ضرورت ترخیص هرچه سریع تر قطعات دپو شده در گمرکات

 

ضرورت ترخیص هرچه سریع تر قطعات دپو شده در گمرکات

 
سید مهدی کاظمی در گفت و گو با پایگاه خبری «عصر خودرو»،  با اشاره به واردات انجام شده در روزهای پایانی سال اظهار کرد: تولیدکنندگان و واردکنندگان این حوزه به اندازه کافی جنس وارد کرده اند و در حال حاضر مشکلی بابت تامین قطعه وجود ندارد اما در صورت ادامه روند فعلی، در سه ماه آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.
 
وی افزود: در شرایطی قطعه به اندازه کافی برای هر خودروی در حال ترددی وجود دارد که تولید و واردات به راحتی امکانپذیر باشد این در حالیست که تولید و واردات در حال کاهش بوده و تولید خودرو به دلیل کمبود مواد اولیه و همچنین نوسان نرخ ارز و تخصیص نیافتن ارز 4200 تومانی با چالش مواجه و کاهش تیراژ را منجر شده است.
 
کاظمی ادامه داد: از سوی دیگر واردات نیز شرایط مشابهی را تجربه می کند به طوری که واردکنندگانی که پیش از این نیز با دلار 4 هزار تومانی اقدام به واردات قطعه می کردند باید در حال حاضر با دلار 9 هزار تومانی قطعه وارد کنند که در این شرایط تورم بیداد خواهد کرد.
 
نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو با بیان این که علاوه بر قیمت تمام شده حدود 40 درصد از کشور به هزینه واردات اضافه خواهد شد، تصریح کرد: با این شرایط بررسی روند قیمتی نشان می دهد نسبت به اوایل فروردین ماه تا 200 درصد شاهد افزایش خواهیم بود که فاز تازه تری آغاز خواهد شد.
 
وی راهکار چنین مشکلی را همکاری دولت با اتحادیه صنف لوازم یدکی اعلام و اظهار کرد: این اتحادیه آمادگی دارد قطعات مورد نیاز هر صنفی از جمله کامیون داران را تامین و نسبت به واردات قطعات با کیفیت خودروهای حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس ها و همچنین کامیون داران اقدام کند. لازم است در شرایط فعلی هرچه سریع تر دست به کار شده و قطعات پرمصرف را وارد کنیم تا ضمن تکمیل سبد محصولات در بازار، نیاز کامیونداران و اتوبوس داران را نیز تامین کنیم.
 
کاظمی با اشاره به اظهارات وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تامین قطعات کامیون داران تصریح کرد: این اظهارات در حالی مطرح می شود که این امر در اختیار اتحادیه لوازم یدکی بوده و فعالان این حوزه کارشناسان خبره در این حوزه به شمار می روند اما تاکنون تماس و گفت و گویی با این صنف انجام نشده و مشخص نیست در حالی که به گفته وزیر راه این نیاز تامین شده، فعالان این حوزه چگونه در جریان تامین قطعات قرار نگرفته اند.
وی تاکید کرد: لازم است وزارت صنعت ، معدن و تجارت و همچنین وزارت راه و شهرسازی و دست اندرکاران این موضوع هماهنگی لازم را با اتحادیه انجام داده و از توان افراد خبره و با تجربه در این حوزه که توان تامین قطعات را دارند، استفاده کند. بنابراین صنف لوازم یدکی آمادگی خود را اعلام کرده و نمی تواند مقصر کمبود قطعه شناخته شود.
 
نایب رییس اتحادیه فروشندگان لوازم یدکی خودرو در ادامه با تاکید بر این که واردکنندگان این حوزه تاکنون موفق به دریافت ارز دولتی نشده اند، اظهار کرد: تاکنون تنها 3 تاجر که سال ها است اقدام به دریافت ارز دولتی می کنند، موفق به دریافت ارز 4200 تومانی شدند که کافی نیست این در حالیست که هم اکنون حدود 2 هزار واردکننده در صنف فعال است.
 
