گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)
 

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

طرفداران  خودروهای کلاسیک می دانند که برخی از مدل ها "خاص" هستند. همه ما در طول روز از خودروهایمان برای رفتن به سر کار، رساندن بچه ها به مدرسه و حمل و نقل لوازم مختلف استفاده می کنیم. خودروهایی که کار راه انداز و قابل اطمینان هستند، البته بیشتر اوقات حوصله سربر هستند. از طرفی برخی خودروها چیزی بیشتر از حمل و نقل برای ارائه به ما دارند. ماشین هایی که نماینده نهایت زیبایی این صنعت هستند و بیشتر افراد آن ها را معجزات مهندسی می دانند. خودروهایی که تجمل و سرعتشان را باید ستود.

از زمانی که انسان رانندگی با اتومبیل را تجربه کرد، این دست خودروها هم وجود داشتند. در تمامی سال ها همیشه شرکت هایی وجود داشته اند که برای پیشرف صنعت خودروسازی این سوال ها را از خود می پرسیدند، چقدر می توانیم این خودروها را سریعتر کنیم؟ تا چه اندازه بهتر می شوند؟ هر دوره تاریخی بهترین های خود را داشته است. این دوره ها معرف نام هایی مانند بنتلی، بوگاتی و فراری بوده اند.

بسیاری از این مدل های خاص در تعداد محدودی ساخته شدند و از این تعداد، بسیاری در گذر تاریخ گم شدند. تنها تعداد انگشت شماری از این مدل ها هنوز وجود دارند، مدل هایی که در زمان خود رکورد شکن و خوش فرمان بودند. شما هم می توانید مالک این مدل ها باشید، که البته به قدرت خریدتان بستگی دارد. یک فرد معمولی حتی به فکر خرید خودرویی 100,000 دلاری نمی  افتد، جالب اینکه برخی حاضر به پرداخت میلیون ها دلار برای خرید یک ماشین می شوند. اما چرا این همه هزینه می کنند؟

در ادامه با ما باشید تا نگاهی به 10 خودروی گران قیمت کلاسیک و تاریخچه آن ها بیاندازیم.  این مقاله در دو قسمت در 1Car قرار می گیرد، امروز رتبه 10 تا 6 این لیست را بررسی می کنیم.

 

10. Ferrari 250 LM 1962

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

             مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
          LM 250 32 6.9 میلیون دلار

با ورود به دهه شصت میلادی فراری قصد داشت تغییری در موتور خودروهای مسابقه ای ایجاد کند، آن ها با تولید 250 LM  جای معمول موتور خودرو را از جلو به قسمت میانی منتقل کردند. موتور مدل تستا روزا در قسمت میانی خودرو قرار گرفت. این مدلی بود که از نسخه آزمایشی خودروی "250" شرکت فراری به تولید رسیده بود.

این خودرو که توسط "پنین فارینا" طراحی شده، برای مسابقات گرند تورینگ ساخته شده بود. اما شرکت فراری هرگز از 250 LM در مسابقات گرند تورینگ استفاده نکرد و تنها 32 دستگاه از آن را روانه بازارکرد. این تعداد معدود، در رده خودروهای آزمایشی به رقابت پرداختند. اتفاقی که آمریکایی ها را برای سلطنت در مسابقات گرند تورینگ، به فکر ساخت شلبی انداخت.

البته این مدل در مسابقات موفق بود و در آن زمان از آخرین قهرمانی فراری در مسابقات لمان دفاع کرد. فراری LM 250 1962 در بین کلکسیون داران به دلیل تولید بسیار کمش از محبوبیت بالایی برخوردار است. در یک حراجی در سال 2008 این خودرو به مبلغ 6.9 میلیون دلار به فروش رسید.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

9. Shelby Daytona Cobra Coupe 1965

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
Daytona Cobra Coupe 6 7.25 میلیون دلار

"شلبی کبرا" دو کلمه ای که نیازی به توضیح ندارند، اما شلبی دی تونا کبرا کوپه داستانی تاریخی پشت سر دارد. مدلی که زاده اشتیاق وصف ناپذیر آمریکایی ها برای پایان دادن به سلطه رقبا در مسابقات گرند تورینگ قهرمانی جهان بود. مهندسین این شرکت یک کوپه سفید و آبی از مدل کبرا ساختند که موتور V8 شرکت فورد را در قلب خود جای داده بود. این مدل سرانجام تنها مدل آمریکایی نام گرفت که توانسته یک فراری را در مسابقات جهانی شکست دهد.

