سیستم ایمنی جدید برای خودروها اجباری می شوند

 

 سیستم ایمنی جدید برای خودروها اجباری می شوند

کمیسیون اروپا می گوید که ترمز اضطراری، سیستم کنترل خطوط جاده و سیستم تشخیص خواب آلودگی باید ظرف 3 سال در تمامی خودروها موجود باشند. 
کمیسیون اروپا فهرست تازه ای از تجهیزات ایمنی ارائه کرده که خودروهای جدید را تا سال 2021 ملزم به داشتن ترمز اضطراری، کنترل خطوط جاده، دوربین عقب و سیستم تشخیص خواب آلودگی راننده می کند. 
 
در صورت تایید این فهرست، در مجموع 11 سیستم ایمنی به صورت اجباری در خودروهای جدید به کار گرفته می شوند که به طور تقریبی جان 7300 نفر را نجات می دهد و از 38900 مورد جراحت شدید بین سال های 2020 تا 2030 جلوگیری خواهد شد. 
 
مدت زیادی است که انتظار می رود ترمز اضطراری به صورت اجباری در خودروهای جدید موجود باشد. این سیستم – که در صورت عدم واکنش راننده به صورت اتوماتیک ترمزها را فعال می کند – به منظور کاهش 38 درصدی تصادفات از پشت طراحی شده است. اخیراً دوربین های عقب نیز در خودروهایی که در امریکا به فروش می روند اجباری شده اند و پیش بینی می شود که در طی سال، جان 95 نفر را نجات دهند. 
 
طی درخواست کمیسیون اروپا، تمام خودروهایی که از سال 2021 به بازار اروپا می آیند باید از سیستم over-ridable intelligent speed assistance باشند. این ویژگی نیاز به دوربین های تشخیص علائم رانندگی دارد که با محدودکننده سرعت خودرو هماهنگ باشند و به طور اتوماتیک حداکثر سرعت خودرو را با توجه به محدودیت های موجود تنظیم می کند.
 
 
خودروهای جدید همچنین تا سال 2021 باید در سیستم ثبت اطلاعات تصادف قرار بگیرند و اطلاعات موجود پس از هر تصادف را ثبت کنند. علاوه بر این دستگاه های تشخیص الکل نیز باید در خودروها تعبیه شود. این ویژگی باعث می شود که در صورت استعمال الکل توسط راننده، خودرو به هیچ عنوان روشن نشود. سیستم هشدار توقف اضطراری – که چراغ ها را در صورت ترمز شدید روشن می کند – اجباری می شود، همچنین کمربند ایمنی، سیستم های حفاظت کناری و تشخیص عابر پیاده نیز نیاز به بهبود دارند. 
 
 
 
ترمز اضطراری پیشرفته
دستگاه تشخیص الکل
سیستم تشتخیص خواب آلودگی
ثبت کننده اطلاعات تصادف
هشدار توقف اضطراری
تست تصادف کامل برای سرنشینان جلو – بهبود کمربندهای ایمنی
گسترش سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سواران
شیشه ایمنی برای تصادفات
سیستم کنترل سرعت هوشمند
کنترل خطوط جاده
سیستم حفاظت کناری
دوربین عقب یا سنسور 
 
این قوانین در مورد ون های موجود در بازار نیز صدق می کند، البته نیازی به سیستم ترمز اضطراری پیشرفته ندارند. 
 
قانونگذاران اروپا توجه ویژه ای به ایمنی در جاده ها داشته اند و از سال 2011 خودروسازان را مجبور به استفاده از سیستم کنترل پایداری الکترونیک و نقاط اتصال صندلی کودک طبق استاندارد ایزوفیکس کرده اند. ترمز ضد قفل نیز از سال 2004 در خودروهای بازار اروپا به کار گرفته شده است. 
 
میزان تلفات تصادفات از سال 2005 تا 2015 به میزان 43 درصد کاهش داشته، اما مسئولان در مورد شیب کند آن نگران هستند، چرا که 25300 نفر در سال گذشته در جاده های اروپا جان خود را از دست دادند. سیستم های ایمنی جدید به منظور کمک به تحقق پروژه Vision Zero در اروپا اجباری می شوند. هدف نهایی حرکت به سمت "صفر شدن تلفات و جراحات تا سال 2050" است. در عین حال، هدف اولیه این است که آمار تلفات تا سال 2030 به میزان 50 درصد کاهش یابد. 
 
با این که خریداران می دانند که اضافه شدن تجهیزات ایمنی اجباری موجب افزایش قیمت خودروها می شود، طبق گفته کمیسیون اروپا، ارزیابی ها نشان می دهند که این قوانین "در قیمت خودروهای جدید اثری ندارند، یا اثر بسیار اندکی دارند." برای تحقق این قوانین، مبلغ 450 میلیون یورو به اعضای اتحادیه اروپا اختصاص داده شده که در راستای "ایمنی جاده ها، دیجیتالی و چند منظوره کردن وسایل نقلیه" به کار می رود. 
 
سیستم های دیگر که در سال های آینده معرفی می شوند شامل سیستم تشخیص عابر پیاده و دوچرخه سوار برای کامیون ها است. در عین حال، کمیسیون به منظور "شناسایی سیستماتیک مناطق خطرساز جاده" برای "سرمایه گذاری هدفمندتر" به اعضای اتحادیه اروپا کمک می کند. 
 
