۲۰۶ پرستاره‌ترین خودروی بازار

 

۲۰۶ پرستاره‌ترین خودروی بازار

 

رپورتاژ - سالانه ۲۵ میلیون نفر در دنیا بر اثر تصادف‌های رانندگی جان خود را از دست می‌دهند. همچنین حدود ۲۰ تا ۵۰ میلیون نفر بعد از تصادف دچار آسیب‌های جدی ناشی از این تصادف‌ها می‌شوند. این آمار برای ایران به این صورت است که تقریبا سالی یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کشته می‌شوند.

همین موضوع باعث شده که بسیاری از افراد نه به ظاهر و امکانات رفاهی خودرو، بلکه به ایمنی آن اهمیت بدهند. به همین دلیل هم شرکت‌های مختلف سالانه هزینه زیادی برای گرفتن امتیاز در این بخش صرف می‌کنند. خودروهای ساخت داخل به خاطر دور بودن از فضای رقابتی، کمتر انرژی برای رقابت می‌گذارند اما خودروهای وارداتی یا ساخت مشترک از این لحاظ امنیت بیشتری به سرنشینان خود هدیه می‌دهند.

برای ارزیابی و مقایسه خودروها در زمینه ایمنی آنها معمولا خودروسازان تکیه و اعتماد زیادی به موسسه EuroNCAP می‌کنند. در گزارش زیر ستاره‌های این موسسه برای خودروهای ایرانی را بررسی می‌کنیم و می‌گوییم که در هر رنج قیمتی چه خودرویی ایمن تر است.

۲۰۶ خودرویی سه‌ستاره

با خرید ۲۰۶ باید انتظار سوار شدن بر یک خودروی سه‌ستاره را داشته‌باشید. از زمانی که ۲۰۶ به بازار آمد افراد با خرید ۲۰۶ تیپ ۱ از نازک بودن جنس بدنه خودرو شکایت می‌کردند. با این حال یکی از ویژگی‌های مثبت ۲۰۶ در این است که با تصادف کاپوت به سمت سرنشینان جمع نمی‌شود. برعکس موتور آن به سمت پایین خم شده و اینگونه از مسافرانش محافظت می‌کند.

این در حالی است که تست سمند نشان داده در صورت تصادف اتاق این خودرو به داخل خم و منجر به شکستگی پای آدمک تست شده‌است. از نظر EuroNCAP یکی از ناامن‌ترین خودروها تیبا بوده که هنگام تصادف در خودرو باز و ستون‌های آن خم می‌شود.

تندر سه ستاره

اگرچه قیمت تندر یا همان L90  از قیمت خرید ۲۰۶ تیپ ۱ بیشتر است اما این خودرو هم طوری طراحی شده که اگر از پشت ضربه ببیند  کمتر احتمال دارد که مورد آتش‌سوزی قرار بگیرد. همچنین یک لایه در پشت خودرو مانع ورود اشیای دیگر در حین تصادف به داخل کابین می‌شوند. برای همین این خودرو هم مانند سمند و ۲۰۶ سه ستاره دارد.

ام‌وی‌ام بی‌ستاره

در رنج قیمتی خودروهای بالا همچنین می‌توانیم به ام‌وی‌ام ۱۱۰ هم اشاره کنیم که به طور غیر قابل باوری حتی یک ستاره هم نگرفته است.  در تصادف برنامه‌ریزی شده از سوی موسسه EuroNCAP سقف ام‌وی‌ام خم شد و آدمک مسافر را به بیرون پرت کرد.

زانتیا یک و نیم ستاره

فکر می‌کنید زانتیا در این رقابت چه جایگاهی دارد؟ احتمالا شما هم فریب چهره زمخت آن را خورده‌اید اما باید بدانیم که این خودرو تنها یک و نیم ستاره از موسسه EuroNCAP  دریافت کرده است. دلیل آن هم به خم شدن خودرو حین تصادف برمی‌گردد. اتفاقی که بیشترین آسیب را به سرنشینان وارد می‌کند.

