جواهر نارنجی!

جواهر نارنجی!

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا در حراجی های خودرو در سراسر دنیا، خودروهای آمریکایی، آلمانی و ایتالیایی حرف اول را می زنند و کم تر خودروی ژاپنی در میان آن ها حضور می یابد؟

جواهر نارنجی!

چرا یک طرح تبدیل به اثری جاودان می شود ولی طرحی دیگر با گذشت 5 سال رنگ و بوی کهنگی به خود می گیرد؟ چرا یک پونتیاک، بی ام و 2002 یا گلف 77 هنوز در خیابان، نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند ولی یک گالانت یا تویوتا دهه 70 باید در کناری گوشه نشین شوند؟

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

عامل کیفیت را در تمام این خودروها می توان یافت ولی آیا همه طراحی زیبا و خاص دارند؟ اکنون جواهری را در مقابل خود می بینید که به واقع خاص است. لینکلن را با خودروهای اسپرت نمی شناسیم، بلکه با شنیدن نامش، خودروهای سدان لوکس و لیموزین های تشریفاتی در ذهنمان نقش می بندد.

جواهر نارنجی!

ولی این بدان معنا نمی باشد که خلاقیت تولید خودروهای اسپرت را ندارند. این تصاویر مربوط به خودروی لینکلن ایندیاناپلیس (Lincoln Indianapolis) مدل 1955 می باشد که کانسپت می باشد. این خودرو از شاسی فورد و موتور هشت سیلندر خورجینی با 200 اسب بخار نیرو می برد و با داشتن گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، بسیار جلوتر از زمان خود حرکت کرده است.

جواهر نارنجی!
جواهر نارنجی!

این خودرو در نمایشگاه شهر تورین معرفی گردیده بود ولی به دلایلی به تولید انبوه نرسید. اینک این جواهر نارنجی در حراجی 21 نوامبر در منهتن به فروش خواهد رسید. به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می شوند، باشیم.

جواهر نارنجی! جواهر نارنجی!

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

 

جواهر نارنجی!


منبع

AutoBlog

برچسب : خودروی کلاسیک , حراجی , لینکلن , ایندیاناپلیس






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

2 نظر

کاربر: m&z
5

"به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش‌تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می‌شوند، باشیم."
توی ایران که خودروهای صفر کیلومتر هم کلاسیک هستند و از عنصر کیفیت نیز هیچ خبری نیست! حالا چی رو ما باید ارج بنهیم من متوجه نشدم والا! تعداد معدودی خودروی کلاسیک آمریکایی هم توی ایران موجوده ولی اینقدر که ازشون کار کشیدن دمار از روزگارشون در آوردن و فقط دست دلالان میچرخه که با یک نقاشی و روکش صندلی نو! به مشتریان علاقه مند با قیمت های گزاف فروخته میشه و صاحب علاقه مند هم چنان توی خرج و مخارجش میمونه که مفت میفروشه به همین دلال ها و این چرخه تکرار میشه!
13:26  1392/06/31
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: M3HRDAD
8

دوست عزیز چند نکته هست که شما در نظر نگرفتی:
1. خودروی کلاسیک به معنی بی کیفیت نیست و اصلاً قابل قیاس با به اصطلاح خودروهای داخلی نیستند. متاسفانه معنی کلاسیک تو ایران جا نیافتاده و عده ای اونا رو با خودروی فرسوده اشتباه میگیرند!
2. ارج نهادن اینه که اگر خودروی کلاسیکت رو میبری برای تعویض پلاک یا بیمه یا معاینه فنی، 1001 بامبول در نیارن و بهت احترام بزارن چون کسی که ماشین کلاسیک سوار میشه واقعا آدم با حوصله و با سلیقه ای هست و باید به چشم هنرمند بهش نگاه کرد نه یه آدم بیکار .
3. خودروهای کلاسیکی توی ایران هستند که ارزش چند صد هزار دلاری دارند و فقط آمریکایی نیستند و آلمانی و انگلیسی و البته ایتالیایی های با ارزشی داریم که به واقع دست نخورده و نادرند.
4. دوستانی که علاقمند به ماشین کلاسیک هستند، برای شروع باید با آدم خبره این کار مشورت کنند تا با خرید درست برای شروع، گرفتار هزینه بالا نشن. مثلاً برای کسی که اولین ماشین کلاسیکش رو میخواد بخره و بازسازی کنه، یک کادیلاک فلیت وود انتخاب خوبی نیست.
در نهایت باید بگم متاسفانه بنا بر گفته شما، دلال ها این بخش بازار خودرو رو هم...
13:51  1392/06/31

