کمپانی هوندا در سال 2014 تغییرات شگرفی در خط تولید موتورسیکلت های مسابقه ای خود ایجاد کرد؛ CRF125F نیز از این قاعده مستثنی نبود. این موتورسیکلت مسابقه ای که جایگزین مدل قدیمی CRF100F شده است، در 2 مدل عرضه می شود: مدل استاندارد (با رینگ و لاستیک های 14 اینچی در عقب و 16 اینچی در جلو)، و مدل Big Wheel مجهز به رینگ و لاستیک های بزرگ (رینگ و لاستیک 19 اینچی در جلو و 17 اینچی در عقب). در مدل Big Wheel ارتفاع صندلی نیز، در حدود 5 سانتی متر افزایش پیدا کرده است که همین امر، استفاده از این موتور را برای موتورسواران قدبلند راحت تر می سازد. فرمان محکم تر و موتور بزرگ تر، ظاهر کاملا جدید و متفاوتی به CRF125F بخشیده است.
|
|
موتور چهار زمانه تک سیلندر مجهز به میل بادامک SOHC و سیستم خنک شونده توسط هوا با حجم 125 سی سی، با استفاده از یک گیربکس چهار سرعته و استارتر الکتریکی، این تریل جدید را به پیش می راند. مدل CRF125F Big Wheel که در سپتامبر 2013 به بازار عرضه می شود، با برخورداری از اصول طراحی موترسیکلت های پرشی CRF450R و CRF250R، بهترین انتخاب برای طیف وسیعی از موتورسواران، به ویژه نوجوانان و افرادی که در کوره راه ها به دنبال کسب هیجان هستند، می باشد. وجود خصایص اصلی هوندا در محصول جدید این کمپانی، با افزایش اعتماد موتورسوار به این موتور تریل مقاوم، اوقات خوشی را برای وی رقم خواهد زد.
تنها با چرخاندن کلید و فشار یک دکمه و اعتماد به اصول طراحی هوندا، می توانید نهایت هیجان را با CRF125F Big Wheel تجربه کنید. اگرچه تریل جدید کمپانی هوندا در ابعاد کوچک طراحی شده است، اما از جدیدترین و پیشرفته ترین امکانات بهره می برد. ترمزهای دیسکی جلو، بهترین مثال برای این ادعا می باشند. کلاچ دستی و بادوام این موتورسیکلت، امکان تعویض دنده را به راحتی برای راکب خود فراهم می آورد. سیستم استارت با کلید این تریل، علاوه بر افزایش امنیت، امکان کنترل میزان دسترسی فرزندان به موتورسیکلت را در اختیار والدین قرار می دهد.
|
|
ساخت گلگیرها، باک بنزین، و دیگر قطعات بدنه با استفاده از پلاستیک فشرده، این مدل از موتورهای تریل را آماده حضور در عرصه رقابت می سازد. همان طور که پیش از این اشاره شد، CRF125F Big Wheel با برخورداری از یک موتور تک سیلندر چهار زمانه 125 سی سی، عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارد. نام هوندا نیز، بر قابلیت اعتماد و اطمینان به این تریل می افزاید. گیربکس چهار سرعته این موتور نیز، که همانند گیربکس موتورسیکلت های بزرگ طراحی شده است، با ارائه عملکرد مناسب در ضریب دنده های مختلف، پاسخگوی تمامی نیازهای موتورسوار می باشد.
|
|
استفاده از دیسک های ترمز سوراخ دار در جلو، علاوه بر کاهش وزن موتورسیکلت، سبب عملکرد بهتر سیستم ترمز در آب و هوای بارانی می شود. ارتفاع مناسب صندلی از زمین نیز، در افزایش اعتماد به نفس و راحتی راکب تاثیر به سزایی دارد. استفاده از سیستم تعلیق PRO-LINK جدید در عقب، با افزایش هماهنگی میان فنر ها و کمک فنر ها، سبب جذب هرچه بیش تر ضربات وارده به موتورسوار در جاده های ناهموار می شود. فضای موتور بزرگ تر، با بهبود امکان دسترسی کاربر به موتور، تنظیم زنجیر، تعویض روغن، و تمیز کردن فیلتر هوا را نیز راحت تر می سازد.
در مجموع می توان گفت، با وجود تغییرات شگرفی که در CRF125F Big Wheel رخ داده است، این موتورسیکلت تریل جدید بار دیگر نام کمپانی هوندا را در زمره بهترین موتورسازان جهان قرار می دهد. اگرچه این موتورسیکلت برای موتورسواران تازه کار طراحی شده است، اما به دلیل عملکرد کلی خوب، کاربران حرفه ای نیز می توانند لذت موتورسواری در جاده های ناهموار را با این تریل تجربه کنند. در پایان، نگاهی کوتاه داریم بر مشخصات فنی موتورسیکلت تریل CRF125F 2014.
مشخصات فنی
|
نام کامل |
CRF125FB |
نوع موتور |
چهار زمانه تک سیلندر مجهز به سیستم خنک شونده توسط هوا |
حجم موتور |
125 سی سی |
ضریب کمپرس |
9:1 |
نوع میل بادامک |
SOHC دوسوپاپه |
نوع گیربکس |
چهار سرعته |
سیستم سوخت رسانی |
کاربراتوری |
سیستم جرقه زنی |
DC-CDI |
سیستم تعلیق |
جلو: شاسی تلسکوپی 31 میلی متری / عقب: Pro-Link Single-Shock |
سیستم ترمز |
جلو: دیسکی هیدرولیکی 220میلی متری / عقب: کاسه ای |
اندازه رینگ و لاستیک ها |
جلو: 70/100-19 – عقب: 90/100-16 |
فاصله محوری |
125 سانتی متر |
ارتفاع صندلی |
78 سانتی متر |
وزن |
88 کیلوگرم (با در نظر گرفتن وزن تجهیزات و باک پر از بنزین) |
حجم باک بنزین |
حدود 4 لیتر به علاوه باک اضافی 1 لیتری |
ارتفاع شاسی از زمین |
26 سانتی متر |
تنوع رنگ |
قرمز |
گارانتی |
6 ماه گارانتی محدود قابل انتقال؛ گارانتی بیش تر با پکیج Honda Protection Plan |
قیمت
|
3,199 دلار |
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه فیس بوک 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.