چهار دستگاه از این مدل در سال 2009 به حراج گذاشته شد که هر کدام به مبلغ 7.25 میلیون دلار به فروش رفتند. این رکورد تا به امروز به عنوان بالاترین مبلغ پرداختی برای یک خودروی آمریکایی در حراجی به جا مانده است.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

8. Rolls-Royce 10 HP 1904

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

           مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
         10 HP 17 7.3 میلیون دلار

تصور اینکه زمانی موتورها در تاریخ صنعت خودروسازی تنها 10 اسب بخار تولید می کردند بسیار سخت است، اما اوایل قرن بیستم همین 10 اسب بخار تولیدی برای انجام کارهای محوله کافی بوده است. دو کمپانی "رولز" و کمپانی "رویس" برای ساخت مشترک 17 دستگاه از این اتومبیل های اولیه دست به کار شدند. موتور فروتن این اتومبیل، دو سیلندری و 1.8 لیتری بود. این اتومبیل هم مانند اتومبیل های دیگر آن زمان، سنت ساخت اتاق هایی شبیه به کالسکه را دنبال می کرد، تنها با این تفاوت که فرمان داشت و خبری از اسب نبود. این مدل چراغ های برنجی بزرگ و اسپک های چوبی داشت و بوقی در آن تعبیه شده بود که بیشتر شبیه ساز موسیقی بود.

رولز-رویس 10 اسب بخاری در سال 2004 به قیمت 7.3 میلیون دلار فروخته شد، این رولز-رویس قدیمی ترین مدل رولز-رویس موجود است. شماره شاسی آن (20154) در دهه 30  قرن بیستم میلادی به روز شد اما در دهه 50 میلادی باز هم به مشخصات اولیه اش بازگردانده شد. رولز-رویس 10 اسب بخاری برای در امان ماندن در مزرعه ای پنهان شده بود، مثل بسیاری از خودروهای قبل از جنگ جهانی دوم.

با اینکه می دانیم 10 اسب بخار قدرت زیادی نیست، اما هیچ چیزی نمی تواند نام این رولز-رویس را از تاریخ پاک کند.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

7. Mercedes-Benz 38/250 SSK

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

          مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
      38/250 SSK 30-35 7.4 میلیون دلار

این مرسدس بنز خاص، تاریخچه بسیار جالبی دارد. خودرویی که کوتاه تر و کوچک تر از بسیاری از رقبای بزرگش می باشد. عبارت SSK مخفف سوپر اسپرت کورز (کورز در زبان آلمانی به معنای کوتاه است).

این آخرین مدلی بود که "فردیناند پورشه" برای شرکت مرسدس بنز طراحی کرد، فردیناند بعد از آن تصمیم به تاسیس شرکت خودروسازی پورشه گرفت. مدل SSK شاید به نظر کوچک می رسید اما قلب تپنده اش بزرگ بود، نیروگاهی 7.1 لیتری و سوپرشارژ.

در سال 1941 یک مرد انگلیسی با شخصیت و کلکسیون دار پرقدرت خودرو، با نام "جورج میلیگن" یازدهمین صاحب این مرسدس بنز شد. میلیگن تا پایان عمرش در سن 94 سالگی مالک این خودرو ماند. جالب اینجاست که طی این همه سال تقریبا تمامی قسمت های خودرو همان قسمت های اولیه بودند و هیچ زمانی ترمیم نشدند. در طی این 75 سال تنها یک بار مخزن روغن موتور آن تعویض شد.

