ایران خودرو رکورد شکست؛ افزایش احتمالی قیمت برای هفتمین فیس لیفت سمند

 

ایران خودرو رکورد شکست؛ افزایش احتمالی قیمت برای هفتمین فیس لیفت سمند

 
پس از رونمایی از مدل اولیه سمند در سال 1380، همواره ایران خودرو در صدد بروز نگه داشتن این خودرو با تغییر مدام چراغ ها و جلو پنجره بوده است و شاید تاکنون در این زمینه یک رکورد جهانی را از خود به جای گذاشته باشد.
 
بر این اساس چراغ های بزرگ عقب سمند در سال 1383 طی ارائه مدل lx با طرح کوچک تری جایگزین شد، چندی بعد سمند سورن با چراغ ها و جلو پنجره کاملا متفاوتی رونمایی شد و حدود دو یا سه سال قبل نیز جلوپنجره جدیدی برای مدل lx توسط متخصصین بلند پایه ایران خودرو در امر به روز رسانی طراحی شد و به تولید انبوه رسید.
 
این در حالیست که در طول این سال ها تولید نمونه اولیه سمند نیز با همان چراغ های بزرگ عقب به عنوان نسخه پایه (تاکسی و ..) به قوت خود باقی بوده است و در عین حال می توان از دنا و دنا پلاس به عنوان فیس لیفت های بزرگ سمند نام برد، آن هم در شرایطی که خود سمند نیز از نظر فنی فیس لیفتی بر روی پلت فرم قدیمی پژو 405 محسوب می شود.
 
در واقع اگر قرار باشد تعداد دفعات تغییر چراغ های جلو و جلو پنجره سمند اولیه را با احتساب مدل های دنا لحاظ کنیم به عدد 7 خواهیم رسید، این در حالیست که چراغ های عقب سمند حداقل 4 مرتبه تغییر را تجربه کرده اند و نمای جانبی نیز با احتساب مدل سریر سه بار دستخوش تغییرات شده است.
 
با این حساب احتمالا دور از واقعیت نیست که دنا پلاس را، فیس لیفتِ فیس لیفتِ فیس لیفتِ پژو 405 بنامیم  و به لطف چنین تغییراتی عملا تعداد زیر شاخه های سمند عادی، سمند سورن و دنا شامل انواع و اقسام تیپ هایی می شود که عملا تفاوت بارزی نیز با یکدیگر ندارند.
 
البته از نظر فنی هم اوضاع چندان بهتر نیست و در طول حدود 17 سال تولید سمند، شاهد حفظ پیشرانه 1.8 لیتری و 100 اسب بخاری اولیه و افزوده شدن موتورهای 1.6 لیتری و 1.7 لیتری معمولی و البته توربو برای این خودرو بوده ایم که البته همگی در نسخه های فاقد توربو بین 100 الی 114 اسب بخار قدرت دارند و نسخه سورن توربو نیز علی رغم قدرت 147 اسب بخاری پیشرانه از نظر دوام و مشکلات فنی فغان مالکین را در آورده است.
 
 
به هرحال ظاهرا ایران خودرو انگیزه ای برای تغییر این رویه ندارد و به نظر می رسد که برای سال 97 نیز شاهد یک مدل تازه تر از سمند با چراغ  جلو جدید، چراغ  عقب جدید، رینگ های جدید، جلوپنجره جدید و داشبورد مشابه با سورن خواهیم بود.
 
نمونه ای از سمند کوپه که سال ها قبل به شکل آزمایشی ساخته شد اما هیچ گاه به خط تولید راه نیافت.
 
