مزدا قصد دارد برای افزایش کیفیت محصولات و فروش جهانی خود، مدلهایی برتر از تویوتا تولید کند. با این هدف، قرار است نسل جدید مزدا 6 تواناییهای فراتر از تویوتا کمری داشته باشد.
شرکتهای خودروسازی به طور مداوم محصولات آینده خود را با مدلهایی از برندهای دیگر که فروش بالاتری دارند، مقایسه میکنند. به عنوان مثال، مزدا همواره پیشرانهها و کیفیت فرمانپذیری خودروهای خود را با بیامو مقایسه کرده است؛ چرا که هر دوی آنها، در مورد اینکه یک خودروی خوب چطور باید باشد، فلسفههای مشترکی دارند. اما از این پس، هدف معقولانهتری توسط مزدا دنبال میشود. این خودروساز ژاپنی تمرکز خود را بر محصولات تویوتا قرار داده است.
دلایل زیادی درباره تفاوت نگاه و فلسفه دو خودروساز وجود دارد؛ علاقهمندان به بیامو میدانند که بعضی از اولویتها در شرکت باواریایی تغییر کرده است. با اینکه بیامو ادعا میکند هنوز هم بهترین خودروساز دنیا در زمینهی کیفیت رانندگی است، اما این موضوع به عنوان اولویت نخست خریداران مطرح نیست. در عوض موارد دیگری مانند لوکس بودن برند، قدرت پیشرانه، صدای اگزوز و فناوریهای کاربردی بین راننده و خودرو، جایگزین لذت رانندگی برای خریدارن بیامو شدهاند تا باز هم این برند آلمانی بتواند برای رقابت با خودروسازان مطرح، برگ برنده داشته باشد.
با این حال مزدا میخواهد خود را درگیر لذت رانندگی خودروهایش نگه دارد و کاملا باعث شگفتی است که بدانید این شرکت در حال حاضر محصولات خود را با خودروهای تویوتا به عنوان معیار مقایسه میکند. به گزارش اتوگاید (AutoGuide) مزدا تحت تاثیر شیوه مهندسی مدل جدید تویوتا کمری (Camry) قرار گرفته است و قصد دارد در زمینه سطوح مختلف لذت رانندگی محصولات خود به رقابت با این خودروساز بپردازد.
مدتی قبل در جریان رویدادی برای پیشرانه جدید احتراق داخلی اشتعال تراکمی اسکایاکتیو-ایکس، نمونه اولیه از این پیشرانه در بخش تحقیق و توسعه شرکت مزدا در شهر ایروین کالیفرنیا آزمایش شد. یکی از مهندسان مزدا به اتوگاید گفت که اگر خودروی تویوتا کمری قبل از این به رغم سواری خستهکننده فروش خوبی داشت، حالا اوضاع تغییر کرده است و با بهبود لذت رانندگی فروش بیشتری نیز بدست خواهد آورد. همین موضوع باعث میشود تا مزدا احساس خطر کند و خود را برای رقابت با تویوتا در زمینه بهبود کیفیت رانندگی مهیا سازد.
مزدا در حال حاضر برای معرفی خانواده بازطراحیشده مزدا 6 برای بازار اروپا آماده میشود که قرار است اواخر اسفند ماه در نمایشگاه خودروی ژنو به نمایش گذاشته شود. خودروساز ژاپنی همچنین فناوری انقلابی اشتعال تراکمی با جرقهزنی کنترلشده (SPCCI) خود را با هدف تبدیل شدن به اولین پیشرانه بنزینی قابل دسترس مجهز به فشردهسازی سوخت در جهان به نمایشگاه ژنو خواهد آورد. پیشرانه اسکایاکتیو-ایکس مزدا روی کاغذ باید مزایای پیشرانه دیزلی با انتشار NOx پایین و محدوده دور بالاتر با مصرف یک واحد بنزین را ترکیب کند.