تبعات ماندن یا رفتن یک وزیر بر صنعت خودرو

 

تبعات ماندن یا رفتن یک وزیر بر صنعت خودرو

 
از حدود یک ماه گذشته زمزمه‌های طرح استیضاح وزیر صمت از بهارستان به گوش رسید و برخی نمایندگان مجلس صراحتا اعلام کردند که باید وزیر صنعت، معدن و تجارت استیضاح شود و تعدادی قابل توجه امضا در همین زمینه جمع آوری شده است. 
 
پس از آن 14 دلیل برای استیضاح وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت دوازدهم عنوان شد که دو بند آن به خودرو اختصاص داشت. در همین میان اما بازهم شریعتمداری نسبت به وضعیت واردات خودرو، بازار آشفته خودرو و تولیدات خودروسازان و قعطعه سازان گزینه سکوت را انتخاب کرد و به جز چند واکنش کوچک به صنعت خودروسازی، رویه پیشین خود را ادامه داد. 
 
در این میان، زمزمه های استیضاح سکاندار صنعت کشور شنیده می شد که ناگهان خبر استعفای او آمد. خبری که درست یکساعت بعد از انتشار تکذیب و دوباره حدود دوساعت بعد با چند دلیل منتشر شد. پس از اعلام این خبرها، اعلام شد که اولا استعفای وزیر به صورت غیر رسمی به مجلس اعلام شده و ثانیا باید تا بازگشت حسن روحانی از اجلاس 1+ 4 در نیویورک صبر شود تا او تصمیم گیرنده اصلی مبنی بر پذیرش استعفای وزیرش باشد. 
 
اما در میان خبرهای موجود مبنی بر ماندن یا رفتن سکاندار صنعت، معدن و تجارت کشور که این روزها حال چندان رو به راهی ندارد، سوالاتی مطرح است که این تغییر و تحولات در راس وزارتخانه به ضرر یا به سود این صنعت است؟ پرسش دیگر اینکه تبعات ماندن شریعتمداری بر این صنعت بزرگ چه خواهد بود و آیا ماندن شریعتمداری و دستورهای او همچون ممنوعیت واردات خودرو و غیره به نفع این صنعت خواهد بود یا اینکه رفتنش و آمدن وزیری دیگر با تصمیمات جدید و معاونان جدیدتر به نفع این صنعت است؟ 
 
 فربد زاوه- کارشناس صنعت خودرو در همین زمینه  می‌گوید:« اگر ماندن وزیر وقت بدون هیچ تغییر رویه ای چه در تصمیم گیری‌ها و چه در حضور معاونان باشد، ماندن وزیر هیچ چیزی را تغییر نمی دهد. همچنین اگر رفتن وزیر و آمدن وزیری دیگر نیز با همین روش آقای شریعتمداری باشد، بازهم هیچ فرقی به حال این صنعت ندارد». 
 
او ادامه می دهد: « طی یکسال گذشته بر خلاف پیشینه، سابقه و اقدامات آقای شریعتمداری و توانمندی او در دولت اصلاحات، آنچه انتظار می رفت عملی نشد».
 
زاوه در ادامه با اشاره به نیاز کشور به ثبات مدیریتی اظهار می‌کند:« به طور معمول ثبات مدیریتی همواره یکی از فاکتورهای مورد نیاز ثبات اقتصادی است. از این رو نمی توان از ثبات اقتصادی صحبت کرد و در عمل ثبات مدیریتی نداشت». 
 
او تصریح می کند:« در طول یکسال گذشته انتظار می رفت اشتباهات و قدم های وزیر قبلی در دولت یازدهم اجرایی نشود، اما در برخی موارد همان رفتارها اجرایی شد، به گونه ای که در برخی موارد حتی بروکراسی های اداری بیش از پیش شد». 
 
این کارشناس صنعت خودرو ادامه می دهد:« اکنون اگر وزیر صمت فعلی برود و وزیری دیگر اما با همین روال کاری و معاونان وزارتخانه کارخود را آغاز کند، هیچ فرقی به حال این صنعت نمی شود و چرا که در دولت دوازدهم و یازدهم نیز همین اتفاق افتاد و حتی برخی مشکلات از دولت قبلی رد این دولت تشدید شد». 
 
