مزدا ۳ جدید و قدیمی چقدر ارزش خرید دارد؟

 

مزدا ۳ جدید و قدیمی چقدر ارزش خرید دارد؟

 

رپورتاژ - مردم دنیا ژاپنی‌ها را به خاطر مهندسی دقیق در ساخت انواع وسایل و ماشین‌آلات تحسین می‌کنند. ژاپنی‌ها در صنعت خودروسازی موفقیت‌های چشمگیری داشتند و در رده‌ی خودروسازان قوی و بزرگ دنیا قرار دارند. یکی از شرکت‌های خودروسازی ژاپنی مزدا است. در حال حاضر مزدا میان خودرسازان بزرگ جهان در رده‌ی پانزدهم ایستاده است. جالب است بدانید نام این شرکت ژاپنی از نام اهورامزدا برگرفته شده است.  مزدا حدود ۴ دهه است که در ایران حضور گسترده دارد. برای اولین بار در دهه‌ی ۳۰ میلادی مزدا یک وانت سه چرخ به ایران آورد. برای مدتی وانت‌های مزدا در ایران محبوب بودند؛ کمی بعد هم مدل مزدا ۳ حسابی سرو صدا به پا کرد. در این مطلب به بررسی این خودرو می‌پردازیم تا ببینیم خرید مزدا ۳ می‌تواند در بازار فعلی انتخاب درستی باشد یا خیر؟

بررسی مدل مزدا ۳ قدیمی و جدید

مزدا ۳ یک سدان اسپورت و متوسط خانوادگی است؛ البته اگر خانواده‌ی شما شامل ۴ فرد با سایز متوسط باشد. مزدا ۳ را نمی‌توان با کلاس‌های دیگر مقایسه کرد، اما این خودرو در کلاس خودش خودروی محبوبی است. موتور قدرتمند، شتاب بالا، ظاهر اسپورت دوست داشتنی، ‌مصرف سوخت ۷.۵ لیتری برای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵ ستاره‌ی ایمنی از یورو-انکپ، هزینه‌ی نگهداری پایین به دلیلی استهلاک کم، کابین ساده و در عین حال شیک از ویژگی‌هایی هستند که هر خریداری را برای خرید مزدا متقاعد می‌کنند. قدرت،‌ کیفیت و اطمینان سه خصیصه‌ی اصلی این خودرو هستند. حتی اگر به خرید مزدا کارکرده فکر می‌کنید باز هم خیال شما از نظر کیفیت راحت است، البته اگر به خوبی بررسی کنید. مزدا ۳ در قیاس با خودروهای رقیب هم قیمت از کشور کره و چین یک سر و گردن بالاتر است. مزدا۳ جدید روی پلتفورم مزدا ۳ سوار است و از نظر بسیاری از منتقدان آپشن خاصی در مقایسه با مزدا ۳ قدیمی ندارد و قیمت آن بی دلیل بالا است. فنربندی مزدا۳ خشک است و این خود یک ضعف برای خودرویی اسپورت به حساب ‌می‌آید. در مجموع مزدا با وجود اینکه از یک مهندسی قدیمی بهره می‌برد، اما اصالت در طراحی و ساخت باعث می‌شود همچنان در رده‌ی خودروهای محبوب ایران باقی بماند.

بررسی قیمت معامله مزدا ۳

قیمت خرید مزدا صفر تیپ۴ در بازار فعلی نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان است. این حداکثر قیمت این خودرو است. اگر بخواهید یک مزدا ۳ کارکرده بخرید می‌توانید بین آگهی‌های سایت دیوار مدل مورد نظرتان را به راحتی پیدا کنید. برای اینکه درک بهتری از قیمت‌ها داشته باشید باید بدانید گشت و گذار در آگهی‌ها و بررسی قیمت‌ها نشان می‌دهد که حداقل قیمت برای خرید مزدا ۳ کارکرده ۱۰۰ میلیون تومان است. یک مزدا ۳ سفید رنگ مدل سال ۸۶ با ۱۴۰ هزار کیلومتر کارکرد که یک تصادف جزیی داشته است حدود ۱۰۳ میلیون تومان قیمت گذاری شده است. مدل‌های مربوط به سال‌های ۹۶ و ۹۵ نیز به شرط سالم بودن حدود ۲۰۰ الی ۲۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند. به عنوان یک توصیه در خرید عجله نکنید و تنها به این دلیل که مزدا۳ کارکرده مورد اطمینان است هر مزدایی را نخرید. بسیاری از خریداران از این طریق فریب خورده‌اند و متحمل هزینه‌های زیادی شده‌اند. قبل از خرید با کارشناس خوردوی مورد اطمینانی که درباره‌ی این خودرو تخصص دارد مشورت کنید. شانس با شما یار خواهد بود اگر بتوانید یک مزدای دست دوم ولی سالم پیدا کنید.

