گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 

گیگافکتوری تسلا در چین با حضور ایلان ماسک کلنگ‌زنی شد

 
اولین گیگافکتوری تسلا در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا با حضور ایلان ماسک در شانگهای چین کلنگ‌زنی شد. این کارخانه تابستان امسال تکمیل می‌شود.
 
تسلا مراسم کلنگ‌زنی گیگافکتوری ۳ را در شانگهای چین با حضور ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت برگزار کرد. به گزارش فوربس، تسلا این سایت را سال گذشته با قیمت حدود ۱۴۰ میلیون دلار خرید و قصد دارد کارخانه‌ی ساخت خودروی الکتریکی ۸۶۰ هزار مترمربعی خود را در آن احداث کند. این اولین گیگافکتوری تسلا است که در خارج از ایالات متحده‌ی آمریکا ساخته می‌شود. ایلان ماسک در توییتر اعلام کرد اولین مرحله‌ی تولید در این سایت تا نیمه‌‌ی دوم سال ۲۰۱۹ تکمیل می‌شود.
 
تسلا مشتاق است گیگافکتوری ۳ را در سریع‌ترین زمان ممکن تکمیل کند تا بتواند مدل‌های انتخابی را به‌صورت محلی بسازد. نخستین خودرو برقی که باید در شانگهای ساخته می‌شود، تسلای مدل 3 خواهد بود که قبل از پایان سال در چین تولید می‌شود. درحالی‌است که زمان تولید کراس‌اور تسلا مدل Y هنوز مشخص نشده و احتمالا تا سال ۲۰۲۰ به مرحله‌ی تولید می‌رسد.
 
ایلان ماسک در توییتر درباره‌ی گیگافکتوری ۳ نوشت:
 
قصد داریم تا تابستان امسال، مراحل اولیه‌ی ساخت کارخانه را تکمیل کنیم. همچنین، تولید مدل ۳ تا پایان سال ۲۰۱۹ آغاز می‌شود و این خودرو برقی از سال آینده به تولید انبوه خواهد رسید. خودروهای مقرون‌به‌صرفه باید در قاره‌ای ساخته شوند که تقاضای آن وجود دارد.
 
توافق تسلا با مقام‌های دولت چین به این شرکت اجازه خواهد داد سایت گیگافکتوری ۳ در هر سال ۵۰۰ هزار خودرو برقی تولید کند. این شرکت می‌گوید درس‌های آموخته‌شده در فرایند تولید تسلای مدل ۳ در طول سال ۲۰۱۸، این امکان را می‌دهد ساخت انواع مدل‌ها در چین با سرعت بیشتری پیش برود. هنگامی‌که این کارخانه راه‌اندازی شود، در ابتدا ۳۰۰۰ دستگاه تسلای مدل ۳ در هر هفته تولید می‌کند و با رسیدن به ظرفیت کامل، حجم تولید آن با کارخانه‌ی این شرکت در فریمونت کالیفرنیا برابر می‌شود. 
 
ماسک همچنین اظهار کرد:
 
چین در‌حال‌تبدیل به رهبر جهانی در استفاده از خودرو الکتریکی است و این بازار برای هدف تسلا، سرعت‌بخشیدن حرکت جهانی به‌سمت انرژی پایدار، اهمیت زیادی دارد.
 
گفته می‌شود ساخت این کارخانه در شانگهای حدود ۲ میلیارد دلار برای تسلا هزینه خواهد داشت. تولید خودرو برقی در چین به‌صورت محلی، به این شرکت کمک می‌کند تأثیر جنگ تجاری میان آمریکا و چین را به‌حداقل برساند. نیروی کار ارزان و هزینه‌های ارزان‌تر باعث شده طی سال‌های اخیر، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا در چین سرمایه‌گذاری کنند و کارخانه‌هایی در آن بسازند. این کار باعث می‌شود هزینه‌ی ساخت محصولات به‌شدت کاهش یابد و قدرت رقابتی فراوانی برای آنان فراهم شود. حضور تسلا در چین همچنین باعث رقابت با استارتاپ‌های چینی مانند نیو (Nio) و بایتون (Byton) و ایکس‌پنگ موتورز (XPeng Motors) خواهد شد.
 
سال گذشته، چین تعرفه‌ی واردات خودرو از آمریکا را به ۴۰ درصد رساند. با آغاز جنگ تجاری و اقدام متقابل دونالد ترامپ، چین این میزان را به ۱۵ درصد تغییر داد و میان دو کشور آتش‌بس تجاری اعلام شد. جدا از جنگ تجاری، فروش محصولات برقی تسلا در چین مزیت بسیاری برای این کشور به‌همراه خواهد داشت؛ زیرا دولت چین قصد دارد به‌تدریج استفاده از خودروهای مجهز به پیشرانه‌ی احتراق داخلی را کاهش دهد و تسلا می‌تواند در این راه کمک زیادی به چین کند.
 
