طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

زمانی که به آینده صنعت خودروسازی فکر می کنیم، معمولاً کشنده ها تنها چیزی هستند که به ذهنمان خطور نخواهند کرد. اغلب، کشنده ها را به عنوان کامیون هایی چهارگوش و پر سر و صدا به یا می آوریم، ماشین هایی که ظاهری خسته کننده دارند. اما هر از چند گاهی یک طراح خلاق با ارائه طرحی خاص نگرش همه عوض می کند؛ کاری که احسان پرندین، طراح صنعتی و خودرو و متخصص طراحی کامپیوتری در زمینه کشنده ها کرده است نیز در دسته طرح های ماندگار و ابتکاری قرار می گیرد. گفتنی است که مدل طراحی شده به دست پرندین در وب سایت های معتبر دنیا مورد توجه بسیاری قرار گرفته است.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

احسان پرندین نام کشنده  کانسپت خود را توران (Turan) گذاشته است. شاید جذاب ترین قسمت طرح کانسپ توران شیشه جلوی کاملاً هوشمند آن باشد. بر روی این شیشه هوشمند اطلاعات کاربردی از قبیل دمای فعلی، میزان مصرف سوخت و ارتفاع پل ها و معابر پیش روی مسیر حرکت کشنده به نمایش در می آید. نمایش این اطلاعات بر روی شیشه کشنده به نحوی طراحی شده است که هیچ مزاحمتی برای دید راننده ایجاد نکند.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

شاید پیش خود بگوییم با داشتن چنین شیشه  ای راننده کامیون دیگر نیازی به استفاده از تکنولوژی نخواهد داشت. شاید نیاز نداشته باشد، اما احتمالاً از این که باز هم از این قبیل تکنولوژی های پیشرفته را اطراف خود ببیند، بسیار خوشحال خواهد شد. صندلی راننده توران منحصر به فرد است و به عقیده بسیاری طرحی بین صندلی های باکت خودروهای اسپرت و صندلی های سفینه های هالیوود دارد. از نکات جالب توجه توران این است که صندلی آن مجهز به فرمان است! در این طرح خبری از فرمان های مرسوم خودروها و کامیون ها نیست و به جای آن ها از جوی استیک برای هدایت کشنده استفاده می شود. در اطراف این صندلی فوق هوشمند دو صفحه نمایش دیگر نیز برای به تصویر کشیدن اطلاعات لحظه ای وجود دارد.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین
طرح زیبای کانسپت احسان پرندین

طرح بدنه آیرودینامیک توران با خطوطِ منحنی شکلِ زیبایی که بر روی آن نقش بسته است، همه را شیفته خود می کند. پیشرانه پیشنهادی احسان پرندین برای توران یک موتور هیبریدی دیزلی است که به نظر می رسد گزینه بسیار مناسبی برای حرکت کشنده ها در مسیرهای طولانی باشد. اگر خوش شانس باشیم در آینده تردد کشنده هایی این چنین را در بزرگراه ها شاهد خواهیم بود. در پایان، شاید این سوال نیز در ذهن شما شکل گرفته باشد که چرا با وجود چنین استعدادهایی، هم چنان نوآوری در صنعت خودروسازی کشور دیده نمی شود و کاملاً صفر است!؟

با کلیک بر روی تصویر زیر و عضویت در صفحه توییتر 1Car، مطالب متنوع سایت را دنبال کنید.

طرح زیبای کانسپت احسان پرندین


منبع

YankoDesign

برچسب : احسان پرندین , توران , کانسپت , کشنده






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

15 نظر

بابک
2

عالیه واقعا همچین طرحی از یک ایرانی حیرت انگیزه دست خوش اروپاییا باید بیان ازت درس بگیرن.ولی راست میگه یکم زیادی فضایی شده به قول معروف پیاز داغش زیاد شده یکم ساده تر باشه برای جاده بهتره ولی این یه مدل کاملا اسپرته نه برای شرایط سخت جغرافیایی جهان. ولی خداییش هنگ کردم شاید هم مثل تیبا که میگن صد در صد ایرانیه از غرب تقلید شده باشه شاید...
20:46  1393/02/31
گزارش
پاسخ دادن
کمال
0

