ورود نخستین خودروی پسابرجامی سایپا به بازار در شهریور

 

ورود نخستین خودروی پسابرجامی سایپا به بازار در شهریور

 
مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن اعلام کرد: تولید نخستین خودروی پسابرجامی سایپا با سطح داخلی سازی ۲۰ درصدی آن، در سایت کاشان آغاز شده است و شهریور ماه این خودروها به بازار عرضه می شود. 
 
«نیکلاس روتریگر» روز سه شنبه در حاشیه برنامه تست رانندگی خودروی سیتروئن سی 3 (C3) افزود: تست های نهایی این خودرو به زودی انجام می شود.
 
وی با بیان اینکه داخلی سازی موتور خودروی C3 و گیربکس دستی آن در برنامه این شرکت قرار دارد، اظهار داشت: برخی قطعات این خودرو برای داخلی سازی نیازمند حضور قطعه سازان قدرتمند و برخوردار از دانش و فناوری لازم است که اکنون چنین شرایطی موجود نیست. 
 
روتریگر با اشاره به خودروی C3 با موتور EP6 که برای انجام تست در اختیار خبرنگاران قرار گرفت، تصریح کرد: این موتور که با مشارکت شرکت های سیتروئن و بی.ام.دابلیو ساخته شده تاکنون سه بار به عنوان موتور برتر جهان برگزیده شده و امکان داخلی سازی چنین موتوری در ایران وجود ندارد. خودروی C3 با موتور EP6 دارای 165 اسب بخار قدرت و حجم موتور 1600 سی سی «مختص بازار ایران» تولید شده است.
 
وی خاطرنشان کرد: تولید این خودرو با موتورهای EC5 و EB8 در دستور کار است که موتور EC5 در ایران داخلی سازی خواهد شد.
 
مسئول بازاریابی و فروش شرکت سایپا - سیتروئن یادآوری کرد: شاسی این خودرو تولید کشور ژاپن است که برای داخلی سازی، ایرانی ها باید بتوانند فناوری آن را در اختیار بگیرند، اما گیربکس دستی آن در ایران داخلی سازی خواهد شد. 
 
وی تاکید کرد: گیربکس اتوماتیک C3 جزو فناوری های پیشرفته (های تک) محسوب می شود که چنین فناوری را ایرانی ها در اختیار ندارند، بنابراین داخلی سازی این گیربکس در دستور کار نیست. 
 
روتریگر با بیان اینکه افزایش عمق داخلی سازی به رقابتی تر شدن هرچه بیشتر قیمت این خودرو در مقایسه با سایر خودروهای این رده خواهد انجامید، ادامه داد: بر این اساس افزایش سطح داخلی سازی و رسانیدن آن به حدود 80 درصد تا سال 2019 اجرایی می شود؛ این مهم با توجه به وجود نیروهای تحصیلکرده فراوان، مواد اولیه و انرژی ارزان در ایران میسر می شود. 
 
وی گفت: خدمات پس از فروش این خودرو در نمایندگی های سایپا که قادر به پاس کردن استانداردهای سیتروئن شوند، عرضه می شود. این مسئول سایپا - سیتروئن خاطرنشان کرد: C3 نخستین خودرویی است که موفق به پاس کردن استانداردهای 85 گانه مد نظر سازمان ملی استاندارد ایران شده است. 
 
به گزارش ایرنا، اکنون روزانه سه دستگاه خودروی C3 به صورت آزمایشی در سایت سایپا - سیتروئن کاشان تولید می شود که در مرحله تولید انبوه به ساعتی سه دستگاه خواهد رسید. 
 
فعالیت دو شرکت سیتروئن و سایپا پس از برجام (دی 94) با حضور مدیران ارشد 2 شرکت در ایران به صورت رسمی ثبت و به صورت عملیاتی آغاز شد. قراردادهای مورد نیاز کنسرسیوم مشترک (جوینت ونچر) نیز به امضای دو طرف رسید و اعضای هیات مدیره شرکت سایپا سیتروئن مشخص و معرفی شدند. بر این اساس، خودروهای جدید گروه سایپا - سیتروئن در خطوط تولید شرکت سایپا کاشان تولید و وارد بازار های داخلی و بین المللی می شود. 
 
