تحویل محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبل خواهد بود

 

تحویل محصولات ایران خودرو و سایپا با قیمت قبل خواهد بود

 
با اعلام وزیر صنعت، ایران‌خودرو و سایپا مکلف به تحویل خودروهای پیش‌فروش‌شده با تاریخ تحویل اول شهریورماه تا ۳۰ دی‌ماه به قیمت قبل هستند.
 
 
پس از مدت‌ها کشمکش و حاشیه میان خودروسازان و مشتریان، بالاخره روز گذشته اعتراض مشتریان ایران‌خودرو و سایپا به ثمر نشست تا پس از شکایت‌ها و تجمعات بسیار، با ابلاغ وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان مکلف به اجرای ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو و تحویل خودروهای معوق با قیمت‌های گذشته شدند.
 
در همین زمینه وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص افزایش قیمت خودرو، به بند دوم مصوبه ستاد تنظیم بازار اشاره کرد و گفت:
 
خودروسازان مکلف به تحویل خودروهای پیش‌فروش شده با تاریخ تحویل اول شهریورماه تا ۳۰ دی ‌اه به قیمت قبل هستند.
 
 رضا رحمانی با اعلام اینکه هرگونه افزایش قیمت جدید برای پیش‌فروش‌ها و فروش‌های آتی خواهد بود، در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش قیمت برای آن دسته از پیش‌فروش‌هایی که دارای تاریخ تحویل در قرارداد شهریور تا دی‌ماه ۹۷ بوده‌اند نیز شامل می‌شود یا نه، گفت:
 
با این تفسیری که گفتم، افزایش قیمت شامل آن‌ها نمی‌شود؛ در صورتی که قیمت خودرو یا تاریخ تحویل قطعی در قرارداد قید شده باشد، ملاک همان خواهد بود.
 
رحمانی با تاکید بر اجرای دقیق ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان افزود:
 
همان‌طور که پیش از این بارها عرض کرده‌ام، همه باید به تعهداتشان پایبند باشند و اگر از این تعهد عدول کنند، سازمان حمایت در دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان برخورد نظارتی را اعمال خواهد کرد. درباره ضرر و زیان خودروسازان نیز همان‌گونه که پیش از این اعلام کرده‌ام، در عمل به تعهدات حساس هستیم و هیچ مماشاتی با خودروسازان نخواهیم داشت؛ زیرا با قرارداد قطعی خرید کرده‌اند و همه باید به این تعهد پایبند باشند.
 
رحمانی افزود:
 
در هر موضوعی وقتی قولی به مردم می‌دهیم، باید به آن عمل کنیم؛ وقتی خودروسازان در پیش‌فروش‌های عادی خود به مردم تعهد داده‌اند که قیمت مطابق زمان تحویل مندرج در قرارداد محاسبه می‌شود، باید به آن پایبند باشند. خریداران به برخی شایعات و اخبار غیرموثق توجه نکنند؛ زیرا خودروسازان مکلف به تعهدات قبلی قیمت و زمان تحویل هستند.
 
رحمانی پیش‌تر اعلام کرده بود:
 
وزیر صنعت درکنار مردم و مطالبه‌گر حقوق مردم از خودروسازان است. در جلسه‌های روزهای اخیر از مدیران ۲ خودروساز بزرگ خواسته شده که براساس قراردادها، روند تحویل خودروها تسریع شود و قراردادهای قطعی مشمول افزایش قیمت نمی‌شود.
 