احسن به این همه خلاقیت احسان
ولی به نظر من طراحی روئ گلگیر و باک که با هم مرطبت بود زیاد جالب نبود.
اگه بتونی ی نمای داخلی از داخل ماشین نشون بدی بسیار جالب میشه و در کل ایول ب این طراحی و سلیقه.
بنز و ولوو و رنو و ایوکو و... برین جلو بوق بزنین
15:22  1393/01/21
گزارش
پاسخ دادن
حامد پرندین
0

پرندین پسندی
15:31  1393/01/20
گزارش
پاسخ دادن
fary
0

سلام کارت درسته ولی هیچ کس برای تولید این مدل با این امکانات قدمی بر نمیداره - هزینه بالای این قطعات - ساخت تعداد زیادی قالب برای ساخت بدنه برای تولید انبوه -
هزینه الان حرف اول رو توی تولید تراک های سنگین میزنه

کارت درسته
موفق باشی
20:03  1392/10/13
گزارش
پاسخ دادن
سعید
0

خب البته هنر آقای احسان پرندیان ستودنی خیلی خوبه که از سوی ایرانیها چنین حرکتهایی انجام بشه
اما قطعا این طرح عملی نمیشه
مثلا فزض کنین شیشه با این بزرگی موقع تصادف چه نقشی میتونه ایفا کنه؟
بقول آقا بهروز کامیون باید قدرتشو تو ظاهرش هم نشون بده
طرح بغل گیرهاش هم چنگی به دل نمیزنه
اما نکات مثبت این کار اینه که شاید راهگشای خیلی از طرحهای کامیونی برای آینده باشه که البته هدف ارائه طرحهای کانسبت هم همینه و این کامیون هم با چنتا تغییر جزئی میتونه رو خط تولید قرار بگیره
باز هم دست آقا احسان درد نکنه که این طرح خوب رو ارائه داده.
13:40  1392/07/21
گزارش
پاسخ دادن
مصطفی
1

خیلی هم عــــالی ! اتاق جلو رو فک کنم از کلاه کاسکت موتورسیکلت الهام گرفته باشه
23:17  1392/07/20
گزارش
پاسخ دادن
رضا
1

اره دمت گرم دقیقا مثل کلاه کاسکت میمونه
17:50  1393/04/12

گزارش
ندا
1

هنر نزد ایرانیان است و بس اگه .......
22:05  1392/07/20
گزارش
پاسخ دادن
www.7khabar.ir
7

مرسی از احسان پرندیان؛ چرا که طراح در این زمینه بسیار کم است، امید است کارهای احسان جان و هنرمندان همچون ایشون طرحهایی در این زمنیه تولید کنند . موفقیت روز افزون www.7khabar.ir
17:37  1392/07/13
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: .::Behrooz::.
4

نخیر , کامیون با این شکل و شمایل زیبا نیست , شاید بتونه راحتی و وسعت دید بیشتری رو بوجود بیاره , اما کامیون باید ظاهرش نشون دهنده قدرتش باشه ...
شما الان یه ولوو 540 رو نگاه کنید , از 1 کیلومتری تو جاده می شه قدرتش رو حس کرد ,
اما این دیگه خیلی به قول دوستمون فضایی شده ...
این طرح فقط حس سرعت رو انتقال می ده و کامیون و خودروهای سنگین قدرت رو در اولویت کار خودشون قرار می دن ...
20:02  1392/07/10
گزارش
پاسخ دادن
behrad
10

omran age ye hamchin ghoolio too khiaboon didio jof pa az tars nazadi roo tormoz!
08:42  1392/07/14

گزارش
یاسین
23

عالی بود
بخدا ما طراحان زیادی داریم توی ایران که خوش سلیقه هم هستند ولی چه حیف که هیچ وقت سرمایه گذاری روشون نمیشه و باید اخر مستعمره باشیم
00:12  1392/07/10
گزارش
پاسخ دادن
کاربر: حیدر
9

دمت گرم پرچم ایران بالا.................ولی جون مادرتون اینقدر این ماشینارو فضایی نکنین دیگه حال نمیده ماشین فضایی بشه.
16:58  1392/07/09
گزارش
پاسخ دادن
ایرانی
15

اگه تو این مملکت بزارن کسانی مثل احسان پرندین ماشین طراحی کنه مطمئن باشید بنز و bmw باید کرکره مغازه هاشونو بکشن پایین
00:17  1392/07/14

