بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کمپانی کامیون  سازی کنورث (Kenworth) در نمایشگاه Mid-America Trucking سال 2012 مدل T680 را معرفی کرد. این مدل جدید، آیرودینامیک ترین کشنده ای است که کمپانی کنورث تا به حال ساخته است. بنا به گفته این کامیون ساز معتبر آمریکایی، مدل جدید، بازدهی و عملکرد بهتری دارد و کابین آن نیز بسیار مناسب و برای راحتی هرچه بیش تر راننده ساخته شده است.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کابین T680 مساحتی برابر با 2.1 متر مکعب دارد که در مقایسه با کابین 1.9 متری T660 و کابین 2.3 T700 در میانه قرار دارد. این کشنده برای پیمودن مسافت های طولانی بین شهری ساخته شده است و در دوکابین Day Cab (کابین کوچک تر) و Sleeper Cab (کابین بزرگ تر) عرضه می شود. قلب تپنده T680 یک موتور 12.9 لیتری مدل Paccar MX است، البته موتور مدل Cummins ISX15 نیز به عنوان یک آپشن سفارشی موجود است.

 

طراحی بدنه

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

طرح بدنه T680 کاملاً به روز و همانطور که اشاره کردیم آیرودینامیک ترین تولید کنورث است. تمامی جزئیات بدنه از سقف کشیده و سپرها گرفته تا طرح کاپوت، همگی در جهت پایین آوردن ضریب دنده و افزایش حالت آیرودینامیک بدنه این کشنده طراحی شده اند؛ سقف کشیده کنورث جدید، به آن ظاهری پویا نیز بخشیده است. جلو پنجره آلومینیومی ضد زنگ و مشبک T680 ظاهری همانند تمامی مدل های کنورث دارد. برتری های T680 در مقایسه با دیگر مدل های سری T کنورث عبارتند از:

-         افزایش 65 درصدی فضای بار

-         افزایش 50 درصدی اندازه شیشه جلو

-         کاهش 40 درصدی صدای کابین

-         افزایش 30 درصدی زاویه باز شدن درب ها

-         ارائه دهنده بهترین محدوده نور چراغ جلو در این کلاس

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012
بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کابین سبک وزن و ضد زنگ T680 از پنل های آلومینیومی ساخته شده است که توسط اتصال  دهنده های خود نافذ شرکت Hernob به یکدیگر متصل شده اند. این اتصال دهنده ها، مقاومت زیاد و از طرفی سر و صدا و لرزش های کم تری دارند. مهندسان این کمپانی آمریکایی برای طراحی کاپوت سه تکه این کشنده از مواد سبک وزنی با نام Sheet molding compound استفاده کرده اند که به همین دلیل، باز کردن و بالا آوردن درب کاپوت بسیار راحت انجام می شود. سپر دو تکه آیرودینامیک جلو نیز همانند ورقه های آلومینیومی به یکدیگر متصل شده اند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

به لطف پله ها و زاویه مناسب باز شدن درب ها، برای ورود به کابین کنورث T680، مشکلی نخواهید داشت. درب های این کشنده از مواد سبک وزن ساخته شده اند و علاوه بر دوام بالایی که دارند، به دلیل طراحی آیرودینامیک باعث گذر سریع جریان هوا می شوند و در نتیجه سر و صدای کم تری ایجاد می کنند. در داخل کابین یک دریچه آزاد کننده فشار هوا تعبیه شده است که با یکنواخت کردن فشار هوای داخلی و بیرونی به باز و بسته شدن راحت درب ها کمک می کند.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کابین T680 نیز همانند اکثر مدل های کنورث است و در آن یک داشبورد منحنی شکل و فرمان چهار شاخه دیده می شود. خواندن اطلاعات صفحه کیلومتر به راحتی انجام می شود؛ این صفحه کیلومتر از 9 نمایشگر استاندارد تشکیل شده است. این کشنده در کنار نشانگرها و دکمه های کنترلی از یک سیستم کامپیوتری ابداعی با نام Drive Performance Center بهره می برد که از یک نمایشگر 5 اینچی برای نمایش اطلاعات لحظه ای کشنده، تشخیص خطا و هشدارهای گرافیکی مختلف استفاده می کند.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

