آیا تا به حال فکر کرده اید چرا در حراجی های خودرو در سراسر دنیا، خودروهای آمریکایی، آلمانی و ایتالیایی حرف اول را می زنند و کم تر خودروی ژاپنی در میان آن ها حضور می یابد؟
چرا یک طرح تبدیل به اثری جاودان می شود ولی طرحی دیگر با گذشت 5 سال رنگ و بوی کهنگی به خود می گیرد؟ چرا یک پونتیاک، بی ام و 2002 یا گلف 77 هنوز در خیابان، نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند ولی یک گالانت یا تویوتا دهه 70 باید در کناری گوشه نشین شوند؟
عامل کیفیت را در تمام این خودروها می توان یافت ولی آیا همه طراحی زیبا و خاص دارند؟ اکنون جواهری را در مقابل خود می بینید که به واقع خاص است. لینکلن را با خودروهای اسپرت نمی شناسیم، بلکه با شنیدن نامش، خودروهای سدان لوکس و لیموزین های تشریفاتی در ذهنمان نقش می بندد.
ولی این بدان معنا نمی باشد که خلاقیت تولید خودروهای اسپرت را ندارند. این تصاویر مربوط به خودروی لینکلن ایندیاناپلیس (Lincoln Indianapolis) مدل 1955 می باشد که کانسپت می باشد. این خودرو از شاسی فورد و موتور هشت سیلندر خورجینی با 200 اسب بخار نیرو می برد و با داشتن گیربکس 4 سرعته اتوماتیک، بسیار جلوتر از زمان خود حرکت کرده است.
این خودرو در نمایشگاه شهر تورین معرفی گردیده بود ولی به دلایلی به تولید انبوه نرسید. اینک این جواهر نارنجی در حراجی 21 نوامبر در منهتن به فروش خواهد رسید. به امید روزی که شاهد ارج نهادن بیش تر مردم و دولت به خودروهای کلاسیک، که گنجینه ملی کشورمان محسوب می شوند، باشیم.
با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در فید 1Car می توانید مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.