خودروسازان خارجی به این زودی ها باز نخواهند گشت

 

خودروسازان خارجی به این زودی ها باز نخواهند گشت

 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو در مصاحبه با خبرگزاری ها با بیان اینکه نباید دچار خودتحریمی شویم، گفت: اگر شرکت‌های خودروساز خارجی از کشور بروند به زودی بازنخواهند گشت.
 
علی عزیزی اظهار کرد: تقریبا در نیم قرن گذشته صنعت خودرو کشور شرایط همانند انقلاب، جنگ، باز شدن مقطعی واردات و بسته شدن یک دهه‌ای واردات را پشت سر گذاشته است. شرایط مذکور سبب شده که ساختار فعلی بازار خودروی کشور ایجاد شده و نتیجه آن محصولاتی شود که در صنعت خودروی کشور تولید می‌شود.
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه در حوزه واردات خودرو چند اتفاق رخ داده است، افزود: نخست جنبه درآمدی است که به واسطه تعرفه گمرکی برای دولت خلق شده است دوم، ارتقا سطح نگاه مردم به خودرو و خدمات پس از فروش آن است که همین موضوع نیز حاصل واردات خودرو است.
 
وی گفت: اما، بزرگترین دستاورددر این حوزه، ورود بنگاه‌های خصوصی به مسیر تولید خودرو است، همه دنیا معترف هستند که بخش خصوصی بهتر از بخش دولتی می‌تواند کار‌ها را پیش ببرد.
 
عزیزی با بیان اینکه در حال حاضر برخی از واردکنندگان خودرو به سمت تولید رفتنه اند ادامه داد: این عمل اتفاق خوبی است و نباید از نگاه کلان بخش اقتصاد دور بماند. به علاوه این موضوع می‌تواند تحول بزرگی را در توسعه صنعت و اقتصاد کشور به همراه داشته باشد. 
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با تاکید بر اینکه پرداختن واردکنندگان به بخش تولید را باید با یک نگاه درست و منطقی دید، خاطرنشان کرد: حتی برخی از واردکنندگان در حوزه رنگ در حال سرمایه گذاری مشترک بوده که اتفاق مبارکی است و باید از آن حمایت کرد، چرا که در درازمدت می‌توانیم در بازار‌های مختلف شاهد حرکات خوبی باشیم.
 
وی با اشاره به اینکه زمانی برای ممنوعیت واردات خودرو اعلام نشده و در این راستا شفافیتی وجود ندارد اظهار کرد: با توجه به تلاطم ارزی که به وجود آمد دولت سعی کرد به فوریت این تصمیم را بگیرد اما، باید بعد از ساماندهی به بازار ارز، با یک سازو کار منطقی واردات حتی به صورت سهمیه بندی آزاد شود، چرا که کشته شدن این فضا به نفع کشور نیست.
 
عزیزی با اشاره به قرارداد‌هایی که با شرکت‌های خارجی برای تولید مشترک منعقد شده است، گفت: ارتباط تجاری یک شبه اتفاق نمی‌افتد، اما یک شبه خراب می‌شود و اگر شرکت‌های خودروساز خارجی از کشور بروند به زودی بازگشتی نخواهند داشت. این حضور نتیجه چندین مرحله تعامل و رایزنی است که صورت گرفته است.
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: از طرفی تاکنون بار اصلی اسقاط خودرو‌های فرسوده نیز بر عهده واردکنندگان بوده است و با اوجه به اتفاقات اخیر، نوسازی ناوگان قفل شده است. همچنین در شرکت‌های وارداتی نیز شاهد تعدیل نیرو بوده ایم که خود موجب بیکاری در جامعه می‌شود.
 
وی با بیان اینکه خودرو خشتی از دیواره تجارت است که اگر آن را خارج کنیم مابقی بخش‌ها نیز آسیب دیده و تحت تاثیر قرار خواهند گرفت تاکید کرد: مهم‌ترین نکته این است که نباید خودمان دچار خودتحریمی شویم.
 
عزیزی درباره تاثیر قرارداد‌های بسته شده با شرکت‌های خارجی برای تولید مشترک در موضوع اشتغالزایی گفت: تولید هر خودرو موجبات اشتغال دوو نیم نفر را فراهم می‌کند و بسته به تیراژ و سرمایه گذاری که اتفاق می‌افتد، اشتغالزایی متفاوت خواهد بود اما، نکته مهم این است که اگر خودرویی تولید شود دیگر وارد نخواهد شد که موضوع مهمی است، همچنین قابلیت صادرات نیز از نکات مهمی است که در این قرار داد‌ها گنجانده شده است.
 
عضو هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو تصریح کرد: اگر مجریان قانون نگاه خودی و غیر خودی نداشته باشند و واردکنندگان را هم جزو بخشی از پیکره اقتصادی کشور بدانند و جلسات بیشتر و مستمری با آن‌ها برگزار کنند می توان تصمیمات معقولانه تری در این زمینه گرفت.
 
