ام جی GS؛ شاسی بلند نمونه

 

ام جی GS؛ شاسی بلند نمونه

 

رپورتاژ - اولین شاسی بلند ام جی آنقدر پرچم این کمپانی را بالا برد که آن را در حد نیسان قشقایی، از قدیمی‌ترین شاسی‌بلندهای برند نیسان می‌دانند؛

حتی کارشناسان فنی خودرو معتقدند ام جی GS از تمام شاسی‌بلندهای چینی و کره‌ای هم عملکرد بهتری دارد. جی اس از نظر گیربکس تقریبا یک خودروی اتوماتیک به حساب می‌آید و به  همین دلیل توانست به رغم سن کمش، رکورد فروش ام جی اتوماتیک را تا اندازه زیادی بالا ببرد. حالا می‌خواهیم از آپشن‌های این خودرو حرف بزنیم، آپشن‌هایی که کسی باور نمی‌کند یک شاسی‌بلند با چنین قیمتی به آن‌ تجهیز باشد.

اگر بخواهیم به خصوصیات کلی ام جی GS اشاره کنیم، باید بگوییم در سال 2015 طراحی شد، با یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه و 1955 سی سی حجم. 208 کیلومتر در ساعت، حداکثر سرعتی است که برای GS عنوان کرده‌اند، اما تست این خودرو نشان می‌دهد تا 220 کیلومتر هم می‌رود. وزن 1642 کیلوگرمی این خودرو نیز مانع چپ کردن یا واژگونی این خودرو می‌شود و در نهایت منجر به حفظ تعادل در جی اس خواهد شد.

و اما... نکته جالب در خصوص ام جی GS جعبه دنده این خودرو است. جی اس مانند دیگر خودروهای لوکس کمپانی ام جی دو جعبه دنده دارد، یکی از نوع دستی و دیگری دوکلاچه DCT. عنوان این جعبه دنده در جی اس 6 سرعته خودکار دو کلاچه است که در پورشه نیز به کار می‌رود. این سیستم انتقال قدرت، از جدیدترین‌ها است که در خودروهای پرقدرت به کار گرفته می‌شود. همانطور که از اسمش پیداست دو کلاچ دارد، بدون هیچ‌گونه پدالی. زمانی که می‌خواهید در جی اس دنده عوض کنید شاهد کوچکترین مکثی نخواهید بود، بدون اینکه کلاچی آزاد شود. DCT جعبه دنده‌ای نیمه خودکار است، شباهتش با جعبه دنده‌های دستی در این است که چند چرخ دنده دارد و تفاوتش با آن در وجود دو محور چرخ دنده زوج و فرد بر روی آن است. DCT عمدتا در حالت تمام اتوماتیک قرار دارد، مگر اینکه راننده بخواهد دنده را به صورت دستی تعویض کند.

فروش ام جی اتوماتیک در مدل GS هم هیجان رانندگی با خودرویی خاص با جعبه دنده‌ای متفاوت را به صاحبانش می‌دهد، هم خیال آن‌ها را بابت عدم بروز حادثه راحت می‌کند. آن هم با نوع ترمز و پایداری GS. سیستم ترمز جلو و عقب دیسکی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل ترمزها در سرپیچ و سیستم کنترل خودرو در سراشیبی نمونه‌ای از درایت مهندسان کمپانی ام جی در طراحی خودروی جی اس است.

