قدرت خرید خودرو از مردم سلب شده است؛ راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی قابل تصور نیست

 

قدرت خرید خودرو از مردم سلب شده است؛ راهکاری برای برون رفت از شرایط فعلی قابل تصور نیست

 
افزایش قیمت دلار، سبب شده طی هشت ماه اخیر ارزش پول ملی و قدرت خرید مردم 80 درصد کاهش پیدا کند، این در حالی است که سال 96 در حال نزدیک شدن به قدرت خرید سال 90 بودیم اما با این وضعیت اگر هیچ عامل مخرب دیگری بر اقتصاد کشور تاثیر نگذارد شاید 10 سال دیگر قدرت خرید مردم به قدرت خرید سال 90 برسد.
بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو همچنان بازار خودرو را در رکود و گرانی توصیف می کند و دستیابی به یک قیمت منطقی را که هر دو طرف تولید کننده و مصرف کننده راضی باشند یکی از عوامل موثر در برون رفت از این شرایط می داند.
 
 
نعمت الله کاشانی نسب اظهار داشت: بازار خودرو های خارجی تقریبا در رکود مطلق به سر می برد و خرید و فروشی صورت نمی گیرد، البته قیمت ها نیز بالا است.
با توجه به مشکلات خودروسازان برای تامین قطعات بر اثر تحریم ها و کاهش محسوس تولید خودرو در ماه های گذشته، بازنگری قیمت خودروهای داخلی ضروری به نظر می رسید و در این مورد هم به نظر می رسد که مسوولان امر به نتیجه هم رسیده اند، اما اجرای قیمت های جدید خودرو را به زمان دیگری موکول کرده اند.
وی افزود: قیمت خودروهای های داخلی نیز به دلیل تزریق قطره چکانی خودرو از سوی کمپانی ها به بازار، مقداری بالا رفته ولی هیچگونه خرید و فروشی انجام نمی شود.
 
 
وی درخصوص نوسانات قیمتی گفت: پیش از این نیز قیمت ها بالا بود و اخیرا کاهشی نداشته که مجددا افزایش یابد ولی به طور کل قیمت ها بالا است و خرید و فروشی انجام نمی شود، در واقع قدرت خرید از مردم سلب شده است.
بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو در خصوص دلیل رکود و گرانی اخیر گفت: خبر قیمت گذاری جدید در این امر بی تاثیر نبوده و در حالی که رکود بر بازار حاکم است قیمت ها مقداری افزایش یافته است.
وی درخصوص راهکار برون رفت از رکود و گرانی فعلی گفت:
 
باید به جایی برسیم که قیمت ها هم برای خریدار و هم برای شرکت های خودروسازی به صرفه باشد. خودروسازان مدتی است اعلام می کنند که قیمت های فعلی برای آنها همراه با ضرر و زیان است، بنابراین قیمت ها باید به حد معقول و درستی رسند که خیال مصرف کننده و تولید کننده راحت باشد.
 
کاشانی نسب افزود: در حال حاضر تقریبا همه چیز بین زمین و هوا قرار دارد. از یک طرف تولید کنندگان اعلام می کنند که این قیمت ها برای آنها توام با زیان است و از طرف دیگر مصرف کننده، شاهد تفاوت قیمت زیاد بین کارخانه و بازار است. بنابراین واضح است که قیمت ها باید به حد معقولی رسد که برای هر دو طرف به صرفه باشد.
وی درخصوص راه حل کاهش تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار گفت: مدتی است خودروسازی ها پیگیر این موضوع هستند که به قیمت های معقولی رسند. باید در بررسی های همه جانبه از طرف وزارت صمت، سازمان حمایت و خودروسازان به یک قیمت منطقی برسیم. در حال حاضر قیمت ها معقول نیست و تفاوت قیمت بین کارخانه و بازار تا حدی به همین دلیل است.
 
