پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 

پوسیده اما مُدرن؛ آشنایی با عملکرد شرکت آیکان برای تزریق تکنولوژی به خودروهای فرسوده

 
در میان عاشقان خودرو افرادی وجود دارند که شیفته مدل های قدیمی و کلاسیک هستند. این دسته معمولا به بازسازی چنین اتومبیل هایی علاقه وصف ناپذیری داشته و وقت و زمان زیادی را صرف آن می کنند. جاناتان وارد (Jonathan Ward) یکی از این افراد است که در عین حال به تکنولوژی های مدرن نیز علاقه وافری دارد. برای ترکیب این دو حس، آقای وارد شرکتی به نام آیکان (ICON) را پایه گذاری کرده است.
 
 
مقر آیکان در کالیفرنیا واقع شده؛ مهندسین این شرکت تازه تاسیس با تجهیز اتومبیل های کلاسیک به پیشرانه ها و امکانات پیشرفته، پیوندی بین گذشته و آینده ایجاد می کنند. محصولات آیکان در چند دسته توسعه می یابند. سری Derelict را می توان جذاب ترین دسته نامید، چرا که مدل های حاضر در این سری بدون بازسازی بدنه از آخرین تکنولوژی های روز بهره می برند.
 
آقای وارد در این باره گفته:
 
ایده اصلی سری Derelict به این شکل است که ما نمی خواهیم کارها و زحمات زیادمان در ظاهر مدل ها نمود پیدا کند. ما خواهان این هستیم که زیباییِ جِرم های سبز رنگی را که با گذشت سال ها زمان ایجاد شده، به نمایش بگذاریم. بنابراین این پوسیدگی های طبیعی، خراش ها، حفره ها و تمامی رنگ های موجود همگی یک سرگذشت را حکایت می کنند.
 
هر یک از سفارش های شرکت آیکان در نوع خود منحصر به فرد است. جالب اینکه نایب رئیس ارشد بخش طراحی صنعتی اپل یعنی جاناتان آیوی معروف یکی از مشتریان آیکان به شمار می رود.
 
آیکان با فرایندی جالب مدل های قدیمی پوسیده را پیدا می کند. به گفته آقای وارد پس از دریافت و تایید نهایی یک سفارش، وی مجموعه یا به عبارت بهتر شبکه ای از افراد را در جریان می گذارد. این افراد وظیفه دارند با چشمان تیزبین خود به دنبال خودروهای کلاسیک رها شده یا بدون استفاده بگردند، حال این خودروها ممکن است در یک گاراژ قدیمی باشند یا یک انباری.
 
 
آنطور که آقای وارد افزوده در این شبکه کارکنانی از سرویس های مربوط به حمل و تحویل کالا و چند آتش نشان حضور دارند. در صورت معرفی یک مدل مناسب، از سوی آیکان حق الزحمه ای به فرد یابنده پرداخت می شود.
 
زمان لازم برای پیدا کردن مدلی مناسب به شانس مشتری وابسته است. این کار امکان دارد تنها 72 ساعت یا 2 سال طول بکشد، حتی مواردی بوده که جستجو برای مدلی خاص بدون رسیدن به نتیجه، ناتمام رها شده است.
 
 
به منظور دستیابی به نتیجه دلخواه آقای وارد، تکنسین ها و مهندسین آیکان از فرایندهای جالبی استفاده می کنند. در کارگاه اصلی این شرکت انواع مختلفی از دستگاه های گوناگون دیده می شوند که از جمله آنها می توان به تجهیزات ساخت هواپیما در اوایل قرن بیستم تا آخرین ماشین آلات تکنولوژی لیزر اشاره کرد.
 
پس از اتمام پروژه، نتیجه کار به شکلی است که گویی همین الان از یک انبار متروکه کشف شده! اما نگاهی دقیق تر به جزئیات، المان های مختلف و عملکرد خودرو زحمات تیم آیکان را آشکار می سازد.
 
 
ایده آقای وارد، یک ایده رادیکال در صنعت خودرو محسوب می شود. وی اعتقاد دارد "بسیاری از مردم مدل های سری Derelict را می بینند و بدون توجه از کنار آن رد می شوند. حال چرا فردی باید پول و زمان زیادی را برای چیزی که ظاهری خیلی بد دارد، صرف کند؟ به خاطر اینکه هر کسی نمی تواند مالک آن باشد."
 
 
آیکان هر ساله حدود 250 مدل مختلف در چند سری تولید می کند که از میان آنها سری Derelict جذاب تر و خاص تر از بقیه است. این کمپانی سالانه فقط سه یا 4 دستگاه از سری Derelict توسعه می دهد، به همین خاطر تعداد کل مدل های ارایه شده از آن بسیار محدود است.
 
 
بنیانگذار آیکان در اظهار نظری جالب مدل تجاری و تولید اتومبیل های پوسیده از سری Derelict را احمقانه توصیف کرده و افزوده:
 
به لحاظ طراحی و مهندسی ما بر روی لبه تیغ حرکت می کنیم. ما باید بین توانایی های جاده ای و ظاهر خودرو تعادلی مناسب بوجود بیاوریم و این شکلی از هنر است که ما در عمل نشان می دهیم.
 