گزارش
کاربر: Yas
27

باریک باریک بر تو پسر سرزمین آریایی.
16:17  1392/07/09
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
تارا v4 تیرماه : سلام دوستان.تارا اتومات من که اومدم نمایندگی.۲ هفته نمایندگی هست وکد تحویل به مشتری نیامد که ماشین بازبینی خورده.و مجدد گفتن باید بره تهران تا تایید نهایی صادر بشه.۳۱ اردیبهشت فاکتور شد.۳ خرداد پلاک شد.۳ تیر رسید نمایندگی.و باز دوباره دوشنبه تهران برگشت میخوره.خدایی ما هم با این ایران خودرو گرفتار شدیم
5252 : 11 آذر 600 تومن دادم فاکتورم خبری نیست ناامیدم انشالله بشه خرج دوا و دکتر و سرطان زن و بچه سران سایپا
محمد : سلام شاید نیتتون از اذیت کردن مردم و عدم تحویل خودروهای شاهین گرون کردن این محصول بود که اینکار رو هم کردید.دیگه چی میخواهید از جون مردم چرا تولید نمی‌کنید و تحویل نمیدید؟
محمد : سلام دوستان بخدا این بی انصافیه که از آذر سال قبل پول رو کامل پرداخت کردیم و الان که 4ماه تاخیر داره هیچکس جوابگو نیست.لطف کنید شما که نزدیک هستید تجمع و اعتراض مسالمت آمیز داشته باشید شاید فرجی بشه.من زاهدان دستم نمیرسه.
اعتراض ب سایپا : سلام دوستان روز دوشنبه ۱۶تیر ساعت ۱۰تجمع اعتراضی بهترین راه برا اینکه صدامون برسه ب شرکت سایپا بلکه روند فاکتور تسریع پیدا کنه حضور هریک از شما خیلی مهم هستش
سجاد : تنها چیزی که توی این سه سال از سایپا دیدم افزایش قیمت ، نداشتن قطعه و عدم تحویل خودرو بوده .... لعنت به این همه بی کفایتی و لجنی لعنت لعنت لعنت
محمد : کی ام سی کا ۷ بخصوص مدل آخرین سال تولید۱۴۰۲ خودرو بدی نیست.که متاسفانه بعد از کاهش قیمت از سوی شورای رقابت دیگه کرمان موتور تولید نکرد،ظاهرا تولیدش برای شرکت مقرون بصرفه نبوده؟؟؟؟
مقدم : من شنیدم هر 10 هزار تا نمایندگی بابت تعویض روغن چقدر گرفت ؟
ابراهیم : سلام من۱۴ آذر ماه تفریبا ۵۹۴ میلیون دادم قرار بود ۳ ماهه تحویل دهند به قول خودشون میگن تا ۱۰ آذر فاکتور شده و دیروز زنگ زدم تهران میگن صبر کنید و هیچ جواب درستی نمیدن.
عاطفه : جواب آقای آرش واریز اولیه ۵ اسفند ۴۰۲ طرح نیمه شعبان بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
... : اونا هم مثل اینکه سه شنبه تجمع دارن
علی : بنظرتون حالا که تبدیل نوشتن اما ماشینی معرفی نشده احتمالش هس واقعا ماشین بزارن و تبدیل کنیم؟
فرزاد : رانا رو پیش فروش گذاشتن نه 30 روزه
رضا مهدوی : سلام مبارک باشه تحول سیستمی کی بودید
شهریور : سلام دعوت نامه صادر شده برای شهریور تا 24 فقط داده سوالم اگر تا روز آخر پولم جور بشه امکان واریز هست روز 24
ساینا فروش فوری : این دوروزه شرکت سایپا تعطیل ،چرا راستشو نمی گید
ابی : کسی اجبارت نکرده بود ثبت نام کنی
هومن پانا : در صورت تاخیر در تحویل خودرو بر اساس تاریخ تعیین شده درقرارداد مشتریان به ازای هر روز تاخیر به مشتریان سود تعلق می گیرد ک محاسبه سود از طریق حسابداری انجام و حداقل پس از شصت روز کاری به حساب مشتریان در بانک صادرات که با کدملی مشتریان إیجاد شده است برداخت می کردد، مشتری بس از شصت روزکاری به نمایندکی مراجعه نموده و نسبت به دریافت رسید سود تاخیر اقدام می نماید و سیس به بانک صادرات جهت دریافت مراجعه می کند 0
کویک اس : توام دهنمون سرویس کردی با ای سوالات.مردم گیر ماشین ک ندادن هستن تو هی بیا بپرس 206 مدل فلان بهتره!؟
هومن پانا : به روز رسانی بشه درست میشه. نگران نباش