خیز سایپا برای افزایش سهم از بازار جهانی

 

خیز سایپا برای افزایش سهم از بازار جهانی

 
حدود ۱۰ ماه قبل و در حاشیه چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو ایران، مدیرعامل سیتروئن گفت که همکاری سیتروئن و سایپا، راهبردی و برای بلندمدت طراحی شده است و امروز شاهد آغاز تولید آزمایشی خودروهای سیتروئن در خطوط کارخانه سایپا-سیتروئن(کاشان) هستیم.
 
همایش خودرو از آن دست رویدادهایی است که اهمیت مذاکرات قبل و بعد از همایش از خود رویداد می تواند بیشتر باشد زیرا مسیر حرکت و سرانجام مذاکرات و تفاهمات را روشن می کند.
 
در همایش بین المللی خودرو در سال ۹۵ که برای چهارمین سال رخ می داد شرکت های خودروسازی ایرانی و خارجی بسیار برای آینده کاری خود در بازار ایران تلاش و البته گفت وگو کردند. بسیاری از این گفت وگوها به تفاهم و برخی به عقد قرارداد منتهی شد که از این قبیل می توان به قرارداد سایپا و سیتروئن اشاره کرد که از نظر اهمیت در درجه بالایی قرار داشت.
 
حضور مدیرعامل شرکت سیتروئن در همایش و حضور مدیران خودرویی کشور و مدیران سایپا راه را برای مذاکرات چهره به چهره باز کرد و به همین دلیل یکی از مهمترین همکاری های خودرویی پس از برجام فی ما بین سایپا و سیتروئن کلید خورد.
 
براساس این گزارش، لیندا جکسون مدیرعامل سیتروئن در خصوص قرارداد همکاری مشترک با سایپا می گوید: این همکاری در استراتژی جامع گروه پژو-سیتروئن جایگاه ویژه‌ای دارد و همانطور که در اظهارات مدیران ارشد مجموعه پژو–سیتروئن اعلام شده است، سیتروئن و سایپا با یکدیگر یک پیوند ۵۰ ساله داشته و کمتر شرکتی در دنیا وجود دارد که سیتروئن با آن چنین پیوند محکمی با چنین قدمتی داشته باشد. ما تلاش می کنیم این پیوند هر سال توسعه بیشتری یابد.
 
اظهار نظرهای مدیران شرکت فرانسوی و استقبال از حضور در صنعت و بازار خودروی ایران این نوید را می دهد که در دور جدید قراردادهای خودرویی این خودباوری در نزد طرف ایرانی به اندازه ای رشد کرده است که دیگر شرکت های طرف قرارداد تنها به فکر صادرات محصول نهایی به ایران نبوده و تولید همراه با صادرات را برای آینده کاری خود انتخاب کرده اند.
 
بی شک برند سیتروئن یکی از محبوب ترین برندهای خودرویی در ایران و جهان است و شاید زانیتا و دلبستگی ایرانیان به این خودرو شاهدی بر این ماجرا باشد که ایرانیان از کیفیت محصولات سیتروئن خاطره بدی به یاد ندارند.
 
فعالیت دوباره سیتروئن و سایپا در قالب یک شرکت جوینت ونچر و تعهد شرکت فرانسوی برای صادرات ۳۰ درصد از محصولات جدید در بازار جهانی، از چند منظر قابل بررسی است.
 
اول آنکه با تشکیل یک شرکت مشترک، بحث استفاده از قابلیت های مجموعه های ایرانی به خوبی دیده می شود و در ادامه راه، طرف فرانسوی می تواند با ورود تکنولوژی و دانش فنی، صنعت خودروی ایران را متحول نماید یعنی درست همان کاری که سال ها پیش رنو در هنگام عقد قرارداد تندر۹۰ انجام داد و بخشی از صنعت خودرو و البته قطعه سازی کشور به روز شدند.
 
همانطور که اشاره شد قطعه سازان طرف قرارداد با سیتروئن نیز می توانند با طرف های ایرانی جوینت شده و موجب حضور ایرانیان در بازارهای بین المللی و البته تقویت کیفیت تولیدات ایشان شود.
 
از طرفی با تولید مشترک سایپا و سیتروئن و صادرات ۳۰ درصد محصولات به بازارهای جهانی، می توان امیدوار بود که سایر تولیدات سایپا در صورت دستیابی به کیفیت و استانداردهای بین الملی، بسیار راحت تر بتوانند راه خود را برای حضور در بازارهای منطقه و شاید کمی دور تر باز کنند.
 
استفاده از تمام ظرفیت خالی مانده سایپا کاشان که حالا با نام سایپا سیتروئن نامیده می شود می تواند به اقتصاد مناطق شهری و روستایی مجموعه خودروسازی کاشان نیز کمک کند و بخشی از سرمایه گذاری انجام شده در شهر کاشان که بی استفاده رها شده بود با تولید خودروهای با کیفیت سیتروئن و با ارزش افزوده بسیار بالا به ثروت ملی کشور بازگردد.
 
