حمایت ویژه صندوق ضمانت صادرات ایران از خودروسازان و قطعه سازان

 

حمایت ویژه صندوق ضمانت صادرات ایران از خودروسازان و قطعه سازان

 
دستیابی به جایگاه نخست صنعت خودروی منطقه، رتبه پنجم آسیا و رتبه یازدهم در جهان از جمله اهداف توسعه صنعت خودروی کشور است که باید با حمایت از واردات مواد اولیه، حمایت از تولید کننده داخلی و در نهایت حمایت از صادرات تولیدات، ایران را در این مسیر همراهی کند. 
 
اما طی سال های اخیر، واردات مواد اولیه تا حد زیادی به اوج خود رسیده است و حمایت از تولیدات داخلی و حمایت از صادرات محصولات  کمتر مورد توجه قرار گرفته است. 
چرا که در سند چشم انداز توسعه صنعت خودرو تا سال 1404، صادرات قطعات به ارزش ۶ میلیارد دلار توسط قطعه‌سازان به بازارهای مستقیم خارجی ذکر شده است که این امر نیازمند حمایت ویژه دولت و صندوق های حمایتی است. 
 
در همین زمینه نیز، آرش شهرآیینی-  معاون صندوق ضمانت صادرات ایران به  خبرنگار خودروکار می گوید:« در حال حاضر با افزایش حمایت صندوق های ضمانت صادرات، خودروسازان می توانند بیشترین بهره را از این حمایت ها دریافت کنند».
 
او اظهار می کند: « خودروسازان می توانند از محل اعتبارات صندوق، استفاده بهینه کنند. به گونه ای که خودروسازان می توانند به واسطه صندوق حمایت با بانک های عامل و خریدار مذاکره داشته باشند و بتوانند یک قرارداد تامین مالی با نرخ بهره 3.5 درصد منعقد کنند».
 
به گفته او،« در حال حاضر درمیان خودروسازان مشتریانی وجود دارند که فروش های اعتباری خود را تحت پوشش بیمه های صندوق ضمانت قرار می دهند». 
 
 آئینی می افزاید: « البته در حال حاضر قطعاتی به صورت مدت دار با بازه زمانی سه ماهه و شش ماهه در افریقا صادر می شود. همچنین صادر کنندگان خودروساز و قطعه ساز می توانند از حمایت های این صندوق همچون منابع اعتباری پیش بینی شده استفاده کنند. بدین صورت که شرکت ایران خودرو، سایپا و سایر شرکت های تولید کننده خودرو قادر هستند خودروهای خود را به صورت مدت دار و با بازه زمانی سه ماهه، شش ماهه و یکساله و تحت پوشش صندوق به فروش برسانند». 
 
معاون صندوق ضمانت صادرات ایران  در پاسخ به اینکه آیا سقف مشخصی برای حمایت از خودروسازان و قطعه سازان در نظر گرفته شده است، اظهار می کند:« خیر.سقف حمایتی مشخصی برای قطعه سازان و خودروسازان قایل نشده است. اما اگر موضوع استفاده از تسهیلات خودروسازان و قطعه سازان مطرح باشد، باید در این میان اعتبار سنجی صورت گیرد، چرا که ممکن است سقف حمایتی هر شرکت بر اساس ترازنامه و اعتبار آن شرکت متفاوت باشد».
 
او می افزاید: « سقف حمایتی برای خوردوسازان، بر اساس ترازنامه آن شرکت ها معین می شود. اما اگر صادرات و پوشش مطالبات مطرح باشد، باید وضعیت اعتباری خریدار مورد توجه قرار گیرد. از این رو سقف حمایتی براساس اعتبار، ترازنامه و سابقه پرداخت خریدار تعیین می شود». 
 
معاون صندوق ضمانت صادرات ایران  تاکید می کند: « در حال حاضر  سقف حمایتی از صادر کنندگان نسبت به سال های گذشته روند رو به رشد داشته است، به گونه ای که سال 93 حدود 700 میلیون دلار، سال 95 حدود یک میلیارد و 600 میلیون دلار و امسال نیز این حمایت به حدود دو میلیارد دلاررسیده است و در این میان نیز مشتریان خودرویی مورد حمایت های صادراتی قرار گرفته اند».
 

