آغاز زودهنگام سهمیه بندی بنزین، بدون توجه به تاکسی های آنلاین

 

آغاز زودهنگام سهمیه بندی بنزین، بدون توجه به تاکسی های آنلاین

 
بر اساس ادعای مدیران تاکسی‌های اینترنتی، سهمیه بندی بنزین به زودی اجرایی می‌شود؛ اما رانندگان سرویس‌های حمل و نقل آنلاین از بنزین ویژه با قیمت دولتی، محروم خواهند بود.
 
کانکتا
 
هومن دمیرچی، معاون عملیات تاکسی‌آنلاین تپ سی، درباره احتمال کنار گذاشتن تاکسی های اینترنتی از طرح سهمیه بندی بنزین گفت:
 
آن گونه که از صحبت‌های برخی نمایندگان مجلس برمی‌آید طرح سهمیه بندی بنزین بعد از اربعین اجرایی خواهد شد، اما زمزمه‌هایی نیز به گوش ما رسیده است که تاکسی های اینترنتی مشمول این طرح نخواهند شد. این در حالی است که تاکسی‌ها و آژانس‌ها سهمیه خواهند گرفت. بخش بزرگی از حمل و نقل همگانی به عهده تاکسی های اینترنتی است. مقیاس سفرهای تاکسی های اینترنتی در مقایسه با  تاکسی‌ و آژانس ۱۰ برابر است. ضمن اینکه دادن این سهمیه صرفا به تاکسیرانی و آژانس‌ها موجب ایجاد یک رقابت ناسالم و رانتی می‌شود تا با استفاده از آن به ما فشار بیاورند.
 
هومن دمیرچی
 
دمیرچی که از بنیان‌گذاران شرکت تپ‌سی محسوب می‌شود؛ با اعلام اینکه سیستم تپ سی می‌تواند سهمیه‌ها را عادلانه و به درستی تقسیم‌بندی کند درباره نحوه نظارت هوشمند بر سهمیه‌بندی بنزین می‌گوید:
 
در این زمینه راهکاری آماده داریم  تا با کمترین تلفات سوبسید، بتوانیم این سهمیه را به درستی به رانندگان اختصاص دهیم. ویژگی مهم  سیستم ما هم همین است که می‌دانیم دقیقا چه میزان کیلومتر کجا طی شده است، هر راننده چقدر سفر دارد و چقدر سوخت مصرف می‌کند. در صورتی‌که در سیستم سنتی یک کارت را به تاکسی یا آژانس می‌دادند و معلوم نبود آن را در راستای جابه‌جایی مسافر استفاده می‌کند یا نه.
 
آن گونه که دمیرچی اعلام می‌کند اگر بنزین به صورت دو نرخی سهمیه‌بندی شود اما به حمل و نقل آنلاین تعلق نگیرد، نه تنها به بیش از ۷۰۰ هزار راننده فعال در بخش حمل و نقل آنلاین فشار وارد خواهد شد، که در نهایت این روند باعث افزایش قیمت در سفرها می‌شود. میلیونها نفر روزانه از این سامانه‌ها استفاده می‌کنند و با افزایش قیمت‌ها هزینه‌های زندگی افراد بالاتر می‌رود.
 
تاکسی تهران تاکسی یاب
 
او در پاسخ به این سوال که آیا قصد انجام مذاکراتی با تاکسیرانی برای دنبال کردن موضوع سهمیه‌بندی سوخت را خواهید داشت یا خیر می‌گوید:
 
ما نیازی به مذاکره با تاکسیرانی نداریم چون آنها نهاد قانون‌گذار ما نیستند و تصمیم‌گیری درباره تقسیم سوخت هم به عهده آنها نیست. این تصمیم در هیات دولت گرفته می‌شود. تاکسیرانی خودش یکی از سازمان‌هایی است که سهمیه دریافت می‌کند و به تاکسی‌های خود می‌دهد. با این حال اگر به هر دلیلی اتفاقی بیافتد که تاکسیرانی بخواهد درباره موضوع سهمیه‌های بنزین ما تصمیم‌گیری کند حتما از این ابزار برای فشار مضاعف روی ما استفاده خواهد کرد تا خواسته‌های قبلی خود مبنی بر اینکه ما زیر نظر آنها فعالیت کنیم را دوباره مطرح شود
به دنبال مذاکره با نهادهای دیگری که در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کنند از جمله وزارت نفت، وزارت کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هستیم تا دغدغه‌های خود را با آنها مطرح کنیم.
 
