مزایا و معایب باد نیتروژن در چیست؟

 

مزایا و معایب باد نیتروژن در چیست؟

 
 
باد لاستیک یکی از اصلی ترین مواردی است که راننده خودرو باید به آن توجه نماید زیرا هم با تنظیم بودن آن باعث کاهش هزینه ها یعنی کاهش مصرف سوخت می شود که این امر خود سبب کاهش هزینه می شود و همچنین باد لاستیک یکی از مهم ترین نکات
ایمنی می باشد و ممکن است باعث حادثه ای برای سر نشینان خودرو شود.
 
باد نیتروژن یکی از گزینه های مورد توجه رانندگان است و طبق تحقیقات صورت گرفته روی باد نیتروژن، میزان کاهش آن یک سوم باد اکسیژن دار و باد معمولی می باشد.
 
مزایای باد نیتروژن را در ۴ دسته مختلف می توان دسته بندی کرد:
 
ثبات بیشتر باد لاستیک
حذف رطوبت
عدم شرکت در احتراق
امنیت بالا
 
ثبات بیشتر باد لاستیک
 
طبق توضیحی که در بالا برای شما همراهان گرامی ارائه شد میزان کاهش باد نیتروژن یک سوم باد های دیگر می باشد و این امر به دلیل این موضوع می باشد که مولکول های باد نیتروژن نسبت به باد های دیگر بزرگ تر می باشند و ما شاهد هدر رفت کمتر این نوع از باد لاستیک هستیم و یکی دیگر از مواردی که این موضوع را اثبات می نماید این موضوع می باشد که باد نیتروژن نسبت به تغییرات آب و هوایی بسیار مقاوم تر بوده و توانسته در آزمایشات نمایش قابل قبولی از خود نشان بدهد.
 
حذف رطوبت
 
باد معمولی خودرو ها از انواع مولکول های گاز تشکیل شده که اگر مورد آزمایش قرار گیرند نشان می دهند که ۷۸ درصد این باد را نیتروژن تشکیل داده است و ۱درصد آن را گاز های دیگر و ۲۱ درصد را اکسیژن و به دلیل این موضوع که این نوع از باد دارای رطوبت می باشد و مانند هوای بیرون می باشد باعث خوردگی و آسیب به لاستیک خودرو می شود و لاستیک خودرو را دچار خوردگی و پارگی می کند و باد نیتروژن به دلیل نداشتن رطوبت باعث جلوگیری از این امر می شود.
 
عدم شرکت در احتراق
 
یکی از عوامل مهم در تحریک احتراق، اکسیژن می باشد و این امر در حوادث بسیار ممکن است خطرناک باشد و جان سرنشینان را به خطر بیندازد ولی باد نیتروژن تاثیری در تحریک حریق ندارد و این عامل می تواند یک مزییت برای انتخاب دوباره باد نیتروژن برای لاستیک های خودرو باشد.
تمامی خودرو هایی که ممکن است نیاز به ورود در آتش داشته باشند مانند خودرو های آتش نشانی و…. باید از باد نیتروژن برای لاستیک های خود استفاده کنند زیرا ممکن است دچار حادثه در حریق شوند و باید عامل کمک کننده ای یه افزایش حریق نباشند.
 
امنیت بالا
 
باد نیتروژن به دلیل سبکی آن نسبت به باد های دیگر و بزرگ تر بودن مولکول های آن نسبت به مولکول های دیگر باد ها، با سرعت بیشتری گرما را از خود دفع می نماید و از ترکیدگی لاستیک خودرو و ایجاد حادثه برای سر نشینان جلوگیری میکند و به همین دلیل می باشد که برای باد خودرو های مسابقه نیز از باد نیتروژن استفاده می کنند.
 
معایب باد نیتروژن
 
یکی از معایبی که باد نیتروژن دارد این است که همه جا در دسترس نیست و زمینه کمتری نسبت به باد های دیگر در سطح کشور دارد و کمی هزینه باد نیتروژن نسبت به باد های دیگر بیشتر می باشد.
 
مزایای کلی استفاده از نیتروژن در تایر خودرو:
 
 – افزایش فوق العاده عمر لاستیک:
 
به دلیل سرد بودن همیشگی لاستیک با این گاز، عمر لاستیک تا ۴۰% افزایش می یابد.
 
 – نرم شدن کمک‌های ماشین:
 
به دلیل نرم شدن لاستیک همیشه جلوبندی سالم می‌ماند و باعث استهلاک کم کمک‌ها و سالم ماندن اتاق می‌شود و تا ۷۰% چرخ‌ها بالانس می‌شوند.
 
 – تنظیم باد همیشگی لاستیک‌ها:
 
مولکول‌های نیتروژن درشت‌تر از هوا هستند. گاز نیتروژن هیچ‌وقت از هوای گرم و سرد تاثیر نگرفته و همیشه ثابت است.
 
 – کاهش مصرف سوخت:
 
چون اصطکاک لاستیک با زمین به‌دلیل گاز نیتروژن کم می شود، کاهش مصرف ار ۱۰% تا ۱۵% را به دنبال دارد.
 
 – ترمزگیری عالی در سرعت‌های بالا و شدید:
 
به دلیل نرمی بیش از حد این لاستیک‌ها با باد نیتروژن، ترمزگیری اتومبیل تا ۳۰% افزایش می‌یابد.
 
 – مناسب برای رینگ‌های اسپرت:
 
تمامی کوبیدن و خشکی این نوع رینگ‌ها ۱۰۰% برطرف می‌شود.
 
