تندر 90 E2 صفر یا جک j5 اتوماتیک کارکرد

 

تندر 90 E2 صفر یا جک j5 اتوماتیک کارکرد

 
با ظهور خودروهای چینی در ایران، بازار خودروهای متوسط دستخوش تغییرات زیادی شد. خودروهای چینی با ارائه امکانات رفاهی نسبتا بالا و با قیمت مناسب توانستند نظر بسیاری از مشتریان را به خود جلب کنند. همچنین خدمات پس از فروش و رضایت خریداران از شرکت‌های تولید کننده و وارد کننده خودروهای چینی نیز در این امر تاثیر بسزایی گذاشت. در حال حاضر در محدوده قیمتی 40 تا 50 میلیون تومان خریداران با گزینه‌های زیادی پیش‌رو هستند. از خودروهای اروپایی تولید داخل مانند تندر 90 تا چینی‌های کارکرده مانند جک j5 اتوماتیک. هر دو این خودروها از فروش بسیار خوبی برخوردارند. در این مقاله سعی می‌کنیم این دو خودرو را از جنبه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهیم تا به شما در انتخاب مناسب کمک کرده باشیم.
 
مقایسه قیمت‌ها
 
نمونه صفر تندر 90 E2 در حال حاضر با قیمت حدودا 43 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود. همچنین نمونه کارکرد جک j5 اتوماتیک نیز با کارکرد نه چندان زیاد ( حدود 50 هزار کیلومتر) در در محدوده قیمتی 45 تا 50 میلیون تومان معامله می‌شود. 
چون مراجعه حضوری به نمایشگاه‌ها برای اطلاع از قیمت و سایر مشخصات خودرو، کاری زمان‌بر است. در اینجا استفاده از وبسایت و اپلیکیشن ترب را پیشنهاد می‌کنیم . در ترب می‌توانید قیمت انواع خودرو را در نمایشگاه‌های خودرو مختلف در سطح شهرها به همراه آدرس و شماره تماس نمایشگاه‌های خودرو ببینید و با هم مقایسه کنید.
برای مثال قیمت خودرو تندر E2 90 و قمیت جک J5 اتوماتیک را در نمایشگاه‌های خودرو می‌بینیم.
 
طراحی بدنه 
 
در همان نگاه اول می‌توان متوجه شد که طراحی جک j5 بسیار زیباتر از تندر 90 است. بدنه تندر 90، بسیار ساده و به دور از آلایش با استفاده از خطوط شکسته و صاف طراحی شده است. این گونه طراحی‌ها با هدف کاهش هزینه‌های تولید و به تبع آن کاهش قیمت تمام شده خودرو، بعضا توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی مانند رنو به کار گرفته می‌شود. در مقابل جک j5 بی‌شک یکی از زیباترین خودروها در بازار خودروهای متوسط است. 
 
تندر 90 E2 صفر یا جک j5 اتوماتیک کارکرد
 
در تندر 90 طراحی چراغ‌ها و مه‌شکن جذابیت خاصی ندراند و همانند طراحی کل بدنه تا حد امکان ساده هستند. در جک j5 طراحی کریستالی و خوب چراغ‌های جلو، زیبایی خاصی به خودرو می‌دهند. البته چراغ‌های عقب جک 
نسبت به چراغ‌های جلو کمی ساده‌تر به نظر می‌رسند. با این حال جای پلاک روی کاپوت (بر خلاف تندر 90 که پلاک روی سپر نصب می‌شود) و همچنین هماهنگ‌سازی نوار عقب روی کاپوت و چراغ‌ها، می‌توان طراحی عقب این خودرو را قابل قبول دانست. در کل، تقریبا همه خریداران هم نظر هستند که طراحی خارجی تندر 90 قدیمی و بسیار ساده و در مقابل جک j5 خودرویی با طراحی زیبا در مقایسه با خودروهای هم رده موجود در بازار است.
 
