ۶۰۰ دستگاه و قیمت بیش از ۳۶ هزار دلار محدود شده است. یاریس GRMN علاوه بر تبدیل شدن به یک هاچ‌بک منحصربه‌فرد، با مدل‌هایی چون هیوندای i30 N، فولکس واگن گلف GTI و پولو GTI وارد رقابت شده است.
 
تمرکز اصلی بر کیفیت سواری
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس
با این حساب، یاریس GRMN باید خودروی قابل قبولی باشد. البته باید صادقانه گفت که کابین و به‌خصوص داشبورد این مدل، چندان لوکس و زیبا نیست، اما تمام تجهیزات مورد نیاز در آن وجود دارد. سیستم رهیاب ماهواره‌ای (اگرچه که به‌طور کلی، کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد)، اتصالات تلفن همراه و پنل فرمان ساده و خوانا در کنار صندلی‌های اسپرت با روکش آلکانترا فضای داخلی یاریس GRMN را بدون کمبود جلوه می‌دهد. شاید اگر صندلی‌های در ارتفاع پایین‌تری نصب می‌شدند، دسترس به فرمان کوچک و خوش‌دست GT86 جدید، راحت‌تر می‌بود.
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
هرچقدر که فضای داخلی درنظر بیننده معمولی باشد، ظاهر خارجی و بدنه‌ی یاریس GRMN جذاب و اسپرت است. تزئینات قرمز و سیاه رنگ بدنه (تنها آپشن موجود) در کنار جلوپنجره‌ی طرح لانه زنبوری، هاچ‌بک یاریس را از دیگر خودروهای تویوتا جدا می‌کند. همانطور که می‌دانیم این نسخه از یاریس با الهام از مدل مخصوص مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) ساخته شده است که بدون شک با طراحی آشنای گازو ریسینگ، در خیابان‌ها جلب توجه خواهد کرد.
 
اما مهم‌ترین سؤال این است که: عملکرد یاریس GRMN در جاده چگونه است؟
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
کارشناسان زیادی تأیید کرده‌اند که تست رانندگی یاریس GRMN با تایرهای نیمه مسابقه‌ای بسیار لذت‌بخش بوده است. حتی به لطف تغییر وزن و حمایت دیفرانسیل، بیش‌فرمانی حاصل از رها کردن پدال گاز، لبخند هر راننده‌ای را نمایا می‌کند. فرمان‌پذیری یاریس تربیت شده در نوربرگ‌رینگ، تیز و حساس و سرزنده است؛ با قرار دادن این فرمان‌پذیری در کنار پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری با حداکثر دور موتور ۷۰۰۰ و ترمزهای پرقدرت با کالیپرهای سفیدرنگ، یاریس GRMN سواری سراسر هیجان در اختیار سرنشینان می‌گذارد.
 
بهینه‌سازی در جهنم سبز
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
یاریس GRMN به‌صورت استاندارد با تایرهای برند بریج‌استون (Bridgestone) همراه است؛ اگرچه که یاریس دوست‌داشتنی با این تایرها، همانند بهترین هاچ‌بک‌های دنیا، کمی کم‌فرمانی دارد، ولی عملکرد کلی آن در پیچ‌های تند و ۱۸۰ درجه همچنان خیره‌کننده است. دمپرهای سفارشی برند Sachs و شاسی تقویت شده، کاملاً جوابگوی عملکرد لذت‌بخش یاریس GRMN در بیشتر جاده‌ها هستند.
 
با اینکه معمولاً خودروهای بهینه‌سازی شده در پیست نوربرگ‌رینگ، فنربندی سفت و محکمی دارند، ولی دمپرهای سفارشی به کیفیت سواری کمک می‌کنند و رانندگی در بزرگراه‌ها و جاده‌های خلوت، با سیستم اگزوز نسبتاً پر سروصدای یاریس، بدون مشکل امکان پذیر است. شاید باتجربه اولین رانندگی با یاریس GRMN، دسته دنده‌ی نسبتاً بزرگ و فرمان‌پذیری حساس آن جلب توجه کند. به‌خصوص دسته دنده که برعکس در مدل‌هایی مانند مزدا میاتا MX-5 یا فورد فیستا ST بسیار کوچک‌تر هستند.
 
