دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟

 

دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟

 
در کلاس خودروهای سدان، دناپلاس با بهره گیری از یک پیشرانه 1.7 لیتری که می تواند 115 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن متر گشتاور تولید کند، به جرات قوی ترین خودرو در این میان از نظر بازده است. (این در حالی است که نمونه توربوشارژر آن با بازده 150 اسب بخار و 215 نیوتن متر گشتاور را در نظر نگیریم.)
 
دناپلاس با بهره گیری از امکانات و آپشن های به روز مانند سانروف، پنل لمسی مجهز به سیستم ناوبری، طراحی اسپرت چراغ ها و بدنه و همچنین آینه های برقی تاشونده، یکی از پر آپشن ترین گزینه های موجود در بازار است. نمونه توربو این خودرو هم از نظر آپشن و مشخصات فنی تماما با نمونه تنفس طبیعی برابری می کند (به جز روکش ها و تریم های اسپرت داخل کابین) و تفاوت این دو مدل صرفا به بهره گیری یا عدم بهره گیری از توربوشارژر است. دناپلاس از نظر ایمنی تفاوت های زیادی با سمند و دنا معمولی داردکه از مهم ترین آنها می توان به قوی تر شدن ترمزها و اضافه شدن 2 ایربگ (مجموعا 9 عدد) در این خودرو نسبت به نمونه قبلی اش اشاره کرد.
 
دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟
 
از طرفی سدان محبوب برلیانس یعنی H330 که در دو نوع اتوماتیک و دستی به بازار عرضه می شود، از یک پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می برد که می تواند 103 اسب بخار قدرت و 138 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این خروجی را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک و یا 5 سرعته دستی به چرخ های جلو خودرو منتقل می کند. H330 در فول ترین نمونه به آپشن هایی مانند سیستم مولتی مدیا همراه با نویگیشن، دکمه های کنترلگر روی فرمان، استارت دکمه ای و ورود بدون کلید مجهز است. این خودرو که طراحی جلوپنجره آن به دلیل تشابه به محصولات ب ام و بسیار مورد استقبال بازار قرار گرفته است، از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم در وضعیت خوبی قرار می گیرد.
 
وجود ABS و EBD و همچنین وجود 2 ایربگ برای راننده و سرنشین جلو از جمله مشخصات ایمنی فعال این خودرو به حساب می آید. در کنار اینها، خودرو H320 که در کلاس هاچ بک ها طبقه بندی می شود، از پیشرانه و تنوع گیربکس مشابه با H330 برخوردار است و همچنین از نظر آپشنی هم تفاوت چندانی با نمونه سدان هم نسل خود ندارد. به واسطه کم شدن صندوق عقب در نمونه هاچ بک، وزن مدل دنده ای H320 حدود 15 کیلوگرم از مدل دستی H330 سنگین تر است (H330: 1240 کیلوگرم / H320: 1225 کیلوگرم) و همچنین در نمونه اتوماتیک هم با اختلاف 10 کیلوگرم، H330 1250 کیلوگرمی از H320 1240 کیلوگرمی سنگین تر است. با توجه به این کاهش وزن، انتظار می رود که عملکرد نسخه هاچ بک تا حدودی از نسخه سدان سریع تر باشد.
 
دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟
 
در کنار اینها، دانگ فنگ H30Cross که یک خودرو کراس به حساب می آید، با بهره گیری از پیشرانه 1.6 لیتری تنفس طبیعی می تواند 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این خروجی را از طریق یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته به چرخ های جلو منتقل کند. از نظر ایمنی این خودرو با دارا بودن 4 ایربگ با دناپلاس در یک رده قرار می گیرد. از جمله امکانات رفاهی قابل اشاره در این خودرو می توان به صفحه نمایشگر لمسی 6.5 اینچ مجهز به سیستم ناوبری اشاره کرد که همچنین با اتصال به 4 بلندگو و 2 تیونر، کیفیت صدای نسبتا خوبی را هم در اختیار سرنشینان خودرو قرار می دهد.
 
و اما در مقام مقایسه از نظر فنی می توان گفت که دانگ فنگ H30Cross و دناپلاس از جهت دوام و ماندگاری ادوات فنی صرفا تا حدودی در وضعیت بهتری نسبت به برلیانس ها قرار می گیرند. از نظر تامین قطعات، هر دو شرکت ایران خودرو و پارس خودرو در وضعیت بسیار خوب و راضی کننده ای قرار دارند و نمی توان به صراحت در مورد برتری هر کدام نسبت به دیگری رأی صادر کرد.
 
دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟
 
از دید ظاهری، چهره خودرو باید مورد علاقه مالک آن باشد و بنابراین نظر خود شما در این باره شرط اصلی است ولی بر اساس میانگین دیدگاه بازار، دناپلاس و برلیانس در دید مخاطب عام، نسبتا زیباتر از H30Cross هستند. از نظر قدرت و شتاب، بر اساس دیتاهای فنی ارائه شده، دناپلاس تنفس طبیعی با اختلاف اندکی از دانگ فنگ برتر است و برلیانس ها هم در رتبه سوم جای می گیرند.
 
البته این در حالی است که دناپلاس تنفس طبیعی را مد نظر قرار دهید زیرا نسخه توربو از نظر قدرت و گشتاور خروجی، حدود 35 اسب بخار قدرتمندتر از نمونه تنفس طبیعی است و بنابراین در این رقابت، برترین گزینه خواهد بود.
 
دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟
 
از نظر میزان کشش و قدرت در سربالایی ها نیز به همان دلیل قدرت و گشتاور بالاتر و همچنین بهره گیری از گیربکس دستی، احتمالا دناپلاس واکنش بهتری نسبت به دیگر رقبا از خود نشان خواهد داد.
 
 
از نظر استهلاک، دناپلاس به واسطه پیشرانه EF7 تا حدودی مستعد بروز ایرادات برقی است و همچنین دانگ فنگ نیز به واسطه پیشرانه TU5 احتمالا مشکلات و معضلات مربوط به 206 تیپ 5 را خواهد داشت. پیشرانه های برلیانس نیز از نظر استهلاک در وضعیت مشابهی با این دو خودرو قرار دارند.
 
البته میزان استهلاک خودرو به شدت وابسته به سبک رانندگی و نحوه برخورد با خودروست و اگر اصول ایمنی استفاده از خودرو را به خوبی رعایت کنید، احتمالا با هیچ یک از این خودروها به مشکل اساسی برنخواهید خورد. از نظر فرمان پذیری و کنترل سر پیچ ها، از آن جهت که هیچ یک از این 4 خودرو به سیستم ESP (سیستم کنترل پایداری) مجهز نیستند، بنابراین نمی توان از هیچ کدام انتظار پایداری بیشتری به نسبت دیگری داشت.
 
دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟
 
در بازار دست دوم، خودروهای ایران خودرو (دناپلاس و دانگ فنگ H30Cross) تقریبا از وضعیت بسامان تری برخوردارند. البته برلیانس ها هم نسبت به دیگر خودروهای چینی وضعیت مناسب تری دارند ولی عموما افت قیمت خودروهای چینی در بازار دست دوم بیشتر از خودروهای ایران خودرویی است. در حال حاضر در بازار، دناپلاس (تنفس طبیعی) با قیمت 56 میلیون تومان معامله می شود در حالی که قیمت ثبت نامی آن حدود 49 میلیون تومان است. نمونه توربو هم با قیمت پایه 53 میلیون تومان به صورت ثبت نامی قابل دسترس است ولی در بازار آزاد قیمتی در حدود 63 میلیون تومان دارد. دانگ فنگ H30Cross به صورت ثبت نامی در ایران خودرو قیمتی معادل 45.5 میلیون تومان دارد در حالی که در بازار آزاد قیمت آن تا حدود 49 میلیون تومان نیز بالا می رود.
 
تا هفته پیش، برلیانس H320 در نمونه دستی به صورت ثبت نامی 47.5 میلیون تومان و در بازار آزاد با قیمت 49 میلیون تومان به فروش می رسید و نسخه اتوماتیک آن قیمت پایه 53.2 میلیون تومان به صورت ثبت نامی و 56.2 میلیون تومانی در بازار آزاد داشت. فول ترین نمونه این خودرو هم که مجهز به سیستم مولتی مدیا و همچنین پیشرانه جدید است، در نسخه اتوماتیک در بازار قیمتی در حدود 60 میلیون تومانی داشت. برلیانس H330 نیز به همین ترتیب در نسخه دنده ای با قیمت 46 میلیون تومان و در نسخه اتوماتیک با قیمت 55 میلیون تومان به صورت ثبت نامی به فروش می رسید
 
