خودروسازان کره ‌ای؛ پیشتاز کیفیت در جهان

 

خودروسازان کره ‌ای؛ پیشتاز کیفیت در جهان

 
دو دهه قبل، دو برند کره ‌ای هیوندای و کیا در بازارهای جهانی جایگاه چندان معتبری نداشتند و بیشتر نشان ‌گر آن بودند که خریداران آن‌ ها از طبقه ‌‌ای از اجتماع هستند که توانایی مالی خرید برندهای اروپایی، آمریکایی یا ژاپنی را ندارند.
 
اما امروز به گفته موسسه جی.دی پاور که سنجش کیفی برندهای مختلف جهان را برعهده دارد، تویوتا، ب‌ام‌و و سایر برندهای مدعی کیفیت، در تلاش برای رسیدن به جایگاه کیفی کیا، هیوندای و برند لوکس جنسیس هستند که در طراحی و مشخصات فنی خود کمترین نقص را دارا اند. براساس رتبه‌ بندی اولیه موسسه جی‌.دی.پاور برای سال 2018 این سه برند کره ‌ای که همگی توسط گروه خودروسازی هیوندای موتور کنترل می‌ شوند، در 100 خودروی جدید خود که به بازار معرفی شده ‌اند، دارای کمترین مشکلات فنی بوده‌ اند.
 
بالاترین امتیاز در این بخش به برند کره ‌ای جنسیس رسیده است و 68 امتیاز از 100 امتیاز را دریافت کرده است. این امتیاز نشان دهنده ی ایراد در هر 100 خودرو است و هرچه عدد آن کمتر باشد بهتر است. کیا که سال گذشته در صدر جدول بود امسال افول کرده و امتیاز در رده دوم قرار دارد. جایگاه بعدی در اختیار هیوندای با 74 امتیاز است.
 
در رده های چهارم و پنجم نیز نام پورشه با 79 امتیاز و فورد با 81 امتیاز به چشم می خورند. بدترین امتیاز جی دی پاور به لندروور رسیده است و 160 امتیاز را دریافت کرده است. در لیست بدترین ها از آخر جگوار با 148 امتیاز و ولوو با 122 امتیاز نیز قرار دارند.
 
عدد متوسط برای صنایع خودرویی در خصوص بروز ایراد در هر 100 خودرو 3 امتیاز است و نشان می دهد که سه خودروساز اروپایی در سطحی پایین تر از متوسط قرار دارند. سه خودروساز نخست آمریکا یعنی جنرال موتورز، فورد و فیات کرایسلر نیز نسبت به سال قبل پیشرفت کرده اند و امتیاز های بهتری را دریافت کرده اند.
 
در صورتی هم که به صورت موردی به خودروها بپردازیم بهترین امتیاز متعلق به پورشه 911 با 48 امتیاز است و این خودرو کم ایراد ترین وسیله نقلیه از دید جی دی پاور محسوب می شود.
 
مزدا در رده بندی امسال در جایگاه 23 ام قرار دارد. البته این خودروساز پیشرفت قابل توجهی کرده است و امتیاز خود را 25 امتیاز بهبود بخشیده است. برندهای دیگری همچون لکسوس، کادیلاک، هیوندای و اینفینیتی نیز خودروسازانی هستند که در مقایسه با رتبه سال گذشته پیشرفت کرده اند.
 
در این خصوص دیور سرجنت معاون بخش جهانی خودروی جی.دی.پاور گفته است که خودروسازان به خوبی مطالبات و گزارشات مصرف کنندگان را زیر نظر دارند و سعی می کنند تا هر سال عملکرد بهتری داشته باشند. همچنان که خودروها پیچیده تر و مجهز تر می شوند خریداران نیز ایرادات بیشتری را در خودروها پیدا و خودروسازان سعی در رفع آنها می کنند.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان کره ‌ای






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : تجمع نکنید..... گرون میکنن
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
تجمع : سلام دوشنبه 16 آذر تجمع هست هرکی میتونه بیاد ساعت 9 صبح
Sadegh : منم ۱۶ اردیبهشت تکمیل وجه کردم
مصطفی : سلام ردیف قرارداد 72**1538 تحویل ۱۴ خرداد هشتم تیر فاکتور دهم پلاک یازدهم حمل به نمایندگی
ایگل سفید : سلام کسی هست ایگل ثبت نام کرده و فاکتور شده باشه؟
مهدیa5 : سلام a5 ثبت نام تا جه تاریخ شهریور شاسی شده
پلاس : دو هفته است، حتی یک شاهین پلاس فاکتور نکردند،پلاک و تحویل داشتند،اما فاکتور خیر.
اکبر 2 : من آخر آذر تکمیل وجه کردم فروش فوق العاده خبری نیست امروز هم زنگ زدم گفتم تاریخ بده یک ماه دو ماه سه ماه کی تحویل می‌دهیم گفت مشخص نیست
مهدیa5 : سلام ثبت نام آذر ماه کسی شاسی شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تحویل 17خرداد : رانا ثبت نام کردم تحویل 17 خرداد اونو که هیچی هنوز ندادن.ساینا هم به اسم خودم بود 21 بهمن واریز کردم اینم هیچی پوچ پوچ.اومدیم مثلا سرمایه گذاری کنیم بزنیم به زخمی شد بلای جونمون
کاوه : حواسم به شنبه یکشنبه نبود،خوبه پس وقت داریم همه آماده باشیم دوشنبه هرکی اوکی هست این پیام رو ریپلی کنه تا ساعت و ادرس رو باهاشون توی پست های بعدی هماهنگ کنم، برای بار هزارم لعنت به سایپا و مدیرانش
کاوه : حواسم به شنبه نبود،خوبه پس وقت داریم همه آماده باشیم دوشنبه هرکی اوکی هست این پیام رو ریپلی کنه تا ساعت و ادرس رو باهاشون توی پست های بعدی هماهنگ کنم
تحویل 17خرداد : هر روز نگاه نکنیم چیکار کنیم؟اول میریم میبینیم در حال فاکتور اره میچرخه بعد میریم قسمت بعد زده هفته سوم در حال فاکتور شدن .فقط آخر میریم سود تاخیر میبینیم یکم جیگرمون حال میاد
مهدی : برا منم اومده فک کنم فعال نشده هنوز
تحویل 17خرداد : طرح تعویض بنظرم میخوان آمار بگیرن ببینند چند راضی به تعویض هست.تازه تعویض کنی از کجا معلوم شاید به قیمت روز باهات حساب کنن.انتخاب نکنید
207 پانا فولادی تحویل مرداد پیش فروش : سلام برا من سفید هستش تغییر رنگ نقره ای متالیک اومده که زودتر از موعد تحویل میدیم. اما الان تو میز کار چیزی نیست. کجا باید انجام بدیدم؟؟؟
احمد آریان : 205 میلیون
پانا : از روزی کع فاکتور شده دیگه سودی نمیدن 😏😢
رانا : سلام دوستان واسه من طرح تعویض اومده .ولی وقتی میزنم میگه اطلاعاتی واسه نمایش وجود نداره .علتش چیه؟راهنمایی کنید ممنون میشم