گزارش
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
۰ : تیرم پیام نیومده حالا حالا ها باید منتظر باشی
کتی : من 600 میلیون طلاهامو آذر ماه 1403 برای پرداخت پول شاهین با قیمت 4.640 فروختم مجبورم کردن برای اینکه زودتر تحویل بگیرم تبدیل بزنم gl چون برای رفت و آمد ماشین نداشتم که یک ماهه تحویل بدن الان 4 ماه میگذره از موعد یک ماهه و هنوز تحویل نگرفتم طلا شده 10.900 خدا رو خوش میاد حساب کنید 125 گرم طلا به نرخ امروز چند میشه
1 اردیبهشت : یعنی چی بعد دو ماه تازه ۲۶ تموم شده 27 28 از کجا سر در اورد دیگه
محمد ۳اردیبهشت : منظورم شماره درخواست هست ممنون میشم عزیزان اردیبهشتی شماره درخواست رو بفرستید
اکبر 2 : مدیر عامل سایپا دنیا همینجور نمیمونه وقت شما هم میرسه
محمد ۳اردیبهشت : سلام لطفا اردیبهشتی ها شماره پذیرش رو بفرستید ببینیم چند چند هستیم
شاهین : اگه زودتر میخای تبدیل بزن ولی اگه وسیله زیر پاته تبدیل نزن
مهران : آقا تکمیل وجه 26 اسفند فاکتور شدن- منتها برخی به دلیل واریز وجه در تایم غیراداری بعد از ظهر واریز داشتن که اولویتشون افتاده 27 ام اسفند اونا هستن برخی هم به دلیل خطا و اشکال تراکنش بانکی به 28 اسفند موکول شدن بعد نوبت اردیبهشت هست. اما به دلیل عدم نقدینگی سایپا تامین سانروف میسر نیست و تاریخ مشخصی نداره!
شاهین G : برای تبدیل شاهین G به GL بایستی منتظر دعوتنامه موند یا مراجعه به نمایندگی؟؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
سورن 31 شهریور : سلام دوست عزیز ، مال من 1 مهر فاکتور و 5 مهر پلاک شد و دیروز بارگیری شد. ولی نمیدونم کی میرسه؟
وحید ازنا لرستان : سلام دوست عزیز..شما کی فاکتورشدید؟من یکم فاکتورشدم هنوزبارگیری نشده..ماشینتون کدوم سایت بوده؟؟
علی : دوستان من برادر تو نمایندگی هست مگه یک دونه ماشین تو3ماه هست پلاک نشده
سورن 31 شهریور : سلام دوستان تحویل 31 شهریور دیروز بارگیری شده ، به نظرتون کی تحویل میدن؟
بهمن مضر : چراغ تحویل خودرو روشن شده ، ولی هنوز تحویل ندادن
hamed : تازه چک کردم برا من تاریخ نزده اصا کلا خالیه🤦♂️
کلهر : دروود بر شرف همه چت بازی اضافه ممنوع ،هیچ ماشینی پلاک نشده ونمبشه،فقط این گره با اعتراض باز میشه ،شنبه 9صبح تهران زامیاد، هر کی نتونست شهر خودتون درب نمایندگی
کلهر : دوستان هر کسی تونست بره تهران ،هر کی هم نتونست تو شهر خودتون رفیقاتون پیدا کنید برید اعتراض درب نمایندگی ،بزارین سرو صدا بشه کل ایران ،شاید به خودشون اومدن ،شنبه 9صبح
جمشید : من قطعا باید تجمع کنیم
کلهر : سبحان برادر ،برو یه خبر بگیر