نکته : قیمت بالاتر گاز نیتروژن ، خالص بودن و درستی درجه خلوص اظهار شده محصول برای مصرف کننده و نحوه تزریق آن (مکش کامل باد لاستیک و بعد، تزریق نیتروژن واقعی به آن) باید در نظر گرفته شود.
 
 
 
 

source

fanni.hyki

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , باد نیتروژن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

چیا
0

ممنون از راهنمایی تون
00:54  1399/07/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اتومات cvt مهر 1402 : سلام خطاب به جمشیدیان عزیز آقا مجتبی ثبت نام اولیه اردیبهشت 1403 بوده. تحویل زمستان 1403 هنوز تعهدات پیش فروش یکپارچه 1402 واریز اولیه هفته اول مهر 1402 شروع نشده. تکمیل وجه از 16 اسفند 1403 تا 26 اسفند 1403 بوده.
جمشید : سلام خدمت همه دوستان شاهینcvt لطفا اطلاع رسانی کنید دوباره تجمع کنیم توشرکت سایپا ،همه باید بریم تک تک دوستان تاجواب نگرفتیم دست برنداریم وگرنه حالا حالا ها ماشین نمی‌بینیم مرگ یک بارشیون یکبار
جمشیدیان : آقا مجتبی واریز اولیت اطمینان داری که درست هست ما تو اردیبهشت واریزی نبوده بلوکه کردن بوده ؟؟؟؟
GL : ی‌ برگه‌ دارم‌ ‌فقط‌ آذر‌ نصف‌ پول‌ دادم‌ بهم‌ دادنش‌ ‌ خرداد‌ تبدیل‌ زدم‌ ۱۶‌ درصد‌ سود‌ مشارکت‌ حساب‌ کردن‌ اونم‌ خودم‌ حساب‌ کردم‌ فهمیدم‌‌ چیزی‌ داخل‌ برگه‌ در‌ مورد‌ اینا‌ نوشته‌ نشده‌ بود
تارا دستی : سلام واریز ۱ مرداد هنوز فاکتور نشدم
GL : ی‌ برگه‌ دارم‌ ‌فقط‌ آذر‌ نصف‌ پول‌ دادم‌ بهم‌ دادنش‌ ‌ خرداد‌ تبدیل‌ زدم‌ ۱۶‌ درصد‌ سود‌ مشارکت‌ حساب‌ کردن‌ اونم‌ خودم‌ حساب‌ کردم‌ فهمیدم‌‌ چیزی‌ داخل‌ برگه‌ در‌ مورد‌ اینا‌ نوشته‌ نشده‌ بود
خانواده شاهین31 : سلام دوستان من پذیرش شاهین جی 17اذر ماه هستم هموم فروش فوق العاده که قرار بود 17اسفند بدن!!!!! خلاصه این همه مدت صبر کردم ندادن دیگه تحملم تموم شد پنحشنبه ۲۳ مرداد تبدیل زدم به جی ال!!! که قرار بود سریع فاکتور کنند ولی تا این لحظه فاکتور نشده!!! خداشاهده نمیدونم دیگه چه خاکی باید تو سر بریزم خخخخخ!!!
هاجری : سلام مرحله دوم دیروز واریز کردم بنظرتون بیست روزه تحویل میدن یا تاخیر داره
شاهین اتومات سی وی تی : من پایه هر اعتراضی هستم تا پای احقاق حق . حرجا و هر کجا بگید می یام . فقط اطلاع رسانی در این باره کنید سپاس از لطفتون. اگر نریم بخدا خبری از تحویلی نیست فاکتور ها روی 13 هوم گیر کرده تازه اینایی که تا 13 هوم دادن برای تحویل یکساله ها بوده برا پیش فروشها هنوز معلوم نیست از چه تاریخی میخوان شروع کنن...
جمشیدیان : تو یک گروهی دارن برنامه ریزی میکنن که برا 16 شهریور یه تجمع جانانه بزارن حالا اگه مطالبه ای دارید بیاید در تجمع شرکت کنیم. این تجمع پیرو صحبت دادستان میباشد که تا اون موقع هم بعید میدونم خبری بشه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دنا 6 دنده رینگ فولادی : سلام، من دنا 6 دنده فولادی 31 خرداد بودم، که همین الآن تبدیل به آلومینیومی سفید زدم، و تبدیل شد... هرکسی که می خواد تبدیل کنه سریع بره بزنه هنوز که ظرفیتش تکمیل نشده...
اطلس دی : وقتی هماهنگ نمیشند برا تجمع خب باید چیکار کرد
اس : اگه طرح فرسوده هستی،طبیعیه
دنا اپشنال شهریور : سلام خطاب به دنا 6 دنده پیش فروش 31 مرداد داداش چیشد تیک خورده قسمت اسناد یا نه.؟؟
تحویلی 31تیر : مبارکه آقا محمد ب سلامتی استفاده کنی . پیش فروش بودی یا فوقع العاده؟
. : ساینا میشه 700 ؟ بذار اول 600 رو بگیره بعد .. . دوسر دیگه بکشید شاید رسوندید به 1 میلیارد
سورن موتور جدید 11 تیر : حمل و نقل اضافه تر میشه وقتی قراره اول بره تهران بعدش بیاد اونجا.
. : توی گوگل سرچ کن وضعیت خودروی من سایپا . شماره پذیرش و شماره درخواست رو زنگ بزن از نمایندگی که ماشین نوشتی بگیر
31تیر : اگه اینجوره که90روز بعد از واریزی من باید29مرداد فاکتور شم ولی اینجوری نیست چند تا از دوستان هستن 22اردیبهشت واریز کردن ولی هنوز فاکتور نشدن برا اینکه دیگه زنگ نزنیم یه جوابی میدن الکی
دنا اپشنال شهریور : داداش چیشد