وزارت راه حامی آزادسازی قيمت خودرو/ ایران در رتبه دوم بیشترین تعرفه واردات خودرو دنیا

 

وزارت راه حامی آزادسازی قيمت خودرو/ ایران در رتبه دوم بیشترین تعرفه واردات خودرو دنیا

 
کارگروه مسافری وزارت راه و شهرسازی با حضور معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی و مسئولان بخش مسافری سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه، ادارات کل استانی، شهرداری‌ها در وزارتخانه برگزار شد.
 
مهرداد تقی زاده معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی در ابتدای این جلسه به رابطه سیاست‌های خودرویی و قیمت سوخت در ایران اشاره کرد و گفت: در این زمینه به‌جای پایین بودن قیمت خودرو چه شخصی و باری همچنین بالا بودن هزینه نگهداری، برعکس آن عمل شده که باعث خودرو محوری شده است.
 
تقی زاده خاطرنشان کرد: در کشورهایی که از حمل‌ونقل هوایی و ریلی کمتر استفاده می‌شود تعداد تلفات ناشی از حوادث رانندگی بالا تر است و این مسئله در کشورهایی که  سوخت ارزان تری دارند نیز صدق می‌کند.
 
در ادامه گزارش مقایسه قیمت خودرو در ایران و سایر کشورهای جهان از جمله کشور آلمان از سوی کارشناس معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی تشریح و سپس از سوی حاضران جلسه مورد پرسش و پاسخ قرار گرفت. در این گزارش عنوان شد که یکی از علل بالا بودن قیمت خودرو بالا بودن تعرفه واردات است و در این خصوص ایران رتبه دوم جهان را دارد.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص خاطرنشان کرد: ما به دنبال جلوگیری از کاهش واردات یا تولید خودرو در داخل کشور نیستیم اما اعتقاد داریم که قیمت خود را باید کاهش و هزینه نگهداری آن افزایش یابد.
 
این مقام مسئول در وزارت راه و شهرسازی همچنین با توجه به اینکه این گزارش بر اساس شاخص GDP تهیه شده است تأکید کرد که بار دیگر با در نظر گرفتن معیار حد اقل دستمزد تعیین‌شده از سوی وزارت کار، رفاه و امور اجتماعی قدرت خرید و قیمت سوخت پرداختی از سوی مردم محاسبه شود.
 
تقی زاده در بخش دوم نشست که با اشاره به قابلیت‌های گردشگری در شهر‌ها و استان‌ها گفت: یکی از پتانسیل‌های قابل‌توجه و درآمدزا در شهر پتانسیل‌های گردشگری است و در بسیاری از کشورها زنده نگه‌داشتن شب‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از جذابیت‌های شهرها محسوب می‌شود. در این خصوص شهرداری‌ها در قبال دادن مجوز برای فعالیت شبانه اماکن تفریحی، فروشگاه‌ها و رستوران‌ها درآمد‌زایی می‌کنند که رضایت‌مندی شهروندان را در بر دارد.
 
وی در بخش سوم با اشاره به تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل از سوی معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: درحالی‌که توسعه حمل‌ونقل ریلی در اولویت برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد اما حجم واردات ناوگان جاده‌ای بالاتر است و در عوض از سوی دستگاه‌های مختلف برای واردات ناوگان ریلی سد و مانع‌تراشی می‌شود. همچنین با نگاهی به بودجه‌ها در میابیم که بودجه بخش حمل‌ونقل جاده‌ای از بخش ریلی بیشتر است.
 
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه «به حمل‌ونقل عمومی یارانه کمتری پرداخت می‌شود» گفت: شهرداری‌ها موظف به جابجایی مردم هستند نه خودروها که در این خصوص با نگاهی به کشورهای مختلف حتی روسیه در میابیم که کشورهای ثروتمند نیز علی رقم داشتن منابع مالی لازم هیچ‌گونه اقدامی به تعریض معابر و احداث بزرگراه‌های دوطبقه نمی‌کنند، بلکه در عوض ایستگاه‌های حمل‌ونقل عمومی برای جابجایی مردم با کمترین سرفاصله در فواصل کوتاه و بلند فراهم شده است.
 
تقی زاده خاطرنشان کرد: تدوین استراتژی‌های حمل‌ونقل با همکاری شهرداری‌ها، وزارت کشور و بخش‌های مختلف مرتبط با حمل‌ونقل تدوین و ۱۰۴ اقدام استراتژیک آماده شد.
 
در ادامه با توجه به ارائه برخی نواقص و آسیب‌ها در صنعت گردشگری ایران با رویکرد حمل و نقل از طرف جامعه تورگردانان، مقرر شد دفتر ارزیابی های اقتصادی و مدیریت بهره وری حمل و نقل با برگزاری جلسات مستمر با بخش دولتی و خصوصی نسبت به حل موضوعات اقدام نماید.
 

source

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , قیمت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

4 نظر

کاوه
0

کاری که بیست یا سی سال پیش باید انجام می شد الآن به فکرشان رسیده است! انگار حضرات خواب تشریف دارند!
و البته گاری سازان داخلی با انحصار و رانت، طی این چند سال حسابی در پاچه مردم بیچاره کرده اند. مطمئن باشید نه تنها هیچ کاری برای حل مشکل خودرو از لحاظ قیمت و کیفیت نمی کنند، بلکه نقشه های تازه می کشند تا چه جوری باز هم مردم را سرکیسه کنند!!!
10:38  1397/05/28
پاسخ دادن
کاربر: عرفان348
0

