مزدا بازگشت موتورهای دَورانی و تولید مدل های برقی را رسما تایید کرد

 

کلید اشتباه دولت در قفل صنعت خودرو

 
سرانجام روزی که بسیاری منتظر آن بودند، فرا رسید. پس از گمانه زنی ها و شایعات فراوان، بالاخره معاون ارشد فروش و خدمات مشتریان مزدا در اروپا تایید کرد که موتورهای دورانی این کمپانی به خطوط تولید بازگشته و نیروبخش برخی مدل ها از سال 2019 خواهند بود. البته در همین ابتدا باید اشاره کنیم که شکل نیروبخشی متفاوت از آن چیزی است که پیشتر شاهد آن بوده ایم.
 
آقای مارتین تن برینک (Martijn ten Brink) در مصاحبه ای که با سایت ZerAuto.nl داشته، ضمن اشاره به موضوع احیای موتورهای دورانی، از مهم ترین برنامه های مزدا برای سال های آتی نیز پرده برداری کرده است.
 
آنطور که آقای برینک گفته، بر اساس استراتژی جدید زوم زوم 2030، مزدا سال آینده یک مدل کاملا برقی به میدان رقابت خواهد فرستاد. درباره جزئیات و مشخصات فنی اولین خودروی تمام الکتریکی مزدا هنوز اطلاعاتی در دست نیست، اما آقای برینک تایید کرده که این مدل با یک افزایش دهنده مسافت قابل پیمایش عرضه خواهد شد.
 
هسته اصلی این افزایش دهنده را موتور وانکل (Wankel) یا دورانی تشکیل می دهد. به اعتقاد آقای برینک با توجه به اینکه مالکین خودروها بطور میانگین روزانه 60 کیلومتر مسافت را برای رفت و برگشت از خانه به محل کار طی می کنند، ضرورتی برای سفارش افزایش دهنده دامنه حرکتی وجود ندارد. اما به هر دلیلی اگر فردی دوست داشته باشد که بدون نیاز به شارژ مجدد در مسافت های بسیار طولانی تر تردد کند، می تواند با سفارش موتور دورانی به خواسته خود برسد.
 
نحوه عملکرد موتور دورانی مزدا
 
این موتور بصورت تک دیسک طراحی شده و فاقد فناوری توربوشارژر خواهد بود. همانند راهکار باواریایی ها برای i3، موتور دورانی مذکور در واقع نقش یک ژنراتور را خواهد داشت. به منظور پایین نگه داشتن مرکز ثقل، مهندسین مزدا این موتور یا به عبارت بهتر ژنراتور را در ارتفاعی پایین و نزدیک به کف خودرو تعبیه خواهند کرد.
 
طبق گفته های آقای برینک ژنراتور افزاینده مسافت قابل پیمایش اولین خودروی برقی مزدا، اندازه ای برابر با جعبه کفش داشته و بدون هر گونه لرزش یا سر و صدا وظیفه خود را انجام خواهد داد، طوری که راننده اصلا متوجه شروع به کار آن نخواهد شد.
 
علی رغم حرکت اجباری به سمت پیشرانه های الکتریکی، آقای برینک معتقد است که موتورهای درون سوز هنوز پتانسیل جذب مشتریان را دارند. وی در این باره گفته:
 
به باور مزدا موتورهای درون سوز هنوز فاصله بسیار زیادی تا حذف شدن دارند. حتی در 15 الی 25 سال آینده این موتورها جزء مهمی از خودروها خواهند بود، زیرا پیشرانه های هیبریدی و هیبریدی شارژی هر دو به آنها وابسته هستند.
 
همانگونه که پیشتر به اطلاعتان رسانده ایم، مزدا با توسعه تکنولوژی Skyactiv-X و افزایش راندمان موتورهای درون سوز قصد دارد کماکان این دسته از موتورها را در چرخه حیات حفظ کند.
 
در موتورهای مجهز به تکنولوژی Skyactiv-X خبری از جرقه زنی نبوده و همانند موتورهای دیزلی، فشرده سازی بیش از حد مخلوط سوخت و هوا باعث ایجاد انفجار می شود. مدل های مجهز به این نوع موتورها در چند سال آینده وارد نمایندگی های مزدا خواهند شد.
 
 
 
 
 

source

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , مزدا , موتورهای دورانی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
J4سفید : سلام 17برج دو ثبت نام کردیم 60روز کاری تحویل هنوز که خبری نیست
T8 شلال : ۲ابان شاسی خورد یکماه بعد تحویل
چانگان cs55 : سلام سارا خانم من زنگ نمایندگی ک انتخاب کرده بودم زدم بهم اینو گفت
عابدی : سایپای عزیز من همه زندگی‌م رو فروختم فرش زیر پامو مبل و آینه کنار تختم رو و هالوژن های اتاق خوابمو و لباس‌های رو و زیرم رو فروختم تا بتونم شاهین ثبت نام کنم. چه بلایی بود سر زندگی ما آوردی آخه؟ انصاف نیست. به شدت من به ۳۳۰ میلیون تومن سود نیاز داشتم ۲۵۰ سود به درد من نمی خوره
اطلسg : آقا من واقعا فاز بعضیاتون نمیدونم داخل پیج خود سایپا زده نصفش حساب میشه باز میای میپرسی کلش یا ن خوشت میاد بیشتر بره تو..مون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کامیار : تقریبا 10روز فرصت دارید واسه تکمیل وجه .30روز بعد از تکمیل وجه موعد تحویله ماشینه
ساینا شهریور : سلام 30روز
الهام : منم کوییک اتومات سامانه یکپارچه تحویل پاییز 403 هستم اصلا خبری نیست و ماشینای جایگزین پیشنهاد میشه هر بار. تماس گرفتم با سایپا گفتن دیگه تولید نداریم باید ماشین دیگه بردارید ولی من فعلا منتظر هستم
محمد رحیمی : سلام پذیرش 24شهریور فاکتور شد برام
پراید : سلام نه تا پیام نیاد بهت تحویل نمی دن
رسول : سلام 24شهریورهادارن فاکتورمیشن 90روزها
جعفر : منم مثل شمام خبری شد به من هم خبر بده ممنونم.دناشش دنده پیش فروش سفیدم
جعفر : سلام شرمنده برادر پیش فروش دنا شش دنده .تحویل دی ماه که تکمیل وجه اواخر آبان کردم.تکمیل پرونده و آماده برای فاکتور تیک سبز رنگ خورده و فقط آماده برای فاکتور میچرخه . به نظر شما خیلی طول میکشه فاکتور شم؟متشکرم
بهزاد : فکر کنم کم کم شروع شد 90روزها دارن فاکتور میشن
هادی (دنا شش دنده دستی تحویل 8 آبان) : شما از کجا این اطلاعات رو داری که مشکل تامین قطعه دارن ؟