روز گذشته دیدار مدیران ارشد سایپا با مشتریان در مجموعه سازه گستر سایپا (کفش ملی سابق) با حضور عبدالله بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش، ناصر آقامحمدی مدیرعامل پارس خودرو، فریبرز شهباز مدیرعامل سایپا سیتروئن، حسین خضری مدیرعامل سایپادیزل، بهزاد پناهی مدیرعامل سایپا یدک، محمد زارع‌پور مدیرعامل زامیاد و چند عضو دیگر از مدیران ارشد گروه خودروسازی سایپا برگزار شد. بابایی نماینده ویژه مدیرعامل گروه سایپا در فروش و خدمات پس از فروش با اشاره به تحویل خودروهای ثبت‌نامی تا قبل از دی ماه با قیمت قدیم به مشتریان گفت:
 
ملاک قیمت‌گذاری، زمان قیدشده تحویل خودرو در دعوتنامه مشتریان است و خودروهایی که موعد تحویل آن‌ها قبل از دی‌ماه بوده است، با قیمت قدیم تحویل خواهند شد.
 
همچنین معاون بازاريابی و فروش ايران خودرو نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، این شرکت خود را مكلف به اجرای قوانين و ضوابط ابلاغی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌داند و براساس تصميم وزير محترم صمت كه روز شنبه ابلاغ شده، دعوتنامه‌های ارسالی به مشتريان برای پيش‌فروش‌های با موعد تحويل تا پايان دی‌ماه ابطال و دعوتنامه‌ها براساس قيمت‌های قبلی صادر خواهد شد.
 
مصطفی خان کرمی درعين حال تاكيد كرد:
 
وجوه پرداختی اضافی مشتريانی كه با موعد تحويل قبل از اول بهمن ماه تكميل وجه كرده يا خودروی خود را تحويل گرفته‌اند، مسترد خواهد شد.
 
خان كرمی در توضيح خبری كه به نقل از او درباره افزايش ٣٠ درصدی قيمت‌ها منتشر شده نيز گفت:
 
اطلاعاتی كه در اين مصاحبه بوده، مربوط‌به هفته‌ی گذشته و قبل از ابلاغيه وزارت صنعت بوده است. ضمن عذرخواهی از مشتريان بابت تاخير ناشی از شرايط تحميلی، ايران خودرو جريمه و خسارت ديركرد را به مشتريان پرداخت کرده و تمامی تعهدات ايجادشده برای محصولات خود را البته با تاخير اجرا می‌کند.
 

source

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , ایران خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

غ.ن
0

خدا لعنت کنه مدیران ایران خودرو رو تکلیف امثال ما چی میشه که تیرماه 97 باقیمت ان روز دنا 43 و بازار 62 ثبت نام کردیم وبعد شش ماه قیمت کارخانه یکدفعه شد 66 و زمان تحویل تیرماه 98 تا بحال که یکماه از تحویل خودرو میگذره و هنوز دعوتنامه ای هم دریافت نکردیم و این طور پیداست که به قیمت بالی 90 میلیون میخوان فاکتور کنند در حالی که تمام طلا و پس انداز و ماشین پرایدمدل 88 رو فروختم واریز کردیم که بتوانیم یه دنا با قیمت حداقل 40 میلون بخرم ولی حالا نه میتوانم همون پراید خودم رو به قیمتی که فروختم بخرم ونه طلاهائی که ان روز فروختم ایا این ظلم نیست ونباید هروز دولت و این نظام را لعن و نفرین کرد امثال ما که فریادمان بجائی نمیرسد تنها از ته دل همین نفرین و اه را داریم که نثارشان کنیم و بگیم خدا ازتون نگذره الهی امین
02:09  1398/05/27
پاسخ دادن
غزاله نوروزی
0

دوستان ثبت نام بهمن و اسفند کسی ضرر نکرده کمتر سود کرده فقط. دعوتنامه ای هم صادر نشده که بخوای اعتراض کنی. موعد تحویل هم ۳۰ بهمن هست. در دعوت نامه هم ذکر شده قیمت روز
14:02  1397/11/11
پاسخ دادن
مقدسی ومنصوری
0

