فشار به مصرف‌کننده با کاهش آپشن در کنار افزایش قیمت

 

فشار به مصرف‌کننده با کاهش آپشن در کنار افزایش قیمت

 
خبر ورود سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به موضوع افزایش قیمت خودروهای وارداتی، درحالی منتشر شد که واردکنندگان معتقدند ورود سازمان حمایت تاثیری در بازار نخواهد داشت و تنها روند اداری شرکت‌ها را کند خواهد کرد.
 
 فشار به مصرف‌کننده با کاهش آپشن در کنار افزایش قیمت
 
به گزارش« اخبار خودرو » ، معاون بازرسی سازمان حمایت دیروز در یک اظهارنظر گفته بود قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی ضوابط خاص خود را دارد که در سایت سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درج شده است. برهمین اساس واردکنندگان نیز باید مطابق این دستورالعمل نسبت‌به قیمت‌گذاری محصولات خود اقدام کنند. 
 
شهرام میرآخورلو همچنین خبر داده بود که با ابلاغیه‌ای به شرکت‌های وارد‌کننده اعلام شده است قبل از انتشار قیمت‌های جدید خود آنالیز آن را به سازمان حمایت ارسال کنند چراکه اگر قیمت‌گذاری خودروهای وارداتی خارج از این چهارچوب باشد شرکت وارد‌کننده ملزم به کاهش قیمت‌هاست. 
 
این اظهارنظر درحالی صورت می‌گیرد که واردکنندگان می‌گویند مطابق با ضوابط تعیین‌شده در سازمان حمایت، قیمت‌های خود را تعیین کرده‌اند و ورود سازمان به این بحث تغییری در بازار ایجاد نمی‌کند.
 
افزایش نرخ ارز، اصالت کالای وارداتی و روند نظارت بر واردات
مدیر بازاریابی و فروش شرکت آرین‌موتور با بیان اینکه ما مشکلی برای ورود سازمان حمایت نداریم و مطابق با شرایط اعلام شده توسط این سازمان کار می‌کنیم، گفت: «نکته مهم این است که این افزایش قیمت تنها ناشی‌از رفتار شرکت‌های واردکننده نیست و از یک‌سری مولفه دیگر مانند افزایش نرخ ارز، افزایش تعرفه‌های وارداتی و هزینه‌های واردات تاثیر می‌پذیرد.» 
 
علی شکوهی درباره تاثیر ورود سازمان حمایت بر بازار گفت: «تاثیر مستقیم ورود این سازمان این است که فرایندهای کار ما را کندتر می‌کند و هیچ‌گونه تاثیر قابل‌ملاحظه‌ای روی قیمت‌ها در بازار نمی‌گذارد.» 
 
وی بیان کرد: «سازمان حمایت اعلام می‌کند قیمت خودرو مثلا با ۷درصد سود تعیین شود. با این شرط، ممکن است خیلی از افراد خودروهایی بدون آپشن و حتی کارکرده وارد کنند، همان‌طور که در گذشته هم پیش می‌آمد که مثلا آپشنی در مشخصات خودرو زده شده بود اما درواقع وجود نداشت. این کار همچنین باعث می‌شود خیلی از واردکنندگان از کشورهای همسایه و حوزه خلیج فارس ماشین‌هایی را وارد کنند که اصالت لازم را ندارند که نتیجه آن ضرر مشتری خواهد بود.» 
 
شکوهی ادامه داد: «اگر دولت بنیادی‌تر به موضوع نگاه کند و افزایش نرخ ارز و تعرفه‌ها را موردبررسی قرار دهد، در تعیین قیمت خودروهای وارداتی موثرتر خواهد بود. درواقع برای حل چنین مشکلاتی بهتر است بر افزایش نرخ ارز، اصالت کالای وارد شده و روند واردات نظارت صورت گیرد.» 
 
وی تاکید کرد: «بازار خودروهای وارداتی با یک آشفتگی بزرگ مواجه است و نرخ ارز دوباره در این روزها با تغییرات لحظه‌ای روبه‌رو می‌شود، به‌طوری که در ۳روز اخیر افزایش ۱۰ تا ۱۵درصدی داشته است.»
 
کنترل نرخ ارز، راهی برای کنترل قیمت‌ها
 
دبیر انجمن واردکنندگان خودرو هم با بیان اینکه واردکنندگان مشکلی برای ورود سازمان حمایت به بحث قیمت‌ها ندارند، به «دنیای خودرو» اظهار کرد: «تاکید ما تا جایی است که حتی به‌عنوان واردکننده علاقه داریم خودرو را عینا مطابق ارزش آن در خارج از کشور در اختیار مردم بگذاریم؛ به‌طوری که مصرف‌کننده بتواند مثلا با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان یک سانتافه سوار شود. در این صورت بازار فروش ما هم بیشتر می‌شود و به مردم خدمات بیشتری می‌رسانیم.» 
 
مهدی دادفر با تاکید بر اینکه از دی ماه سال گذشته یعنی حدود یک سال پیش واردکنندگان درباره افزایش قیمت خودرو در نتیجه یک‌سری اقدامات هشدار داده بودند، گفت: «افزایش قیمت توسط واردکنندگان اتفاق نیفتاده است بلکه قیمت ارز بالا رفته است و تعرفه‌های واردات هم به‌طور متوسط ۴۰درصد زیاد شده است و مجموعه این اتفاقات باعث بالا رفتن قیمت خودرو شده‌اند.» 
 