صندلی های کنورث همیشه به عنوان بهترین های بازار شناخته می شدند و صندلی های T680 نیز از این قاعده مستثنا نیستند. صندلی راننده مجهز به یک سیستم پیشرفته بادی است که به صورت خودکار نسبت به وزن راننده تنظیم می شود. در کنار صندلی های استاندارد، یک صندلی شاگرد با قابلیت چرخش 180 درجه ای نیز به صورت سفارشی وجود دارد. به لطف بالا بودن محل قرار گیری صندلی، فرمان قابل تنظیم و شیشه جلوی یک تکه T680، دید راننده نسبت به مسیر بسیار مناسب است.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

پهنای کابین Sleeper تقریباً 2.4 متر و کل فضای بار آن حدوداً 1700 لیتر است. در این کابین یک جا لباسی تمام قد و یک میز با قابلیت چرخش دیده می شود که هر دو بسیار کاربردی هستند. امکانات دیگری که در کابین وجود دارد عبارتند از: یک تلویزیون صفحه تخت 23 اینچ، محل مخصوص قرار دادن سی دی ها، مایکروویو و یک مبدل برق با قابلیت تنظیم ولتاژ.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012

کنورث جدید در مدل پایه نیروی محرکه خود را از یک موتور 12.9 لیتری کمپانی Paccar مدل MX می گیرد که توانایی تولید 380 تا 485 اسب بخار نیرو را دارد. پیش از این، از موتور Paccar MX در دیگر مدل های تولیدی شرکت های کنورث و پتربیلت نیز استفاده شده بود؛ این موتور با گشتاور 2372 نیوتن متر قابلیت های بالای خود را به همه ثابت کرده است. در کنار موتورهای Paccar خریدار می تواند موتور شرکت Cummins مدل ISX15 را نیز برای T680 سفارش دهد. این موتور پرقدرت، قادر است تا بین 400 تا 600 اسب بخار نیرو و حداکثر گشتاور 2780 نیوتن متر تولید کند. موتورهای کمپانی Cummins از تکنولوژی تزریق سوخت پیشرفته بهره مند هستند و علاوه بر این از یک توربوشارژر نیز استفاده می کنند. مزیت استفاده از موتور Paccar MX این است که با گیربکس اتوماتیک Eaton UltraShift PLUS عرضه می شود؛ این گیربکس از هماهنگی بالایی با این موتور برخوردار است و به همین دلیل دقت تعویض دنده های آن را افزایش داده است.

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

بررسی کامیون کنورث T680 مدل 2012


منبع

TopSpeed

برچسب : کنورث , t680 , کشنده , کامیون






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

28 نظر

نادر
0

خاک بر سر ما
20:44  1401/09/25
پاسخ دادن
عباس
0

الان عصر پیشرفت و رقابت.چنین ماشینی اگه داخل ایران باشه خداییش برا کار کردن نمی سرفه حتما حدود ۲۰ ملیارد پولشه .اینا به رانندها ومردمشون احترام میزارن که این امکانات گذاشتن نه ایران با پراید و..
12:04  1400/07/26
پاسخ دادن
علی
0

سلام .ولوو دماغ دار رو ببینید کاملا کپی کردن از روی ماک دماغ دار چهره خشن بدنه کاپوت فایبر گلاس انحنای داشبورد و وارد دیگه . اگه تحریم نبودیم همه رانندگان کامیونهای آمریکایی سوار میشدن
20:01  1397/10/22
پاسخ دادن
امیرحسین صادقی
0


0

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-04.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-15.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-17.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-12.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-20.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-22.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-25.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-29.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-32.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-36.jpg

http://www.irtransit.ir/wp-content/uploads/2017/04/photo_2017-04-10_18-19-38.jpg
18:42  1396/03/22
پاسخ دادن
وحید مهربان
0

قیمت این مدل بستگی به آپشن بین ۱۵۰۰۰۰ و ۲۵۰۰۰۰ دلار است
11:50  1396/01/06
پاسخ دادن
123
4

سلام.كسي از قيمت اينا در امريكا ويا ايران خبر داره؟اگه بخواهيم واردكنيم چي؟
21:34  1395/12/15
پاسخ دادن
فرید
5

کسانی که میگن اروپایی بهتره. اگه واقعا خوب بود تو آمریکا و کانادا هم جواب میداد.هنوز هیچ کشنده ای از لحاظ استقامت و زیربندی به پای کامیونهای آمریکایی نمیرسه.
23:24  1395/06/30
پاسخ دادن
حسن .
5

ای والا به ماشین ادم عشق میکنه وقتی برونیش ،، تمامی ماشینهای داخل ایران به گردش هم نمیرسن ،اصلا چیزی که امریکا میسازه بدون نقص .. باید جلوش سجده کنی .. حرف اول 1
07:20  1395/05/26
پاسخ دادن
شاهین
0

