نیسان مورانو 2018: ایمن و همیشه جذاب

 

نیسان مورانو 2018: ایمن و همیشه جذاب

 
نسل سوم کراس‌اور نیسان مورانو، با حفظ ظاهر جذاب و اضافه کردن سیستم‌های کمکی و ایمنی مدرن، یکی از بهترین کراس‌اور‌های بازار جهانی با پیشرانه‌ی V6 است.
 
کراس‌اور سایز متوسط نیسان مورانو (Murano)، اولین کراس‌اور این شرکت ژاپنی است که در بازار آمریکا عرضه شد. نسل اول مورانو همانند مدل‌های ماکسیما ( مدل ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸) و آلتیما (مدل ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶)بر پایه‌ی پلتفرم FF-L ساخته شده بود. اما نسل سوم نیسان مورانو در نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۴ رونمایی شد. تا به‌امروز ۳ نسخه‌ی مختلف محور جلو، تمام چرخ محرک و هیبرید از نسل سوم مورانو به بازار عرضه شده است. در ادامه با نگاهی عمیق به مدل ۲۰۱۸ نیسان مورانو، ویژگی‌های این کراس‌اور ژاپنی را بررسی می‌کنیم. 
 
طراحی بدنه و ظاهر؛ مدرن، متفاوت و جذاب
 
نیسان مورانو 2018: ایمن و همیشه جذاب
 
 
بدون شک تیم طراحی نیسان، در مقایسه با دیگر کراس‌اور‌ها و شاسی‌بلندهای این شرکت ژاپنی، مورانو را با رویکردی متفاوت طراحی کرده‌اند. برخلاف ظاهر معمول و تقریباً مشابه بیشتر کراس‌اورها امروزی، نیسان مورانو طراحی جذاب، متفاوت و نسبتاً آینده‌نگرانه دارد. طرح سقف شناور در صنعت خودروسازی بحث‌ برانگیز بوده است، اما مورانو با این سقف جذاب‌تر به‌نظر می‌رسد. استفاده‌ی بیش از حد از تزئینات و جزئیات کروم چندان خوشایند نیست؛ اما نیسان مورانو با استفاده از این مورد به برجسته کردن طراحی متفاوت خود پرداخته است.
 
طراحی داخلی و کابین؛ طراحی همیشگی، راحت و لوکس
 
نیسان مورانو 2018: ایمن و همیشه جذاب
 
 
برخلاف طراحی بدنه، کابین مورانو چندان انقلابی نیست و نمای سنتی و آشنا دارد. آپشن‌های روکش‌های صندلی و داشبورد به رنگ‌های مختلفی در دسترس هستند که البته در بین کراس‌اورهای موجود، مورانو با داشتن آپشن روکش‌های چرمی کشمیر، یکی از روشن‌ترین کابین‌ها را ارائه می‌دهد. معمولاً کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای با دو ردیف صندلی، کابین و صندوق عقب با فضای خیلی زیاد به همراه ندارند که مورانو نیز استثنا نیست. در واقع ابعاد این کراس‌اور ژاپنی در مقایسه با دیگر رقبا، کمی کوچک‌تر است. البته این مورد چندان قابل توجه نیست، ولی برای داشتن کابین و فضای بار جادار، باید از بین شاسی‌بلندهای با ۳ ردیف صندلی یک مدل انتخاب کرد.
 
از لحاظ راحتی، نیسان مورانو از بیشتر کراس‌اور سایز متوسط بازار کابین راحت‌تری در اختیار دارد. با وجود اینکه کمی از صدای بیرون به کابین راه پیدا می‌کند، ولی صندلی‌های راحت و جادار مورانو حس یک کابین لوکس و گران‌قیمت را به مخاطب القا می‌کند.
 
پیشرانه، قوای فنی و کیفیت سواری؛ V6 دوست داشتنی نیسان
 
نیسان مورانو 2018: ایمن و همیشه جذاب
 
 
مورانو یکی از بهترین سواری‌های ممکن دراین کلاس از خودروها را به همراه دارد. همانند بیشتر شاسی‌بلندهای هم رده، مورانو نیز عملکرد خارق‌العاده‌ای در پیچ‌ها ندارد که البته قابل چشم پوشی است. شاید این مورد با وجود پیشرانه‌ی جواهر ۶ سیلندر V شکل نیسان که لذت رانندگی را دوچندان می‌کند، در حاشیه قرار گیرد. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۲۶۰ اسب بخار و گشتاور ۳۲۵ نیوتن‌متر بیش از یک دهه است که مدل‌های مختلف نیسان استفاده می‌شود اما همچنان عملکرد و تجربه‌ی آن تازگی دارد. این پیشرانه که با کد VQ35DE شناخته می‌شود با قرار گرفتن در کنار جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی خودکار CVT اکسترونیک نیسان، نیروی لازم برای مانور و سرعت کافی مورانو را فراهم می‌کند. البته قدرت و البته گیربکس مورانو مناسب کشش نیست و ظرفیت آن در حدود ۶۸۰ کیلوگرم است.
 
