وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 

وظیفه ذاتی همایش ها در جاده خودرو گم شد

 
ادامه بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی در سطح جهان و ایران گواه آن را دارد که همایش هایی که در ایران برگزار می شود آنچنان به وظیفه ذاتی خود که ایجاد ارتباط میان افراد دارای ایده با شرکت های خودروسازی است، موفق عمل نکرده اند.
بررسی روند برگزاری همایش های بین المللی صنعت خودرو در ایران و دیگر کشورها نشان از آن دارد که شرکت های بزرگ در این همایش ها به دنبال نمایش دستاوردهای خود برای تعامل بیشتر با دیگر شرکت ها هستند و از سوی دیگر به دنبال آن هستند که ایده های نو را برای کاهش قیمت تمام شده از آن خود کنند که این اتفاق هیچگاه در همایش صنعت خودرو کشور رخ نداد.
 
در این رابطه کریمی سنجری در گفت و گو با خودروکار در رابطه با برگزاری همایش های خودرویی می گوید: «برگزاری همایش در سطح جهانی دارای تاریخچه، اهداف و مسیر کاری مشخصی هستند، از این رو بزرگان خودروسازی جهان با حضور در نمایشگاه ها، همایش ها و... آخرین دستاوردهای خود را به معرض نمایش می گذارند.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی ادامه می دهد: «شرکت های خودروسازی با حضور در همایش های بین المللی در کنار به نمایش در آوردن اخرین دستاوردهای خود به دنبال تعامل بیشتر، انتقال داشتن و آگاهی از آخرین فناوری های دیگر شرکت ها هستند.»
 
وی خاطرنشان می کتد: «در همایش ها نقشه راه و مدلینگ صنعت خودرو به معرض همگان قرار داده می شود و مسیر هم افزایی با جدیت بسیار از سوی شرکت ها پیگیری می شود، که این موارد آنچنان در همایش های برگزار شده در کشور به خصوص همایش بین المللی صنعت خودرو محقق نمی شود.»
 
کریمی سنجری بیان می کند: «در همایش های بین المللی ارتباط بسیار مناسبی بین اعضای زنجیره تامین قطعات و تولید خودرو شکل می گیرد که در کنار آن حتی در این دست همایش ها افراد صاحب ایده و ذوق هنری و علمی با شرکت های بزرگ خودروسازی جهان ارتباط پیدا خواهند کرد.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی با تاکید بر اینکه برگزاری همایش فرصت های بسیاری را در اختیار افراد و شرکت ها قرار می دهد، یادآوری می کند: «از دل همایش های بین اللمی شرکت های بزرگ می توانند با افراد دارای دانش و ایده آشنا شوند اما روند برگزاری همایش در ایران به گونه ای است که مدیران و صاحبان شرکت ها هیچ ارتباطی با افراد دارای ایده و نوآوری ندارند.»
 
وی با بیان اینکه زمانی که برگزاری همایش منجر به خروجی مناسب با معیارهای استاندارد و بین المللی نمی شود، تاکید بر برگزاری تنها برای کشور هزینه بر خواهد بود، تاکید می کند: «در ساختار صنایع دولتی همچون خودرو ضعف عدم علاقه مندی برای جذب ایده ها وجود دارد.»
 
کریمی سنجری می افزاید: «در ایران مدیران بخش های دلتی علاقه ای به دریافت ایده، اطلاعات و نوآوری از سوی افراد ندارند از این رو وظیفه همایش که ایجاد پل ارتباطی میان افراد دارای ایده و مدیران است، محقق نمی شود و در نهایت می توان گفت همایش ها وظیفه ذاتی و خروجی اصلی خود را در ایران نخواهند داشت.»
 
این کارشناس صنعت خودروسازی خاطرنشان می کند: «در چند سال اخیر پیش بینی بر این بود که در سال 2020 تقاضا برای خودرو افت می کند که بررسی ها در سال 2018 نشان از آن دارد افت تقاضا برای خودرو آغاز شده از این رو شرکت های بین المللی برای کاهش قیمت تمام شده به دنبال ارتقاء و تغییر رویه طراحی پیش می روند و این در حالی است که شرکت های داخلی رویه برعکسی را در پیش گرفته اند.در این نقشه راه جهانی همایش ها تاثیر بسیاری در همراهی کردن خودروسازان برای تولید رقابتی دارند.»
 
بر اساس این گزارش می توان گفت با توجه به نقشه راه همایش های بین المللی که وظیفه اصلی آن ها اتصال افراد دارای ایده، ذوق و نوآوری با شرکت های بین المللی هستند، همایش های برگزار شده در ایران به خصوص همایش های خودرویی این مهم را عملی نکرده اند، از سوی دیگر همایش ها ارتباط بخش صنعتی خودرو را تقویت می کنند اما در این مسیر هم آنچنان موفق عمل نکرده و شرکت های خودرویی تنها بر ارتباط قدیمی خود تکیه کرده اند که با استناد به گفته کارشناسان زمانی که همایش ها برای کشور و صنعت دستاوردی ندارند می توان این همایش ها برگزار نکرد تا هزینه قابل توجهی صرف برگزاری شوهای نمایشی نشود.
 
