جواهر نارنجی!

جواهر نارنجی!

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا در حراجی های خودرو در سراسر دنیا، خودروهای آمریکایی، آلمانی و ایتالیایی حرف اول را می زنند و کم تر خودروی ژاپنی در میان آن ها حضور می یابد؟

جواهر نارنجی!

چرا یک طرح تبدیل به اثری جاودان می شود ولی طرحی دیگر با گذشت 5 سال رنگ و بوی کهنگی به خود می گیرد؟ چرا یک پونتیاک، بی ام و 2002 یا گلف 77 هنوز در خیابان، نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند ولی یک گالانت یا تویوتا دهه 70 باید در کناری گوشه نشین شوند؟

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

عامل کیفیت را در تمام این خودروها می توان یافت ولی آیا همه طراحی زیبا و خاص دارند؟ اکنون جواهری را در مقابل خود می بینید که به واقع خاص است. لینکلن را با خودروهای اسپرت نمی شناسیم، بلکه با شنیدن نامش، خودروهای سدان لوکس و لیموزین های تشریفاتی در ذهنمان نقش می بندد.

جواهر نارنجی!

ولی این بدان معنا نمی باشد که خلاقیت تولید خودروهای اسپرت را ندارند. این تصاویر مربوط به خودروی لینکلن ایندیاناپلیس (Lincoln Indianapolis) مدل 1955 می باشد که کانسپت می باشد. این خودرو از شاسی فورد و موتور هشت سیلندر خورجینی با 200 اسب بخار نیرو می برد و با داشتن گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، بسیار جلوتر از زمان خود حرکت کرده است.

جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی!

این خودرو در نمایشگاه شهر تورین معرفی گردیده بود ولی به دلایلی به تولید انبوه نرسید. اینک این جواهر نارنجی در حراجی 21 نوامبر در منهتن به فروش خواهد رسید. به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می شوند، باشیم.

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

 

جواهر نارنجی!


منبع

AutoBlog

برچسب : خودروی کلاسیک , حراجی , لینکلن , ایندیاناپلیس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: m&z
5

"به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش‌تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می‌شوند، باشیم."
توی ایران که خودروهای صفر کیلومتر هم کلاسیک هستند و از عنصر کیفیت نیز هیچ خبری نیست! حالا چی رو ما باید ارج بنهیم من متوجه نشدم والا! تعداد معدودی خودروی کلاسیک آمریکایی هم توی ایران موجوده ولی اینقدر که ازشون کار کشیدن دمار از روزگارشون در آوردن و فقط دست دلالان میچرخه که با یک نقاشی و روکش صندلی نو! به مشتریان علاقه مند با قیمت های گزاف فروخته میشه و صاحب علاقه مند هم چنان توی خرج و مخارجش میمونه که مفت میفروشه به همین دلال ها و این چرخه تکرار میشه!
13:26  1392/06/31
پاسخ دادن
کاربر: M3HRDAD
8

دوست عزیز چند نکته هست که شما در نظر نگرفتی:
1. خودروی کلاسیک به معنی بی کیفیت نیست و اصلاً قابل قیاس با به اصطلاح خودروهای داخلی نیستند. متاسفانه معنی کلاسیک تو ایران جا نیافتاده و عده ای اونا رو با خودروی فرسوده اشتباه میگیرند!
2. ارج نهادن اینه که اگر خودروی کلاسیکت رو میبری برای تعویض پلاک یا بیمه یا معاینه فنی، 1001 بامبول در نیارن و بهت احترام بزارن چون کسی که ماشین کلاسیک سوار میشه واقعا آدم با حوصله و با سلیقه ای هست و باید به چشم هنرمند بهش نگاه کرد نه یه آدم بیکار .
3. خودروهای کلاسیکی توی ایران هستند که ارزش چند صد هزار دلاری دارند و فقط آمریکایی نیستند و آلمانی و انگلیسی و البته ایتالیایی های با ارزشی داریم که به واقع دست نخورده و نادرند.
4. دوستانی که علاقمند به ماشین کلاسیک هستند، برای شروع باید با آدم خبره این کار مشورت کنند تا با خرید درست برای شروع، گرفتار هزینه بالا نشن. مثلاً برای کسی که اولین ماشین کلاسیکش رو میخواد بخره و بازسازی کنه، یک کادیلاک فلیت وود انتخاب خوبی نیست.
در نهایت باید بگم متاسفانه بنا بر گفته شما، دلال ها این بخش بازار خودرو رو هم...
13:51  1392/06/31