گجت‌ها و تجهیزات ایمنی؛ مجهز و ایمن
 
 
نیسان مورانو ۲۰۱۸ با داشتن نمایشگر لمسی بزرگ ۸ اینچی سیستم اطلاعاتی سرگرمی در کنسول مرکزی و نمایشگر ۷ اینچی در پنل فرمان، کاملاً به‌روز است. بیشتر اتصالات مانند اپل کارپلی و اندروید اتو، به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. البته وجود چندین دکمه در کنسول مرکزی که عملکرد آن بالای دکمه نوشته شده، کمی گیج کننده است. در واقع راننده با عادت به نمایشگر لمسی، شاید به جای فشردن دکمه، روی نشان عملکرد آن لمس کند.
 
نیسان مورانو 2018: ایمن و همیشه جذاب
 
تجهیزات کمک راننده و ایمنی مورانو واقعاً قابل توجه است؛ به‌خصوص در نسخه‌های گران‌تر آن (مانند پلاتینیوم)، تمام این فناوری‌ها به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند. نیسان مورانو با داشتن سیستم ترمز اضطراری خودکار و سیستم هشداردهنده‌ی برخورد از روبرو (هر دو در تمام نسخه‌ها استاندارد هستند)، سیستم هشدار دهنده‌ی نقطه‌ی کور و ترافیک پشت خودرو، کروز کنترل هوشمند و سیستم پیشرفته‌ی پارک نیسان موسوم به Around View Monitor یکی از ایمن‌ترین کراس‌اورهای بازار جهانی است. در صورت وجود سیستم‌ ترمز خودکار دنده عقب و سیستم هشدار دهنده‌ی انحرف از مسیر، مورانو در بخش سیستم‌های ایمنی نمره‌ی کامل می‌گرفت.
 
مصرف سوخت و قیمت؛ قابل قبول
 
 
در مقایسه با دیگر خودروهای هم رده، به‌خصوص مدل‌هایی که پیشرانه‌ی V6 مجهز هستند، مصرف نیسان مورانو کمتر از میانگین است. بر اساس داده‌های آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا (EPA)، مورانو در هر ۱۰۰ کیلومتر بزرگراه ۸.۴ لیتر سوخت مصرف می‌کند که برای یک کراس‌اور با پیشرانه‌ی V6 مناسب است. مصرف شهری مورانو به ۱۱.۲ لیتر و ترکیبی به ۹.۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می‌رسد که تقریباً در میانه قرار دارد. البته پیشرانه‌ی V6 و ۳.۵ لیتری مورانو با بنزین ۸۷ اکتانی مشکلی ندارد.
 
 
از لحاظ قیمت، نیسان مورانو بین مدل‌هایی چون فورد ادج و جیپ گرند چروکی قرار می‌گیرد. مورانو در ۵ تریم مختلف عرضه می‌شود؛ تریم S با قیمت پایه‌ی ۳۰ هزار و ۵۵۰ دلار ارزان‌ترین و تریم پلاتینیوم با قیمت ۴۱ هزار و ۹۸۰ دلار، گران‌ترین مدل است. برای دریافت مدل فول آپشن مورانو، باید ۴۶ هزار و ۵۱۵ دلار پرداخت کرد. شاید این قیمت زیاد به‌نظر برسد، ولی بیشتر رقبای مورانو در نسخه‌های گران‌قیمت هم پکیج‌های آپشن دارند؛ مورانو در نسخه‌ی پلاتینیوم کاملاً مجهز است.
 
کلام آخر
 
نیسان مورانو همیشه در تلاش بوده است تا با طراحی آینده‌نگرانه و جذاب، خود را از طرح سنتی شاسی‌بلندهای معمول جدا کند. باید اقرار کرد که این کراس‌اور ژاپنی، در این مأموریت موفق بوده است. با این‌حال مورانو هنوز هم ویژگی‌هایی دارد که طرفداران قدیمی این کلاس از خودروها از رانندگی با آن لذت ببرند. سواری با کیفیت در کنار سیستم‌های کمکی و تجیهزات ایمنی فراوان، نیسان مورانو را به یکی از خواستنی‌ترین کراس‌اورهای بازار جهانی تبدیل کرده است.
 