 
ناگفته نماند در نمایشگاه خودروی سمای امسال، آیکان با یک دستگاه کوپه مرکوری 1949 حاضر شده بود. همانطور که پیش تر به اطلاعتان رساندیم، این خودرو علی رغم بدنه پوسیده خود از پیشرانه ای تمام الکتریکی با 400 اسب بخار قدرت و 637 نیوتن متر گشتاور بهره می برد.
 
 
 

منبع (source)

digiato

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , شرکت آیکان , خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

1 نظر

ایرانی
0

واقعا این خبر ارزش کار کردن داشت؟
11:43  1397/10/08
پاسخ دادن
صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا : منم ثبت نام نقدی ۲۷‌شهریورم شاسی نشدم اینا که الان شاسی شدن همه قسطی و ان تکمیل وجه نکردن اصن
علی اس۵ : سیاست کرمان موتور این هست که اونی نقدی پول داده که هیچ و اونی که قسطی خریداری چون چک دومشون نزدیک هست را شاسی میکنند که همه چک هاشونو پاس کنند
J7 مشکی : پاسخ به j7:ثبت نام تهران
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
لیلا : سلام کسی تونسته امروز اطلس ثبتنام کنه؟
21فروردین : سلام فعلا دارن اسفندرو فاکتور میکنن
پاسخ به یاشار قسمت دوم : ادامه . خب مزایا و معایب اطلس را گفتیم حالا رسیدیم به رانا پلاس ارتقایافته 1- مزایا : موتور شناخته شده و اصیل پرتوان و کم صدا و کم مصرف و کم استهلاک TU5 با حجم موتور 1600 سی سی با قدرت 105 اسب‌بخار و با گشتاور142 نیوتن‌متر و صرف سوخت ترکیبی6.9 لیتر در صد کیلومتر - دارای استاندارهای 85 گانه مثل اطلس فقط با چند آپشن بیشتر مثل کروز کنترل - پوزیشن لامپ (ساده بگم مثل دیلایت منتها در چراغهای عقب هست )- آیینه وسط الکتروکرومیک(که باعث میشه نور ماشینها در هنگام شب چشم را اذیت نکند)-ترمز های مطمِن و قابل قبول - شاسی محکم مناسب خانواده و مسافرت -صندوق جادار-طراحی پخته و هماهنگ -و مقداری تغییرات در چراغها و جلو پنجره و صفحه کیلومتر و آمپر (مثل اطلس) و سیستم مالتی پلکس . 2- معایب : فضای کم در ردیف عقب و نداشتن مانیتور . دیگه بقیه چیزها مثل نمایشگر تعوض دنده و دکمه های کنترلی روی فرمان و سنسور دنده عقب هر دو خودرو دارن . یاشار جان دیگه انتخاب با خودته میتونی اطلس بگیری میتونی یه پنجاه شصت بذاری روش رانا پلاس ارتقایافته بگیری ببین کدومش منطقی و بصرفه تره .
طاهره : سلام ببخشید من دی ماه بودم یکم اردیبهشت تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشده کسی هست دی ماه باشه براش فاکتور شده باشه ممنون میشم جوابمو بدید
joni جون : هیچ اطلاعاتی از سمت عرضه کننده ارسال نشده است. بله برای منهم نوشته
S5 : من هم شهریورم دی ماه تکمیل وجه همون اول کار که ۲۰۰ دادیم دو ماه بعد جمعا شد ۶۰۰ بقیه هم دیماه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
زهره 55 : خیر حساب نمیشه
احد دوگانه دی : با سلام من تکمیل یک اردیبهشت هستم دی ماهی فعلا فاکتور نشدم.کسی امروز فاکتور شده؟
تحویل تیر ماه : سلام اقای بهادری تحویل تیرماه دعوتنامه کی میاد الان قیمت وانت 310 نظرتون بازم شرکت افزایش قیمت داره ..؟
207اتومات رضا دی : منم 23اذر فاکتور نشدم
پیش فروش دی ماه دوگانه : بله من دی ماهی هستم ومتاسفانه هنوز فاکتور نشدم
aaaaa : سلام دوستان 2 روز پیش برام از نمایندگی نصیراللهی پیام اومد مشتری گرامی جهت تکمیل فرایند ثبت نام در اسرع وقت به یکی از شعب نمایندگی نصیراللهی مراحعه کنید میشه یگید برا چی میخوان؟؟ لطفا جواب بدید
207 اتو تکمیل 28 آذر ساری : ظاهرا فقط سفید داره فاکتور میشه. و 207 اتو مشکی سقف فلز طرح عادی تا 20 آذز فاکتور شدن. اینجور که از شواهد و اعلان دوستان برمیاد. نکته جالب اینکه پیج حواله هیچ فاکتوری از 207 های اتومات سقف فلز نمیزاره. دریغ از یه دونه. نمیدونیم جریان چیه واقعا
اتومات دی مشکی : سلام منم 30 آذر تکمیل وجه کردم ولی هنوز خبری نیست
S5 : من پرسیدم از نمایندگی گفتن کلا s5 امسال تحویل ندادن احتمالا قطعه ندارن تولید متوقف شده
X22 : سلام خودتونو خسته نکنید من الان تو گوگل سرج کردم و کارزارهای که سال 401 اینا تشکیل شده رو دیم و به این نتیجه رسیدم که مدیران خودرو کارش همینه