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 58 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مهدی لات : دادا کی ناراحتت کرده بگو میزنم پارش میکنم
عزتی : من میگم یک کار کنیم، بریم قطعات رو از کرمان موتور بگیریم نقشه وصل قطعات هم بگیریم خلاصه که هرچی که لازمه ، بعد بیاریم تو حیاط خونه ای یا جای دیگه ای بشینیم چند نفری کنار هم دیگه قطعات رو وصل کنیم و تمام چون اینجوری واقعا سریع تر پیش میره نهایت یک هفته ای جمع میشه
مهدی صدرا : با درود و عرض ادب دوستان ، لطفا ، خواهش می کنم رعایت بفرمایید ، بگذارید گروه به رسالت خودش برگرده. ممنونم
تارانتینو : سلام برادر درسته محکم بشین که حالا حالا باید بچرخه
تتلو : دادا بی ام وه وارد نمیکنن که ترخیص نشه x5 دیگه
امید a5 : شرکت هیچ کاریش رو اصول و حساب کتاب نیست رفیقم نوشته همزمان با من مرداد پارسال خودرو a5 تحویلم گرفت از من شاسی شد ایا کسی از بچهای مرداد کسی هست تحویل گرفته باشه
سعید : آقا شهاب کجا زندگی می‌کنین کدوم باشگاه میرین ساعت چند میرین و لطفا مشخصات ظاهری مثل سن رو هم بفرمایید تا پیداتون کنم و رفاقت شروع بشه
سروش : فکر کنم تاریخ اخذ تاییدیه سخا ملاک هستش
راننده اسکانیا : آقا بهنام جی فور تهران سلام و عرض ادب از درب عقب جی فور آقا من مشقامو نوشتم ، آخرین باری که نوشتم مال ۴ ۵ سال پیش بود آلان یازده تجربیم و سال بعد کنکور دارم ، از الان اگه درست درس بخونم رشته خوب قبول میشم ؟ کاملاً جدی
J7 دی : سلام. من ۵ دی ثبت نام کردم تحویل اردیبهشت که امروز شاسی شد . البته ۹۰ میلیون تومن هم چک برای افزایش قیمت دادم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
حسن : افزایش شدید قیمت به زودی
هوشمند : دیون دولتی ربطی به قیمت ماشین نداره و برای دولت هستش و تا قبل زمانی که ماشین رو تحویل بگیرید میتونن ازتون بگیرن و میگیرن خیالت راحت
سعید : من داخل ماشین بودم دیدم اریزو 6 بودن
نوربخش : طبق اطلاعات واصله افزایش شدید محصولات داخلی در راه هستش حدود 30 الی 40 درصد
حسین : خدارحم کنه 40 درصد افزایش قیمت؟
هاجر : منتظر فاکتور جدید افزایش قیمت دیون دولتی باشید
حمید تحویل مرداد : دوست گرامی چرا اطلاعات نادرست می دهید هرکس تکمیل وجه کند دیگر افزایش بهش نمی خورد
یزدان : دیون دولتی رو میگیرن حدود 10 درصد قیمت ماشینه تا ندید بهتون تحویل نمیدن
سورنا : افزایش قیمت دیون دولتی رو طبق قانون تا زمانی که ماشین رو تحویل نگرفتید میتونن از مصرف کننده بگیرن حتی اگه کامل داده باشید
دیون : دیون دولتی تا زمانی که ماشین رو تحویل بگیرید شامل میشه