طراحی داخلی
 
طراحی داشبورد و داخل اتاق تندر 90 همانند نمای بیرونی آن، بسیار ساده است و شاید کمی خسته کننده به نظر برسد. اما متریال استفاده شده داخل اتاق نسبت به بسیاری از خودروهای تولید داخل کشور از کیفیت خوبی برخوردار است. 
در مقابل جک j5 از طراحی داخلی کاملا مدرنی بهره می‌گیرد. البته به نظر می‌رسد متریال به کار گرفته شده در داخل اتاق جک j5 از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.
 
تندر 90 E2 صفر یا جک j5 اتوماتیک کارکرد
 
از نظر امکانات رفاهی و آپشن‌ها جک j5 در مقایسه با تندر 90 از برتری محسوسی برخوردار است . از جمله سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک که در تندر 90 به صورت دستی است، خروجی سیستم تهویه مطبوع برای 
سرنشینان عقب، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، سنسور نور، نشان دهنده فشار باد لاستیک‌ها. با این حال هر دو این خودروها کیسه‌های هوا برای سرنشینان جلو را دارا هستند. 
تندر 90 و جک j5، فضای جاداری را برای سرنشینان عقب و جلو فراهم می‌کنند. حتی برای افراد قد بلند هم هنگام نشستن درون خودرو مشکلی وجود نخواهد داشت. البته صندلی‌های ردیف عقب تندر 90 بیشتر شبیه نیمکت است و می‌توانست از این بهتر باشد. فضای صندوق هر دو خودرو هم به انداره کافی فضا در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهند که در هنگام مسافرت مشکلی از نظر فضای مورد نیاز نداشته باشند.
 
مشخصات فنی
 
موتور به کار گرفته شده در تندر 90، 4 سیلندر 16 سوپاپه، با حجم دقیق 1598cc است که قادر به تولید حداکثر 105 اسب بخار و حداکثر گشتاور 140 نیوتون متر می‌باشد. قطعات استفاده شده در تندر 90، از کیفیت خوبی برخوردارند و تجربه نشان داده که آمار خرابی این خودرو نسبت به بسیاری از خودروهای داخلی پایین است. اما هزینه تقریبا بالای قطعات و تعمیرات می‌تواند نکته منفی در مورد این خودرو باشد. گیربکس تندر 90 از نوع دستی و 5 سرعته می‌باشد. همچنین تندر 90 در هنگام رانندگی از سواری نرم و قابل قبولی برخوردار بوده و در داخل کابین صدای موتور تنها در دورهای بالا کمی به گوش می‌رسد. 
در جک j5 اتوماتیک، موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه با حجم دقیق 1834cc استفاده شده است. این موتور می‌تواند حداکثر قدرت 141 اسب بخار و حداکثر گشتاور 165 نیوتون متر را تولید کند. گیربکس جک j5، از نوع اتوماتیک تیپ ترونیک و 4 سرعته می‌باشد که این مورد می‌تواند در مکان‌های پرترافیک مزیت بزرگی به حساب آید. در دورهای پایین گیربکس جک j5، خوبی عمل کرده و تعویض دنده نرمی را فراهم می‌کند. اما در دورهای بالا و بخصوص در هنگام معکوس کشیدن، در داخل اتاق خودرو تکان محسوسی ایجاد می‌شود.
 
تندر 90 E2 صفر یا جک j5 اتوماتیک کارکرد
 
شتاب اولیه جک j5 نسبت به تندر 90 کندتر است که می‌تواند مربوط به وزن زیاد آن (حدود 250 کیلوگرم سنگین‌تر از تندر 90) باشد. مصرف ترکیبی سوخت آن نیز کمی بیشتر از تندر 90 است. 
هر دو خودرو دارای ترمزهای بسیار خوبی هستند که سیستم‌های ABS و EBD بهره می‌گیرند. البته در جک j5 اتوماتیک ترمزهای جلو و عقب از نوع دیسکی هستند. اما در تندر 90، فقط ترمزهای جلو دیسکی و عقب از نوع کاسه‌ای می‌باشد.
 