کلام آخر
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
تمام ۶۰۰ دستگاه موجودی درنظر گرفته شده برای یاریس GRMN پیش‌فروش شده است. با اینکه این خودرو لیاقت این موفقیت را دارد، ولی قیمت آن در برابر فورد فیستا ST یا گلف GTI چندان مناسب نیست. به هرحال یاریس GRMN نه به عنوان یک خودروی کاربردی، بلکه به عنوان یک هاچ‌بک لذت‌بخش تولید شده است و پیش فروش شدن تمام موجودی آن، نشان از موفقیت این خودرو دارد.
 
شما نظرتان در خصوص این مدل از تویویتا چیست؟
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا یاریس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فرهاد : سلام خدا رو شکر منم تعیین رنگ شدم: سفید واریز: دو مرداد ساعت یازده شماره پذیرش: 11915484
عرفان : سلام آقا شایان ببخشید شما واریزی شهریور طرح فوق العاده هستین؟
علی : سلام .t8 مشکی تحویل ۹۰ روزه ثبت نام ۱۴ مرداد اقساط امروز پلاک شد رفت تو ارسال مدارک
رحیمی : من فاکتور بشم از دستم راحت میشین دعا کنین زودتر فاکتور شم
رحیمی : ایندفه برم نمایندگی هم خودم هم اونارو اتیش میزنم
J7سفید ۱۶تیر : خیر همچنان منتظر مدارک و تحویل خودرو
جواد j4 : 6 ماه انتظار واقعا بزرگترین اشتباهه خرید کردن از این شرکت کسی هم نیست نظارتی داشته باشه واقعا نخرید پشیمون میشید
آنا : سلام من خودرو شاهین ثبت نام کردم تحویل زده زمستان 1403 میتونم تا تحویل خودرو ماشین بخرم و پلاک به نام خودم بشه؟ یا زمان تحویل ماشین دوباره استعلام پلاک گرفته میشه؟
رحیمی : 🌹سلام دوستان 🌹 ❤️ ما بایدیه کاری کنیم به نظرم تنهایی و دست رو دست گذاشتن بسه❤️ 👑همه بیاین این پایین آمادگی خودتون رو اعلام کنید👑 😍که با هم بریم ورزش صبحگاهی برای آرامش😍 😊و بعد بریم کوه برای مدیتیشن😊 🪻من و خدا رو شکر کنید با هم دوست شدیم و به آرامش رسیدیم🪻 💕ماباید از زندگی در لحظه زندگی لذت ببریم 💕 🌺☘️🌹حالا کی پایس اکیپ تشکیل بدیم تا ماشینامون میاد با هم رفیق شیم🌺🌺 بشیم یه خانواده خانواده ماشین ها وای چقدر خفن با هم بریم شمال بریم کوه بریم دشت بریم مسافرت همه دست تو دست هم بعد بچه هامون با هم دوست شن بعد ازدواج کنن بعد برای هم تولد و مهمونی بگیریم خونه ی همدیگه بریم با هم تجارت ها را بیاندازیم وای چقدر خفن هر کی پایس اعلام کنه☘️☘️☘️🌺🌺🌺🌺🌺
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مصطفی : جریمه تاخیر چقده؟
2070 : 207 پانا سفید . تحویلی 30 ابان بودم فاکتور 13 آذر . 22 آذر تحویل خودرو
Saadat سورن جدید آذر : کسی هست طرح جدید اخیر تحویل گرفته باشه من 21 پیام امد آماده است ولی میگن 10 روز طول میکشه بیاد سورن جدید تحویل 25 آذرم
2070 : من امروز تحویل گرفتم قسمت همه
استپ همدان : قیمت کارخانه کوییک rs صد میلیون گران شد ماشینی که برای طرح تبدیل گذاشته بودن شده چهارصد و ده
محمد : سلام مجدد من همون دوستی هستم که 30 مرداد تکمیل کرده بودم چند روز قبل خاکستری فاکتور شدم روز 21 پلاک انلاین هم صادر شد
مجتبی : من سوال کردم جمله پرسشی بود نگفتم که دوگانه میدن
علیرضا : دوستان دوتا ماشین ثبت نام کردم یکیش فاکتور شده یکیش نشده صبح فاکتور شده پراید وانت اذر 1
مهدی رانا تحویلی 26 آذر : داداشا ماشین پلاک بخوه میره برای حمل و تحویل . اسناد معمولا دو هفته زمان میبره و پست میشه . پس نپرسین چطور زود تحویل گرفتین
پوریا : اطلس سفید مشکی تکمیل وجه 30 مردادماه خدا رو شکر امروز چک کردم فاکتور شده.انشاله این مسولین یه فکری کنند به حال مردم