پس از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چند کیلومتر می توان رانندگی کرد؟

 

پس از روشن شدن چراغ اخطار بنزین چند کیلومتر می توان رانندگی کرد؟

 
بیشترین نگرانی هنگام رانندگی با چراغ بنزین روشن احتمال تمام شدن بنزین و گیر کردن در جاده است که نه تنها یک دردسر است بلکه گیر افتادن در یک شرایط خطرناک نیز است.
احتمال دارد در بزرگراه خودروی شما از حرکت باز ایستد در حالی که خودروهای کناری با سرعت بیش از 70 مایل (112 کیلومتر در ساعت) در حال حرکت هستند یا ممکن است در یک پیچ کور در بزرگراه خودروی شما متوقف شود و یک خودرو از پشت با شما تصادف کند.راندن خودرو با باک ¼ همچنین می تواند به خودروی شما آسیب بزند.
 
بخش اول:
 
اگر بنزین تمام کنید ممکن است به کاتالیزور شما صدمه برسد که سپس مجبور به تعمیر یا تعویض آن شوید. حتی رانندگی با بنزین کم داخل باک می تواند به پمپ بنزین شما آسیب بزند زیرا هر آشغال و کثیفی که در باک شما باشد (که طبیعتا در ته باک جمع می شوند) هنگامی که باک شما تقریبا خالی باشد از پمپ بنزین شما عبور خواهند کرد.
رانندگی با چراغ بنزین روشن خودروی شما را از بین نمی برد ولی تکرار مکرر آن باعث صدمه رسیدن به خودرو می شود.
 
بخش دوم:
 
مسافتی که پشت آمپر خودروی شما هنگام روشن شدن چراغ بنزین تخمین میزند چقدر قابل اعتماد است؟
 
در پشت آمپر بیشتر خودروهای جدید هنگام روشن شدن چراغ بنزین مسافت قابل طی کردن قبل از تمام شدن بنزین نمایش داده می شود که تخمین میزند قبل از تمام شدن بنزین چند مایل می توانید با خودرو رانندگی کنید. بسیاری از رانندگان ترجیح می دهند از این ویژگی خودرو به جای چراغ اخطار بنزین استفاده کنند و تصور کنند که وقتی نمایشگر مسافت باقی مانده 20 مایل را نشان می دهد می توانند تا قبل از تمام شدن بنزین 20 مایل (32 کیلومتر) رانندگی کنند.
با این وجود تکیه بر مسافت باقی مانده ای که پشت آمپر نشان می دهد یک عمل خطرناک است زیرا این مسافت فقط یک تخمین تقریبی است. این تخمین بر اساس میانگین مسافت طی شده هنگام رانندگی با خودرویتان محاسبه شده است و در نتیجه ممکن است نسبت به شرایط رانندگی فعلی شما زیاد دقیق نباشد.
 
مثلا اگر بیشتر مواقع در بزرگراه رانندگی کرده باشید هنگامی که در ترافیک گیر کرده باشید مسافت تخمین زده شده احتمالا زیاد دقیق نیست. بنابراین با وجودی که پشت آمپر خودروی شما هنگامی که باک خودرو نسبتا پر باشد تخمین نسبتا دقیقی ارائه می دهد، نباید این عدد را به عنوان مسافت دقیق قابل طی کردن قبل از تمام شدن بنزین در حالت خالی بودن باک تصور کنید.
 
بخش سوم:
 
چند مایل می توانید با چراغ بنزین روشن رانندگی کنید؟
 
اینکه دقیقا چند مایل می توانید با چراغ روشن رانندگی کنید هم به خودروی شما هم به عادتها و شرایط رانندگی شما بستگی دارد. با این وجود احتمالا متعجب خواهید شد که بدانید در واقع مسافتی را که می توانید با چراغ بنزین روشن طی کنید چقدر کوتاه است.
توجه داشته باشید که در بعضی خودروها چراغ اخطار بنزین بر اساس میزان مسافت قابل طی کردن با باک تقریبا خالی روشن می شود و مسافت باقی مانده را نشان می دهد که برای این خودروها مقدار بنزین موجود در باک ذکر نشده است.
 
