شاسی بلند حدود ۱۰۰ میلیون تومن و ارزان‌تر چی بخرم؟

 

شاسی بلند حدود ۱۰۰ میلیون تومن و ارزان‌تر چی بخرم؟

 

رپورتاژ - لیفان خودروساز چینی است که در ۵۰ کشور دنیا نمایندگی دارد و محصولات خود را عرضه می‌کند. کرمان موتور مونتاژ و فروش لیفان در ایران را عهده‌دار است. در این متن به بررسی ویژگی‌های فنی، ظاهری و قیمت مدل X60  نسخه‌ی اتوماتیک دست دوم و نو در سایت دیوار می‌پردازیم تا ضمن آشنایی با این خودرو از حدود قیمت‌ها مطلع شوید. در نظر داشته باشید که این خودرو یک شاسی بلند شهری  کوچک است و نباید از آن  انتظار تازیدن در دشت و کوه را داشته باشید. همچنین این خودرو برای آفرود مناسب نیست.

بررسی ویژگی‌های فنی  و ایمنی لیفان X60

لیفان X60 موتوری ۴ سیلندر خطی دارد که می‌تواند توانی معادل ۱۳۱ اسب بخار در ۶ هزار دور در دقیقه تولید کند. حجم موتور نیز ۱۷۹۴ سی‌سی است. حجم باک این خوردو برابر ۵۵ لیتر است؛ اما کرمان موتور اطلاعات دقیقی از مصرف سوخت آن منتشر نکرده‌ است. مصرف کنندگان مصرف سوخت این خودرو را به طور تجربی اقتصادی و در حدود ۸.۵ لیتر برای هر ۱۰۰ کیلومتر به صورت ترکیبی اعلام کرده‌اند. همچنین اطلاعات دقیقی درباره‌ی شتاب لیفان X60 از سوی کرمان موتور اعلام نشده است. اما تست درایو نشان می‌دهد که شتاب آن در مدل‌های دنده‌ای حدود ۱۳ ثانیه و در مدل اتوماتیک حدود ۱۴الی ۱۵ ثانیه است؛ پس این خودرو چندان پرشتاب نیست. در مورد این مدل، خرید لیفان به کسانی که به رانندگی با سرعت مطمئن اعتقاد دارند توصیه می‌شود. کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و ترمز ضد قفل ABS  برای هر چهار چرخ از جمله امکانات ایمنی این خودرو است. این خودرو هرگز هیچ گواهی برای تست ایمنی از هیچ سازمانی بین‌الملی دریافت نکرده است؛ اما تجربه و تست‌های رانندگی چینی‌ها از این خودرو نشان داده است که بدنه‌ی آن در تصادفات مقاومت خوبی دارد. هندلینگ این خودرو ضعیف است و ممکن است سرپیچ‌ها کمی نافرمانی کند.

ظاهر و داخل کابین لیفان X60  چگونه است؟

ظاهر این خودرو به وضوح از تویوتا راو-فور طراحی قدیمی الهام گرفته شده است. به خصوص نمای روبه‌رویی این دو خودرو شباهت بسیاری به هم دارند و فرم چراغ‌ها تا حد زیادی یکی است. با وجود اینکه لیفان X60 روی یک پلتفورم قدیمی طراحی شده، اما ظاهر آن حداقل برای مشتریان ایرانی جذاب و مورد توجه بوده است. فروش لیفان  X60در ایران گواه این موضوع است. بدنه‌ی این خودرو به مشتری حس اسپورت بودن را القا می‌کند، اما همانطور که گفتیم این خودرو در سطح یک شاسی بلند واقعی کاربرد ندارد. نمای مدل‌های قدیمی لیفان ایکس ۶۰ که در سال ۲۰۱۰ تولید شدند با مدل‌های جدید ۲۰۱۹ تفاوت زیادی ندارند. علاوه بر ظاهر، داخل کابین هم به راو-فور شباهت دارد و حس خوبی را القا می‌کند. متاسفانه روکش صندلی‌ها از چرم مصنوعی است که کیفیت چندانی ندارد؛ بی کیفیت بودن پلاستیک داخل کابین نیز از ویژگی‌های همیشگی محصولات خودروسازهای چینی است.