بی شک بخشی از صنعت خودروسازی و صنعت قطعه سازی کشور به دلیل برخی اتفاقات اخیر با ضعف های بسیاری رو به رو شده و شاید به همین دلیل نیز بخشی از تولیدات سال های گذشته از نظر کیفی سازی در حد بسیار خوبی قرار نگرفت و فرصت همکاری با برندهای برتر می تواند این ضعف ها و کاستی ها را با سرعتی بیشتر بهبود بخشد.
 
از این رو می توان توافق سایپا و سیتروئن را به عنوان برگ زرین دیگری از فرصت های همایش های بین المللی صنعت خودرو به خصوص همایش چهارم دانست و ابراز امیدواری کرد که در همایش پنجم از این دست اتفاقات مهم و البته بیشتر نیز رخ دهد.
 
 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا , سایپا کوییک






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
مهدی پلاس : سلام امروز زنگ زدم سایپا امپراتور گفت تا25اسفند فاکتور شده گفتن شماهم صبور باشید تافاکتوربشیدبهش گفتم چقدر صبور باشیم هرچه گفتم چه مشکلی هست که فاکتور نمیکنید فقط گفت صبورباشیم صبوردیگه بنظرم زنگ نزنیم سنگین ترهستیم
ارزو : بنز بی ام وه با اون همه عظمت تقاضا اینقدر تاخیر تو تحویل ندارن حالا فرقون سازی سایپا نزدیک ۳ ساله خون مارو کرده تو شیشه
شاهین Gl : چون کسی فاکتور نشده
شاهین Gl : مبارک باشه نهایتا ی هفته تا دو هفته بستگی داره کی بارش کنن
شاهین 1404 : اخه کجای دنیا ماشین ۹ ماه تو تأخیره اگه خودمون می خواستیم ماشین رو سر هم کنیم زودتر به دستمون رسیده بود اگه الان این اتفاق تو ی کشور درست حسابی افتاده بود درش تخته کرده بودن
زری : الهی روز خوش نبینید مدرسه ها داره کم کم باز میشه ما هم با بچه مدرسه ایی بی وسیله تو سرمای پاییز چ فکرا داشتیم ک ماشین دیه میاد فقط خدا زجرتون بده .100گرم طلام رفت باد هوا خدا ب زمین گرم بزنتون انشالله این نفرینها گریبان گیرتون بشه
اردی پلاس : احسان خان،قرار داد رو با دقت بخوان 16%سود مشارکت است که هنگام پرداخت مبلغ تکمیلی از کل قیمت خودرو کسر کردند و تسویه شد.سود تاخیر 12% است ،که به کل مبلغ پرداختی( مثلا 800 میلیون) تعلق میگیرد،اما چون در هنگام تکمیل وجه ، بشما اعلام کردند تحویل خودرو یکماه دیگر،این سود تاخیر از یکماه بعد از تکمیل وجه شما تا موعد تحویل خودرو پرداخت میشود،مثلا اکر شما اول اردیبهشت تکمیل وجه کرده باشی و مثلا اول مهر خودرو را تحویل بگیری،از اول خرداد تا پایان شهریور( چهار ماه) به آن 800 م تومان سود تاخیر 12 درصد سالانه تعلق میگیرد، برای 4 ماه جمعا یه مبلغی حدود 32 میلیون تومان.بر خلاف تصور عموم ،مبلغ زیادی نیست و آن مبالغ بالا که بعضی دوستان گفتند صحیح نیست.،تازه آن را هم 6 تا 7 ماه بعد ( اگر موجودی داشته باشند)پرداخت میکنند. خلاصه کلام:رویش خیلی حساب نکن،اصل تحویل ماشین است.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ار اس : بالاخره منم فاکتور شدم،واریزی28 اردیبهشت الان فاکتور شدم
عیسی : مشکلی نیست تعویض پلاک توضیح بده یه تعهد امضا میکنی
111 : سلام شماره پرونده 154182 تاریخ دریافت پرونده 1/11و فاکتور شده 5/16 پلاک 5/18 حمل 5/21 و تحویل گرفتم دیروز و با تاخیر 50 روزی حساب کنین از موعد تحویل و جریمه تحویل رو هرچی باشه میدن به من زنگ زدن که میخوای از جریمه تاخیر کارت طلایی بخری منم خریدم انشالله همه به خوشی استفاده کنین
خرزوخاک سایپا : ای خو گمال بطور فوقالعاده ریا د مین قور بوک ماشین فوقالعادتو
راناسفید31تیر : کارت طلایی صددرصد از بیمه بدنه بهتره شک نکنید
احمد جنوب : کسی اکه دعوت نامه ساینا دوگانه هفته چهارم مرداد پیام رفته براش علام کنه
شهرام : سلام دوستان این جریمه تاخیری که برامون میاد میدن یا الکیه؟؟؟ کسی هست که گرفته باشه؟؟؟
افشین : 11بهمن 403تکمیل وجه کردم ازهمون موقع چراغ تخصیص روشنه مرحله شماره گذرای وپلاک یعنی 6ماه اکه بره رومرحله بعدی یعنی فاکتورفوقش72ساعت بعدبه دستم میرسه اگه سایپاتااون موقع دق مون نده
منتظران آر اس : داداش رو سیستم نشسته هنوز ، امروز چک کن فاکتور شدی صد درصد ، منم یازده خردادم دیروز فاکتور شدم
غلامعلی : الهی به امید فاکتورشدن