بهترین وراحت نوع اتاق اسلیپره یا چی؟
راستی از قیمتش هم خبر دارین؟؟
19:35  1394/10/16
پاسخ دادن
شاهین
1

اقا من یه سوالی این برای باربری به کشور دور دست میده یا برای بین شهری بهتره؟
19:29  1394/10/16
پاسخ دادن
محمود از گرگان رانندهgh
0

خدایش طراحی وزیبایش عالی قدرتشم حرف نداره ماشینهای اروپا راننده پشت ویترینه ولی ماشینهای دماغ دار امنیت جانی بیشتری داری
23:04  1394/08/30
پاسخ دادن
جواد
6

حیف نیست آدم بیمره ولی یه دور سوار این ماشین نشه ؟ پول باشه درسو بیخیال شی و اینو بخری بری سفر!
22:52  1394/01/18
پاسخ دادن
کاربر: saeed_r7
1

جناب راننده ماک کمپانی هایی مثل کنوورث و پتر بیلت و فرایت لاینر و اینتر ناش یا حتی خود همون ماک حتی اگه همشون جمع بشن نه به لحاظ مهندسی نه زیبایی و نه تکنولوژی و نه فروش و نه اندازه و عظمت کمپانی در حد ولوو و مرسدس و دیگر کمپانی های اروپایی نیستن و نمیتونن باشن و همیشه از دستاوردهای اونها تقلید کردن
اون کمپانی ها با اینکه سابقه بیشتر و درخشان تری دارن اما دیگه باید فبول کرد که دیگه اون عظمت فروغ گذشته رو ندارن و الآن این اروپاست که داره حکمفرمایی میکنه و کامیونهای آمریکایی فقط مناسب فیلمهای اکشن هستن.
00:23  1393/06/06
پاسخ دادن
کسری
10

در خصوص توان مهندسی و زیبایی خدمتت بگم که کامیون های آمریکایی دارای چهره زیبا و خشن و کامیون های اروپایی دارای چهره زیبا و لطیف هستن که کامیون های آمریکایی بیشتر با صلیغه راننه های ایرانی جور در میاد، از طرفی رانندگی با کامیون های آمریکایی به روش کاملأ مردونه هست، در صورتی که کامیون های اروپایی رو یه دختر بچه به راحتی میتونه برونه و به کامیون دنده بده، اما در عوض قابلیت های گیربکس های آمریکایی رو نباید نادیده بگیریم، با گیربکس های آمریکایی میشه بدون کلاج دنده عوض کرد و اگه سیم کلاج برید به مشکلی بر نمیخوریم و در صورت دو صفحه کلاج بودن (در گیربکس های تک اسپید) و اتمام صفحه کلاج اول، میشود خیلی راحت با صفحه کلاج دوم (یعنی با دادن نیم دنده) به رانندگی ادامه دهیم.
18:48  1394/05/21

کسری
10

در خصوص تکنولوژی موتورسازی خدمتت بگم که آمریکایی ها سیلندر رو به صورت نازک طراحی و تولید میکنن و اروپایی ها به صورت ضخیم سیلندر رو طراحی و تولید میکنن، بخواهیم این دو نوع سیلندر رو باهم مقایسه کنیم سیلندرهای آمریکایی بهترن، چرا؟؟؟ چون به علت ضخامت کم، انتقال حرارت راحت تر صورت میگیره و تمام جامعه مهندسی مکانیک میدونن انتقال حرارت با ضخامت رابطه عکس داره، و حتی طراحی و تولید پیستون در کامیون های آمریکایی به صورت فیت در سیلندر هست، در صورتی که طراحی پیستون در کامیون های اروپایی به صورت کیپ در سیلندر هست که بازهم پیستون های آمریکایی بهتر هستن، چرا؟؟؟ چون در هنگام انبساط و مواقع خطر، پیستون آمریکایی از حالت فیت به حالت کیپ تبدیل میشود، ولی در پیستون های اروپایی در هنگام انبساط و مواقع خطر، پیستون از حالت کیپ خارج شده و در سیلندر گیرپاژ میکند. من خودم به شخصه شاهد بودم که کشنده ماک در تابستان در گردنه سراک خوزستان طسمه پروانه پاره کرده و آمپر کشیده و به علت نبود پارکینگ و ترافیک جاده قادر به توقف نبوده و بدون اینکه مشکلی برای موتور پیش بیاد یا گیرپاژ کنه تا اتمام گردنه رو رفته....
19:05  1394/05/21