آخرین وضعیت قیمت لیفان X60

قیمت لیفان x60  گیربکس اتوماتیک در تابستان سال جاری در بازار به ۱۲۰ میلیون رسید. قیمت خرید لیفان صفر از نمایندگی نیز حدود ۹۸ میلیون تومان است. در سایت دیوار یک لیفان X60 کارکرده، مشکی رنگ، مدل سال ۱۳۹۲ با ۷۰ هزار کیلومتر کارکرد ۷۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. اگر بخواهید سراغ مدل‌های مربوط به سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز بروید، قیمت‌ها بین ۵۰ الی ۶۰ میلیون خواهند بود. این مدل از لیفان برای کسانی که به شاسی بلند‌های جمع و جور و سانروف دار علاقمند هستند و حدود ۱۰۰ میلیون تومان و کمتر از آن سرمایه دارند انتخاب معقولی است. قیمت این خودرو در میان کراس‌اوور‌های هم‌رده چینی و کره‌ای موجود در بازار ایران تقریبا به صرفه‌ است. می‌توانید در سایت دیوار قیمت‌های خرید لیفان کارکرده و سایر رقبایش را بررسی کنید. این خودرو رقبایی چون چری تیگو۵، چری آریزو ۵، جک S5 و MVM X33 دارد.

 
 

 

 

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , شاسی بلند






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محبی : دوستان من ۲۶ مهر بودم مال منم تکمیل وجه گیر کرده بود رفتم دفتر جنت آباد دادو بیداد همون موقع شاسی شدشمام حتما برید اونجا
محسن : مبارک باشه آقاسعید گل چرخش برات بچرخه انشالله
شاهین اتو : سلام دوستان من فروش فوق فوری دی ماه بودم طرح عادی واریز کل پول 18 دی پذیرش 19 دی شش شماره اول پذیرش 115989 ثبت سخا 20 دی واریز اضافه بیمه و مالیات 17 فروردین فاکتور 27 اردیبهشت ثبت پلاک 31 اردیبهشت امروزم چراغ تحویل روشن شد انشاله همگی دوستان زودتر تحویل بگیرند
سعید : سلام آقا محسن. نه من فروش فوری بودم. تحویل دی ماه. تازه تحویل گرفتم
تارا v1p : دست دلال کوتاه
تارا دستی : سلام به همه. تارا دستی مشارکت در تولید تیر 1401 ، بخشنامه 4463 ، , واریز اولیه تیر 1401 ، موعد تحویل بهمن 1402 ، تکمیل وجه دی 1402 بودم. امروز 1 خرداد 1403 فاکتور شدم. انشا اله همگی بدون تاخیر فاکتور بشید.
S3سفید : سلام دوستان ثبت نام تهران تاریخ ثبت نام۷/۸/۴۰۲ واریزوجه۱۱/۸/۴۰۲ شاسی وفاکتور۲۸/۱۲/۴۰۲ بیمه۲۰/۱/۴۰۳ پلاک۲۵/۱/۴۰۳ صدوروارسال مدارک درسایت ۲۶/۱/۴۰۳ دریافت مدارک ۵/۲/۴۰۳ تحویل۳۱/۲/۴۰۳ ویه نکته دوستان قیمت آپشن ها خیلی بالاست وتوبازارقیمت پاینتره.ولی خب مجبوری همونجانصب کنی چون بیرون نصب کنی شامل گارانتی نمیشه. انشالله باشماهم زودترتماس بگیرن برای تحویل ماشین
محسن : ببخشید شما تحویل کی هستی پیش فروش بودی
اس تری : نه داداش من تو گروه جک اس تری هستم عکسش زو میفرستن
j4 : چه رنگی بودین؟ ظاهرا مشکی ها مراحلش زودتر انجام میشه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ایران‌خودرو کد 0067 : اواخر خرداد
معترضین پارس زمستان : مردم و سرکار نزارین ، از خدا بترسین
امیر آریزو6پرو : تاریخ قراردادتون چه تاریخی هست
امیر آریزو6پرو : قراردادتون چه تاریخی هست
مریم احمدی : سلام دوستانی که فاکتور شدن بگن کی واریز کردن
تیگو7پرمیوم(مبینا) : پاسخ به تیگو:نمایندگی 244رشت
ساینا بهمن 402 : سلام دوستان ، از کجا بفهمیم سخا ثبت شده ؟ زمان تشکیل وجه برگه سخا رو به نمایندگی تحویل دادم .برای اطمینان چجوری متوجه شویم که چه روزی ثبت شده ؟
علی تیگو 7 : نه پیامارو ببین دروغ نیست همه دارن میگن تیگو 7 بارگیری شده مال خود من هم بارگیری شده و پیام جریمه برام اومده
پارس 2 : خوب زنگ بزن ایران خودرو 272727..... سیستم که دست ما نیست نگاه کنیم ،وضعیتتون چطوره ؟
بهرام FX : فروش نقدی FX تاریخ تکمیل وجه 25 بهمن -تاریخ صدور بیمه 19 اسفند صدور پلاک 24 اسفند هنوز مجوز خروج صادر نشده .باصدای مشتریان تماس میگیرم میگن 90 روزکاری 16 تیر میشه.