نتیجه‌گیری
 
اگر قصد خرید خودروی صفر کیلومتر را دارید، تندر 90 می‌تواند گزینه خوبی برای شما باشد. با توجه به صفر کیلومتر بودن خودرو و همچنین استهلاک کم تندر 90، احتمالا در طولانی مدت مشکل خاصی از نظر فنی در خودرو یافت نشود. اما باید با ظاهر ساده و بی‌روح آن و امکانات رفاهی نسبتا کم کنار بیایید.
در مقابل جک j5 اتوماتیک با ارائه امکانات رفاهی و طراحی زیبا، در بازار خودروهای هم رده، از فروش بسیار خوبی برخوردار است که حکایت از رضایت مشتریان این خودروی چینی دارد. در هر حال جک j5 نقاط ضعفی نیز دارد که ممکن است از خرید آن منصرف شوید. مانند کیفیت نه چندان خوب متریال داخل اتاق که ممکن است در نمونه‌های کارکرده با گذشت زمان بدتر هم شود، تکان‌های اتاق در هنگام تعویض دنده در دورهای بالا، مصرف سوخت زیاد نسبت به تندر 90. همچنین با توجه به قیمت جک j5 و سطح امکانات ارائه شده نباید انتظار کیفیت بسیار بالای قطعات و مونتاژ را برای این خودروی چینی متصور شد.
 
 
 
 
 

منبع (source)

