کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی هم برکنار شد

 

کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی هم برکنار شد

 
پس از آنکه نیسان، کارلوس گوسن را عزل کرد، شرکت میتسوبیشی هم او را از ریاست هیئت‌مدیره برکنار کرد. اسامو ماسوکو به‌عنوان جانشین موقت گوسن در میتسوبیشی انتخاب شده است. 
 
 
پس از تصمیم نیسان برای عزل کارلوس گوسن از ریاست هیئت‌مدیره، میتسوبیشی موتورز هم اعلام کرد اقدام مشابهی درباره‌ی گوسن انجام داده است. عزل گوسن از ریاست هیئت‌مدیره‌ی نیسان و میتسوبیشی به‌دنبال دستگیری به اتهام فرار مالیاتی در ژاپن طی هفته‌ی گذشته اتفاق افتاده است.
 
سخن‌گوی میتسوبیشی در بیانیه‌ای اعلام کرد:
 
اسامو ماسوکو، مدیرعامل فعلی میتسوبیشی، رئیس موقت هیئت‌مدیره خواهد شد.
 
در این وضعیت، رنو، تنها عضو اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی باقی می‌ماند که کارلوس گوسن هنوز رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل آن است. به گزارش رویترز، مدیران این سه شرکت خودروسازی طی هفته‌ی جاری در آمستردام هلند نشستی برگزار خواهند کرد تا از اتحاد خود به‌دنبال دستگیری گوسن محافظت کنند. 
 
 
گوسن هنگامی به‌عنوان رئیس هیئت‌مدیره‌ی میتسوبیشی انتخاب شد که رنو و نیسان ۳۴درصد از سهام این شرکت را در سال ۲۰۱۶ تصاحب کردند. در آن زمان، میتسوبیشی که هنوز گرفتار رسوایی مصرف سوخت محصولات خود بود، به دست‌کاری اطلاعات اعتراف کرد. در آن وضعیت، کارلوس گوسن دست به‌کار شد و با تزریق بیش از دومیلیارد دلار از سرمایه‌ی نیسان تلاش کرد اعتبار سابق میتسوبیشی را برگرداند. تلاش گوسن با تشکیل اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی بسیار موفقیت‌آمیز بود و نشانه‌های آن طی سال‌های اخیر دیده می‌شود.
 
تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند نیسان و رنو در آینده‌ی نزدیک و در نبودِ گوسن، برای کسب قدرت باهم رقابت می‌کنند. این درحالی است که گوسن هنوز خارج از معادله‌های قدرت قرار دارد. با وجود اینکه فروش نیسان تقریبا‌ً ۶۰درصد بیشتر از رنو برآورد می‌شود، خودروساز ژاپنی هنوزهم شریکی تازه‌کار در ساختار اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به‌شمار می‌رود. خودروساز فرانسوی هم ۴۳درصد از سهام نیسان را دراختیار دارد؛ درحالی‌که شرکت ژاپنی صاحب ۱۵درصد از سهام رنو است.
 
 
گزارش رسانه‌های ژاپنی نشان می‌دهد درآمد گزارش‌نشده‌ی گوسن بین ۴۴میلیون تا ۷۱میلیون دلار طی دوره‌ای پنج‌ساله است. بااین‌حال، هنوز آمار رسمی و دقیقی دردسترس نیست. گوسن بیشترین میزان حقوق و پاداش را در صنعت خودرو دریافت می‌کرد؛ به‌گونه‌ای که در سال ۲۰۱۵، حقوق و دستمزد ترکیبی او از نیسان و رنو درحدود ۱۷میلیون دلار می‌رسید. با رهبری کارلوس گوسن اتحاد رنو-نیسان-میتسوبیشی به یکی از تولیدکنندگان بزرگ خودروی جهان تبدیل شد که در سال ۲۰۱۷، بیش از دَه‌میلیون دستگاه وسیله‌ی نقلیه را روانه‌ی بازار کرد. گوسن اخیراً از سِمَت مدیرعاملی نیسان استعفا داد؛ اما رئیس هیئت‌مدیره‌ی این شرکت باقی ماند و انرژی‌اش را برای احیای برند میتسوبیشی متمرکز کرد.
 