این مقایسه به ما نشان می‌دهد در رنج قیمت ۳۰ تا ۷۰ میلیون تومان هیچ خودرویی به اندازه ۲۰۶ واکنش نشان نخواهد داد. حتی در رقابت سمند و ۲۰۶ بر اساس آخرین گزارش کنترل کیفیت خودرو ۲۰۶ یک ستاره بیشتر ارزش خرید دارد. قیمت سمند صفر بین ۵۹ تا ۸۸ میلیون و همچنین قیمت خرید ۲۰۶ تیپ ۱ از ۲۰ میلیون تومان شروع می‌شود و  به ۷۲ میلیون تومان در تیپ ۵ می‌رسد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , پژو 206 , ویرلن






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
محمد : اطلس اونایی که تحویل زمستان پارسال بودن رو ندادن ایشالا برای تورو هم نمیدن ما یکم میخندیم :)))
آراد : تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی
آراد : یه عده ترسیدن چون هیچی از سایپای دزد بعید نیست از نظر منم اشتباه کردن چون حق خودشون رو باید میگرفتن اما شما یکم ادب داشته باش،لزومی نداره تربیت واقعیتو به همه نشون بدی
اطلس بهمن : سلام ممنونم میشم هر وقت فاکتور شدی تو این گروه اطلاع رسانی کنی من هم منتظر فاکتور هستم الان زنگ زدم سایپا گفت دارن ۱۴بهمن فاکتور میکنن
s5 : سلام. ثبت نام 30 مهر شاسی نشده
سعید : سلام. من تحویل 24 دی بودم، چند روز پیش فاکتور شد. به احتمال زیاد برا شما هم چند روز دیگه فاکتور میشه. 4 تا 5 ماه تاخیر داره
زهرا : از ثبت نام شهریور ماهی ها که هنوز شاسی نشده اطلاعی دارید؟؟
زهرا : من شهریور بودم و شاسی نشده
کاظم : فکر کنم تا سال‌ها باید به پیشنهادات غیر اجباری سایپا فکر کنیم و قبول نکنیم.
منصوری : سلام اسفندیا کسی دعوتنامه نیومده براش تا کی باید صبر کنیم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
شهاب : رفقای سورن موتور جدید در جریان باشید که هنوز تحویل 12 فروردین درحال فاکتور هست، امروز هم تعدادی فاکتور شدن بعد از وقفه چندروزه متاسفانه روند فاکتور خیلی کنده ولی متوقف نیست
یعقوب : برادر چی شد هنوز فاکتور نشدی
زهرا : واسه من چیزی نیس
اسمخانی : سلام داداش به فردا امیدوار باشیم که دعوت ناهه اسفد میاد
تک : ممنون خبر دادی.مبارک باشه
شهید🍂 : قبلا هم هیچ پیامی براتون نیومده بوده؟ تا حالا اصلا فراخوان نشدید؟
رانا 30 بهمن : داداش نقره ای من تکمیل وجه 9 دی هستم فعلا فاکتور نشده منتظر نباش فعلا اشتباه کردیم این رنگو انتخاب کردیم
207tu3 تکمیل 12 دی تبدیلی : این بی ناموسی فقط تاریخ رو بروزرسانی میکنن کاری دیگه انجام نمیدن دوستان خواهشن همگی از سامانه 136 بازرسی کل کشور شکایت این بیشرفا رو بکنید
مهدی : سلام واقعا هرکی اومد هر دروغی گفت بعضیا باور میکنند... برید اعتراض کنید زنگ بزنید لطفا بیکار نشینید دیگه حرف این پرهام پرگار را هم نزنید.. الان دیگه کشاورز پیداشد..لطفا مونگول نباشید جسارتا... توجه نکنید به زنگ بزنید096550و سامانه 111و اگر دوستان تهران میرفتن دادگستری از سایپا شکایت میکردن خیلی خوب میشد
سعید : سلام باید حداقل 2 میلیارد بزنند، دارن جفا می کنند.