کلاهبرداری با مکمل زوری در جایگاه‌های سوخت

 

کلاهبرداری با مکمل زوری در جایگاه‌های سوخت

 
شاید عدم عرضه بنزین سوپر در برخی جایگاه‌های سوخت در اواخر تابستان بود که تنور فروش مکمل‌های بنزین و اکتان‌افزاها را داغ کرد. جایگاه‌داران در پاسخ به درخواست متقاضیان برای بنزین سوپر سعی می‌کردند آن‌ها را به استفاده از مکمل و اکتان‌افزا متقاعد کنند و اصرار داشتند که مکمل‌ها جایگزین مناسب بنزین سوپر هستند. در آن روزها اگر برای سوخت‌گیری به جایگاه‌ها مراجعه می‌کردید، حتما با سوال "مکمل بریزیم؟ " از سوی جایگاه‌دار مواجه می‌شدید.
 
این ماجرا آنقدر شاخ و برگ گرفت که در همان زمان عرضه و فروش مکمل‌ها در جایگاه‌های سوخت غیرقانونی اعلام شد. هم‌چنین این موضوع مطرح شد که مکمل‌هایی که بعضا با عناوینی خاص و به نام شرکت‌های آمریکایی و آلمانی عرضه می‌شوند، محصولاتی‌اند که در کارگاه‌های زیرزمینی تولید می‌شوند.
 
در آن روزها هرچند عرضه مکمل بنزین توسط جایگاه‌های سوخت غیرقانونی بود اما حداقل جایگاه‌داران برای مشتری حق انتخاب قائل می‌شدند و از آن‌ها درباره این‌که به استفاده از مکمل تمایل دارند یا خیر سوال می‌شد. سوالی که اخیرا و با وجود این‌که عرضه بنزین سوپر به روال سابق بازگشته است، از این فرایند حذف شده و برخی از مخاطبان ایسنا خبر داده‌اند بدون این‌که از آن‌ها سوالی شود، جایگاه‌دار، به باز کردن پلمپ مکمل اقدام کرده و آن را در باک خودروی مشتری خالی می‌کند و در ازای آن تقریبا هزینه‌ای برابر با هزینه بنزین، برای مثال ۳۰ هزار یا حتی ۶۰ هزار تومان، از مشتری دریافت می‌کنند!
 
عرضه مکمل مجاز نیست/تخلفات اعلام شود
 
در این باره، جعفر فرجودی - سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی درباره این‌که برخی از جایگاه‌های سوخت بدون رضایت مشتری به ریختن مواد مکمل به باک خودروی مشتری اقدام می‌کنند، گفت: عرضه و فروش هر نوع افزاینده سوختی تحت عنوان اکتان مورد تایید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیست.
 
وی با بیان این‌که سازمان محیط زیست و سازمان ملی استاندارد نیز این مکمل‌ها را تایید نکرده‌اند، افزود: شهروندان می‌توانند در صورتی که با این تخلف مواجه شدند، شکایت خود را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۲۷ در سامانه پاسخگویی و ثبت شکایات مردمی مطرح کنند تا شکایت آن‌ها ازسوی شرکت ملی پخش مورد بررسی قرار بگیرد. عرضه مکمل‌هایی با عنوان اکتان‌ افزا یا عناوین مشابه در جایگاه‌ها مجاز نیست اما گاهی شخص مشتری درخواست استفاده از این مکمل‌ها را دارد که در این مورد تاکید می‌شود که این مکمل‌ها تاثیری در افزایش کیفیت سوخت ندارند.
 
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در پایان اظهار کرد: سوختی که در حال حاضر در جایگاه‌های سراسر کشور عرضه می‌شود، طبق استانداردهای ملی و یورو ۴ بوده و مورد تایید آزمایشگاه‌های مرجع است.
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , سوخت






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
S3 مشکی : برای منم امروز چک پاس شد بعد پیام شاسی امد حالا باید هی بشینیم منتظر پلاک شدن و تحویل با این مسخره بازیاشون
ناشناس : شاهین شاهین اتومات همون پراید هست فقط ارتقا ش دادن شاسیش همون پراید هس فقط اتاقش عوض کردن تحویل گرفتین ببرین میکانیکی بهتون میگن میگن پراید هستش
رضا : سلام تارا وی یک تحویل 31اردیبهشت برا ما فاکتور شد.
T8 بهمن : من داخل تکمیل ظرفیت ثبت نام کردم تاریخ 30 بهمن تکمیل وجه کردم ماشینم 5 خرداد فاکتورشد 7 خرداد بیمه صادر شد پلاکم شده منتظر تحویلم به امید خدا
T8 مشهد : سلام ثبت‌نام ۱۸ بهمنم هنوز قسمت تکمیل وجه زرده شاسی نشده
علی : تی 8 شنبه ای شاسی شده ولی فاکتور هنوز نشده همش میگن تعطیلی شرکت تعطیله مسخره بازی
S3 ثبت نام13 آذر : سلام امروز برای من شاسی شد البته صبح چک اول پاس شد ، بعد پیامک شاسی اومد
فرزاد : برای خودروی تارا حداقل 3 ماه تاخیر از زمان تعیین شده موعد تحویل رو در نظر بگیرید
تارا v4lx : مال من تحویلش 1403/01/04 بوده واریز وجه ۱۰/۳هنوز خبری از فاکتور شدن نیست الان ۷۵ روز تاخیر داره شما برج ۱۲ پول واریز کردی اگه خیلی خوش شانس باشی شهریور بهت بدن
منصف : شما بگو تحویل کی هستی بگم یعنی چی
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
محمدمهدی : کجا قیمتش خوبه؟142م این همه پولمون مونده اونجا سودش چی میشه پس ؟
سورن تحویل اسفند : بله مال من هم 13 خرداد فاکتور شده. اینجوریه
عبدالرضا : آره از منم همینه چکار کنیم بعد از یکسال و نیم
سجاد : پارس توقف تولید خورد کلاسرت نره تبدیل بزن هیچی دست گیرت نمیشه
4723 : من پایه ام
پیش فروش تیرماه : سلام بدون لاینر
تیر ماه : با لاینر هستی یا بدون لاینر هستی
اریزو6 پرو : سلام من هرچی به این صدای مشتری زنگ میزنم اصلأ جواب نمی‌دم قطع میشه خرید نقدی 23بهمن
حسین : اون احتمالا آپشن هاش هم فعاله باید آپشن هاش رو پاک کنی
حیدر : من سورن موتور جدید یازدهم برا فاکتور شد موعد تحویلم 14 فروردین بود ولی الان چند روزه پلاک نمیشه میزنه در انتظار تایید ستاد ماده 10 آیا کسی مشابه هست الان چند روزه منتظر پلاکه ؟