 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , مزدا ۳






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
0

عمر مزداهای قدیمی بسر اومده... ماشین تا ابد که کار نمیکنه.. اونم با این قطعات گرون ... باید در مملکت رو باز کنن ماشین خارجی بیاد و وضع مردم رو هم درست کنن... شدن یه جزیره مثل کرخ شمالی خودشونو محدود کردن... هر روز هم از دنیا دورتر... دلار هفا هزار تومن و بیشتر یعنی هزار برابر کوچک شدن قدرت ایران.... دلار هفت تومن کجا و... کار و دستمزد هم که بماند... ماشین ده سال کار کرده رو با چه قیمتهایی دارن میفروشن!!!
19:49  1397/07/19
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 بجنورد 13 آبان : اسفند شاسی شد، فروردین کارت ماشین اومد ولی خبری از کارت سبز نیست. کارت سبز و کارت سوخت هم پستچی میاره؟
x5 اسفند : چندتا نظر پایین تر رو نگاه کنید گفتن x5 اردیبهشت تحویل گرفتن سایت دیوار رو هم بگردید x5 مدل 1403 برای فروش زیاد هست که احتمالا برای امسال تحویلشون
s3 black : سلام خو کرمان از چهارشنبه تا جمعه دوباره هشدار نارنجی شد دوباره ماشینا باید یک دور بخیسه. لعنت به کرمان موتور
پیشرفت : خدای من سهند. عجب ماشینیه، زمین تا آسمون با ساینا فرق داره، برای همین حدود 150 اختلاف دارن دیگه
جک اس فایو ۲۴ مهر : گفتن تا ۱۵ اردیبهشت شاسی میشه حتما امروزم ۱۱ اردیبهشته و فعلا که خبری نیست فکر کنم بازم سرکاریم
s3 سفید آبان : بله اسفند شاسی ، فروردین کارت خودرو و سند سبز رسیده ، کارت سوخت هم گرفته شده اما افسوس خودرویی در کار نیست از بیمه 1.5 ماه گذشته
تارا : تبریک میگم ایشالله به همین زودیا هم تحویلش بگیرید شماهم برای تاخیری ثبت درخواست داده بودید که چه ماهی فاکتور میشه؟؟ من چند روز پیش برای تارااتومات فروش فوری تاریخ تحویل دی ماه بود ،،،تاخیری داره ثبت درخواست دادم گفتن توی تیرماه فاکتور میشه به شما چه تاریخی گفته بودن؟؟؟؟؟
J4 : میشه تاریخ شاسی شدن و بقیه مراحل رو بگی؟؟۹
J4 : میشه تاریخ شاسی شدن و بقیه مراحل رو بگی؟؟
تارا : سلام از کجا اطمینان دارید؟پرسیدید؟ و اینکه پیش فروش یا فوری؟ تاریخ واریز وجه؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیلی : فاکتور شد🤩🤩🤩🤩
207 پانو : داداش ما تو زندگی شانس نیاوردیم اصن یه فردا صب کنید میدونم یه سری ماشین میدن واحد فروش داداش ایشالا قسمت ماس کاش نمیگفتن داره در میاد روزی 40 بار کاستمر چک میکنم
منصور : مثل خودم هستی 👍
رضا : ایکس22 پرو دنده تاریخ قرارداد 25 دی ماه،تاریخ تخصیص7 اسفند، تاریخ پلاک 16 اسفند مدارک دستم رسیده فعلا مجوز خروج نگرفته
حمید دی : سلام کسی از 20 اذر به بعد فاکتور نشده؟
حسین : منم موندم ایا واقعا تبدیل بزنیم تا آخر خرداد ماشین بدستمون میرسه ؟
پارس سفارش : ما هم کلافه شدیم بخدا کی میخوان پارس سفارشی پیام بدن 4714 همگی زنگ بزنیم
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : در جواب سیددوگانه. شما تو اولویت فاکتور شدن هستید و انشالله به زودی فاکتور خواهید شد.
207🍂 : کسی فاکتور شده لطفا بیاین اطلاع بدین؟
رانا اسفند1402 : سلام شما تحویل اسفند بودی یا بهمن؟ کدوم طرح؟