نگاه عمیق به لکسوس LX مدل ۲۰۱۸

 

نگاه عمیق به لکسوس LX مدل ۲۰۱۸

 
نسل جدید لکسوس LX برای سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده است. در این مطلب به بررسی نسخه‌ی  پنچ نفره با دو ردیف صندلی و کد LX570 می‌پردازیم.
 
لکسوس LX 570 یکی از شاسی‌بلندهای فول سایزی است که از سال ۱۹۹۶ در بازار حضور دارد. این خودرو را باید یک SUV سنتی دانست؛ چرا که همچنان مانند خودروهای وانت از شاسی و بدنه‌ی جدا و پیشرانه‌ی بزرگ V8 بهره می‌برد. نسل جدید این خودرو نیز از سال ۲۰۰۸ در بازار حضور دارد و حال با گذشت ده سال از حضور این نسل، لکسوس اقدام به فیس‌لیفت اساسی این خودرو کرده و بسیاری از بخش‌های ظاهری خودرو را تغییر داده است. مدل فیس‌لیفت شده لکسوس LX 570 برای اولین بار آپشنی دریافت کرده است که در نسل‌های قبلی موجود نبود و در این آپشن می‌توانید خودرو را با دو ردیف صندلی سفارش دهید و این در حالتی است که نسل‌های قبلی این خودرو تماما دارای سه ردیف صندلی بودند.
 
 
نگاه عمیق به لکسوس LX مدل ۲۰۱۸
 
شاید تولید نسخه‌ی پنج‌نفره از یک خودروی هشت‌نفره کار عاقلانه‌ای به نظر نرسد؛ چون بسیاری از خودروسازان و سازندگان خودروی شاسی‌بلند این روزها در حال اضافه کردن صندلی به محصولات خود هستند. به‌عنوان مثال، خود لکسوس مدل RX L را به‌تازگی معرفی کرد که نسخه هفت‌‎نفره مدل RX است. اما لکسوس LX 570 یک شاسی بلند بزرگ است که نه‌تنها فضای کافی برای حمل پنج نفر دارد؛ بلکه یک فضای صندوق بار بسیار بزرگ نیز به سرنشینان خود ارائه می‌کند. حذف کردن صندلی‌های ردیف سوم سبب شده است فضای صندوق بار این خودرو نزدیک به ۱۶۵ لیتر افزایش پیدا کند؛ بنابراین صندوق بار این خودرو که در مدل هشت‌نفره دارای ۱۲۶۵ لیتر فضا بود، حالا در مدل پنج‌نفره به ۱۴۳۰ لیتر افزایش پیدا کرده است. برای مقایسه باید بدانید که لکسوس RX فضای باری به میزان ۵۲۱ لیتر دارد. بنابراین لکسوس LX 570 پنج‌نفره دارای یکی از بزرگ‌ترین فضای بار‌ها در بین تمامی شاسی بلند‌ها است و به‌راحتی می‌توانید یک دوچرخه یا چمدان‌های بسیار بزرگ را در صندوق بار این خودرو قرار دهید.
 
نگاه عمیق به لکسوس LX مدل ۲۰۱۸
 
در صورتی که صندوق بار کاملا خالی باشد، دو فرد بالغ با جثه نه‌چندان بزرگ به راحتی می‌توانند در صندوق عقب این خودرو استراحت کنند که چنین چیزی برای افرادی که به کمپینگ علاقه دارند نکته مثبتی است. به‌جز بحث فضای صندوق بار سایر بخش‌های کابین تغییرات کمی تجربه کرده‌اند؛ اما کابین لکسوس دوست‌داشتنی و خوب است. صندلی های این خودرو راحتی خوبی دارند و فضای پای خوبی برای سرنشینان جلو و عقب موجود است و حتی افراد بلندقد در این خودرو احساس کمبود فضا نخواهند کرد. همچنین صندلی‌ها دارای چرم باکیفیتی هستند و ابر مورد استفاده در آ‌ن‌ها نرم است و راحتی خوبی به سرنشینان ارائه می‌کنند. در جای‌جای کابین این خودرو از چوب استفاده شده است که احساس لوکس بودن را به سرنشینان معرفی می‌کند. استفاده از چوب در کابین این خودرو آنقدر زیاد است که حتی در غربیلک فرمان و تودری‌ها می‌توان قطعات چوبی را مشاهد کرد.
 