به گفته بسیاری کاشناسان و فعالان بازار خودرو، به طور طبیعی هر رفتن و تغییری در هر سازمان و وزارتخانه ای تبعاتی به دنبال دارد، اما گاه برخی تغییرات به نفع سازمان ها و مردم است. از این رو آن ها باید در ابتدا و قبل از هر تصمیمی از سوی دولت مبنی بر ماندن و رفتن وزیر صنعت، معدن و تجارت، ابتدا تبعات و منافع این اقدام بررسی و پس از آن اقدام شود. 
 
 

source

khodroccar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , صنعت خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
نازنین۱ : 🤣🤣 به حرفای شما چیزی جز خنده نمیاد
تارا وی ۱ سفید تحویل ۴ آذر شیراز : سلام.دوستانی که کارت سوخت از سایت ثبت کردن چند روزه کارت میرسه؟
علی : سلام من مهر402ثبت نام کردم واسه شاهین اتومات سی وی تی تا الان هیش خبری از دعوتنامه نیس اومدن طرح تبدیل جی ال مسخره ترین گذاشتن خداازتون نگذره ماشین زیر پام فروختم حیرونم کردن آخه بی وجدانا چرا مردم اذیت میکنید شماکه اینهمه داری میخورید چرا ماشین خودمون نمیدید چقد بگیم خدا دیگه حالم از خدابهم میخوره گناه من چیه عربا سوار آخرین مدل لندکروز وماشینا ژاپنی آمریکایی بشن ماهم دل به آرزوی یک ماشین چینی باشیم کاشکی یه زلزله ای صاعقه ای سونامی همه مون صاف میکرد دیگه خسته شدم کسی نیس خدایی وجودنداره اگه داشت جواب مارومیداد
T8 : والا مال من 26مهر فاکتور شد اول آبان بیمه شد و از اون زمان تا الان رو مرحله صدور پلاک زرد مونده وخبری نیست
X5 سوم خرداد : عید هم اگه بدن بازم راضی ام ترسم از اینه که بعد از عید بدن با مدل 1404 !!! اینو کجای دلمون باید گذاشت !!!؟؟؟
X5تهران : ماکه ثبت نام فروردین هستیم و3ماه دیرکردن از تحویل ماشین بیخیال شدیم اما بعضی دوستان چه دل خوشی دارن که آرزو دارن ماشینشون شاسی بشه.بنظرم بی‌خیالی طی کنید و دعا کنید برای عید بهتون تحویل بدن بقیش پیش گش
تورج : با توجه به تاریخ های ذکر شده میشه نتیجه گرفت حداقل 3 ماه بعد از تکمیل وجه خودرو تحویل داده میشه
جی ال : علی مدبر من حالشو ندارم بهت فحش بدم خودت زحمت بکش یه فحش آبدار به خودت بده
حامد : نه عزیز واریزی خرداد نداریم
J7 شیراز : نه فقط پیامک شاسی اومده همین
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
بهمن : شما که ی ماشین رو دادی اسقاط؟ و گواهی اسقاط برای شما صادر شده؟
ساینا تک پیش فروش اسفند : من 11 شهریور تکمیل وجه کردم فاکتور نشدم . دیگه کیا شهریوری هستن
وانت 21مهری : 21مهری ارتقا یافته12379494 فاکتور شده.
اطلس.. : لطفا تا فاکتور شی اعلام کن ممنون میشم
ساینا پیش فروش : خراسان شمالی
دوگانه شهریور Jj : حدودا 300
مجید : دوستان امروز جمعه نیسان دوگانه آبی. فروختن یک میلیارد من خودم توی معامله بودم
علی : حدا اقل ده رور
امید : منم تحویل آبان بودم، مهر اومد نشد پرداخت کنم دیگه فعلا دعوتنامه نیومده.
علی : Sbr الکیه همشون دارن ....نیاز نیست فعال کنی