با باک خالی چقد می توانید رانندگی کنید؟
 
رانندگی با باک خالی گاهی مواقع یک ضرورت است و وقتی در چنین شرایطی قرار می گیرید بسیار مهم است که بدانید دقیقا چند مایل دیگر تا متوقف شدن خودروی شما باقی مانده است. بهتر است از قبل این مسافت را حساب کنید تا در مواقعی که بنزین داخل باک خودروی شما واقعا کم می شود آمادگی لازم را داشته باشید و از متوقف شدن ناگهانی خودرو جلوگیری کنید. اگر متوجه شدید که باک شما خیلی زود خالی می شود یا نشتی بنزین دارید حتما خودروی خود را به متخصص نشان دهید تا آن را بررسی کند.
 
 
 
 
 

منبع (source)

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اخطار بنزین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
عزت اله : من تحویل بهمن بودم آخر آذر دعوتنامه پیشنهادی تبدیل اومد قبول نکردم ۶ اردیبهشت دعوتنامه دوگانه ودعوتنامه کوئیک وتک اومد برا دوگانه تکمیل وجه کردم قرار است ۳۰روز تحویل دهند اما نمیدانم ۳۰روز کاری یا تقویمی؟ اگر کسی اطلاع داره لطفا اطلاع رسانی بکنه سپاسگزارم از خوانندگان پیامم
سید بهنام،ساینا ۷ دی : من صنعت معدن تجارت رفتم، گفتن چون قرارداد ندارین به ما مربوط نمیشه، باید به صورت حقوقی شکایت کنین
هادی : سلام برای من هم دقیقا به همین شکله. وزارت صمت میگه شما مجاز بودید و ارسال به خودروساز زده. سایپا میگه تو سامانه ما برای شما زده عدم تخصیص دلیل هم داشتن پلاک خودرو زیر ۵ سال. و هر چی هم قسم میخوری که نداریم جواب درستی بهمون نمیدهند.
ناظری s3 : دوست عزیز کدوم نمایندگی ثبت نام کردید؟ منم کرمان نمایندگی دلیلی ، بعد از قرارداد دیگه تلفن منو جواب ندادن
s3 black : ببینید من تماس گرفتم نمایندگی دلیل تاخیر رو پرسیدم و با صداقت جواب دادن. دوستان اداره پست بعلت سیل موفق نشده مدارک خودروها رو از کارخانه به نمایندگی برسونه برای همین اگر گفتن تشریف نیارید برای تحویل خودرو چون مدارک دستشون نرسیده . بمحض اینکه مدارک برسه ماشین رو تحویل میدن بهتون نگران نباشید. شاید یکی دو روز جابجا بشه
s3-سفید : سایتش درسته گوشی یا کامپیوتر شما مشکل داره
اسی : سلام از دوستانی دی ماهی که تکمیل وجه کردن کسی به مرحله فاکتور رسیده؟
شایان : سلام.‌خواستم بدونم تاریخ سرسیلندر ۴۰۵ کجاش نوشته شده؟ میخوام بدونم ماشینی ک گرفتم سرسیلندش نو هست
من : اون به شرطیه که تمام پول رو پرداخت کرده باشی و فروش قطعی باشه که حتی اونم میزنن زیرش.من خودم کویبک فروش فوری تمام پولم پرداخت کردم اسفند ولی بعداز عید ۵و خورده ای دیگه هم ازم سلفیدن.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی : من پونزده بهمن تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده
زهرا : پیامک 4714 پس کی میدن
محمد : سلام به عزیزان به ویژه اقا پرهام . آقا پرهام بفرمایید برا تکمیل وجه بهمن دوگانه کی برم فرمودی ک اصلاح قیمت داره ممنونتم جوابمو میدی
علی4712 : ازمن هم پارس4712هست.هنوز پیام نیومده
ساینا دی ماه : سلام کجا نوشته ؟ من جایی نیست چک کنم. زنگ هم میزنم سایپا میگه اطلاعاتی در دسترس نیست
حمید : دوستان عزیز کسی ساینا دوگانه تحویل دی فاکتور شده؟ من28فروردین تکمیل وجه کردم نوشته درحال تخصیص
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : آقا مرتضی فاکتور شدن ماشینت مبارک باشه. لطفا رنگ ماشینت رو هم بگو چون ممکنه برخی رنگ ها کمی جلوتر و یا عقب تر از بقیه فاکتور بشن
ف : از همون اولم پیداش نبود
داریان : منم 17دی هستم تبدیل هم زدم هنوز فاکتور نشدم
دوگانه آبی کبود طرح دوم یکپارچه تحویل 30 دی بخشنامه 4614 : دوگانه29 اسفند. دوست عزیز متاسفانه سود مشارکت از تحویل بهمن 1402 حذف شده و تنها ماهانه 1 درصد جریمه تاخیر در نظر گرفته میشه.