کنسول مرکزی لکسوس LX 570 تقریبا شلوغ است و تغییرات زیادی کرده؛ اما طراحی کلی کنسول زیبا و خوب است. البته تعدد کلیدها باعث می‌شود تمرکز خود را از رانندگی منحرف کنید و باید حتما به کنسول نگاه کنید تا بتوانید کلید مورد نیاز خود را پیدا و از آن استفاده کنید.
 
نگاه عمیق به لکسوس LX مدل ۲۰۱۸
 
نمای بیرونی این خودر مانند سایر خودرو‌های جدید لکسوس که از سال ۲۰۱۵ به بعد تولید شده‌اند، در یک جلو‌پنجره بزرگ با زوایای تیز خلاصه می‌شود. البته چراغ‌های اصلی جدید هستند و از لامپ‌های LED در این خودرو استفاده شده است. از دیگر نکات خوب لکسوس LX 570 جدید می‌توان به رینگ‌های ۲۰ اینچی آلیاژی اشاره کرد که طراحی خوبی دارد. چراغ‌های عقب این خودرو دارای سایز بزرگ‌تری نسبت به قبل هستند و با LED جایگزین شده‌اند. همچنین درب صندوق بار دوتکه است و یک بخش آن به سمت بالا و بخش دیگر به سمت پایین باز می‌شود. برای بدنه لکسوس LX 570 امکان سفارش شش رنگ مختلف وجود دارد. لازم به ذکر است که مدل پنج‌نفره این خودرو به‌صورت استاندارد دارای باربند سقفی است. اما طراحی کلی این خودرو در مقایسه با قبل تغییر چندانی نکرده و همان استایل را می‌توان در بدنه‌ی این خودرو مشاهده کرد.
 
نیروی مورد نیاز برای حرکت این شاسی‌بلند لوکس و بزرگ، از یک پیشرانه V8 با حجم ۵.۷ لیتر تأمین می‌شود که فاقد هر گونه سیستم توربوشارژر یا سوپر شارژر است. این پیشرانه توانایی این را دارد که ۳۸۳ اسب بخار قدرت و ۵۴۶ نیوتون متر گشتاور تولید کند. یکی از تفاوت‌های فیس‌لیفت جدید لکسوس LX 570 با مدل قبلی، جعبه‌دنده‌ي جدید این خودرو است. در مدل قبلی شاهد استفاده از جعبه‌دنده‌ی شش سرعته اتوماتیک بودیم، اما در مدل جدید از یک جعبه‌دنده‌ی هشت سرعته اتوماتیک استفاده شده است. با وجود پیشرانه قدرتمند، همچنان لکسوس LX 570 خودروی سریعی به شمار نمی‌رود؛ چون دارای وزن ۲۹۰۰ کیلوگرم است که عدد بسیار بالایی به‌حساب می‌آید. این وزن زیاد سبب شده است که این خودرو به هیچ عنوان عملکرد فرز و تیزی نداشته باشد. اما نمی‌توان لکسوس LX 570 را یک خودروی کند و ضعیف دانست؛ چون پیشرانه آن قدرت کافی برای حرکت دادن این جثه ۲۹۰۰ کیلوگرمی دارد. عملکرد ترمزها نیز خوب و رضایت‌بخش است و می‌توان در شرایط مختلف به آنان اطمینان کرد و در ضمن واکنش ترمزها نیز بسیار خوب است و با کمترین فشار به پدال ترمز، ترمز‌های این خودرو می‌توانند به راحتی جثه‌ بزرگ لکسوس LX 570 را متوقف کنند. در خصوص سایر تغییرات لکسوس LX 570 هم باید به توانایی یدک‌کشی باری به وزن ۳۵۰۰ کیلوگرم اشاره کرد. با چنین توانایی می‌توانید انواع قایق‌ها، جت‌اسکی‌ها و سایر وسایل را با این خودرو یدک بکشید. این مورد نیز برای افرادی که به کارهای ماجراجویانه علاقه دارند بسیار نکته مثبتی است. اما یک نکته بسیار منفی در مورد لکسوس LX 570، مصرف سوخت آن است.
مصرف سوخت لکسوس LX 570 در شهر، ۱۸ لیتر و در جاده‌، ۱۳ لیتر در هر یکصد کیلومتر است. با این حساب مصرف متوسط این خودرو عددی در حدود ۱۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است که عدد بسیار بدی به‌حساب می‌آيد و حتی در مقایسه با سایر رقبا، همچنان به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین‌ها به شمار می‌آید. در هنگام رانندگی با این خودرو در جاده متوجه خواهید شد که رانندگی آن و دینامیک رانندگی تفاوت چندانی با مدل قبلی ندارد. البته طراحی جداگانه شاسی و بدنه‌ این خودرو که همانند وانت‌ها و کامیون‌ها استريال سبب می‌شود که در پیچ‌ها بدنه خودرو شروع به زاویه گرفتن کند. صدای پیشرانه هشت سیلندر لکسوس LX 570 نیز کمی زیاد به داخل کابین نفوذ می‌کند و کاملا به شما یادآوری می‌کند که اساس و ریشه این خودرو به وانت‌ها شباهت دارد.
 