این اظهارات دمیرچی در حالی عنوان می‌شود که هفته گذشته مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی اعلام کرده بود در صورت اجرایی شدن سهمیه‌بندی بنزین، تاکسیرانی برای تاکسی‌های اینترنتی زیر نظر خود، مزیت‌هایی همچون سهمیه بنزین ارائه خواهد کرد.
 
حمایت وزارت نفت از سهمیه بندی
وزیر نفت به تازگی اعلام کرده است، مخالفتی برای بازگشت کارت سوخت ندارد و دولت در حال بررسی تمهیداتی برای کسانی است که مصرف بالا دارند. بیژن زنگنه بحث مخالفت وزارت نفت با احیای کارت سوخت را ازجمله دروغ‌های رسانه‌نماها عنوان کرد و گفت:
 
این طرح هم‌اکنون در حال بررسی است. هدف اصلی، مهار مصرف سوخت و جلوگیری از قاچاقاست تا کشور به واردات بنزین وابستگی نداشته باشد.
 
 
 
کارت سوخت بنزین 
 
درعین‌حال از گمرک شهید رجایی خبر می‌رسد که ۲۵۰۰ دستگاه کارت‌خوان جدید مخصوص جایگاه‌های سوخت ترخیص شدند. تسنیم در این زمینه گزارش داده است که بر اساس اطلاعات واصله در روزهای اخیر قطعات مختلف دستگاه‌های کارت‌خوان جدید مخصوص جایگاه‌های سوخت از گمرک ترخیص شده است. روز گذشته نیز حدود ۲۵۰۰ عدد از این کارت‌خوان‌ها از گمرک شهید رجایی بندرعباس ترخیص شده است.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سهمیه بندی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

کاربر: علیرضا کبک کانادا
11

مردم برن بمیرن!!!؟؟؟ بعدش هم میگن فقط تاکسی های فلان و بعدشم فقط اونا که با ما کار میکنن و ... همش فساد مالی گسترده.... جلوی قاچاق رو باید گرفت خیلی هم محکم.... ولی نون مردم رو نباید برید
20:29  1397/08/07
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
قم : من ۲۵اردیبهشت جی ال تکمیل وجه کردم هفته آخرتیرتحویلم هست آیا تیرماه شاهین سوارمیشم برم مشهد
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
هادی : تولید خرداد هم تو کدال نوشتن. جمع شاهین های تولید شده خرداد ۲۵۰۰ تا شد. هر ماه تولید کمتر ، نرخ فروش بیشتر. تو ۳ ماه امسال ۸۰۰۰ تا تولید شد. با این روند فکر کنم اونایی که نیمه دوم ۴۰۲ پیش پرداخت دادن . دعوتنامشون پاییز بیاد تحویل واقعی بیفته سال بعد. چون هنوز پیش پرداخت های نیمه اول مهر ۴۰۲ کامل نیومده.
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
امیر : سلام من واریزی تکمیل وجه برای 22 مهر هستش ولی هیچ خبری نیست و فاکتور نشده باید چیکار کنیم دیگه خسته شدم رنگ ماشین هم نقره ای مشکی هستش خواهشا راهنمایی کنید کجا باید شکایت کرد یا پیگیر شد
آریزو 5 FL : ماشینتون چی بود آقا میلاد؟
ساینا دوگانه gx : سلام پیش فروش مرداد برام تبدیل اومده 205 تومن ساینا تک اگه نزنم چقدر باید واسه دوگانه واریز کنم ؟
اطلس دی : خواهشمند یکی جواب من و بده بعد از تکمیل وجه مهر نوبت کدوم ماه ها میشه برای تحویل ماشین مثلامن تکمیل وجه دی ماه بودم اما پیامک تکمیل وجه برج 3 اومده میخواستم ببینم بعداز مهر نوبت ما میشه ؟
واریزی 9 فروردین1404 : احتمالا سوالی بوده، چون هنوز خبری از فاکتور نیست ، شنبه یک شنبه هم تعطیله، فعلا باید منتظر باشیم
تیگو 8 پرومکس ie : سلام....تاریخ تحویل سیستمی شما کی بوده؟؟ مبارکت باشه داداش
کوییک rs هفته آخر اردیبهشت : سلام ثبت نام 10 دی و تکمیل 8 اردیبهشت، هنوز فاکتور نشدم، نمی‌فهمم چطور تحویل بقیه ماه ها فاکتور شده ولی ما هنوز نشدیم!
شایان 7 اسفند : شما سها رو چندم تحویل دادین؟
7 تیر فروش فوق العاده : سوالی بود یا خبری؟
آذربایحان : سلام عزیزان ..پانا رینگ تحویلی 31 خرداد هستم ..رنگ سفید تازه صدور فاکتور بروز شده تاریخش کی فاکتور میشه