شاید فکر کنید قیمت فروش ام جی اتوماتیک GS با چنین امکاناتی باید سر به فلک بکشد، اما سخت در اشتباهید. با نگاهی به چند آگهی سایت دیوار هزینه خرید این خودرو مشخص می‌شود. به عنوان مثال در این سایت GS 2016 با تنها 35 هزار کیلومتر کارکرد به همراه 10 ماه بیمه و تخفیف کامل بدنه به قیمت 280 میلیون تومان به فروش می‌رسد. در آگهی دیگری فروش ام جی اتوماتیک GS مدل 2016 با کارکردی حدود 22 هزار کیلومتر و گارانتی 5 ساله به رنگ مسی، 285 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. فروشنده می‌گوید حدود یک سال است که این خودرو کار نکرده اما از نظر فنی به خصوص موتور کاملا سالم ارزیابی می‌شود.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ام جی GS , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین اردیبهشت : سلام شما فروش فوری بودید یا پیش فروش چه تاریخی تشکر
تارا اتومات 30 روزه : تعزیرات ثبت شکایت میکنید در بارگزاری مدارک حکم تعزیرات مبنی بر گران فروش و فاکتور فروش رو بارگزاری کنید
ایگل کرمان : سلام دوستان تاریخ 25 تیر فاکتور شدم تا الان یک ماه گذشته ماشین تحویل ندادن کسی اطلاع داره چقدر طول میکشه تا تحویل بدن؟
مهدی 25 اسفند : شوخی کردن من 25 اسفند هستم هنوز فاکتور نشدم
شاهین پلاس تکمیل وجه 2 اردیبهشت : با تکمیل خودروهای کف و فروش خودروهای تکمیل شده ، بستر پرداخت به زنجیره تامین و جبران کاهش تیراژ تولید، در ماه های پیش رو فراهم می شود تعطیلات تابستانه سایپا، فرصتی راهبردی برای نوسازی خطوط و ارتقای کیفیت محصولات فراهم کرده است. این وقفه چندروزه، علاوه بر استراحت نیروی کار، به تکمیل خودروهای کف، انجام تعمیرات اساسی و نصب تجهیزات جدید اختصاص یافته است. سایپا با این برنامه ریزی سالانه، ضمن جبران بخشی از وقفه های تولید ناشی از عوامل غیرمترقبه، شرایط را برای آغاز نیمه دوم سال با حداکثر ظرفیت مهیا می کند و تحویل خودروها به مشتریان را با سرعت بیشتری پیش می‌برد. علاوه بر این، با تکمیل هرچه بیشتر خودروهای کف و فروش آن ها، نقدینگی کافی برای پرداخت مطالبات زنجیره تامین این خودروسازی نیز فراهم می شود. فرصتی طلایی برای تعمیرات و نوسازی خطوط سیدرضا حسینی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به شروع تعطیلات تابستانی این گروه، در گفت وگو با خبرنگار «دنیای خودرو» بیان داشت: «تعطیلات تابستانی در گروه خودروسازی سایپا یک رویه ثابت و برنامه ریزی شده است که هرساله در ا
خانم افشار : ببخشید واریزی اولیه تون کدوم ماه بود؟
ناصر : منم تبدیل به کوییک 19 تیر زدم 21 تیر هم سخا فرستادم هنوز خبری نیست
شاهین جی : فرقی نداره دوتاش باید دو سال بمونی تو نوبت مث من بدبخت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
صالح : من31مردادم برام21خرداد دعوت نامه تکمیل وجه اومد دقیق چهل روز قبلش
حامد : دی ماه منتظر نحویل ماشینت باش
جمشیدی : دوستان برای من 5 روزه داره روی صدور اسناد میچرخه البته برای من سورن چقد طول میکشه دستن برسه
مهدی : تقریبا چهل روز قبل موعدتحویل
جمشیدی : سلام دوست عزیز برای من تقریبا 5 روز داره روی صدور اسناد میچرخه کی میرسه دستم
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : چند روز پیش بعضی ها پیام دادن اونا هم حمل با قطار بودن
اس : کوییک اس خالی رو میگم نه آر اس
اطلس دی : سید رضا حسینی مدیر ارتباطات سایبا جنگ دوازده روزه رو بهانه نکن شما قبل از جنگ به تعهدات عمل نکردید از حلقومت میکشم بیرون حروم خورا
الیاس بلوچ : کویک S تکمیل وجه 2 مرداد دیروز فاکتور شدم
کوییک آر اس : دوست عزیز مشخص نمی کنه گاهی اوقات با یک ماه تاخیر و گاهی اوقات با سه چهار ماه تاخیر