 
اینکه چنین تغییراتی با وجود همان پیشرانه های قبلی اعمال می شود یا می توانیم شاهد یک شگفتی تازه در سمند جدید باشیم، همچنان مشخص نیست اما بنا به رویه جاری احتمال می رود که در پی این تحولات شگرف، قیمت سمند از محدوده 35 میلیون تومان فراتر برود.
 

source

digiato.com

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو , سمند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: امیر(سابق)
7

میگم این تغییرات (فیس لیفت) فقط واسه چراغ و بزک دوزکه پس چرا اتاق داغونش تغییر نمیکنه هر روز هم که قیمتش بالا میره
14:31  1396/12/09
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 اتومات : سلام کسی اطلاع داره تارا v4lxکی فاکتور میشه؟
کیان : مرسی آقا همایون دمتگرم البته شیشه دودی با این ک ۷۰ درصد بود بردم نمایندگی گیر ندادن فکرکنم زیاد حساس نیستن رو این ی مورد
ارمان : من هم میخواستم فردا اسم بنویسم ولی با این همه تاخیر واقعا نظرم عوض شد
شاهین : به علت مشکل ایجاد شده در گیربکس شاهین اتومات،شرکت در فراخون هفته اینده فراخوان مجدد تغییر شاهین اتومات به اطلس،وکوییک،شاهین جی با سانرف را برای شما عزیزان ارسال مینماید و تفاوت قیمت ۴۸ساعت بعد از انتخاب خودرو به حساب مشتریان عزیز واریز میشود.و به صورت پیشنهادی میباشد اگه مشتریان عزیز کوییک بردارید باس ما بهتره😁😀😂😘
علی cs55 : امضا شد ولی فعلا ۲۱۶نفریم باید بشه دو هزار نفر تا تاثیری داشته باشه لطفا همه امضا بزنید
S3 سیزدهم آذر : ماشین من تحویل 5 فروردین بوده و هنوز حتی فاکتور هم نشده داداش و وضع بقیه هم بهتر از من نیست و هیچ تاریخ مشخصی هم اعلام نمیکنن و فقط میگن ما هیچی نمیدونیم و منتظر باشید تا فاکتور بشه و پیامک بیاد براتون شما هم اگه یه پول پس انداز داری که اصلا بهش نیاز نداری و میخوای بخوابونیش بانک اینجا ثبت نام کن ولی اگه مثل من ماشین و طلا فروختی و میخوای ماشین زود بیاد دستت اصلا از این شرکت چیزی خرید نکن چون خون تو جیگرت میکنه،اگه میتونی بی تفاوت باشی و مهم نباشه که ماشین دستت میرسه تو کرمان موتور ثبت نام کن که لاقل به قیمت کارخونه گیرت بیاد
امید : این بنده خدا خانوادگی چراغ شکن بودن گویا بعدشم ماشین ۲ میلیاردی کسی سوار میشه لوازمشم گرونه دیگه . پراید که نیست ارزون باشه .
فرهاد : سلام دوستان ی کارزار اینترنتی گزاشتیم واسه امضا که پیگیری باشه که چرا پیامک واریز نمیاد و بقیه مسائل لطفا همگی برید امضا کنید تا به جواب سوالاتمون برسیم لینکش هم همینجا پیام های یکم پایینتر هست
فرشاد : منم تکمیل وجه کردم،هم کارشناس سایپا گفت این حقو دارن که ماشینو تغییر بدن هم داخل سامانه یکپارچه نوشته خودرو ساز تعهدی نداره میتونه نوع خودرو رو تغییر بده،دیگه توانه صبرکردن هم نداشتم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مسعود : سلام واقعا آنچه فرمودید عین واقعیت است درود بر شما که حرف دل همه رو بیان نمودید
علی : ایکس 55 هم صادر شده؟
ساینا مبعث ( حسام سابق ) : سخا برو کافی نت و اداره پست
علی : تحویل حضوری منظورتون چی هست اقا الوند
اسفند : سخاکجابگیریم راهنمایی؟
محمد دی : 21 تکمیل وجه صبح دیدم چراغ تحویل روشن نبود ولی الان دیدم روشن شده وضعیت زده تحویل فکر کنم فردا صبح نمایندگی زنگ بزنه
علی : من تحویل دی ماه هستم هنوز روی فاکتور میچرخه
رضا : واریزی ملی شما چقدر بود
دوگانه : سلام اسفند ماه1041پیش پرداخت114250چقدردیگر باید پرداخت کنیم ممنون جواب بدید
Fx : فاعزه خانم سلام مبارک باشه بسلامتی کدوم نمایندگی ثبت نام کردین منم مشهد هستم اتفاقا رنگ ماشین من خاکستری هستش میشه بگین کدوم نمایندگی بود ؟