تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر

 

تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر

 
تویوتا یاریس GRMN، حاصل تلاش دپارتمان گازو در پیست جهنم سبز است. به‌نظر می‌رسد که تیم مهندسی گازو ریسینگ، یکی از بهترین هاچ‌بک‌های سال ۲۰۱۸ را روانه بازار کرده است.
 
 
دپارتمان گازو ریسینگ تویوتا (Toyota Gazoo Racing)، مجموعه‌ای از بااستعدادترین تیم‌های مهندسی صنعت خودروسازی است که بارها جادوی تیونینگ و بهینه‌سازی آن‎ها را در خودروهای مسابقه‌ای تویوتا برای رقابت‌های رالی یا استقامتی دیده‌ایم.  مدتی است که دپارتمان گازو با تست محصولات تویوتا در پیست جهنم سبز به عرضه‌ی مدل‌های بهینه‌سازی شده برای تردد جاده، با پسوند «GRMN» مشغول است. این پسوند مخفف «Gazoo Racing» و پروژه‌ی «Meister of Nürburgring» است که مجموعه‌ای از خودروهای برند تویوتا مانند GT86، Mark X، ویتز، IQ و هاچ‌بک یاریس را شامل می‌شود.
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
 
نسل سوم تویوتا یاریس که در کلاس خودروهای شهری قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۱۳ در بازار کشورهای مختلف مانند تایلند و اندونزی در طرح‌های بدنه‌ی هاچ‌بک و سدان عرضه شد. یاریس استاندارد تغییراتی مهمی در پلتفرم و شاسی پیدا کرد تا با اضافه شدن دیفرانسیل لغزش محدود (LSD)، فرمان‌پذیری چابک‌تر و سوپرشارژر، پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری آن ۲۰۹ اسب بخار قدرت و ۲۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. تیم تیونینگ و مهندسی گازو، در کنار جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی و وزنی حدود ۱۱۳۵ کیلوگرم، تقریباً سبک وزن‌ترین خودروی این کلاس را به کد GRMN مزین کرد.
 
پس باید اقرار کنیم که کد GRMN، به قدری اهمیت دارد که خودروهای همراه شده با این کد در تعداد محدود تولید شوند. تولید یاریس GRMN مدل ۲۰۱۸ در بازار جهانی به ۶۰۰ دستگاه و قیمت بیش از ۳۶ هزار دلار محدود شده است. یاریس GRMN علاوه بر تبدیل شدن به یک هاچ‌بک منحصربه‌فرد، با مدل‌هایی چون هیوندای i30 N، فولکس واگن گلف GTI و پولو GTI وارد رقابت شده است.
 
تمرکز اصلی بر کیفیت سواری
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس Toyota Yaris GRMN 2018 / تویوتا یاریس
با این حساب، یاریس GRMN باید خودروی قابل قبولی باشد. البته باید صادقانه گفت که کابین و به‌خصوص داشبورد این مدل، چندان لوکس و زیبا نیست، اما تمام تجهیزات مورد نیاز در آن وجود دارد. سیستم رهیاب ماهواره‌ای (اگرچه که به‌طور کلی، کمی قدیمی به‌نظر می‌رسد)، اتصالات تلفن همراه و پنل فرمان ساده و خوانا در کنار صندلی‌های اسپرت با روکش آلکانترا فضای داخلی یاریس GRMN را بدون کمبود جلوه می‌دهد. شاید اگر صندلی‌های در ارتفاع پایین‌تری نصب می‌شدند، دسترس به فرمان کوچک و خوش‌دست GT86 جدید، راحت‌تر می‌بود.
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
هرچقدر که فضای داخلی درنظر بیننده معمولی باشد، ظاهر خارجی و بدنه‌ی یاریس GRMN جذاب و اسپرت است. تزئینات قرمز و سیاه رنگ بدنه (تنها آپشن موجود) در کنار جلوپنجره‌ی طرح لانه زنبوری، هاچ‌بک یاریس را از دیگر خودروهای تویوتا جدا می‌کند. همانطور که می‌دانیم این نسخه از یاریس با الهام از مدل مخصوص مسابقات رالی قهرمانی جهان (WRC) ساخته شده است که بدون شک با طراحی آشنای گازو ریسینگ، در خیابان‌ها جلب توجه خواهد کرد.
 