 

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

 

6. Bugatti Type 57SC Atalante 1937

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

          مدل تعداد تولید شده قیمت خریداری شده
      57SC Atalante 11 7.9 میلیون دلار

اتومبیل های ساخت شرکت بوگاتی در مسابقه دادن بسیار موفق بوده اند، اما این شرکت چند خودروی جاده ای جالب هم ساخته است. یکی از مدل هایی که چشم خیلی ها را به دنبال خود کشانده 57SC  آتالانت است. خودروی بسیار غیرمعمول که سقف و سپرهایی منحنی شکل به سمت پایین و قطعات بدنه پرچ شده دارد. تنها 11 عدد از این مدل ساخته شد که هیچ کدام از آن ها دقیقا شبیه به دیگری ساخته نشد. SC نسخه کامل شده مدل 57 است. این اتومبیل از موتور 8 سیلندر خطی سوپرشارژ  3.3 لیتری بهره می برد که 170 اسب بخار نیرو تولید می کرد. مدل SC در مقایسه با 57 های دیگر، دارای یک شاسی جدیدتر بود که به آن فرمان پذیری و تعادل بسیار بهتری بخشیده بود. بسیاری این مدل را اولین سوپر ماشین تولید شده می دانند.

در مراسم سال 2008 "ساحل پبل"، یکی از این 11 بوگاتی تولید شده با قیمت تقریبی 8 میلیون دلار به فروش رسید.

گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک (1)

رقم های پرداختی برای جذاب ترین خودروهای تمامی دوران صنعت خودروسازی را خواندید، خودتان را جای  سرمایه داران طرفدار خودروهای کلاسیک بگذارید، شما کدامیک از این ماشین ها را انتخاب می کردید؟ اصلاً به نظرتان حفظ این خودروها اهمیتی دارد؟


منابع

Howstuffwork

برچسب : کلاسیک , گرانقیمت , تاریخ , حراجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

9 نظر

اکرمی نژاد
0

فقط بوگاتی اخری اگه گیرم بیاد می خرم
تو فیلم فرا تر از سرعت هم اومده
04:38  1399/01/18
پاسخ دادن
کاوس فروتن
0

خیلی خیلی عالی دستتون دردنکنه
03:27  1394/11/25
پاسخ دادن
حیدر
5

اینارو ولش کن اون بوگاتی مدل 1937 سوپر شارژر داشته فکر کن سال1937.........این یعنی ما الان در حد سال 1937 اونا هم نیستیم......
00:33  1392/02/30
پاسخ دادن
saman
0

in ke chizi nist on moghe asbe bokharesh az mashinaye ma ham bishtare
20:45  1393/05/27

اکبری
0

قسمت دوم ببینم یکی مخرم
10:25  1391/11/24
پاسخ دادن
1Car
3

لیست گران قیمت ترین‎ها شامل 10 ماشین می‎شود، منتظر قسمت دوم باشید.
11:47  1391/11/21
پاسخ دادن
گویبان
0

ببخشید ولی یه فراری ۲۵۰ ۱۲ میلیون فروش رفت سال ۲۰۰۸ بود فکر کنم
10:50  1391/11/21
پاسخ دادن
farid
4