وی با اشاره به اینکه واردکنندگان طبق ضوابط سازمان حمایت عمل کرده‌اند، گفت: «حتی قبل از اعمال تعرفه‌ها، به دلیل وجود تقاضا و نبود واردات، قیمت‌ها افزایش یافته بود. شرکت‌های نمایندگی تا قبل از اعلام تعرفه، قیمت‌ها را بالا نبردند و منتظر اعلام تعرفه بودند. زیادشدن قیمت‌ها توسط کسانی که قصد فروش خودرو داشتند رخ داد و به واردکنندگان مرتبط نبود.» 
 
وی تاکید کرد: «تلاش واردکنندگان این است که مردم در برابر هزینه‌ای که می‌دهند خدمات خوبی دریافت کنند و عده‌ای نتوانند بیش از اندازه سود ببرند.» 
 
وی با اشاره به اینکه تعیین قیمت‌ها باید به سازوکار بازار سپرده شود، گفت: «دولت متاسفانه به‌رغم فرمایشات مقام معظم رهبری اصلا علاقه‌ای ندارد که دست از کار تصدی‌گری بردارد و بازار را برای مردم آزاد بگذارد.»
 

منبع

دنیای خودرو

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , آپشن , داشبورد






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : کسی با سیپا تماس نگرفته؟
محمد اطلس مشکی : داداش دیگه ۶۷۰ کذبه طرف ۶۴۰ میره ۲۰۷ تیوتری میگیره هم خوش رخ تره هم باکلاس تر .. ولی من به شخصه بین ۲۰۷تیوتری و اطلس ( بدون در نظر گرفتن قیمت ) انتخابم قطعا اطلسه اونم فقط بخاطر موتور کم استهلاک و سانروفش
Karimi : سلام عزیزان .از تیر ماهیا فاکتور شدن؟
ممد : اقا فروردین بود اشتباه کیبوردم نوشت
اس فایو مهر : یک ماهه میگن ۱۰۰درصد ۲۶خرداد تحویلتون میدن الان دوباره زنگ زدم میگن فعلا صبر کنید خبری نیست خبر مرگتون ۱۰ ماهه صبر کردم دیگه چقدر صبر کنم؟؟؟؟ بزرگترین اشتباه زندگیم خرید کردن از این شرکت بی سر و صاحاب بود و هست و خواهد بود
مردانی : سلام دوستان وقت بخیر به نظر من تجمع عالی هست ولی یکی دیگه از راه های فشار آوردن به مسولین مربوطه اینه که از طریق فضای مجازی مثل روبیکا و ایتا که خبر فوری یا اخبار خودرو داره مشکلاتمون رو رسانه ای کنیم بلاخره تاثیر داره
تارا v1 پلاس : سلام دوستان امروز ماشین کسی پلاک نشده؟ داستان چیه مدتیست پلاک نمیکنند، این مدت نصب پلاک غیر معمول طول کشید. فکر کنم خودروهایی که بعد از بیست خرداد فاکتور شدن هنوز پلاک نشدن در حالت معمول حداکٍر 48 ساعت بایستی طول بکشد
پارسا : من تارا پلاس سفید فروش فوری 21خرداد بودم که 25خردادفاکتور شد
اس تری : کسی که قبل خرید نیاد یه تحقیقی بکنه ببینه تاخیر داره یا نه همون حقشه ۹ ماه منتظر بمونه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه بهمن : سلام کاملا دروغه من خودم ششم تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم
لعنتی پلاک نمیشه : واریزی 7 فاکتور 20خرداد .کیا مثل من پلاک نشدن؟
موسی : سلام کدام ماشین خارجی صفرکیلومتر یک ودوییست میدن درسته این نامردان درحق مازمستانیا ظلم کردن ولی اگر پراید مدل403بودحالا چندقیمت داشت چرخ پارس به یک پرایدمییرزد یاموتور سیکلت که هیچ ایمنی نداری170تا250فی میخوره انشاالله پارس به همه ماندن یک سال ونیم انتظار می‌ گشیم کدام ماشین ایرانی از پارس بهتره همین207چی داره کوئیک چی داره نه روخ دارن نه جاداره من ازاین ماشینا استفاده کردم هیچ چی پارس نمیشه پارسو عشقه خوشگلم
علی تیگو 7 : سوال از تیگو 7 ****: مطمئنی؟ من ثبت نام نقدی 12 اسفند بودم هنوز مجوز خروج نخورده - رنگ مشکی همه مدارک هم تقریبا یه ماه و نیمه اومده
علی تیگو 7 : سوال از تیگو 7 ****: مطمئنی؟ من ثبت نام نقدی 12 اسفند بودم هنوز مجوز خروج نخورده - رنگ مشکی همه مدارک هم تقریبا یه ماه و نیمه اومده
دنا اپشنال اردیبهشت : دوستانی فاکتور شدیم بنظرتون کی پلاکیم؟؟؟
207 : سلام منم مثله شما کسی هست اصلاعی داشته باشه آیا؟
یا ارحم الراحمین : سلام درجواب خانم مهیا .ما رفتیم شکایتنامه نوشتیم استعلام هم گرفتیم وهمه رو فرستادن CRM.گفتن دیگه منتظر فراخوان جدید باشید .ماهم منتظر موندیم دیگه . فعلا ایرانخودرو که فراخوان برای بقیه زمستانی ها نفرستاده . گفتن ممکنه یه هفته . ممکنه یکماه طول بکشه .شماهم حتما پیگیر باش وبیخیال نباش
فاطی : سلام 8روزه فاکتور شدم هی رو پلاک مونده چرا پیش نمیره
207 اسفند : سلام مبارکه ارتقاع یافته یا چه مدلی؟؟؟ کد چن