کسری
11

اما نکته دیگه در خصوص تفاوت کشنده های آمریکایی و اروپایی، اگه در خصوص حمل و نقل جاده ای کشور استرالیا تحقیق کنی، متوجه میشی که شرایط حمل و نقل این کشور پیچیده هست، کشوری که دارای سینه کشی های طولانی، فاصله شهری طولانی، و حتی مسیرهای خاکی طولانی در نقاط دور افتاده هست، و از طرفی در آنجا بیشتر کشنده ها به صورت قطار جاده (Road Train) هستن و هر کشنده بین 1 ال 4 تریلر رو دنبال خودش میکشه، استرالیا کشوری هست که هم کامیون های تولیدی طبق استاندارد آمریکا و هم اروپا رو عرضه میکنه، ولی فروش کامیون های آمریکایی تو این کشور بیشتر هست، چرا؟؟؟ چون نسبت به شرایط جاده ای و حمل و نقل استرالیا سازگارتر و نشکن تر هست، به خصوص کامیون های کنورث و ماک تولیدی سایت استرالیا که خیلی متفاوت تر از تولیدات سایت های آمریکای شمالی هست، برای مثال کشنده های کنورث و ماک استرالیا دارای رادیاتورهای بزرگتری نسبت به نمونه های آمریکایی هستن، تموم این گفته ها رو میتونی به همراه عکس تو گوگل سرچ کنی........
19:22  1394/05/21

رضا
0

اقا کسری هر کامیونی رو میشه بدون کلاچ دنده عوض کرد حتی چینی
دوم همین ماک ار 600 اکثرا گیربکس با مدل 10 دنده مکسی فولر عوض کردن به خاطر سختی در تعویض دنده
دوم ماشینهای امریکایی برای کشورهایی خوبه که خیابانهای بزرگی داشته باشند نه ایران
08:47  1394/09/01

رحمان
1

حمیدکی گفته الان حرف اولو ولوو واسکانیا میزنه
12:26  1392/11/29
پاسخ دادن
،میلاد گرگان
0

خیلی جالب هستش ولی داخل ایران قیمتش بالا میشه
18:35  1392/11/28
پاسخ دادن
حميد
1

دستت درد نكنه واقعا كه خيلي جالبه يعني يه روزي ما هم ميتونيم سوار يه همچنين ماشينايي بشيم الان تو ايران حرف اول رو اسكانيا با ولوو ميزنه ولي به نظر من اگه اينا وارد بشه رو دست همشون ميزنه
00:15  1392/11/04
پاسخ دادن
حسام
3

چه جالب. من یه چند روزی هست که اومدم استرالیا و همین دیروز بود که این کشنده رو کنار رودخونه High Street دیدم که پارک شده بود رو چمن‎ها! البته این رنگی نبود. سفید چرک بود.
09:06  1392/07/21
پاسخ دادن
کاربر: Yas
5

سلام حسام جان. دست راستت بر سرما. کشنده که چیزی نیست حالا چیزهای بهتری میبینی.
09:27  1392/07/21

سعید
10

طراحیش عالیه و میتونه رقیب قدری برا ماک و ولوو پتربیلت و نویستار و ... باشه
کابینش واقعا عالیه فضای بزرگ و عالی داره البته همه کامیونهای آمریکایی کابین خواب بزرگ و خوبی دارن و این یکی هم که محشره هر چند به نظر میاد یکم کیفیت پایینی داشته باشه
صندلی کمک رانندش هم که از ولوو تقلید کردن بنظرم خیلی خوب و کلربردی میتونه باشه
از لحاظ قدرت موتور هم که از ولوو 25 اسب بخاری ضعیف تره اما کاملا کامیون پرقدرتیه
هرچند مزاق آمریکاییها بیشتر با سپر و باک استیل و نوار کرومی زیر رکاب با چراغهای متعدد و اگزوزهای پشت کابینی بناگوش در رفته و طرحهای بیشتر مکعبی سازگاره اما فکر کنم این کامیون با طرح اغوا کنندش موفقیت خوبی بدست بیاره.
14:59  1392/06/26
پاسخ دادن
راننده ماک
7

همه ماشین را گذاشته تو جیبش بجز ماک. 25اسب بخار چیزی نیست میشه خیلی راحت با گریبکس جبرانش کرد ولی همیشه ولوو بوده از کمپانی های امریکای تقلید میکرده
18:00  1393/04/06

