بعد از وقوع تصادف باید چه اقداماتی انجام داد؟

 

بعد از وقوع تصادف باید چه اقداماتی انجام داد؟

 
در هنگام بروز حادثه رانندگی رعایت چند نکته می تواند شرایط را کاملا متفاوت سازد. بسیاری در هنگام تصادف کنترل اعصاب را از دست می دهند یا ایمنی را رعایت نمی کنند و در ادامه اتفاق بدتری رخ می دهد. همچنین برخی آگاهی لازم در مورد اقدامات بعد از تصادف را ندارند و ممکن است دچار مشکلات مختلفی شوند. در این گزارش قصد داریم مهمترین نکاتی که باید بعد از تصادف در ذهن داشته باشید را بیان کنیم.
 
آرامش خود را حفظ کنید
 
فکر کردن چند ثانیه ای، آرام کردن خود و فرو خوردن خشم سه نکته مهمی است که باید بعد از تصادف در ذهن داشته باشید. گاهی یک سانحه کوچک به خاطر خشم و عصبانیتی که در پی خود دارد به فاجعه ای بزرگ تبدیل می شود. کنترل آرامش بسیار کار سختی است اما غیر ممکن نیست.
 
به دنبال مجروحیت باشید
 
بعد از بدست آوردن آرامش سریعا مجروحیت های حاصل از حادثه را بررسی کنید. همه سرنشینان یا راننده را بررسی کنید تا میزان آسیب وارد شده به آن ها مشخص شود. اگر نکته خاصی به نظر رسید یا زحم عمیقی ایجاد شده بود حتما با مرکز اورژانس تماس بگیرید. نکته بسیار مهمی که در این زمینه باید در نظر داشته باشید دردهای گردنی یا بیهوش بودن افراد است. به هیچ عنوان کسانی که درد در ناحیه گردن دارند یا بیهوش هستند را تکان ندهید مگر آن که خودرو در آتش باشد یا شرایط خاصی وجود داشته باشد.
 
اطلاعات لازم را جمع آوری کنید
 
مهمترین اطلاعات مورد نیاز پس از وقوع یک حادثه نوشتن اطلاعات راننده یا راننده های دیگری است که در تصادف نقش داشته اند. شماره تلفن، شماره گواهینامه،‌ پلاک و مدل خودرو را یادداشت کنید. همچنین پیش از رسیدن پلیس می توان از شاهدان حاضر در محل حادثه نیز اطلاعاتی را یادداشت کنید. شاهدان در برخی مواقع می توانند سرنوشت مقصر یک حادثه را تغییر دهند.
 
از حادثه عکس بگیرید
 
عکس گرفتن از حادثه اصلا کار اشتباهی نیست بلکه بسیار ضروری است. در هنگام عکس برداری سعی کنید تمام زوایا را پوشش دهید همچنین چهره راننده های دیگر و البته شاهدان را نیز در تصویر خود بگنجانید تا در زمان درست از آن استفاده کنید. تصویربرداری برای زمان ارائه مدارک به بیمه هم می تواند موثر واقع شود.
 
بیمه را فراموش نکنید
 
اگر حادثه شما در سطح جزئی قرار دارد می توانید از بیمه استفاده نکرده و تخفیف های خود بیافزایید اما در صورت سنگین بودن حادثه حتما از بیمه کمک بگیرید. شرکت های بیمه موظف هستند طبق آنچه در بیمه نامه آمده است شما را حمایت کنند. قبل از درست کردن خودرو یا هر اقدام دیگری سری به شعبه بیمه خود بروید و اطلاعات تکمیلی را دریافت کنید. اگر در حادثه مشکل جسمی پیدا کرده اید حتما تمام رفت و آمدها به بیمارستان، آزمایشات و حتی نسخه قرص های خود را برای ارائه سند به بیمه نگه دارید.
 
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , تصادفات شهری






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

ماهان بیاتی
0

سلام وقتتون بخیر من یک پژو پارس دارم یک بار توی جاده اومد نیسان ماشینو مالید و نزد کنار الان چیکار کنم
16:48  1400/11/27
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
سعید : سلام برای من هم پایین صفحه نوشته هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده
محسن : ممنونم چشم آقا وحید
امینی : سلام داداش منم شرایط شما رو دارم برای من هم دعوتنامه نیومده هر وقت اومد به هم خبر بدیم
مجتبی S3 : ثبت نام آبان تمام مراحل انجام شده مدارک یک ماهه رسیده ماشین خبری نیست
تارا v4 lx : یک هفته دیگه از نمایندگی زنگ میزنن بیاید خودرو تون رو تحویل بگیرید
پیش فروش تارا : بله پارس تبدیل به تارا تحویل ۱۲تیر بود که شده ۳۱ تیر
تارا v1p : مبارک باشه . چه رنگی ؟
S5-shahrivar : کسی هست که خرید نقدی برای شهریور و مهرماه پارسال باشه که ماشین تحویل گرفته یا شاسی شده باشه ؟ ه من ندیدم کسی نقدی بوده مربوط به شهریور و مهرماه که شاسی شده باشه ظاهراً فعلا فقط اقساطی ها دارن شاسی میشن لطفا اگر با این شرایط بودید و شاسی شده یا تحویل لطفا اعلام بفرمایید
J4 : دوستان میگن j4 ها کمتر تاخیر دارن و زودتر تحویل میدن کسی این چند روزه تغییر یا تحویل داشته؟
تورج : چه رنگ بودی دوست عزیز؟ من نقره‌ای تیتانیومم فاکتور نشده فعلا
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسین : سوال خیلی به جایی بود آخه تیبا دو صندوق داره مگه هاچ بک نیس
خرم سلطان : همون مثل بهمنی ها 141500 دیگه ماتحویل بهمن بودیم،شما اسفند ،ما با تاخیرسه ماهه ،اسفند هم همین
حمید : پارس را نگه دار حیفه نفروش بدهی را کم کم بده
محسن آریزو 5 : مبارک باشه تحویل سیستمی کیه؟؟؟
رضا : پس سود تاخیر چی میشه یعنی نمیدن
زمستان : حرفتو قبول دارم
مرتضی : لطفا پیگیر باشید الان از 6ماه گذشته که پول دادیم چه وضعیه
تیگو7 پرمیوم مشکی : سلام بنده 17 اسفند 402 تسویه نقدی داشتم فعلا تا مرحله تخصیص رفته کفته اخر برج 2 تحویل میدیم ولی هیچ خبری نیست
علی : دوست عزیز مگر ساندرو تولید میشه که گفتن خودرو ثبت نامی بیا ببر
حقوقدان : سلام قراره به زمستانی ها که سورن اجباری را انتخاب کردن پارس معمولی یا سفارشی واگذار بشه بخاطر همین فاکتور نمیشه چند روز بعد پیامک میاد پارس یا سورن کدام را انتخاب هر کدام تیک زدید فاکتور میشه