به عکسش نمیاد دغدغه مردم رو داشته باشه
07:36  1397/05/28
پاسخ دادن
کاربر: عرفان348
0

خود این آقایان چه بسا از سهامداران مستقیم یا غیر مستقیم ایرانخودرو و سایپا هستند
07:29  1397/05/28
پاسخ دادن
پیمان
0

حالا بدترین زمان برای آزادسازی قیمت خودرو است معلوم نیست چی به چیه اول باید وضع دلار و قیمتها و واردات را سامان بدهید بعد در زمان ثبات و آزاد سازی واردات خودرو بدون رانت وتثبیت قیمت آزادسازی کنید و البته حق انتخاب به مردم برای خرید خودروهای روز خارجی با قیمت واقعی بدهید ببینید این لگن های نیمه مونتاژی را کی می خره ۴۰ ساله با حمایت و رانت به اصطلاح خودروهایی که هیچ وقت تولید داخل نبودند مردم را چاپیدید و با لگن ها کشتید .
14:19  1397/05/27
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : یک ماهه که پول واریز کردیم خدا کنه که به موقع بدن گفتن تحویل اسفندماه
کوروش : دوست گرامی بهمین زودی نتیجه نمیده زمان بره ! سازمان حمایت از مصرف کنندگان به کارشناسی میکنه بعد تخلف محرز واقع شد میفرسته اداره تعزیرات اداره تعزیرات یک اداره زیر نظر قوه قضائیه س هیچ گونه تبعیضی هم قائل نیست رای صادره قابل اجراست .حال دوستان همگی از بازرسی کل کشور که فشار و نظارت بر تخلفات ارگانهای و شرکتهای دولتی است قطعا پیگیری و از ایرانخودرو علت تخلف رو باید در کوتاهترین زمان به سازمان ارائه کند که بازرسی ایرانخودرو را موظف و ملزم به جبران خسارت به خریداران میکند
درانتظار اطلس : سلام مبارک باشه ،سود تاخیر رو براتون حساب کردن ؟؟ چقدر شده
محتشم : درود . دوست گرامی مهران از شما سوال دارم ؟واسه تو فروش فوق العاده بودش یکماه بودش یا 90روز کلا چقدر واریز کردی کلا
اطلس - آذر ۱۴۰۳ : مسئله اینه که همین دو سه شب پیش به خاطر افزایش قیمت این نقص پرونده زده شد. قبلش که کوئیک دعوتنامه بجای اطلس زده بوده، نقص پرونده نبود؟؟!!
اکبری : سلام دوست عزیز درسته همه ما منتظر شاهینیم ولی آلان از بهار دیگه پیامک برای واریز شاهین نیومده چطور شما ماشین زیر پاتو و طلاهای خانومت رو فروختی. اینا صد درصد بازم اتومات یا جایگزین میفرستن
جواد : خضریان افزود: برخی مردم از صبح امروز با ارسال مدارکی اثباتی عنوان کرده‌اند که اولویت دریافت خودرو در بهار و تابستان ١۴٠٣ بوده‌اند، اما هنوز پیامک واریز وجه برای آنها ارسال نشده است، گویا با این وضعیت غش در معامله صورت گرفته است و خودروسازان برای اینکه قیمت خودروها را در پاییز افزایش دهند، از ارسال پیامک واریز وجه و تحویل خودرو خودداری می‌کردند. عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه باید ابلاغیه افزایش قیمت خودرو ابطال شود، گفت: باید دولت و وزارت صمت پیگیری کند تا تمام افرادی که اولویت دریافت خودرو تا پاییز ١۴٠٣ بوده‌اند، با همان قیمت قبلی کارخانه خودروی خود را دریافت کنند.
محمد : پس چرا ما فاکتور نشدیم ماهم ۳۰ مردادیم. کدوم شهری شما پرداخت اولیت برج چند بوده
۱۷ اردیبهشت j4 : دوستان من ۲ آبان پلاک شدم ، هنوز تحویل ندادن ، بقیه هم مثل من هستند یا زیادی طول کشیده؟؟؟
علی : اینا فقط فکر منفعت خودشونن از مردم نبودن و نیستند براشون هم مهم نیست و نبوده ک ۲سال مردم منتظر گذاشتند من اشتباه کردی ۲سال منتظر حلبییییییییی موندم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سحر : چه تاریخی پذیرش شدید
سورن دوگانه 30 آبان : سلام سورن دوگانه تحویل 30 آبان کسی پلاک شده؟
رضا ساینا : سایپا دیگه خیالش راحت شد افزایش قیمت داده داره فاکتور میکنه ایران خودرو لیست جدید فرستاد سایپا هم امروز وفردا میفرسته لیست قیمت جدید بعد اون هم هم فاکتور ها شدت میگیره هم دعوتنامه دیماه ارسال میشه
مهیا : اصلا 325 تا حالا نداشتیم
بنده خدا : منم میام آدرس بگین
امیر ساینا85گانه 90 روزه : بچه ها فاکتور شروع شد
خودرو : واقعا خودتون به خودتون کمک کنید تاکی حق خودمونو نگیریم هر چی بشینید به ضرر خودتونه اگر برید منم هستم میام شنبه تلفنی هیچ چیزی حل بشو نیست
زاگرب : بسلامتی چی بوده ماشین
اتو207 : سلام، دوستان محترم سود تاخیر خودرو رو چند روز بعد از تحویل گرفتن خودرو میشه دریافت کرد!
لگن : سلام اگر واقعا بیاید مثل دفعه قبل نکنید من و دونفر دیگه از دوستان که اوناام هستن شنبه میام اگر میاین اعلام کنید 11 بریم