شرکت خودروسازی جیلی که در کشور چین قرار دارد، تبدیل به یکی از خودروسازان مطرح در این کشور حتی در سطح جهانی شده است.
در سال 2010 این شرکت موفق به تصاحب خودروساز سوئدی یعنی «ولوو» شد اما این شرکت به این حد بسنده نکرد و تصمیم گرفت تا فعالیتها و رشد خود را گسترش دهد. از این رو، بر اساس گزارشهایی که به تازگی منتشر شده است، مشخص شد که سال گذشته این شرکت به صورت غیر رسمی وارد مذاکره با مقامهای شرکت فیات-کرایسلر به منظور خرید بخشی از سهام این شرکت شد. البته لازم به ذکر است که به غیر از جیلی، دو شرکت گریت وال و هیوندای به طور رسمی اعلام کردند که آنها هم قصد خرید بخشی از سهام فیات کرایسلر را دارند.
جیلی پس از تلاشها و مذاکرات غیر رسمی با فیات کرایسلر نتوانست موفق به توافق بر سر خرید بخشی از سهام این شرکت شود و به گفته منابع آگاه این جیلی بوده است که از مذاکرات خارج شده است. این عدم موفقیت به دلیل به توافق نرسیدن دو طرف بر سر مفاد آن بوده است و به اعتقاد برخی کارشناسان شاید فیات کرایسلر از آمدن اسم جیلی در کنار برند شرکت خود خیلی راضی نبوده است.
در این میان، میل و مذاکرات گریت وال با این شرکت در راستای خرید بخشی از سهامش نیز در عدم موفقیت جیلی بی تاثیر نبوده است.
اما مساله این جا است که جیلی پس از عدم موفقیت در این مذاکرات پا پس نکشید و «لی شوفو»، مدیر عامل این شرکت چینی توانست پیشرفت خودش را در بخش دیگر از صنعت خودرو بیابد: "خودروهای برقی".
در حال حاضر خودروهای برقی به سرعت در حال پیشرفت هستند و «لی شوفو»، این را به خوبی حس کرد. به همین دلیل این شرکت وارد مذاکرات با شرکت مادر مرسدس بنز یعنی «دایملر» شد و بر همین اساس هفته پیش جیلی به طور رسمی 10 درصد از سهام دایملر را خریداری کرد.
بسیاری بر این عقیدهاند که هدف جیلی از این کار دستیابی به تکنولوژیهای دایملر، مخصوصا در زمینه خودروهای برقی است و این دو شرکت قصد دارند تا با همکاری یکدیگر بر روی تکنولوژیهای جدید کار کنند.
مدیرعامل جیلی پس از خرید سهام دایملر در مصاحبهای بیان کرد که در آینده تنها دو یا سه شرکت میتوانند پر قدرت در بازار جهانی حرکت کنند.
جیلی در حال حاضر بزرگترین سهامدار شرکت دایملر است.