اما مهم‌ترین سؤال این است که: عملکرد یاریس GRMN در جاده چگونه است؟
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
کارشناسان زیادی تأیید کرده‌اند که تست رانندگی یاریس GRMN با تایرهای نیمه مسابقه‌ای بسیار لذت‌بخش بوده است. حتی به لطف تغییر وزن و حمایت دیفرانسیل، بیش‌فرمانی حاصل از رها کردن پدال گاز، لبخند هر راننده‌ای را نمایا می‌کند. فرمان‌پذیری یاریس تربیت شده در نوربرگ‌رینگ، تیز و حساس و سرزنده است؛ با قرار دادن این فرمان‌پذیری در کنار پیشرانه‌ی توربوشارژ ۱.۸ لیتری با حداکثر دور موتور ۷۰۰۰ و ترمزهای پرقدرت با کالیپرهای سفیدرنگ، یاریس GRMN سواری سراسر هیجان در اختیار سرنشینان می‌گذارد.
 
بهینه‌سازی در جهنم سبز
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
یاریس GRMN به‌صورت استاندارد با تایرهای برند بریج‌استون (Bridgestone) همراه است؛ اگرچه که یاریس دوست‌داشتنی با این تایرها، همانند بهترین هاچ‌بک‌های دنیا، کمی کم‌فرمانی دارد، ولی عملکرد کلی آن در پیچ‌های تند و ۱۸۰ درجه همچنان خیره‌کننده است. دمپرهای سفارشی برند Sachs و شاسی تقویت شده، کاملاً جوابگوی عملکرد لذت‌بخش یاریس GRMN در بیشتر جاده‌ها هستند.
 
با اینکه معمولاً خودروهای بهینه‌سازی شده در پیست نوربرگ‌رینگ، فنربندی سفت و محکمی دارند، ولی دمپرهای سفارشی به کیفیت سواری کمک می‌کنند و رانندگی در بزرگراه‌ها و جاده‌های خلوت، با سیستم اگزوز نسبتاً پر سروصدای یاریس، بدون مشکل امکان پذیر است. شاید باتجربه اولین رانندگی با یاریس GRMN، دسته دنده‌ی نسبتاً بزرگ و فرمان‌پذیری حساس آن جلب توجه کند. به‌خصوص دسته دنده که برعکس در مدل‌هایی مانند مزدا میاتا MX-5 یا فورد فیستا ST بسیار کوچک‌تر هستند.
 
کلام آخر
 
تویوتا یاریس، سبک‌تر و پرقدرت‌تر
 
تمام ۶۰۰ دستگاه موجودی درنظر گرفته شده برای یاریس GRMN پیش‌فروش شده است. با اینکه این خودرو لیاقت این موفقیت را دارد، ولی قیمت آن در برابر فورد فیستا ST یا گلف GTI چندان مناسب نیست. به هرحال یاریس GRMN نه به عنوان یک خودروی کاربردی، بلکه به عنوان یک هاچ‌بک لذت‌بخش تولید شده است و پیش فروش شدن تمام موجودی آن، نشان از موفقیت این خودرو دارد.
 