شایان ذکر است با انتشار خبر کلنگ‌زنی گیگافکتوری تسلا در شانگهای، ارزش سهام شرکت‌های قطعه‌سازی  چینی همکار تسلا، ازجمله تیانجین‌موتور و VT Industrial Technology افزایش یافت. 
 
آلن کانگ، تحلیلگر حوزه‌ی خودرو در شانگهای در این زمینه گفت:
 
فروش تسلا در چین طی چند ماه گذشته، به‌دلیل قیمت زیاد ناشی از تعرفه‌ها کاهش یافته و رقابت در‌حال‌افزایش است. با ساخت گیگافکتوری شانگهای، وضعیت برای تسلا بهتر خواهد شد.
 
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , گیگافکتوری , تسلا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین : سلام آره من خودم فوری آدر بودم بگم مثه قبل دوسه ساعت فاکتور نمیشی ولی یه هفته ای ده روز بستگی داره چنده آدر بی چون الان خیلی از فوریا دارن تبدیل می زنن
T8 : ببخشید دوستان میخواستم بدونم تحویل 90روزه‌هارو زودتر تحویل میدن یا دو مرحله ای؟
حسام : دوستان الان من فروش فوق العاده اذر ماه هستم برم تبدیل بزنم به جی ال بهم ماشین زود میدن یا نه هنوز معلوم نیست مرسی ممنون میشم راهنمایی کنید خدا ازشون نگذره چه گرفتارمون کردن لعنت به سایپا دزد
پیمان x5 خرداد : اگر افزایش قیمت بده دیگه با بازار فرقی نداره و کسی هم ثبت نام نمیکنه دیگه
وحید : سلام هنوز برای شهریور که نیومده
حمید : باسلام نهایت کیلومتر ماشین صفر من ۲تا تا الان گرفتم ۸تادونه بود ۸کیلومتر اونم پرسیدم گفت براتست اخره
رضا x5 : ن یسنا خانم‌قیمت قطعی به جز دیون دولتیش افزایش نداره شاید شما قطعی نبوده
حمید : بابا ایران‌خودرو گفته میخواد محصولاتشو گرون کنه اونم بخاطر اینکه خصوصی شده شخصی شده چکاربه سایپا داره لطفاشایعه پراکنی نکنید مردم پولشون کجابود
آرش شاهین جی : سلام دوستان چرا شایعه درست میکنید کی گفته کجا گفته کدوم سایت گفته چرا علکی جو میدید نمیدونم این آقایون چی گیرشون میاد که امیده مردم رونا امید می‌کنند خواهشا ما خودمون هزار بدبختی داریم لطفا شما دیگه نمک نباشید رو زخممون .
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
پاناقالپاق فرسوده 13مردادتبدیل هفدهم وتبدیل 7مهر : نه بابا دوماه روزگارپیرشدیم بابت فاکتور.الانم بقیه عمرمون بایدمنتظرحمل باشیم
ساینا : اگر وضعیت کشور نرمال بود و اگر خودرو ساز مشکل قطعه نداشت، برو خرداد 1405 منتظر پاشینت باش، ولی اگه شرایط کشور یا خودرو ساز نرمال نبود، روی همون خرداد 1405 هم حساب باز نکن
فوق العاده 25 بهمن : چند روز بعد از تحویل گرفتن ماشین سند و کارت ماشین و میدن؟ اصلا سود تاخییر و نگفتن چند میشه از کجا باید بفهمیم؟
فوق العاده 25 بهمن : من دیروز ماشینم و هم تحویل گرفتم فاکتور چیه برو پیگیری کن چرا فاکتورت نکردن
سورن پلاس موتور جدید : دوست عزیز تاریخ اول 4مهر بعد شد 30 مهرماه ولی فاکتور شدن من روز اول دعوتنامه واریز کردم طرح تبدیل برای من نیامده ایران خودرو. براساس واریز وجه بعد دعوتنامه نامه فاکتور می کنند من 26 تیر واریز انجام دادم
الطلس : از زمان فاکتور شدن تا تحویل خودرو چقدر طول کشید؟
207 قالپاق تحویل31 مرداد : چی گفتن بهتون؟
امیر : سلام کاکو اخر هفته بعد
اطلس : من جی ال تحویل گرفتم امروزفروختم 715
207 سقف فلز هیدرولیک : من ارومیه هستم