کاظمی با بیان این که رکود در بازار لوازم یدکی همچنان وجود دارد، تصریح کرد: در حال حاضر 10 هزار نفر در تهران و 120 هزار نفر در کشوری در صنف لوازم یدکی فعال بوده که با احتساب خانواده های آن ها، حدود یک میلیون جمعیت ایران در این صنف مشغول به فعالیت هستند که با ادامه روند فعلی پیش بینی می شود ظرف سه ماه آینده مشکلات عدیده ای در این حوزه به وجود آید و این شرایط جز با همکاری اتحادیه ها بهبود نخواهد یافت.
 
وی تاکید کرد: لازم است وزارت صنعت، معدن و تجارت از کارشناسان اتحادیه استفاده کند چرا که این ظرفیت در آن ها وجود دارد اما در حال حاضر هیچ ارگانی با این اتحادیه همکاری نمی کند و با وجود آن که برای حل مشکل مردم به سراغ آن ها می رویم با پاسخ درستی از سوی آن ها روبرو نمی شویم.
 
 
 
 

منبع (source)

asrekhodro

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , گمرکات






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی : افزایش قیمت خوردخ تحویل میدن
شاهین G : ی طوری شاهین G رفته تو تأخیر انگار می خواهن بنز G کلاس تحویل بدن
مهدی پلاس اردیبهشت : درودبرشما دوستان عزیز. ازتکمیل وجه اردیبهشت ماه هرکس فاکتور شد لطف کنید اطلاع رسانی بشه توگروه تا از روند کار مطلع بشیم ممنون از دوستان
T9 بهمن : من ۲۳ بهمن ثبت نام کردم مشکی الان ۳ روز تو وضعیت صدور بیمه زرد مونده جلو نمیره
Bac x3 : دوستان bac x3 تاریخ ثبت نام یازدهم بهمن ماه هنوز خبری نیست کیا مثل من بک نوشتن و نگرفتن؟تاریخ بگید لطفا مرسی
Bac x3 : دوستان bac x3 تاریخ ثبت نام یازدهم بهمن ماه هنوز خبری نیست کیا مثل من بک نوشتن و نگرفتن؟تاریخ بگید لطفا مرسی
Bac x3 : سلام داداش ثبت نامت کی بوده دقیق؟
ایگل سفید : سلام دوستان کسی هست ایگل ثبت نام کرده و فاکتور شده باشه؟
بهی : یکی جواب بده. تبدیل زدیم... اصلا سود تاخیر حساب میکنن عایا ....
شاهینg : بازم تحویل cvtبهتر از شاهین جی دستی هست کلا یادشون رفته تولید کنن ۴ ماهه تو تاخیره
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
هومن پانا : بس چرا برای ما تیر ماهی تبدیل نیومده
اطلس بهمن : خدا لعنتشون کنه دیگ خستمون کردن خرداد پارسال پول ریختیم خرداد امسال گذشت و هنوز خبری نیست حداقل پیامک دوم نمیاد واریز کنیم ماشین زیر پامو فروختم گفتم پیامک میاد واریز اولم طلا فروختم کلی ضرر بدبیاری پشت سر هم
ساینا اس بهمن : داداش انصراف بزنی کم کم 2ماه بعد پولتو میدن حواست باشه از نمایندگیم ببپرس جوری پولتو میده که از انصراف زدن پشیمونت می کنه پول بدی شرکت یعنی همینه هست بهترین کار در صورت ناچاری فروش امتیازه اونم اگه بخرن😔😔
اطلس تحویل آبان : من نهم تیر تحویل گرفتم بعد از 8 ما انتظار
تکمیل وجه 28 مهر اطلس : سلام ما که واقعیت رو گفتیم شما هم بدبین نباش ان شالله فاکتور میشی آخه تو این وضعیت که ما همه زخم خورده سایپا هستیم چرا باید دروغ بگیم این پیام ها صرفا جهت اطلاع دوستان هست ولاغیر
اطلس دی : سایپا دربه در شده کور خوندی کسی بیاد ماشین بنویسه الهی به خاک سیاه بشینی
آذربایجان : من قبلن تبدیل رو زده بودم ..پولشو نتونستم جور کنم همینجوری مونده بود
رضا : پس من که 23 اسفند بودم حالا حالا ها باید منتظر باشم
الی (ایکس 33 دستی) : چرا واسه من پیامک نیومد پس؟
مادران 19 خرداد : تحویل 19 خرداد طرح مادران رنگ سفید