اما خوشبختانه لکسوس توانسته است با استفاده از یک سیستم تعلیق بادی نرم، کیفیت سواری بسیار خوبی ارائه کند. ضمن اینکه از نظر عایق‌بندی و نفوذ صدای جاده و لاسیتک‌ها به داخل کابین، لکسوس بسیار خوب عمل کرده است و شاهد کابین بسیار ساکت و آرامی در این خودرو هستیم. فرمان این خودرو تقویت شده و همین مورد کنترل ‌آن را بسیار آسان کرده است. رانندگی با لکسوس LX 570 در مسیر‌های صاف و در اتوبان‌ها لذت‌بخش و راحت است و در ضمن ابعاد بزرگ شیشه‌ها و شیشه جلو، دید بهتری به راننده می‌دهد و همین مورد باعث کنترل هرچه بهتر خودرو می‌شود. بزرگ‌ترین شاسی‌بلند لکسوس به‌صورت استاندارد به سیستم چهارچرخ محرک تجهیز شده است. از سایر امکانات این خودرو باید به سیستم تنظیم ارتفاع اشاره کرد که دارای یک مکانیزم الکتروهیدرولیک است و می‌توانید با استفاده از یک کلید، ارتفاع خودرو را از داخل کابین کم یا زیاد کنید. از دیگر امکانات دیگر این خودرو سیستم کرال کنترل یا کنترل خزش است که به‌نوعی کروز کنترل آفرود به شمار می‌آید و در مسیر‌های خارج جاده‌ای، راننده کنترل پدال گاز را به کامپیوتر خودرو می‌سپارد. یک سیستم دیگر در داخل کابین خودرو تعبیه شده است که راننده می‌تواند با استفاده از آن، حالت‌های مختلف رانندگی را تغییر دهد. انواع حالت‌های رانندگی که در این خودرو موجود هستند شامل حالت خاکی، برفی و گل‌ولای است. وجود چنین سیستمی به لکسوس LX 570 این قابلیت می‌دهد تا در مسیر‌های خارج جاده‌ای بتواند به‌راحتی تردد کند. اما رینگ‌های ۲۰ اینچی این خودرو که دارای فاق لاستیک کوتاهی هستند، تبدیل به یک نکته منفی می‌شود. چون رینگ‌های دارای فاق کوتاه برای تردد خارج جاده‌ای آنچنان مطلوب نیستند؛ اما همین رینگ‌ها روی جاده هندلینگ و چسبندگی خوبی برای خودرو به ارمغان می‌آورند.
 
از نظر امکانات لکسوس LX 570 پنج‌نفره به‌نوعی در رده‌ي میانی این خودرو قرار می‌گیرد. البته همچنان خریداران این خودرو این امکان را خواهند داشت تا تمامی امکانات مدل فول هفت‌نفره را برای این مدل نیز سفارش دهند. آپشن‌های این شاسی‌بلند بزرگ و لوکس بسیار زیاد هستند؛ از مهم‌ترین آپشن‌های ایمنی استاندارد این خودرو باید به سیستم کمکی پارک، سیستم هشدار نقطه کور، سیستم هشدار خودروی عقبی، دوربین ۳۶۰ درجه و دوربین دید عقب اشاره کرد. سیستم رهیاب ماهواره‌ای، سیستم بلوتوث و نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، دیگر امکانات رفاهی این خودرو هستند. متأسفانه سیستم رسانه‌ای و ارتباطی این خودرو همانند سایر لکسوس‌ها چندان کاربرپسند نیست و کمی قدیمی شده است؛ ضمن اینکه جوی‌استیکی که برای این سیستم تعبیه شده، کمی بیش از اندازه حساس است و این مورد کار کردن با آن را کمی سخت می‌کند. لکسوس LX 570 دارای یک آپشن جدید با نام ENFORM APP SUIITE است. با نصب این نرم‌افزار روی گوشی هوشمند، راننده این امکان را خواهد داشت که از راه دور پیشرانه‌ی اتومبیل را روشن یا سیستم تهویه خودرو را تنظیم کند. این سیستم مکان پارک شدن خودرو را نیز به راننده اطلاع می‌رهد تا در پارکینگ‌های شلوغ بتواند به‌ راحتی خودروی خود را پیدا کند. این نرم‌افزار روی تلفن‌های همراه با سیستم‌ عامل‌ IOS و اندروید قابل نصب و راه‌اندازی است.
 