منبع

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان , قطعه سازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

کاربر: نوید جهرمی
0

خوب بود تعرفه واردات خودروی وطنی از اونور صفر بود. در این صورت میشد ماشین خودمون رو با قیمت کم تر و کیفیت بهتر از اونور بخریم و بیاریم.
00:47  1396/11/20
پاسخ دادن
کاربر: امیر(سابق)
5

پس چرا دقیقا" حرف و عملتان 180 درجه با هم فرق میکنه . نکنه حمایت از تولید داخل از جیب مردم مورد نظر مسئولین تو این چند سال هست که بشدت دارن پوست ملتو با گرانی هر روزه میکنند
13:14  1396/11/18
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عارف : آستانه ی صبر ته کشیدن درست ولی کارشناسای سایپا بهشون دیکته شده که یکی به میخ، یکی به نعل، جوری حرف بزنن که نه سایپا محکوم بشه و از اون طرفی ته دل مشتریا رو خالی کنن که به همینا بسنده کنن و میدون رو خالی کنن.
فرامرز مهر : داداش از کرمان موتور حتی دوچرخه هم نخر اینا نقدی پارسال رو هم ندادن ام وی ام بخر اینا پرسنلشون هم پول و که گرفتن بهت بی ادبی میکنن انگار همشون یه جور آموزش دیدن نمک به زخم مشتری بدبخت میریزن
J7 صادرات : تو این خرابه ثبت نام نکنید سرمایتون و تو خطر نندازید پول در آوردن سخت شده
ناشناس : اصلس اتومات سهند اتومات روانه بازار میشه
چانگان 55 : با تشکر از بانی محترم امضا شد
ناشناس : اطلس اتومات سهند اتومات هم به روانه بازار میشه
متین : اینجانب مدیرعامل لامبورگینی میباشم.
ناشناس : اطلس اتومات سهند اتومات هم به ذوانه بازار میشه
عارف : اینم بعید نیست که اطلس و سهند تا موقع تحویل افزایش قیمت بخورند. قیمت روز حساب میشه دیگه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
0000 : جواب پارس زمستان
حسین : داداش باز خدارو شکر همون تیبا رو داری ما ک دو سال بدون وسیله هستیم
دی401 : بله داداش خودمم انتظارنداشتم روز تعطیل فاکتور شه. با این که فاکتور شدم ولی اصلا خوشحال نشدم بعد15ماه تازه فاکتور شدم
ارسام : ما که یکروزه پلاک شدیم ولی الان پنج رکزه روی صدور اسناد دار ه میچرخه تا تبدیل زدیم دوروز بعدش فاکتور پلاک شد ولی الان پنج روزه فقط روی صدور اسناد هست
حمید : اگه تبدیل به 207 بیاد مجموع واریزیمون تاحالا 320 ملیون بوده اونقت باید پول باز واریز کنیم یعنی؟
مهدی اسفند : داداش هممون منتظریم انشاالله زودتر میاد و از بلاتکلیفی در میایم اینکه یکی شیطنت میکنه درست نیست برا بچش اینجور دعایی کنی
پژو پارس : سلام خواهشا شعرنگید عراق وسوریه که ماشین باروکش امریکایی سوارمیشدن،،
ساینا من : داداش واقعا روز تعطیل فاکتور شدی ؟
الوند : لطف کنید پیامی که با نام بنده در مورد تحویل حضوری و صدور مجوزها درج شده را گزارش کنید تا ای پی این فرد فیک و جعلی بسته بشه ، هیچ تحویل حضوری و هیچ پیامی مبنی بر صدور مجوزها از طرف شرکت اعلام نشده و همچین پیامی از پایه بی اساس و جهت تشویش اذهان شما درج شده لطفا اون پیام رو گزارش کنید
زمستان : دوستان زمستانی که پول واریز کردن و کسانی که هنوز پیامک براشون نیامده پیگیر باشند این مبلغ اضافه غیر قانونی هست و قابل برگشت لطفا پیگیری کنید و بی تفاوت نباشی چه تجمع چه با تلفن یا از ط یق نمایندگان اگه محکم و متحد باشید پولتان را پس می دهند