گفته می‌شود کارلوس گوسن که طبق گفته‌ی رسانه‌های ژاپنی ادعاهای مربوط به سوءاستفاده و فرار مالیاتی را انکار می‌کند، برای نزدیکی بیشتر بین رنو و نیسان و احتمالاً ادغام دو شرکت تلاش می‌کرد. البته، این تلاش‌ها به‌شدت با اهداف و آرمان‌های نیسان در تضاد است؛ به‌همین دلیل آن‌ها با چنین فرایندی مخالف هستند. 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , میتسوبیشی






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 74 نظر
X33 Cross cvt 19 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید x5 : سلام دوستان کسی جدیدا x5 شاسی شده لطفا اگر شدید شماره قرارداد و تاریخ بذارین
علی j4 : از ۱۳ اردیبهشت پلاک شده ولی تحویل ندادن
علی j4 : از ۱۳ اردیبهشت پلاک شده ولی تحویل ندادن
واقعا : من به همه دوستان این گروه وابسته شدم.
علی j4 : از ۱۳ اردیبهشت پلاک شده ولی تحویل ندادن
علی j4 آذر ماه : سلام. کسی از آذر ماه تحویل گرفته؟
Em : در گروه ها نشر دهید هشدار به مردم و متقاضیان خرید خودرو از سایپا: پیش‌فروش اطلس E آغاز شده، در حالی که خریداران اطلس G هنوز حتی رنگ خودرو را ندیده‌اند! ما جمعی از مشتریانی هستیم که در ماه‌های مهر، آبان، آذر، دی و اسفند ۱۴۰۳ منتظر تحویل  خودروی اطلس G از سایپا بوده ایم . با اینکه ماه‌ها از زمان تحویل گذشته، هنوز هیچ خودرویی به دست‌مان نرسیده و شرکت سایپا هیچ زمان‌بندی مشخصی برای تحویل ارائه نمی‌کند. اما نکته تلخ‌تر این است که در نهایت به‌جای اطلس G، دعوت‌نامه خودروی کوییک برای ما ارسال شده! یعنی خودرویی کاملاً متفاوت، با سطح کیفی و قیمتی پایین‌تر، که هیچ تناسبی با انتخاب اولیه ما ندارد. اکنون در چنین شرایط مبهم و ناعادلانه‌ای، شرکت سایپا اقدام به پیش‌فروش خودروی جدید اطلس E کرده است؛ بدون آن‌که پاسخ‌گوی خلف وعده‌های قبلی‌اش باشد. ما هشدار می‌دهیم: تا زمانی که اطلس G به تمام ثبت‌نام‌کنندگان تحویل نشده، پیش‌خرید مدل جدید، فقط تکرار یک اشتباه است. از مردم می‌خواهیم با آگاهی، از خرید احساسی در پیش‌فروش‌های جدید پرهیز کنند. تجربه ما، زنگ هشداری برای شماست.
شاهین جی : من اهواز هستم.وگرنه حتما میومدم
صدرا : سلام آقای بلوطکی به شما خودرو تخصیص داده شده یا آماده تخصیصه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
اطلس مهر : هرکی میگه فاکتور شدم دروغ میگه ،ما 18 مهریم سخامون هم همون روز ثبت شده فاکتور نشدیم چجوری 19 فاکتور شده
شعیب سلطانی : پانا تحویل31خرداد 3روز پیش تبدیل به المینیوم زدم رنگ‌سفید هم هس هیچ خبری ازفاکتور نیس🥹🥹😭
ساینا پذیرش 23مهر : سلام آقا توحید ارومیه خسته نباشید ساینا پذیرش 23مهر بودم طرح فوق العاده ولی با تاخیر تحویل شد 11 اسفند تحویل گرفتم هنوز سود تاخیر ندادن ولی تو وضعیت خودرو دو تا شماره چک آمده که هنوز تاریخ ارسال به بانک را نزده من ماشین فروختم حالا چه مدارکی میخواد برای گرفتن سود تاخیر از بانک حواله بود گرفته بودم یا باید خود مالک باشه ممنون میشم جواب بدین 🌹🌹
منوچهر : مرسی آقا توحید ممنون از وقتی که برام گذاشتی و پاسخ دادی
دانیال : کاستومر اطلاعات خودرو پیش قرارداد یا بیمه باید باشه
207 پانا فولادی سفید 31 خرداد پیش فروش : داخل کاستوم دیدم
محسن : سلام توحید امیدی هست 29بهمن امروز فاکتور بشه
در آرزوی دنا پلاس : جواب به سعید . هیچ تضمینی نیست مشکی زودتر فاکتور بشه . من نمیدونم چرا دیرفاکتور میکنن . احساس میکنم این عرضه قطره چکانی یه فکرهای دارن میخوان دوباره گرون کنن . چقدر ما ایرانی ها برای یه ماشین بی ارزش داریم اذیت میشم اونهای که حوله دارن میخرن حواسشون باشه . البته دعا میکنم افزایش نداشته باشه
حسن : آقا هومن ماشین سفید رو که به رنگ سفید نمیشه تغییر بدی. خودت داری میگی از اول سفید انتخاب کرده بودی دیگه. این برا همه میاد فقط بدرد کسایی میخوره که رنگشون سفید نیست
ثبت نامی اطلس : ثبت شکایت ازسایپاوبارگزاری مدارک درسامانه 124انجام شد