قیمت لکسوس LX 570 پنج‌نفره از ۸۵ هزار و ۳۸۰ دلار آغاز می‌شود. یعنی ۵ هزار دلار قیمت کمتر از مدل هفت‌نفره لکسوس LX 570 و همچنین هزار دلار گران‌قیمت‌تر از مدل پایه لندکروزر. یکی از رقبای این خودرو، اینفینیتی QX80 هفت‌نفره دارای سیستم چهار چرخ محرک و قیمت پایه ۶۷ هزار و ۸۵۰ دلار است. رقبای دیگر لکسوس LX 570، مرسدس بنز GLS با قیمت پایه ۶۹ هزار و ۵۵۰ دلار و لینکلن نویگیتور با قیمت پایه ۷۲ هزار و ۵۵ دلار هستند. پس مشاهده می‌کنید که لکسوس LX 570 در کلاس خود با فاصله زیادی گران‌قیمت‌ترین خودرو است. با این وجود همچنان لکسوس LX 570 پنج‌نفره را پیشنهاد می‌کنیم و این خودرو انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌رود؛ چون فضای داخل کابین آن بسیار بزرگ است و پیشرانه‌ی هشت سیلندر قدرت‌مند و سواری بسیار نرمی دارد. از طرفی امکانات این خودرو نیز بسیار زیاد است که در طول سفر، سرنشینان می‌توانند با آن‌ها سرگرم شوند. بنابراین اگر ۸۵ هزار دلار پول دارید و می‌خواهید یک خودروی شاسی بلند لوکس، قدرتمند و با کیفیت داشته باشید، می‌توانید به لکسوس LX 570 پنج‌نفره به‌عنوان یک گزینه‌ی بسیار خوب نگاه کنید.
 