دنا پلاس بخریم یا چینی‌های هم قیمتش؟
 
و این در حالی است که قیمت این دو مدل در بازار به ترتیب 48 و 58 میلیون تومان بود و فول ترین نمونه این خودرو هم که مجهز به مالتی مدیا و پیشرانه جدید است، در نسخه اتوماتیک با قیمت 62 میلیون تومان در بازار آزاد به فروش می رسید. اما با افزایش قیمت 4 تا 9 میلیون تومانی که این هفته متوجه محصولات بالای 45 میلیون تومان گروه سایپا شد، قیمت این دو مدل برلیانس نیز افزایش یافته به شکلی که خانواده H300 (H330 و H320) حال بسته به پیشرانه و سطح امکانات، قیمت شرکتی 58,190,000 تا 67,796,000 تومانی دارند و به همین ترتیب، قیمت این خودروها در بازار نیز دستخوش تغییر قرار خواهد گرفت. البته این افزایش قیمت، به زودی متوجه محصولات گروه ایران خودرو نیز خواهد شد.
 
 
 
 

منبع (source)

iranjib

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , دنا پلاس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

8 نظر

احسان
0

خودروی صفرنمیخرم
01:49  1397/04/02
پاسخ دادن
محمود
0

چینی را که همه میدونن شتر گاو پلنگ هست،موتور از یجا،گیربکس یجا، سیستم تعلیق و... هرکدوم را از یجا جمع کردن سرهم بستن اخرش عدم هماهنگی مجموعه وجود داره
دنا هم که همون سمند هست حالا ظاهرش تغییر دادن اونم ارزش اینقدر پولو نداره
بنده فنی ماشین برام مهمه که این ماشین هایی که گفتین همشون از لحاظ فنی ضعیف هستن
فعلا تو ایران تندر پلاس اتوماتیک بهترین ماشین تولید و مونتاژ داخلی با کیفیت هست
14:16  1397/03/24
پاسخ دادن
کاربر: سام.
2

با سلام و احترام
من از سايت شما تعجب ميكنم چرا اطلاعات دقيق و به رو ز رو داخل مقاله تون ميزارين
هدف من دفاع از خودرو هاي چيني نيست
ولي اولين شرط در ارائه يك مقاله ،عدالت و بيطرفي هستش
به گفته سايت ايران خودرو دنا پلاس توربو داراي 4 ايربگ هستش نه 9 عدد
https://www.ikco.ir/fa/Product.aspx?ID=266&Section=3&Series=%d8%af%d9%86%d8%
در حال حاضر برليانس با موتور 1650 و 114 اسب بخار ارائه ميشه.
گفته شده كه هيچكدام داراي ESP نيستند در حالي كه برليانس داراي فرمان برقي مجهز به ESP هستش.
همچنين شما بايستي در مقايسه دو ماشين دنده معمولي و صندوق دار رو رو با هم مقايسه كنين نه اينكه بياين يك ماشين اتوماتيك رو با ماشين دنده اي و صندوق دار رو با هاچ بك مقايسه كنين.
در خصوص قيمت ها هم كه اصلا هيچ كدوم از قيمت ها به روز نيست.
قيمت كارخانه دنا پلاس معمولي و پلاس توربو به ترتيب 53 و 58 ميليون هستند كه در بازار آشفته قيمت اين دو خودرو به ترتيب 64و 71 ميليون هستند.
قيمت كارخانه برليانس H330 دنده اي و اتوماتيك به ترتيب 54و 66 ميليون هستند كه در بازار قيمت اين دو خودرو به ترتيب 57و 69 ميليون ...
10:21  1397/03/22
پاسخ دادن
مهدی
6

مهندس جون ESP سیستم کنترل پایداریه ، اونی که شما میگی برلیانس داره EPS ( سیستم فرمان برقی ) هست !
12:37  1397/03/22

كوشا
0

هيچ كدام . خريد خودرو صفر ممنوع . . . خلاص
23:58  1397/03/21
پاسخ دادن
امیر
6

سمند ef7 داشتم که دقیقا فنی دنا پلاس را داشت.از مشکلات برقی گرفته
تا لرزش دیسک و صفحه و روغن ریزی موتور و...!!انتخاب بنده چینی خواهد
بود با چهره جدبدتر و مشکلات کمتر اما افت قیمت بیشتری دارد که انهم به
مزایای انها می ارزد.
21:20  1397/03/21
پاسخ دادن
اسقف
8

نویسنده بطرز فجیعی از دنا پلاس داره تیلیغ میکنه و جانب اون و داره
تعجبم چرا از مصرف زیاد دنا پلاس چیزی نگفته که تو جاده صدی ۸.۵ تا ۹ میسوزونه جالبتر اینگه انگار نویسنده نمیدونه که سری ۳۰۰ موتورش در حال حاضر فقط ۱۶۵۰ می باشد ودیگه ۱۵۰۰ نداریم..نکته دیگه قیمت ها بود که اونم قیمت ها قدیمی بود و الا کلی فرقی کرده جالب اینکه متن مال امروزه
15:27  1397/03/21
پاسخ دادن
بی ریا
8