 
 
 

منبع

زومیت

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , نیسان مورانو 2018






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
B : سلام تحویل۱۵ مهر کسی خبر داره کی فاکتور میشه
سلام جناب خوب هستین قربان : چه خبر خانواده خوبن سلامتی والده محترم خانم بچه ها راستی چکار کردین وام جور شد؟ اقساطی که سنگین نیست؟ حالا مدارکش میفرستم واست ممنون میشم رفتید مدارک منم تحویل بدین شاید تا قبل از عید نوبت ما هم شد با نیت خیرتون منم خبر سلامتی چی بگم والا همش گرفتار تعمیرات و بازسازی خونم هرچی پس انداز بود خرج کردم واسه نوسازی خونه حالا اگه بشه تا قبل از عید تموم بشه زنده باشی سلام برسونید تشریف بیارید خوشحال میشیم شبتون بخیر خدانگهدار
T8امیر : سلام ۱۵ آبان پلاک شد مدارک ماشینم رسید دستم ولی خدشه تحویل ندادن نمایندی رستمی شیراز
محیا : سلام چطورشما۲ابان شاسی شدید و الان تحویل گرفتید ومن ۲۳مهر پلاک شدم هنو تو مرحله ی حمل هست ؟تی۸مشکی ثبت نام ۲۵خرداد
X5 اردیبهشت : با سلام ثبت نام اردیبهشت هنوز تو تکمیل وجه مونده من نمیدونم چه فرقی هست که بعضیها میگم ما تحویل هم گرفنیم
حسین... : بازهم یک شیرین کاری بی مزه از مزدوران وجیره خوران سایپا! پس شما آشغالهای مواجب بگیر سایپا که سالی چند بار ماشینهای متفاوت از شرکتتون میگیرین بعداز فروش لباسای خودتون و خانوادتون چی چی تون را خرج تهیه پیش پرداخت ماشینتون میکنید؟
مهسا : دوستان خبری از دعوتنامه آذر ماه ندارید؟؟؟؟؟؟؟؟
ناصر محب نژاد : J4سفید ثبت نام۱۸ اردیبهشت از نمایندگی سلیمانی پور از شهر ری ۶اردیبهشت شاسی ۲۸ارسال مدارک وامروز هم کارت ماشین رافرستادن ماشینو کی تحویل میدن خدا میدونه خسته شدیم
حسین : روزی ۷۵۰ هزار تومان
Mr.p : کسی هست تحویل گرفته باشه از 90 روزه ها
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران خودرو : حدود 350 میلیون
حمید33 : سلام 33اتومات قرارداد 2/29 وام و ریختن مدارک اومده.تاریخ تحویل سیستمی 16 مهر بود.که فعلا خبری نیست
رانا : منم تحویل 4بهمن بودم الان شدم 30 بهمن . امروز هم دعوتنامه تکمیل وجه اومد واسم
یاسین : سلام پیام واریز براتون اومد چقدر بوده
سورن دوگانه : سلام ، فاکتور شدم ولی پلاک نشده چند روز طول میکشه پلاک بشه؟
محمد رحیمی : سلام بعد از فاکتور چند روز طول می کشه پلاک شه
قاسم رشیدی : من لیفان 620 1600خریدم بیشتر از 200کیلو بار میزنم داخلش عقب ماشین رو زمین می‌خوابه دلیلش چیه
نیما : سلام برداران وحواله داران عزیزیه تجمع بذاریم سازمان استاندارد که بهانه ایرانخودروتمام بشه مطمئنم ربطی به سازمان استاندارد نداره فقط ما بایدازطرف سازمان استاندارد پیگیری یاتماس بگیریم
حمید x33 cross : پاسخ به مهساfx من تایید لیزینگ 7 تیر تحویلی 17 شهریور مدارکم مشکلی نداره پس چرا وام منو نمیریزه بانک سگ مال شمارو ریخته عجب گیری افتادیم
X33 cvt : سلام دوستان ، کسایی که x33 cvt تاریخ قراردادشون بین اردیبهشت تا خرداد بوده تحویل گرفتن؟ من تقریبا تاریخهای ثبت نامهارو بررسی کردم و از خرداد تا مرداد ثبت نام ایکس33 نبوده . میخوام ببینم اونایی که قبل خرداد ثبت نام کردن تحویل گرفتن؟ میخوام ببینم کی نوبت میرسه به ثبت نامی های بعد مرداد . من تاریخ قراردادم 6شهریور1403 هست و تحویل سیستمی 18دی و همه مدارک هم اومده