 
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , لکسوس LX






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : من هم اولویت زمستان 403 شاهین ثبت نام کردم الان پیامک سهند واطلس اومده با پشتیبانی تماس گرفتم میگه ما هم نمیدونیم اجباری یا اختیاریه واقعا نمیدونیم باید چکار کنیم خدا رو خوش نمیاد مردم رو بین زمین واسمون نگه دارن لطفا پیگیری کنید
تارا پلاس ۳۱ اردیبهشت : سلام دوستان تحویلی های فروردین v1p آیا خودرو شما فاکتور شده ؟؟؟ پیش فروش. اگر کسی فاکتور شده اعلام کنه تا بدونیم در چه مرحله ای هستیم.
سعید : سلام. دوستان بالاخره بعد از ۴ ماه تاخیر خودرو من هم فاکتور شد الهی شکر‌. تارا دستی v1 نقره ای تیتانیوم تحویل ۲۴ دی
وحید : سلام خسته نباشید خدمت شما مهندسین عزیز آقا من یه چهار ماه پیش گیربکس باز کردم صفحه کلاچ و بلبرینگ کلاچ تعویض شد موقع تحویل دنده یک به سختی جا میرفت مکانیک می گفت یه چند وقتی کار کنه خوب میشه من راه افتادم البته فقط دنده یک باسختی جا میرفت بقیه مشکل نداشت تا روز بعد زدم یک راه افتادم کلاچ گرفتم بیام دو نیومد هر کار کردم نیومد گیر کرد بردم پیش استا دوباره باز کرد بست این بار دنده خوب جا میرفت سه چهار ماه بدون اذیت بود تا پانزده روز پیش باتری خوابید حلش دادم موقع روشن شدن دک بدی خورد به موتور روشن کردم بعد خواستم بزنم یک دیدم مثل سری قبل یک بد جامیره با سختی فقط یک دو روز بعد دوباره تو یک قفل کرد العان بردم جای دیگه چهار بار گیربکس آورده پایین بسته دوباره تو یک گیر کرده تمام قطعات تعویض کرده از کشویی میل ماهک موشکی ولی دوباره گیر کرده لور دنده هم مشکل نداره میشه راهنمایی کنید که مشکل از کجاست
رضا اس ۵ : سلام دوستان ما هفت ماه رو رد کردیم داریم میریم تو ۸ ماه دوستانی که دادگاه شکایت کردن راهنمایی کنند تا بقیه هم شکایت کنند باید وکیل گرفت حرومزادهها الکی الکی مارو گرفتار کردن خدا لعنتتون کنه
اس ۵ نیو : دوستان چرا ماشینه مارو نمیدن؟ ۲۰ روز دیگه چک دومه ماشینه انشالله تا ۱۵ روز آینده همه ماشینارو بدن انرژیشو بفرستیم🙏🏼 همون اس ۵ برسه بهمون
فونیکس Fx : سلام دوستان . اینجور که میبینم اوضاع کرمان موتور از مدیران خودرو بدتر هست . لا اقل مدیران ثبت نام نقدی و لیزینگی چنتا مدل مثل خانواده فونیکس و آریزو رو تا حدود نیمی از برج ۱۱ رو تحویل داده . من ثبت نامی دی ماه هستم و تاریخ تحویل ۹۰ روزه کاری بهم گفتن آخر خرداد گفتم کاش از کرمان موتور یا بهمن خرید کرده بودم حالا میبینم یک از یک بدتر هستن .
امیر : من میخواستم شنبه ماشین j7 بنویسم ولی با خوندن کامنتا برگام ریخت :|
S5 23 مهر : تحویل سیستمی ۴بهمن پارسال بوده چک دوم هم ۱۵خرداد هنوز حتی شاسی نشده حساب کردم تا الان حدود ۱۰۰ میلیون جریمه تاخیر خورده واقعا نمیدونم کرمان موتور چیکار میکنه
اطلس ۲۸ بهمن : سلام هنز کسی فاکتور نشده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
4714 : این چی هست حالا برا منم پیامک نیومد
سورن دوگانه دیماه : سلام 23 اذر رو فاکتور کردن
دنا پلاس : سلام آقا امید احتمالا همون خرداد الباقی پول ازتون بگیرن ولی تحویل ماشین معمولا دیرتر از موعد قرارداد هست
دنا : سلام آقا امید. امیدوارم هرچه زودتر ماشینتون تحویل بگیرید ولی همون جوری که گفتم معمولا ایران خودرو در زمان تاریخ تحویل خودرو تازه پول ازتون میگیره و تحویل خودرو هم تقریباً 3 ماه از زمان تکمیل وجه میگذره تحویل میشه من خودم دیماه تحویل بوده دیماه پول واریز کردم هنوز هم منتظر که تازه فاکتور کنن
رضا جلیل : با سلام سورن پلاس دوگانه تحویل 30 دیماه تکمیل وجه 3 دی تبدیل به 207 الان فاکتور شد. سور تاخیر رو زده 36 تومن مابه تفاوت سورن به 207 چیزی توی فاکتور فروش نیامده. اونو جدا میدن یا کلا نمیدن دیگه
رضا جلیل : با سلام سورن پلاس دوگانه تحویل 30 دیماه تکمیل وجه 3 دیماه تبدیل به 207 الان فاکتور شد.
مهدی ن : سلام.دوستان بخشنامه 4713پارس ای ال ایکس کی قراره پیامک بفرستن .کسی اطلاع داره می پیام میفرستن.ممنون میشم کسی اطلاع دقیق بده چند روز دگه پیام میفرستن
سورن دوگانه : سلام کسی خبر نداره تا چندم فاکتور شده دوگانه
دنا پلاس : سلام دوست عزیز ممنون بابت اطلاع رسانی تون
احمد : آقایون ایران خودرو و همه کسانی که تو این کلاهبرداری 200 میلیونی باهاشون شریک هستید و سهم می برید : این پولهایی که به ناحق از مردم بیچاره دارید میگیرید پول حرومه و از خون سگ نجس تره.بعد اونوقت شما این پولای حروم و نجس را میبرید سر سفره تون و به خورد زن و بچتون هم میدید!خیال نکنید دارید سود میکنید!این پولهای حروم میشه آتیش و زندگی و آخرت خود و خونوادتون را نابود میکنه.ما که سرانجام به این پول اضافی که به ناحق از ما گرفته شده خواهیم رسید یه روزی اما شما هستید که در اون روز بدبخت و بیچاره خواهید شد . از خدا بترسید و این پولای حرام رو وارد زندگیتون نکنید .از ما گفتن بود.یا حق.