کاربر: پسرB9سوار
7

دمشون گرم بااین ماشینشون
خیلی فانتزی طراحی شده
19:26  1392/06/24
پاسخ دادن
علی
22

این که کامیون نیست !!!!!!!!!هتل 5*است!!!!!!!!!خداییش حیف با هاش بار ببری .مخصوص مسافرت دو نفری
14:14  1392/06/24
پاسخ دادن
کاربر: رامین علیپور
14

علی واقعا حرف دلم رو زدی اینکه هتله برای خودش!
اصلا بعد دیدن این کامیون عشق شوفر شدن زد به سرم
01:53  1392/06/25

کاربر: مسعود جون
9

علی بیا با هم بریم سفر !
15:24  1392/06/25

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عاطفه : خطاب به آقا حسین من آذر تونستم ثبت نام کنم . آبان ظرفیت تکمیل بود
جفر : چرا هرروز با یه اسم جدیدمیای مزخرف میگی؟بدبخت ساینام الان۴۰۰تومن به بالاست تو کارخونه؟شکایت چی کشک چی
J4 تهران : سلام من 12 اسفند ثبت نام کردم هنوز هم تو تکمیل وجه مونده و زرد رنگه
اطلس جی : من بخشنامه سایپا رو خوندم.جدولش رو اگه دقت کرده باشین در قسمت نوع خودرو ثبت نامی ک ساینا نوشته و در ستون بعدی خودرو قابل تحویل رو دو قسمت کرده یکی اطلس جی یکی ساینا ۸۵ گانه و اطلس رو فقط برای ثبت نامی های طرح زمستان گذاشته. منم ۱۱ دی ساینا ثبت نام کرده بودم،دیروز پیامک ساینا اومد ولی داخل سایت ک رفتم اطلس هم بود و امروز بدون هیچ مشکلی از درگاه ملت اطلس رو واریز وجه کردم شماره درخواست اومد ولی شماره پذیرش رو نمیدونم کی میفرستن
بیتا : با سلام انشالله برای شما هم پیامک سامانه سخا و احراز هویت می‌آید. انشاالله
امیر : سلام من تکمیل وجه اسفند انجام دادم تحویل 30 روزه بود اما تا الان خبری نشده تماس هم میگیرم با 096550 میگن باید صبر کنید هیچ پاسخ مشخصی نمیدن و اینکه حالا صبر زیادی هم کردیم نه فقط من , همه دوستان, تو این وضعیت باید چکار کرد ؟
J4 : سلام سرکاریم؟داداش ثبت نام بهمن پارسال شاسی نشده چطوری از شما شاسی شده؟
سپیده : خدا ازتون نگذره اول اسفند تکمیل وجه پیش فروش اطلس هنوز تحویل ندادن و فاکتورم نشده انشالله به حال ما دچار شوید به حق
J4 : هنوز جی فور های ثبت نام پارسال دی و بهمن شاسی نشده چطوری بعضی ها میگن تازه ثبت نام کردیم ولی شاسی شده. سر کاری هست یا خود عوامل شرکت جو میدن؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
آیهان : سلام ووقت به خبر،ماهم 22اسفند تکمیل وجه کردیم،29فروردین تخصیص شده،ولی فاکتور نشده
سوسن : سلام از رشت کسی هست انزلی
قاسم دوگانه اسفند : دوستان دوگانه اسفند حالا حالا ها باید صبر کنیم.حداقلش فاکتور اسفند، از خرداد شروع میشه
22 : سلام بنده تقریبا دو ماهه به صورت نقدی ثبت نام کردم ، فروردین تخصیص خورده (بیشتر از یک ماهه) و همچنان فاکتور نشده.
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : ببخشید 11 دی
اسفند : سلام آقا پرهام من به سما اعتماددارم خواهشا یه امیدی به ما بدهید دعوتنامه اسفند تا کی میاد ؟
شقایق : یعنی کسی خبر نداره
محسن : دوستان، من چند سال پیش دوتا پلاک داشتم و بعد مدتی هم فک شدن و فعال نیست. الان واسه این دوباره پلاک جدید میدن یا همونا رو دوباره فعال میکنن؟ بعد اگه بر فرض هم فعال کنن، کدومش رو؟ اولی یا دومی که جدید تر بوده؟
حمید : ممنون آقای بهاری خدا خیرتون بده
11دی تکمیل وجه 30بهمن تحویل : سلام دوستان چندنفر11دی تحویل 30بهمن هنوزفاکتورنشدن منم 11 بهمن هستم خبری نیست چندروزاسترس داریم بخدا