شکایت‌ از خودروسازان در سال جاری سه برابر شد

 

شکایت‌ از خودروسازان در سال جاری سه برابر شد

 
تعداد شکایت‌های مردم درباره‌ی خودرو در سراسر کشور در نُه ماه اول سال جاری درمقایسه‌با سال گذشته سه‌برابر شده است.
 
یدالله صادقی، رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد:
 
تعداد شکایت‌های خودرویی مردم در سراسر کشور در سال ۱۳۹۶، ۲هزار و ٦٧ مورد بود؛ اما در نُه ماه گذشته‌ی امسال با رشد سه‌برابری تا این مقطع از سال، به ٦هزار و ٣٦٦ مورد رسیده است. سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران مرجع دریافت و رسیدگی به شکایت‌های خودرویی شهروندان در کل کشور است. همه‌ی افراد شاکی از شرکت‌های خودروسازی درباره‌ی روند فروش و تحویل خودروهای تولید داخلی و خارجی می‌توانند شکایت خود را برای رسیدگی به کمیته‌ی نظارت بر تخلفات خودرویی در این سازمان ارجاع دهند.
 
صادقی همچنین اظهارداشت:
 
اگر شهروندان موضوع شکایت را به سازمان‌های صنعت و معدن و تجارت دیگر استان‌ها نیز ارائه کنند، به شعبه‌ی این سازمان در استان تهران برای پیگیری و رسیدگی ارجاع خواهد شد. سال گذشته با وجود واردات و تولید خودرو، با مشکلات کمتری در بازار خودرو همراه بودیم. این درحالی است که امسال باتوجه‌به موضوع منع واردات و عملی‌نشدن تعهدات کامل واردکنندگان و افت تولید خودرو، شکایت خودرویی به‌طور چشمگیری افزایش یافته است.
 
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اعلام کرد:
 
از مجموع ۸هزار و ٤٣٣ شکایت خودرویی در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷، ۴هزار و ٧٠٠ مورد به تشکیل پرونده منجر شده است. تبدیل شکایت‌ها به پرونده به این معناست که در فرایند رسیدگی، تخلف شرکت‌های خودروساز یا عرضه‌کننده احراز و پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است. هزار پرونده‌ی شکایت‌های خودرویی نیز اینک دردست بررسی است که در هفته‌ی آینده به تعزیرات حکومتی ارسال خواهد شد.
 
 
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران اظهار داشت:
 
موضوع ۲هزار و ٧٣٣ پرونده‌ی شکایت خارج از تعهدات قراردادی بین خریدار و فروشنده تلقی شد و به‌دلیل واردنبودن شکایت، این پرونده‌ها مختومه و کنار گذاشته شده‌اند. عمده‌ی تخلف‌های خودرویی شامل عملی‌نشدن تعهدات و مطالبه‌ی وجه اضافه بر تعهدات شرکت‌های خودرویی می‌شود. از زمان ارسال شکایت، پیگیری‌های لازم را مسئولان مرتبط انجام می‌دهند و طی نامه‌ای به شرکت متعهد دَه روز فرصت داده می‌شود تا رضایت شاکی جلب شود یا دلایل خود را درباره‌ی روند عملکردشان گزارش کنند.
 
صادقی ادامه داد:
 
پس از مهلت دَه‌روزه، اگر شاکی رضایت داد، پرونده مختومه اعلام می‌شود؛ درغیر این‌صورت، شکایت مدنظر در کمیته‌ی مربوط ازنظر مباحث حقوقی و فنی و تجاری رسیدگی می‌شود. درادامه‌ی رسیدگی و به‌دنبال صدور رأی در کمیته، پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال می‌شود.
 
رئیس سازمان صنعت و معدن و تجارت استان تهران درباره‌ی مدت‌زمان تشکیل جلسات کمیته‌ی رسیدگی به شکایت‌های خودرویی نیز گفت:
 
زمان تشکیل جلسات این کمیته به میزان پرونده‌های ارسال‌شده بستگی دارد و در شرایط کنونی هفته‌ای یک‌بار جلسه تشکیل می‌دهد.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
شاهین : در جواب طاهر بله شما فکر کنم تحویل اسفند ماه بودید برای من تحویل مهر ماه ۴۰۳ بوده شرکت تازه اردیبه شت امسال دعوتنامه ارسال کرده.خودشون دیر ارسال کردن ما که مقصر نیستیم.بعدش کسایی که تحویلشون برای سال گذشته هستش اولویت تحویل نیستن ؟
شاهینg : دوستان نظرتون چیه دوشنبه ۱۶ تیر بریم تجمع کنیم؟
محمدی v1pتیتانیوم : سلام آقا مصطفی میشه ردیف قراردادت رو بزاری ببینم بعد منی یا قبل منی آخه منم موعد تحویل 14 خردادم فوری تیتانیم هنوز فاکتور نشدم
T9 بهمن : من ۲۳ بهمن ثبت نام کردم مشکی الان ۳ روز تو وضعیت صدور بیمه زرد مونده جلو نمیره
مصطفی : سلام تاریخ تحویل ۱۴ خرداد ۸ تیر فاکتور شد رنگ‌ تیتانیوم
بهمن : مگه افزایش قیمت شامل بهمن اسفند ک از موعد تحویلش گذشته می‌شود؟
شاهین زمستان : من به امید زودتر تحویل دادن تبدیل زدم خدا لعنت کنه سایپا
مجید : نمیدونم چرا میزنه طلاعات در سیستم موجود نمی باشد. لطفا بررسی نمائید که پارامترها را درست وارد نموده باشید همه چی درسته ها
شاهی : بهی. شرایطمون مثل همه گفتم ببینم جی ال تا چه تاریخی فاکتور شده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
نفس : «««پول مفت»»» اشتباه تایپی بود
نفس : دوستانی که میگن افزایش قیمت به افرادی که دعوتنامه براشون ارسال نشده نمیخوره اشتباه میکنن در قرارداد من اینجوری نوشته شده «مطابق با قیمت روز» این یعنی افزایش قیمت برای منی که هفته چهارم بهمن بودم ولی هنوز دعوتنامه ارسال نشده شاملم میشه یعنی منم باید پول بیشتری پرداخت کنم فقط به همین شب های عزیز دعا میکنم هرچی پول نفت از ملت میگیرن برای درد بی درمون خانواده هاشون خرج کنن
حسین 7 اسفند : اگه واقعا سایپا دوباره شروع کرده به فاکتور کردن پیش فروش اسفند تو این چند روزه باید تموم بشه خسته شدیم از بی ماشینی
10اسفند : تو این هفته ،فاکتور میشی
حسین 7 اسفند : همون 7 اسفند تحویل نمایندگی دادم
فوق العاده بهمن 6بهمن : حسین 7 بهمن سخا کی دادی
حسین 7 اسفند : چطور بنده پیش فروش 7 اسفند هستم فاکتور نشدم!!!
زینب اپشنال 4 مرداد : رنگ مشکی یا سفید؟
شیما همدان : سلام تحویل 31 تیر هنوز فاکتور نشدم دنا پلاس بورسی مشکی
مراد بیگ : شرکت سایپا داره ساینا ثبت نام میکنه 90روزه هنوز ماشین های مردم تحویل نداده