اره راست میگی زود کثیف میشه
10:16  1396/01/15

Amir
0

دوستانی که 29 مرداد ماه در سایت ایرانخودرو ثبت نام کردند و موعد تحویل بهمن و اسفند هستند شنبه جلو وزات صنعت اعتراض خودرا اعلام کنند
خواهشمند هست همه تشریف بیاورید
چون موعد تحویل دی و بهمن و اسفند همه در یک روز و ساعت ثبت نام کرده اند و در حق موعد تحویل بهمن و اسفند اجحاف شده است
اینم لینک گروه تلگرام
ایران جیب خواهشمند است انتشار دهید

https://t.me/joinchat/BQGlxxZHUjTThk1D4G7dTw
21:51  1397/11/08
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
وحید : تیتانیوم رو نمی دونم، ولی اینم می دونم که سر همین رنگ یهو دو سه ماه عقب می ندازن، اگه رنگ زیاد برات مهم نیست، تبدیل کن به سفید، سفید رو همیشه دارن
وحید : تکمیل وجه کرده باشی، سر موعد نهایت با ده روز تاخیر فاکتور می کنن، البته سفید و مشکی اگه باشه
ناشناس : سلام.اگه سامانه یکپارچه خودرو رو حذف کنن اون ثبت نامهایی که کردیم به باد رفتن؟؟؟
امیر : بچه ها تو گوگل بزنید سایت کارزار از اونجا درخواست ثبت نام کنندگان شاهین دستی رو بزنید تا الان 1360امضا جمع کردیم همه بیاید اونجا
J7 : سلام دوستان من هم کارت ماشین برگ سبز ماشین اومد فکر کنم ۱۰روز دیگه زاپاس و آچار چرخش بیار با همین فرمون بریم تا آخر سال خودمون سرهمش میکنیم
تارا v4lx : سلام آره کلی تارا v4lxفاکتور شده .همه هم تو دیوار گذاشتن برا فروش تا ۲۰ اسفند فاکتور شده ،هر که تو آدر پول واریز کرده داره فاکتور میشه بالای ۶،۷ مورد گذاشتن
سعید8 : اینکه سامانه 2 هفته هست بسته شده و در حال به روز رسانیه گویا قراره حذفش کنن و بازم همون شبوه چند سال قبل در پیش گرفته بشه! فعلا از حرفای وزیر حامی مافیای خودرو اینو میشه فهمید
V1p : ما که ۳۱ فروردین بودیم و پیش فروش تیتانیوم نقره ای تو صدور فاکتور یه هفتست گیر گرده و خبری نیس مال شما که ۳۱ اردیبهشت باید حالا حالا ها منتظر باشین
محسن : ممنون از پاسخ زینب خانم و آقا وحید گل
تارا v1p : به آقا وحید. سلام. تارا v1p تحویل ۳۱ اردیبهشت رو کی فاکتور میکنن؟؟؟؟؟؟ کلافه مان کردن . پیش فروش . تبدیل به v1p زدم . قرارداد 14492397 . تیتانیوم.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
207 شهریور : شما دعوتنامه اومده براتون؟تکمیل وجه کردین؟
پارس سفارشی 4714 : دوستان بخش نامه 4714 کی میاد
راضیه کوییک اتومات : من سمیرا فوری دهه فجر هستم دلم میخواد راضیه رو اذیت کنم به کسی مربوط نیست
6دنده : دوستان تازگی 6دنده موتور جدید فاکتور نکردن من واریزی 7اسفند اما خبری نیس
واقعا : چرا ردیف قراداد میاره، بالا
ساینا 85 گانه دی ماه فروش فوری : سلام. آقا کسی میدونه بعد از پلاک چند روز خودرو میاد نمایندگی؟
اوسمار : موثق قیمت پارس اصلاح شد.
واقع نبین : تو جدی کارو زندگی نداری همش پیام میدی
تیگو 7 : سلام کسی از دوستان هست که تیگو7 پرو اکسلنت ثبت نام کرده باشه ؟
امین : از طرف مدیران خودرو هستی؟؟؟؟