شما نظرتان در خصوص این مدل از تویویتا چیست؟
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تویوتا یاریس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : منم ۲.۵ تکمیل وجه کردم شاهین جی
شاهین جی Escموعد تحویل اردیبهشت : باسلام وقت همگی بخیر من چند بار در هفته به سایپا زنگ میزنم تو این یک ماه اخیر بهم گفتن تا۱/۳۱ شاهین جی فاکتور شده،،من خودم ۲/۲هستم اگه کسی مثل این مدل شاهین هست که تا ۱/۳۱تکمیل وجه و ثبت سخاش تا این بازه زمانی بوده ممنون میشم اطلاع بده🙏 ایشاالله که همه ی ماچشم انتظارها بزودی فاکتور بشیم
تبدیلی sr3 : دوستان لطفاً بفرمایید چه مدارکی از sr3 رو تحویل گرفتید
نادر۲۳ اسفند : سلام.تا این لحظه خیر...
شاهین پلاس ۸ اردیبهشت : باسلام خدمت دوستان . افرادی که تاریخ ۲۳ اسفند بودن فاکتور شدن؟
شاهین g : خب عزیزان میان میگین من یزدم شمارتونم بزارین دیگه
جواد : کاش تو سوراخ دیوار کرده بودند شما دنیا نمیومدید مشتی مردم آزار حرام خور
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا آپشنال : سلام دوستان آماده صدور فاکتور تاریخش هیچ تاثیری و ربطی به فاکتور نداره دریافت پرونده وقتی به روز بشه فاکتور هم انجام میشه.
حمودی اهواز : سلام دوستان، من تبدیل زدم به 207 ، موعد تحویلم اوایل تیر بوده فوق العاده ، تماس گرفتم گفتن 25 روز از موعد تحویل باید بگذره تا فاکتور شید. ان شاء الله هممون به زودی فاکتور شیم.
اپشنال شهریور : اصلا منظورتو متوجه نشدیم بقیه ی دوستان بگن دوستم چی گفتن
ساحل : به اقا هومن سلام ممنون ولی من فکر کنم فردا فاکتور میشیم صدرصد یا تا آخر این هفته. ممنون از اقا یا خانم تبدیل شما لطف دارین
نعیم : در سامانه فروش ایران خودرو، وضعیت «آماده برای صدور فاکتور» ممکن است چند بار به روزرسانی شود، و این مسئله باعث سردرگمی خریداران می شود. دلایل اصلی این اتفاق عبارت اند از: 1. فرآیندهای داخلی متوالی بعد از اینکه خودرو وارد مرحله صدور فاکتور می شود، چندین اقدام فنی و مالی باید انجام شود (مثل تأیید نهایی پرداخت، هماهنگی بارگیری، بررسی تطابق مدارک و غیره). هر بار که یکی از این مراحل تکمیل یا تغییر می کند، وضعیت ممکن است دوباره «آماده برای صدور فاکتور» ثبت یا به روزرسانی شود. 2. تأخیر در تطبیق اطلاعات گاهی ممکن است اطلاعات پرداخت یا تحویل از سوی بانک یا انبار دیرتر به سامانه برسد و سامانه مجدد وضعیت را آپدیت کند، حتی اگر وضعیت ظاهرا تغییری نکرده باشد. 3. خطا یا ناهماهنگی در سیستم سیستم های بزرگ مانند سامانه فروش ایران خودرو ممکن است دچار باگ، تاخیر در همگام سازی اطلاعات بین بخش های مختلف یا تداخل در اطلاعات مشتریان شوند که منجر به چندبار ظاهر شدن یک وضعیت شود. 4. تغییر در زمان بندی تحویل یا اولویت بندی در مواردی، اولویت تحویل یا ترتیب فاکتور زدن خودروها تغییر می ک ...
فرنوش : در پاسخ به مهسا فکر کنم یکی دو ماهی طول بکشه
مهسا : سلام ماشین ایکس 33اتومات امروز بیمه شده معلومه کی تحویل داده میشه به یزد
علیرضا : سلام من هم چند روز پیش که رفتم اداره فروش سایپا اونجا هم همین حرف رو زدن گفتن چون کروز با ایران خودرو یکی شده قطعه به ما نمیده
دنا خاکستری تحویل تیر : واقعا مسخرس ی اپراتور گذاشتن مال همرو تاریخ اماده شدن فاکتور رو. به روز میکنه گل بگیرن سردر ایران خودرو
ساندروی 96 : من هم با نمایندگی تماس گرفتم، گفت طرح تبدیل نداریم،