 
وی درخصوص ممنوعیت واردات و تاثیر این امر بر شرایط فعلی گفت: اگر واردات آزاد شود حتما در بهبود شرایط تاثیر گذار است، اما واردات فعلا آزاد نیست و مساله تحریم ها را نیز باید در نظر گرفت. زیرا حتی اگر واردات آزاد شود با وجود تحریم ها کشورهای مبدا –مثل کره یا کشورهای اروپایی- امکان این کار را ندارند.
بازرس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان خودرو افزود: تا وضع تحریم ها روشن نشود بعید است واردات امکان پذیر باشد. فعلا اتحادیه اروپا توافق و روشی را برای نحوه تبادل پول و ارز معین و مشخص نکرده است.
از سوی دیگر واکنش بازار به افزایش قیمت خودرو داخلى چه خواهد بود را باید منتظر ماند و دید اما کارشناسان معتقدند اگر عرضه خودرو به طور مناسب صورت نگیرد افزایش قیمت نه تنها مشکل صنعت خودرو را حل نخواهد کرد بلکه آن را با چالش های جدیدی روبرو خواهد ساخت و باز دلالان بازار را به دست گرفته و بر اختلاف قیمت کارخانه و بازار دامن خواهند زد.
 
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خرید خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

2 نظر

مسعود
0

امروز مورخه ۱۵ آذرماه ،سلامتی ایران خودرو فروش فوری
پانزده روزه زده با قیمت جدید پارسLx را گذاشته ۸۳۰۰۰/۰۰۰ میلیون و وانت ال نود ۷۷۰۰۰۰۰۰ و دانگ فنگ سدان ۱۴۱۰۰۰۰۰۰ ، تا حالا میگفتن تحریم
هستیم و قطعه نیست و وارد نمیشه ، پس اینا را از کجا آوردین که دارین
می کنین تو پاچه ملت ، آی ملت صبور و نجیب بشتابید برای خرید پارس
۳۰ هزار دلاری ، برای اینکه مسول اتاق بازرگانی ایران و چین گفت که با تورم حال حاضر جهانی دلار باید ۳۰۰۰ تومان باشد نه بیشتر ، حالا برید پول خرید ماشین های روز کره ای و ژاپنی و .... را برای خرید فرغون های ایران خودرو و سایپا بدین ، برای یه بار هم که شده بیاین یه کمپین تحریم خرید خودرو را بندازیم تا هم خوردو ساز های داخلی و هم وارد کننده های چینی و غیره را سر جای خودشون بزاریم تا حساب کار دستشون بیاد و اینقدر ما ملت رو نچاپند ، هر کی مرده بسم الله .
15:06  1397/09/15
پاسخ دادن
کاربر: علیرضا 120
0