perfect
23:44  1391/11/20
پاسخ دادن
behnam
5

چقدر خوشگلن مخصوصا اون اخریه مشکیه 57SC آتالانت
22:15  1391/11/20
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
J7 تیر : منم دقیقا شرایط شما رو دارم هر چی هم تماس میگیرم فقط میگن صبور باشین در مرحله بارگیری مثل سگ دروغ میگن ک ثافتا
شاهین : توی این سایپای خراب شده با این همه پرسنل اضافی یک نفر روابط عمومی نداره که جواب مردم روبده یا خودش رو به نادانی زده یا مردم را نادان فرض کرده اولویت پاییز رو برا امسال فروش فوری زده میمونه زمستان که حدود 9 هزار نفره که یک تعدادی هم با فراخوان‌های قبلی کم شده طی 9 ماه پیش فروش زده یعنی ماهی کمتر از هزار تا سایت کدال رو که ببنید ماهیانه حدود 5 هزار شاهین دستی تولید میکنه اگه فقط ظرفیت 50 درصد رو برا پیش فروش بذاره تا آخر خرداد تعهداتش تموم میشه ولی این بیشرفها ماهیانه بین 10 الی 20 درصد تولید رو برا تعهداتش ن گذاشتن
اطلسعلی : رنگ نقره ای حدودا یکماه از رنگ سفید عقبه ، شما هر وقت ۱۴ شهریوری ها فاکتور شدند احتمالا شما هم بشید
تارا V1 : سلام ببینید ما13 تیرماه تکمیل وجه کردیم داخل میزخدمت زده تاریخ تحویل 10 مهر ولی هنوز فاکتور نشده زنگ زدیم ایران خودرو خراب شده میگه نمایندگی مدارکتون دیرفرستاده تاریخ تحویلتون اینجا خورده 20آبان پس به اون موعد تحویلی که داخل میزخدمت زده نمیشه اعتماد کرد این نمایندگی های بی شعور معلوم نیست چه غلطی میکنن
سایپا نه، سارق : احتمال!!!! مدت زیادی هست این مردم با احتمالات سایپا، بسیاری از فرصت های اقتصادی رو از دست دادن و متحمل ضرر و زیان شدن. با احتمال و حدث و گمان نمیشه نمیشه جناب، مردم بازيچه ی دست این حضرات نشدن که بخوان بشینن به امید احتمالات
شاهین زمستان : کس دیگه سودشو میبره حال میکنه اینجا ما افتادیم به جون همدیگه تفرقه بندازو......
م . م : مبارکتون باشه. چوب شدن ترمز یعنی چی؟ اشتباه تایپی است یا اصطلاح خاصی است؟ تشکر
ایمان : هفته آخر اذر هم اومد خبری از دعوت نامه نشده لعنت خدا بر سایپا
اولین روز ثبت نامی اردیبهشت : هنوز تحویل ندادن ولی شاسی شده کارت ماشین اومده چکها رو دارن پاس میکنن ولی هیچکس پاسخگو نیست که چه موقع تحویل میدن نمایندگی هم میگه ما اصلا خبر نداریم برید کرمان موتور پیگیر باشید اونموقع طلا فروختم گرمی 3100 ثبت نام کردم الان شده 4800 خخخخخخخخ تمام شرکتهای خودرو سازی و مونتاژ کار توی ایران به تعهداتشون عمل نمیکنن واقعا برای خودم متاسفم که همیشه تجربه تلخ دیگران رو دوباره تجربه میکنم
سلام : باسلام واریزی ۹ مردادماه تا حالا هیچ گونه پیامکی از بابت رنگ خودروهای وبیمه برام نیامده تو این گروه هست کسی مثل من
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مرتضی 1مهر : من زنجانم.برامن رو تحویل ندادن.شما کدوم شهر هستین
کریم : دوستان خوزستانی اگه اهواز یا بقیه شهرای خوزستان پلاک شدید یه اطلاعی به ما بدید.ممونم
فاطمه : مبارکتون باشه . کدوم کارخونه؟؟
کریم : یعنی ماشین رو گرفتی؟؟مال من 27 مهر هنوز پلاک نشده؟؟من اهوازم یعنی واقعا پلاک 14 یا 34 ندارن؟؟؟؟مگه میشه؟؟؟؟
رانا تحویل 23 آذر : شما چه شهر هستید من ابهر هستم هنوز تحویل ندادن
فرشاد : مراجعه حضوری کنید به نمایندگی ایرانخودرو. من17مهرتکمیل وجه کردم 18مهر پروندم تحویل خودرو ساز شده . یه چیز دیگه شما سخا رو انجام دادید
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه های 2 و 3 مهر امروز تا شب چک کنن انشالله فاکتور میشن
پری دنا اتو : سلام دوستان اطلاع دارید دعوت نامه کی میاد؟؟تحویل 30بهمن هستیم
علی : سورن پلاس xu7p سفید موعد تحویل 1 دی با کد قرارداد 15016 امروز فاکتور شد صبح
207 اتومات تحویل 31 تیر : سلام سودش یک ماه بعداز تحویل خودرو بهتون میدن از وقتی دیگه فاکتور شد دیگه سودی بهتون نمیدن