 

source

khodrocar

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , نمایشگاه خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

0 نظر

صفحه 1 از 0

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
آریسان2 : دوستان پرتابل بنده از آماده برای فاکتور رفته روی پرداخت کل وجه چرا یه مرحله رفته عقب؟ ثبتنام20فروردین هستم
J7 صادرات : امروز خداروشکر بیمه سبز شد رفت رو پلاک روند بعد شاسی خیلی سریع پیش رفت
s5 تهران : چرا ثبت نام شهریور رو فاکتور نمیکنند؟ کسی هست ثبت نام شهریور باشه و تمکیل وجه دی ماه؟
J7 صادرات : نه این شرکت اصلا روش به نوبت حساب نکن این شرکت اصلا اصول و قاعده و قوانین نداره هردمبیلی هرماهی و فاکتور میکنند
اس تری : سلام ۱۰/۰۹ رنگ مشکی شهر بوشهر
تارا V4 LX : سلام مهرداد75 من دوماه تاخیر تحویل داشتم 41 میلیون تومان سود تاخیرش شود<حدودا 8 تومان الحاقیه بیمه و ... کم کردن 33تومان قابل پرداخته که گفتن حدودا دوماه بعد بهتون پیام میدیدم میرین بانک صادرات حواله میگیرین. نقدی به حساب واریز نمیکنند متاسفانه.
saeid V4 : سلام من تماس گرفتم گفتش دهه دوم اسفند فاکتور داره میشه و حداقل دوماه تاخیر داره تحوی هال
J7 : سلام دوستان بعد از حدود ۲۴۵ روز انتظار بالاخره دیروز زنگ زدن که امروز ساعت ۲ بعدظهر بریم برای تحویل دوستان من ۲۷شهریور دومرحله ای ثبت نام کردم دی ماه تکمیل وجه کردم این چند وقت از شهریور ماه تا الان تواین گروه بودیم خیلی چیزا یاد گرفتیم انشالله که همه ماشینهارو زودتر تحویل بدن امیدوارم کسی دیگه ثبت نام جدید نکنه که این شرکت یه کم به خودش بیاد و تعهداتش به موقع انجام بده
.... : با سلام و وقت بخیر، افزایش قیمت اصلا درست نیست و نباید خودمون را قانع کنیم به پرداختش، چون موقع ثبت نام ما قیمت قطعی ثبت نام کردیم نه علی الحساب، لطفا اینقدر نگید افزایش قیمت!!!!ضمنا مگر ۱۰۰ میلیون کم پولیه که راحت ازش صحبت می کنید؟؟؟
X5 سفید : با شماره قرارداد و کد ملی وارد شو. شماره شاسی رو میبینی. احتمالا بیمه شخص ثالث هم از بیمه حافظ صادر شده باشه. میتونی بری شماره بیمه نامه ت رو هم از بیمه حافظ بگیری. البته برای خودم پیامک بیمه و شاسی هر دو اومده بود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل : سلام ، استپ وی اتوماتیک قیمت میدهید ؟
60019تحویل 29اسفند به 21 : سیستم اصن نیومده رو حالت بروز چطور فاکتور شدی
محمد : داداش اول فاکتورمیشه بعدپلاک بعدازپلاک نهایت یه هغته بعدتحویل میدن
207 پانا : تکمیل وجه 18 دی فاکتور شدم
ابراهیم : سلام بر همگی من سورن تک تحویلی 30 بهمن بودم 2/26 فاکتور شدم2/29 پلاک شدم کسی میدونه چند روز دیگه ماشین رو تحویل میدهند
رسول دوگانه بهمن : اخه تو که میای میگی افزایش قیمت می خوره غلط میکنی با کارکنان سایپا این حرفو میگی درسته من تکمیل وجه کردم ولی این اسفندی های عزیز باید 2 ماه پیش ماشین تحویل می گرفتن افزایش قیمت واسه ماها نیست نه یکپارچه نه پیش فروش
پرهام : باسلام طی جلسات این هفته سایپا. مدیریت سایپا تصمیم گرفته است .که دعوت نامه ساینا اس دوگانه سوز را اول تیر ماه بفرستد .. وباقیمت جدید اعمال می‌شود.
پرهام : باسلام طی جلسات این هفته سایپا. مدیریت سایپا تصمیم گرفته است .که دعوت نامه ساینا اس دوگانه سوز را اول تیر ماه بفرستد .. وباقیمت جدید اعمال می‌شود.
رضا شیراز کارگر ایران خودرو : سلام در جواب پارس زمستان برای پارس سفارشی که خود ماشین را ندادن حواله نمی سوزه ولی از پاییز پارس سفارشی ندادن اگه بخواهند تولید کنند مجبور میشن مال پاییز را بدهند بخاطر همین این کار را نمی‌کنند و برای پاییزی ها تبدیل به 207 ارتقا یافته با مبلغ 500 میلیون اومد آخرین تبدیل عید امسال برای پاییزی ها بود برای شما هم احتمال تبدیل به 207 از الان تا سه ماه دیگه وجود داره ولی قیمت اش نقد خواهند داد امیدوارم که برای شما حداقل پارس ساده بیاد که جز خوش شانسی حساب خواهد شد
رضا کارگر ایران خودرو واقعی : سلام سهمیه نمیسوز ولی استاندارد با ایران خودرو به مشکل خوردن معلوم نیست کی پیام پارس بیاد تبدیل به سورن بزنید ضرر نمیکنید