khodorbank.com

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تندر 90 E2






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
7

هر خودرو و یا خدماتی را که بدست خودروسازهای داخلی سپرده شود نارضایتی آدم و عالم را بدنبال خواهد داشت . و به تنها چیزی که فکر نمیکنند رفاه ، کیفیت و قیمت منصفانه هست
19:09  1396/12/06
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زواری : سلام دوستان برا منم امروز پیامک تبدیل اطلس جی و سهند اس آمده با این تفاوت که در پیامهای قبل نوشته بود در صورت تمایل ولی تو این پیام ننوشته در صورت تمایل فقط نوشته برای تکمیل وجهه تا ۲۳ اردیبهشت وقت هست حالا اگه تکمیل وجهه نکنیم آیا امتیاز شاهین سوخت میشه یا خیر؟؟
J7 : تاریخ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ با سلام دوستان امروز زنگ‌زدم در خصوص j7هایی ک تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۸شاسی و فاکتور شدن ولی رو مرحله بیمه ۲ ماهه ک گیر کرده و جلو نرفته گفتن باگ سیستممون مشکل خورده و تا چند روز اینده حل میشه لطفا همگی زنگ‌بزنین بگید ب کارشناسا همونجا تو سیستم این مشکل و ثبت کنن تا امار بره بالا پیگیری کنن وگرنه حالا ها ماشین زیر افتاب و تا پارکینگ میمونه . شده روزی ۴ بلر بهشون زنگ بزنید و بخواید تو سیستمشون این مشکلو ثبت کنن
چان چان گان گان : سایپا باز هم فراخوان واریز وجه داده انشاالله این روزها نوبت چانگان میشه. طرح‌های جاری لیست منتخبین طرح عادی در طرح سامانه يكپارچه تخصيص خودرو بخش شصت و هشتم اعلام شده است، منتخبین محترم می توانند از روز دوشنبه 1403/02/17 نسبت به پرداخت وجه اقدام نمایند. لیست منتخبین طرح عادی فوق العاده در طرح سامانه يكپارچه تخصيص خودرو بخش شصت و هشتم اعلام شده است، منتخبین محترم می توانند از روز دو شنبه 1403/02/17 نسبت به پرداخت وجه اقدام نمایند. لیست منتخبین طرح جوانی جمعیت در طرح سامانه يكپارچه تخصيص خودرو بخش سی و هفتم اعلام شده است، منتخبین محترم می توانند از روز دوشنبه 1403/02/17نسبت به پرداخت وجه اقدام نمایند.
محمدرضا : سلام دوستانی که براشون پیامک احراز هویت آدرس اومده ، لطفا راهنمایی کنن تا دریافت ماشین از این مرحله چقدر طول میکشه ؟ سپاس
محسن ، سورن دوگانه : . . . سلام دوست عزیز . . . شما سورن دوگانه با موعد تحویل بهار ۱۴۰۳ هستید . . . ما که موعد تحویل ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ هستیم . . . هنوز هیچ خبری نیست .. .. فعلاً تکمیل وجه شده های تا ۲۱ آذر ماه رو فاکتور کردن از نمایندگی سوال کنید که اصلاً این ماشین رو به تحویل خواهند داد یا نه ؟
حسام : سلام دوست عزیز اگ این مبلغ رو خاستن ینی ۱ درصد ارزش افزوده فقط اضاف شده براش این خوبه باز خدا رو شکر بیشتر نشده
فریا : سلام .یکی از ماشینای v4lx که موعد تحویلش ۱۶ اسفند بوده با رنگ مشکی فاکتور شده. کیا ۱۶ اسفند بودن؟؟
msd t8 : سلام تحویل چند روزه نوشتین؟
فاطمه : این خودرو های پیشنهادی اولا که به ضرر ما اسفندی ها هست حدود ۵۰ میلیون بعدش اگه اینارو میخواستیم که ۵ ماه پیش می‌گرفتیم فقط ماشین خودمون میخوایم دوستان من به هیج وجه کوتاه نیاین شما که ۲ سال صبر کردید ۲ ماه دیگه هم روش
عدنانی : دوستان من پیش فروش اطلس نوشتم ممکنه که موقع تحویل تبدیلش بزنن به یه ماشین دیگه مثلا کوییک و.....
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
جواب به مهران دی پیش فروش : حسام خودش اومد اینجا گفت 25 فروردین تکمیل وجه کرده چرا الکی نفرین کسی میکنی برمیگرده به خودتا مگه حسام جلوت گرفت پیشنهاد داد حسام بنده خدا اومد نظرش گفت حالا 25 فروردین فاکتور پلاک شدن شما هم 25 که تعطیل نبود تکمیل وجه میکردی
علی : سلام دوستان این خیر ندیده ها پژو پارس های دپو شدهارو دارن تو نمایشگاه به قیمت 600تومن میفرشن.کلا 600میلیون
محمد : من 23اسفند نقدی ایکس 22هست تا الان تخصیص نخورده
Nima , x33 cross mt : با سلام. ظاهرا بیشتر خودروهایی که مجوز خوردن مربوط به FX و آریزو هست ، البته بنا به گفته صدای مشتری مدیران خودرو ، بنده الان از صدای مشتری پرسیدم گفتن کسایی رو داریم که ایکس 33 کراس ثبت نام کردن 90 روز کاریشونم امروز تموم میشه ولی مجوز خروجشون صادر نشده به عبارتی اینا ثبت نامی دی ماه هستن .
رادمهر : سلام برای دی ماه هم حذف شد دیگه سود دوران مشارکت پرداخت نمیشه این هم از شانس ما
رضا دوگانه بهمن : شیوا خانم سلام مبارک باشه همین امروز وفردا فاکتور میشی
محمدرضا : واسه منم سه باره بروز میشه چرا؟؟
محمد : جواب به دوست عزیز ، من دو روز پیش پلاک شدم 25 ام واریزی داشتم
X55 ساری : متأسفانه x55 ها شامل مجوز خروج های دیروز نبود
مهدی : من که ساینا اتومات دارم ، هیچ کدوم از این مشکلاتی که شما گفتی هم ندارم ، ماشین فوق العاده پرشتاب و موتور و گیریبکس کاملا هماهنگ و پویا کار میکنن ، حتی بنده با 5ساعت رانندگی یه کله کولر روشن و سرعت بین 100 تا 130 اصلا نه آمپر بالا رفت و نه تاخیری و نه چیزی