 
 

منبع (source)

khodrobank

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان خارجی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هلیا : تصحیح میکنم۲۷ اردیبهشت
سعید : سلام احسان جان . میگم شما تحویل زمستان بودین ؟
اس۵ - ۲۲ مهر : سلام دوستان من خرید اقساطی ۲۲ مهر بودم ۲۴ فاکتور شد. چند روز پیش به نمایندگی مراجعه کردم میگفتن قرار شده تولید اس ۵ ادامه داشته باشه و بر خلاف شایعات متوقف نمیشه و مثل پرشیا هست داستانش و همین حرفو پشتیبانی هم تماس گرفتم گفتن. این خیلی عالیه که تولیدش ادمه داره و به نفع خریدارانش هست حتی نمایندگی میگفت تو ماه اینده بازم براش قرار شده طرح فروش بذارن،
J4 : سلام دوستان من ماشینو که تحویل گرفتم نمایندگی گفت سینی زیر ما نصب نمیکنیم جای دیگه هم نصب نکنید مگر اینکه جاده سنگلاخی و خاکی زیاد میرین. گفت باعث میشه دمای موتور و گیربکس بره بالا و زودتر خراب شه. میگفت بعضی نمایندگی ها خودشون نصب میکنن و میگن گارانتی باطل نمیشه ولی به غیر از خودشون هرجای دیگه ببرین گارانتی باطل میشه. دوستان تجربه ای دارن در این مورد؟
رضا ۲۷مهرماه : سلام ۲۷مهرماه هیچ خبری نیست بخدا شورشو دراوردن
محمد آریسانی : سلام دوستان هر کس از ثبت نامی های اسفند ماه فاکتور شد خبر بده لطفا، چند روزی هست فاکتور اذیسان متوقف شده انگاری، لطفا مثه صفحه پیج بقیه خودرو ها شماهم همکاری کنید دوستان گلم. من خودم ثبت نام 4 ام اردیبهشت هستم رنگ خاکستری،در مرحله منتظر فاکتورم
تیتانیوم ۲ بهمن : دوستان کسی اطلاع داره چقدر زمان میبره تا جریمه تاخیر پرداخت بشه؟
فرزاد : کسی از ترخیص خودرو از گمرک توسط سایپا اطلاع داره؟ ظاهراً سرعت ترخیص خودرو از گمرک زیاد شده
نبیلی : کسی هست 90 روزه اسفند 1402 اطلس پذیرش شده باشه بهش تحویل داده باشن ؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی پارس به سورن : درود به شما که همه رو راهنمایی میکنید . ممنونم از شما
دوگانه بهمن : سلام آقا مهدی دیگه تمام شد شنبه پلاک میشی 4و 5 روز بعد میاد
دوگانه بهمن : جومنگ سلام مبارکه باز مال شما خوب بود الان 22 روزه بهمنی هنوز فاکتور نشدیم یعنی 10 روز بعد میدن
محمد حسن : سلام، منم دوگانه تحویل 4 اسفند بودم، به 207 تبدیل زدم و الان خیلی سریع هم تخصیص شد و هم پلاک و الان در حال صدور اسناد هست، حدود 33 تومن پول بهم پس میدن، خودرو 207 پاناروما با کلاس 21 هست و دیروز یکی از دوستان بهم پیشنهاد داد 800 میلیون تومان بفروشم بهش
زارع : قیمت سورن پلاس xup7در بازار مدل 1403چیزی بین 640تا 650است
دوگانه اسفند : سلام دوستان 207 تبدیلی ارتقا یافته نیست یعنی موتورش tu5 معمولی هست ولی ارتقا یافته tu5p هست که یک سری تفاوت ها دارن که تو اینترنت سرچ کنید تفاوت هاشو میاره ولی استاندارد های 85 گانه را دارد بازارشم خوبه سریع تو بازار آب میشه قیمت حدودیش الان 790 تا 820 تومنه اگر ماشینو برای سود و فروش میخوان بازارش از سورن بهتره ولی اگر ماشین برای استفاده شخصی میخوان مثل من تبدیل نزنید چون من سورنو به207 ترجیح میدم
Farshid fx : پاسخ به اسماعیل: فاصله بین فاکتور تا صدور بیمه در خرید نقدی از 1 روز تا حداکثر 5 روز هست به شرطی که بحوان زودتر پلاک کنن و مجوز بگیرن و تحویل بدن. ولی وقتی مشکل تو تحویل باشه اجباری به بیمه کردن نیست. خود من در خرید اقساطی بعد از صدور فاکتور در 22 اسفند وام بانک صادراکم 20 فروردین واریر شد و 21 فروردین بیمه صادر شد.
رانا تبدیل به 207 : امروز 14 دی فاکتور شد
4723 : اگه بهونه جدید پیدا کردن اره
هفته اخر دی : سلام دوستان بنده26اردیبهشت تکمیل وجه دقیقا 26تحویل گرفتم پس دقیقا یک ماه بعد از تکمیل وجه طول میکشه تاروندش پیش بره امیدوارم به زودی ماشین وتحویل بگیرید یاحق دیگ ماک از این سایت رفتیم.