واردات خودرو دست دوم با مالیات بسیار پایین... لطفا اینقدر تکرار کنید تا قدری محقق شود....
04:17  1397/09/12
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
یوسف 💯 : سلام 😃😃😃 سورن دوگانه تکمیل وجه ۱۰ بهمن ، تحویل ۲۹ اسفند بود ، دیروز پیامک تبدیل به 207i پانا دستی اومد ، ولی تبدیل نخواهم کرد ، ماشین خودم رو می خوام 💥💥💥💥💦
علی : واسه من زده ارسال به خودرو ساز از امروز زده ، اطلاعات بازگشتی عرضه کننده خودرو یعنی چی ؟ دارم سکته میکنم
S5shahrivar : ۳۰ شهریور هنوز شاسی نشده بک احتمال داره چون اقساطی ها را بخوان ماشین دیگه بدن داستان تغییر چک ها و غیره داره خیلی ها هم دو تا قسط واریز کردند فعلا دارم اقساطی ها را میدن بعد می رسن خدمت ما بجای s5 یا s3 میدن یا x5
X5 مشکی : من ۱۷ بهمن ثبت نام کردم الان از سه ماه بیشتر گذشته ولی هنوز فاکتور نشده،تکمیل وجه زرده.کسی میدونه چقدر دیگه تحویل میدن؟
مبین : آرامشتون حفظ کنید و باز هم چاره ای بجز صبر کردن نداریم
زینب : کاش پارسال که پیامک تبدیل خودرو شاهین به اتومات اومد تغییرش داده بودیم هممون تا حالا اینجوری سرمون نیاد
DA : خطاب ب علی خیر امتیازت نمیسوزه و ب احتمال زیاد بعد از ی مدت دوباره برات پیامک حالا باز یا پیش فروش یا فروش فوری یا همون شاهین یا جای گزین پیامک ارسال میشه.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کشاورز : از فردا بهمن ماهی ها فاکتور میشن دعوتنامه اسفند ماه هم فردا میاد اسفند ماهی ها فورا تکمیل وجه کنید اصلا درنگ نکنید
احسان : الان دیگه زمستان و بهار و تابستان همه متحد بشیم چون قیمت همینه و باید کاهش پیدا کنه و از حقمون دفاع کنیم56 درصد افزایش در یک‌مرحله قابل قبول نیست چون در مدت14 ماه درسال 1402 80 درصد افزایش دادن ودر 1403 56 درصد کدام خودرو این همه افزایش قیمت داشته این چیزی نیست جز لجبازی با متقاضیان پژو پارس مگه پارس چی داره و چه آپشنی اضافه کردن
دی ماه : چه فرقی داره چیه.تا 3 سال گارانتی داره سوار شو بعد گارانتی رد کن بره.هنو ماشین مارو ندادن
سعید تیگو7 : حالا اصلا میگیم اینایی که گفتی خیال واهی و دلخوش کنی از طرف دیگران هست من که تحویل قراردادم 90 روز کاری هست و خودم قراردادو امضا کردم و و طبق قرار داد سیستمی برج 5هست چه ضرر و زیانی برای من داره حالا میخاد اخبار درست باشه یا غلط.پس حداقل بزارین روند و مراحل کار را دوستان اینجا اعلام کنند و اگر کسانی خبر جدیدی دارند بیان کنند
رضا : یه چند تا مسئله رو خدمت دوستان متذکر بشم چون بعضی ها فکر کنم از سر بیکاری میان توی گروه وبه احتمال خیلی زیاد هیچ خودرو ثبت نامی هم ندارن فقط می خوان با حس وحال مردم بازی کنن،دوستان من چند سال پیش یه کوییک ثبت نام سایپا داشتم هیچ اطلاعی از طریق نمایندگی یا صدای مشتری نصیبم نشد وخودرو هم با 3 ماه تاخیر تحویل گرفتم اما با اطلاع رسانی افراد توی همین گروه‌ها قبل از اینکه نمایندگی به من بگه من هر مرحله از روند تحویل خودرو مطلع می شدم پس اینکه بعضی ها میگن این پیج مال شرکت مدیران هست وغیره این چرت وپرت هست چون فقط اطلاعات این خودروساز نیست شما می تونید توی صفحات دیگه هم ببینید که شرکت های دیگه هم هستند ودرمورد اون دوتا آقایان فرشید والوند هردوشون اشخاص محترمی بودن واطلاعاتشون هم دقیق بود از نحوه تایپ کلامشون مشخص بود دیگه هم لطفا بقیه نیان نظرات بی خود خودشون رو بزارن
دوگانه : سلام شما تاریخ تکمیل وج وتاریخ تحویل کی بودین.والا ازما داره میره توششماه
تحویل 30دی : از کجا بفهمیم dae گیربکس هست.
پارس : سلام کل مراحل اقساطی رو توضیح میدی بهمون ممنون
اریزو5اف ال : لایک
علی ج : دوستان گوش به حرف کسی ندید چهارشنبه حتما بیاید دلار آمده پائین قیمت خودرو هم فروکش کرده پژو پارس هم باید به قیمت 402 به متقاضیان عرضه بشه