شرکت سیتروئن پس از پیروزی انقلاب اسلامی به صورت سرمایه گذاری مشترک در همه زنجیره ارزش افزوده از جمله تولید در ایران هیچگونه همکاری نداشته و برای نخستین بار پس از 39 سال دوباره از طریق جوینت ونچر با سایپا مرتبط شده است. 
 
سیتروئن شرکت خودروسازی فرانسوی است که امروزه شرکت تابعه‌ای از گروه پژو - سیتروئن محسوب می‌شود؛ این شرکت در سال 1919 توسط آندره سیتروئن تاسیس شد.
 

source

irna

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سایپا , سیتروئن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
احد ۲۵ اسفند : متاسفانه خیر
محمد : یه تجمع حسابی لازمه...
آیدین سالاری : سلام ایکس ۵ داشتم تصادفی نسبتا متوسط از جلو داشته‌ کاپوت‌ جمع شده و رادیاتور شکسته موتور و گیربکس سالم بقیه جاها ماشین سالم‌بی رنگ رنگ‌ تیتانیوم میفروشم یک و ۴۰۰ هزینه تعمیرش ۱۰۰ تومن جای خوب ببرین بی رنگ هم در میاره هعی...
امین : اینکه میگن شاهین جی تحویل نمیدن چرته این همه صبر کردیم این یه ماهم روش قراره تا ۱۵ شهریور همه رو تحویل بدن الکی به ساز سایپا نرقصی فرقش حدود۸۰ ملیونه.اینها مجبورن تحویل بدن
مهدی x5 : سلام دوستان فکر کنم بد شانس تر از من کسی نباشه من دیماه 1403 x5 ثبت نام نقدی قرار تحویل اردیبهشت 1404 هنوز نه پیامی نه خبری هیچ که هیچ بعضی ها الان نگاه می کنم تو کامنتها انهایی که بهمن بودن شاسی که شدن هیچ تمام مدارک انها هم امده
سهند : من امروز زنگ زدم گفت داریم۶اردیبهشت فاکتور میشه و گفت بهمون اعلام کردن تا اخر هفته دیگه دی تموم بشه تولیدم سرعت گرفته
محمد : سلام من هم مثل شما ثبت نام دی ماه۴۰۳ بود تحویل اردیبهشت ۱۴۷۵نقد گرفتم دوباره خرداد بهم گفتن۸۸میلیون مابه تفاوت باید بدی از شما هم گرفتن
امید : عزیز شما کی ثبت نام کرده بودین؟
محمد : سلام از شما هم مابه تفاوت حدود ۸۸میلیون گرفتن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حمید اس شهریور : زنگ زدم پشتیبانی میگه کوییک اس طبق جدول من تا 4 خرداد فاکتور شده ....از یک ماهه روی 4 خرداد قفل شده
حمید اس شهریور : منم پذیرش اردیبهشت تکمیل وجه 17 تیر هنوز در حال تخصیصه
اس : تحویل مرداد هستی؟
سحر : کاش با این رنگ زشت اصلا فاکتور نمیشد😑😑😭😭😭اخه چی فکر کردن باخودشون رنگ سفید خاک گرفته ام شد رنگ 🤮🤮🤮🤮
حامد : باهم یکی هستیم انشالا هرچه زودتر ما هم فاکتور بشیم.خبری شد اطلاع بده
معین : خطای سیستمی بود پلاک شد
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : تحویل 31 تیر امروزم فاکتور نشدم 🫣🫣
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : خدا خیرت بده ماشین نو رو زدی ، حداقل یه آموزشگاه می رفتی
کوییک s : سلام من 16تیر تکمیل وجه کردم کوییک اس هنوز فاکتور نشدم و درحال تخصیصه کسی هست فاکتور شده باشه؟
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : خدا رو شکر حداقل یکی خوشحال شد ، ان شاءالله قسمت ما هم بشه