با سلام
یک کلام ختم کلام همشون سرو ته یه کرباسن
14:37  1397/03/21
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
ali : سوالتون بسیار نامفهومه دوست
یوسف : ایشالله توی همین روزا فاکتور میشه تا آخر اردیبهشت احتمالن فاکتور کنن منم امروز فاکتور شدم v2 بودم
یوسف : سلام دوستان ماشین بنده تارا v2 بود رنگ سفید فروش فوری تکمیل وجه ۲۶ مهر تاریخ تحویل ۲۶ دی ماه بود امروز بالاخره فاکتور شد بخشنامه4642 با آرزوی فاکتور شدن تمام ماشینها 🙏
عادل : سلام دوستان تاریخ آماده برای صدور فاکتور امروز بازهم تغییر کرده و شده چهاردهم اردیبهشت دریافت پرونده هم قبلن مهرماه ۱۴۰۲ بود حالا شده تاریخ امروز یعنی چهاردهم اردیبهشت فک کنم فقط بلدن این تاریخها رو عوض کنن کار دیگه ای که انجام نمیدن
شکایت قضایی : دوست من اگر کامنتهای این سایت رو میخوندی متوجه میشدی کرمان موتور تنها شرکت خودروساز هست که فقط با شکایت قضایی در دفتر خدمات قضایی میتونی خسارت دیرکرد بگیری وگرنه وقتی درخواست پیش خودشرکت ثبت کنی دوسال هم بگذره اصلا اتفاقی نمی افتد. دوستان که توضیح دادند بعد از دو سال صبر و طی شکایت در دفتر قضایی سه ماهه خسارت گرفتند.
s3 سفید تهران : اگر تحولی بخواهیم انجام بشه اول باید شکایت کنیم تعزیرات و مهمتر از اون یکشنبه همگی حضوری بریم جلوی دفتر کرمان موتور اعتراض کنیم وگرنه تا تیرماه هم خودرویی تحول نمیگیریم.
محسن : به آقا وحید ممنونم که جواب صحیح وکامل میدی
امید : دوستان لطفا یه راهنمایی بکنید. من کارت ماشینم واسم اومده ولی از طریق پلیس من‌که‌نگاه میکنم هنوز برگ سبز واسم صادر هم نشده علتش چیه؟ چیکار باید بکنم؟؟۱۹ اسفند فاکتور شدم . بیمه و پلاکمم انجام شده
J4 : نه فقط شماره شاسی شده.
تارا دستی : سلام دوستان من تارا دستی پنج دنده مشکی تحویل۶بهمن هستم هنوز فاکتور نشده به نظرتون چقدر دیگه طول می‌کشه خسته شدیم خداییش انقد پیاده اینو نه مسافرتی مردیم خدا لعنت کنه مسخره کردن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
موتور جدید : سلام امیر داداش مبارکه.به سلامتی همیشه خوش خبر باشی.فکر میکردم ایرانخودرو رو با موشک زدن که خبری ازشون نیست🤣🤣🤣
اتومات ارتقا یافته 31 فروردین : ارتقا یافته ها که قرار بود تاخیر نداشته باشند فراموش شدند و یک مدت زیادی هست که خبری از فاکتور شدنشون نیست.
عسل دوگانه : سلام ما بهمنی بودیم 141500 دادم اسفندحتما 2و3 تومن کمتره
رانا 29 اسفند : سلام، جمعه!!؟
امیر دوگانه طرح بکپارچه تحویل 30دیماه : سلام دوستان امروز جمعه ماشینم پلاک شد خداروشکر پلاک شدن ها راه افتاده.دوگانه تکمیل وجه 19 اذر هستم
راناپلاس تحویل 29اسفند1402 : سلام مبارکه امروز جمعه هست مگه فاکتور میکنند؟
میلادسورون دوگانه تحویل اسفند : سلام.دی ماهی هاتاچندم فاکتورشدن چندروزه خبری نیست ازشان جواب لطفافقط دی ماه تشکر
اسفندی : چرا اینجوری حرف میزنی
اسفند دوگانه ساینا : سلام یکشنبه ساعت 10 صبح سایپا خراب شده
اسفند : این دو ساله است نه یک ساله