Elzbieta Bienkowska رئیس بخش بازار کمیسیون اروپا در این زمینه می گوید: "90 درصد تصادفات جاده ای به خاطر خطای انسانی است. تجهیزات ایمنی جدید که امروزه به آن ها می پردازیم باعث کاهش تعداد تصادفات می شوند و راه را برای آینده بدون راننده و رانندگی اتوماتیک هموار می سازند." 
 
کمیسیون اروپا می گوید که 4 سیستم اجباری دیگر در سال های آینده معرفی خواهند شد. 
 
این درخواست ها مورد استقبال شورای پارلمان بریتانیا در بخش ایمنی حمل و نقل (PACTS) قرار گرفته است. David Davies مدیر اجرایی PACTS می گوید که شورا "دولت را مجبور به حمایت از درخواست های کمیسیون و اجرای هر چه زودتر آن ها می کند". Davies همچنین اضافه کرد که اعمال قوانین جدید برای دولت "رایگان" است و "نیازی به استفاده از بودجه نیست".
 
 
 

منبع (source)

car.ir

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , سیستم ایمنی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا دستی قزوین : انتخاب نمايندگي 1404/05/02 پرداخت كل وجه 1404/05/02 دريافت پرونده 1404/05/06 آماده براي صدور فاكتور 1404/05/25 فاكتور شده در حال انجام....
طرح ۱۰۰ لعنت به پدر مسول سایپا : لعنت به مردگان همه ی مسولین دزد و دروغ گوی سایپا هرکسی موافقه + بزنه
شاهین G : من هفته چهارم مهر ماه نوشته تحویل خودرو کسایی ک اردیبهشت پول کاملشونو ریختن ماشینشون فاکتور شده؟
سیامک : سلام آقا شاهین شما کی فاکتور شدین؟ چون سود تاخیر رو تا روز فاکتور حساب میکنن
افتخاری : من اسفند۴۰۳ ماشینx5نقدی نوشتم ولی خبری نیست راهنمایی کنید😔
ج ج : سایپا میگه ۱۲ فاکتور شده منم ۱۶ اسفندم خدالعنتشون کنه
افتخاری : سلام من آخر اسفند۴۰۳ نقدی ثبت نام کردم فعلا خبری نیست چکارکنم
شاهین cvt تحویل هفته چهارم دی : من ۹ دی تکمیل وجه کردم اگر اشتباه نکنم ۲۸ تیر تحویل گرفتم سود تاخیر توی فاکتور کارخونه نوشته ۱۰ میلیون تومان که عدد چرتیه امروز زنگ زدم سایپا گفت سود تاخیر شما ۶۱ میلیون تومانه حالا برای شما دوستان اگر این هفته تحویل بدن تا 75 میلیون سود تاخیر میگیرید البته با 4، 5 ماه تاخیر
Gl : میگن‌جی‌ال‌ تا‌ ۲۳‌ اردیبهشت‌ فاکتور‌ شده‌ راسته?
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
س : سلام بر گروه فعال دنا.یه سوال داشتم تحویل 3شهریور تارا دستی فروش فوری هستم امروز قراردادن باز نشد خطا میزنه قبلا باز میشد...هنوز فاکتور نشدم کسی اطلاع داره واسه چیه...ممنون
محمد : از تحویل خرداد هم کسی موتده فاکتور نشده باشه؟؟؟؟+بزنید
فولادی 6دنده 31تیر : سلام تحویلی های خرداد تموم شد یا هنوز مونده؟بخدا مردیم انتظار کشیده انتظار این آشغالا خدا لعنتشون کنه
علی : منم امروزفاکتورشدم تبدیل دوگانه به تک سوز بیست وچهارم ماه پیش،تکمیل وجه کردم...دوستان دارن همه روفاکتورمیکنن خیالتون راحت
مراد بیگ : دوستان بلد نیستید الکی اظهار نظر نکنید سفید خوبه و باید باشه فرق مهم سفید شیری با سفید اینه اگر سفید شیری بعدان وقتی خدایی ناکرده سپر جلو و عقب بخواهد رنگ بشود یا تعویض بشود در تعویضی هیچکدوم از سپر های جدید بهش نمیخوره چون اونها سفیدند نه سفید شیری بعد در بدنه هم همینطوره ساخت رنگش و خوروندن به رنگ اصلی سخته در اصل سفید شیری یک رنگ الکی هستش که ما را بعدا سخت می کنه تجربه خودم در قدیم گفتم بدونید در اصل شاید کسی بگه میشه ببین وقتی سپر جدید از بیرون میخری و به بدنه سفید شیری خودت وصل میکنیم رنگ سپر جدید با بدنه فرق داره انگار مال یه ماشین دیگرو انداختی هیچ کجا هم پیدا نمیشه اون رنگ چون کارخانه همه را با هم رنگ کرده و پخته خلاصه تجربه بود مخلص همه دوستان گرام
رادمهر : سلام،تبدیلی دوگانه به تک،واریزاولیه25آذر1403،تکمیل وجه وسخا16تیر،فاکتور25مرداد,امروز26مردادپلاک آنلاین شد
قاسم 153450080تحویلی 31 تیر : 05133563501 داخلی 6070
دنا تیر : زنگ بزن نمایندگی ببین داستان چیه
دروغ : سلام ان شاا... این بار دروغ سایپا راست باشه چند وقت پیش بود امدن گفتن 80 درصد تعهدات اطلس فاکتور شده الان دوباره میگن 8000 ماشین آماده فاکتور
سحر : امیدوارم اینطور باشه 🌹