خصوصی سازی خودروسازان؛ در دستور کار دولت

 

خصوصی سازی خودروسازان؛ در دستور کار دولت

 
وزیر صنعت، اعلام کرده که پیشنهاد خصوصی‌سازی ایران‌خودرو و سایپا به بورس داده شده است و چالشی در این راه وجود ندارد؛ اما سازمان گسترش و نوسازی صنایع معتقد است، باید سهام این بنگاه‌ها شفاف سازی شود.
 
محمد شریعتمداری،‌ درباره خصوصی سازی سایپا و ایران خودرو گفت:
 
هیچ گونه چالشی مقابل خصوصی سازی سایپا و ایران خوردو وجود ندارد و این کار باید به تدریج صورت بگیرد، در حال حاضر هم به بورس پیشنهاداتی داده شده است. بخش قانونی خصوصی شده و در میز هیأت مدیره ایران خودرو صندلی دارد و طبیعی است که این مسیر ادامه پیدا کند. آن بخش دولتی صرف که سهام شرکت سازمان نوسازی و توسعه صنعتی کشور است کمتر از ۱۵  درصد سهم دارد.
 
 
وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت درخصوص کاهش تعرفه‌های خودروهای برقی عنوان کرد:
 
تعرفه خودروهای برقی در حال حاضر همان ۵ درصد قبل است که ۴ درصد را مطابق قانون نمی‌توانیم تغییر دهیم و یک درصد هم حداقل نرخ تعرفه‌های قانونی است.
 
وی درباره انتقاد تولید کنندگان داخلی مبنی بر این که عملکرد وزارت صنعت منجر به نابودی تولید شده است، گفت:
 
وزرات صنعت، معدن و تجارت وارد کننده هیچ چیز نیست، همه واردات کالا از طریق بخش‌های دولتی انجام می شود و عمده آن چه وارد می‌شود بر اساس تعرفه‌های مصوبی است که دولت تصویب کرده است. هیچ‌گونه کار سلیقه‌ای در دولت وجود ندارد و تمامی کارهای که انجام می‌شود بر مبنای مقررات حاکم است.
 
از سویی دیگر، منصور معظمی مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ با اشاره به روند خصوصی سازی در خودروسازی گفت:
 
آن چیزی که امروز وجود دارد با خصوصی‌سازی واقعی فاصله زیادی دارد باید سهام این بنگاه‌ها شفاف سازی شود و به بخش خصوصی واقعی تعلق بگیرد حالا این بخش خصوصی داخلی یا خارجی باشد مهم نیست.
 
 
معاون وزیر صنعت معدن و تجارت، در خصوص فعالیت بین المللی قطعه‌سازان و خودروسازان اظهار داشت:
 
تاکنون در بخش قطعه سازی ۱۳ قرارداد خارجی امضا شده و در بخش خودروسازی نیز توانستیم ۶ قرارداد با شرکت‌های بزرگ بین المللی امضا کنیم که در تمامی آنها خودروسازهای طرف خارجی مکلف شده‌اند کیفیت تولید قطعه سازان داخلی را ارتقا دهند به طوری‌که تولید آنها قابل رقابت در بازارهای بین المللی باشد.
 
صنعت خودرو و قطعه‌سازی ما متاثر از سیاست‌های پولی و بانکی کشور است یک خودروسازی مگر چقدر سود کسب می کند که بخواهد ۲۴ درصد سود بانکی پرداخت کند. در حال حاضر یکی از مشکلات اصلی خودروسازان و قطعه‌سازان سود بانکی است و لازم است بانک‌ها به صورت دیگری به این صنعت نگاه کنند البته در همین خصوص صحبت‌های مفیدی نیز با رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم و ایشان نیز قول همکاری دادند.
 

source

zoomit.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خصوصی سازی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
بیژن : یکی از دوستان من نمایندگی عاکف در مشهد مشغول به کار هست، ایشون هم تایید کردند A5 بدلیل داخلی سازی ناچیزش و درصد تعرفه بیشترش برای شرکت سودآوری نداشت، الان حتی بدنه X5 هم قراره داخل تولید کنند اما به نظر من تعهدات فروش تا شهریور رو انجام خواهند داد
اسماعیلی : سلام من از ارومیه ۲ هفته هست پلاک شد هنوز بار گیری نشده تارا دستی
شاهین جی سانروف : بچه های اطلس ۱۷ تجمع میکنن بچه عامل هم حتما بریم
امین : روز تحویل با بیمه نامه تو یه پوشه بهتون میدن
ایکس 5 سپیده : اقا علی رضا سلام شما کی شاسی شدین؟ معلوم نیست اینا الویتشون شاسی هست یا پلاک یا تاریخ ثبت نام برای تحویل انشالله ک همه خوشحال شن حداقل حق کسی ضایع نشع البته بعید میدونم ثبت نام دی بخوان تحویل بدن اون دوستمونم احتمالا... فکر نمیکنم بهش زنگ زدن.!
ایکس 5 سپیده : اقا علی رضا سلام شما کی شاسی شدین؟ معلوم نیست اینا الویتشون شاسی هست یا پلاک یا تاریخ ثبت نام برای تحویل انشالله ک همه خوشحال شن حداقل حق کسی ضایع نشع البته بعید میدونم ثبت نام دی بخوان تحویل بدن اون دوستمونم احتمالا... فکر نمیکنم بهش زنگ زدن.!
هامین : تو نه حواله ای داری نه چیزی .گمشو اونور تا ما یا حقمون میگیریم یا دیگه از ۸۵۰ بیشتر که نمیتونه ببره بالا لعنت خدا بر عوامل سایپا و ریزه خواراش.
اکبر رینگ : سلام آبجی فعلا مشخص نیست
مال باخته و پشیمان : چطور باید شکایت کرد دوست عزیز راهنمایی میفرمایید
محمد : تا فاکتور میخواد راه بیوفته نمیدونم چرا تجمع راه میندازن که فاکتور متوقف میشه و بهانه دست سایپا گرون کنن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
فوق العاده بهمن 6بهمن : توحید جان خودت فوق العاده هم ثبت نامی داری
فوق العاده بهمن 6بهمن : کاش میشد عالی بود سواد و شعورش بهتر از مدیران سایپا هست
رضا : سلام قاسم خداکنه زود بهت بدن .مث من نشی ک کم کم بیخیال شدم .دیگه ذوقی ندارم از بس الاف شدم.فعلا با پرایدم خوشم🤣
سورن جدید : مبارکت باشه داداش
ساینا دوگانه اسفند : سلام دوستان این حاج توحید مسئول فروش سایپا هیت ؟؟؟
سورن سفید : باید میز خدمت رو چک میکردی الان که پول مالیات رو دادی تا چند روز دیگه فاکتور میشه
207تیتانیوم دنده ای : من 7خرداد تبدیل نزدم رنگ تیتانیوم ولی فاکتور نشده روی گزینه فاکتور شده می چرخه.
امیر : بله منم اینطورین
هومن پانا : آفرین احسان جان دقیق و درست گفتی...قرار داد هم همینطوره
سعید : توحید داداش این سوال منم هست لطفا جواب بده