خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

مهمترین مشکل در زمانبر شدن تعهدات خودروسازان به مشتریان به دلیل عدم واردات قطعات به کشور است. موضوعی که نیاز به دور زدن تحریمها به منظور ورود قطعات به کشور و ادامه روند تولید را ایجاد کرده است. از آنجا که در شرایط تحریم هیچ خودروساز خارجی حاضر به همکاری با خودروسازان داخلی نیست ، براین اساس ، خودروسازان به کمک دولت در حال ایجاد مکانیزم های جدید برای دور زدن تحریمها هستند تا از این طریق بتوانند با واردات قطعات مورد نیاز محصولاتشان به چرخه تولید خودرو در کشور ادامه دهند. در صورتی که این مکانیزم جدید طراحی شود و مشکل در تامین قطعات حل شود، خودروسازان نیز میتوانند تعهدات معوقه خود را به مشتریان تحویل دهند.

موضوعی که فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز بر آن تاکید کرده است و در خصوص لزوم اعلام زمان تحویل خودروهای معوق توسط خودروسازان به مشتریان گفته است این مساله، جزء تکالیف خودروسازان بوده و لازم است شرکت های خودروساز با درنظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم ها، زمان تولید خودروهای معوق را برای مشتریان مشخص کنند و ما این موضوع را به خودروسازان تکلیف کرده ایم.

اكنون همه مسوولان متفق القول تاکید دارند که خودروسازان ملزم به رعایت تعهدات خود در قبال مشتریان هستند و براین اساس باید جدول زمانبندی برای تحویل خودرو به مشتریانشان را اعلام کنند. موضوعی که شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به آن اشاره دارد و چند راه حل در این زمینه را ارایه کرده است. به گفته میرآخورلو، هر چند خودروسازان تا بتوانند برای مبارزه با تحریم ها و تامین قطعات مورد نیاز راهکاری پیدا کنند مدتی زمان خواهد برد اما آنچه که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب کند.

بنابر این موارد به خوبی مشخص است که سه مسیر پیش روی خودروسازان قرار دارد: اول اینکه خودروسازان در سبد فروش ، خودروی جایگزین قرار دهند. مسیر دوم فراهم کردن شرایط و امکان انصراف از خودروی خریداری شده و بازگشت مبلغ پرداختی مشتریان و سومین راهکار نیز اعلام زمان حدودی تحویل خودرو به مشتریان است.  

در چنین شرایطی که مسوولان تاکید جدی بر مشتری مداري در شرکتهای خودروساز و برنامه ريزي برای حل مسائل موجود دارند، شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) ، با انتشار اطلاعیه ای جدول زمان بندی تحویل خودروهای معوق خود را اعلام کرد. این شرکت از طریق راهکارهایی توانسته مشکل تامین قطعات خود که بر اثر تحریم های بانکی و صنعت خودرو کشور به وجود آمده بود را پشت سر بگذارد و قطعات موردنیاز محصولات خود را وارد کند.  این شرکت در راستای ایفای تعهدات خود به مشتریان نه تنها تغییری در قیمت محصول خود اعمال نکرده بلکه تحویل خودروها را با قیمت های مندرج در قرارداد انجام خواهد داد. موضوعی که این روزها دغدغه اصلی خریداران خودرو محسوب می شود.
در این زمینه عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه بازرسانی در شرکت های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند، گفت: مقرر شده که 80 درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و 20 درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

وی تاکید کرد: این روش را تا نهایی شدن تحویل تعهدات دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنعت خودرو آذربایجان جدول زمان بندی شده اي را جهت تحویل خودروهای معوق خود اعلام کرده است،گفت: با مدیران این شرکت جلساتی داشتیم و پیشنهادات بسیاری ارایه شده است. سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر روند تولید و تحویل خودروهای معوق طبق جدول اعلامی کاملا نظارت خواهد داشت.

وی معتقد است این پروژه می تواند الگویی مناسب برای خودروسازان دولتی و خصوصی دیگر شود. 

 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
زینلی : درود درپژو پارس مدل ۱۳۸۴در تریپ های کیلومتر شمار گزینه ای هست با علامتkh/h14. 3این عدد متغیر است و گاهی در مسافت زیاد تاعدد۹۹/۹هم میرسد.وزمان که پاک را پر میکنم از۱۰/۳دوباره شروع میشود ومتغیر گاهی با سرعت وگاز بالا سریع شروع به بالا رفتن عدد میکند وبا ایستادن کم کم پایین می‌آید از بسیاری از برق کارهای وباطریساز پرسیدم جوابی نداشتند سپاسگزار خواهم بود اگر شما راهنمایی بفرمایید ،سپاس
مملی شاهین جی : حالا شده 1403/9/14کامل پول گرفتن ۵۹۶میلیون گرفتن ....... صبح زنگ زدم کارشناس بیشرفا میگن ۱۳ آذر فاکتور شده دروغ میگن بیشرفا خاک برسرتون چکار میکنن این بیشرفا باید اعدام کنند
علی دی ۴۰۳ : من مشکی ام امروز شاسی شد
مهدی x5 : مبارکه سپاس که اطلاع رسانی کردید
مهدی x5 : سلام امروز تماس گرفتم کارخانه و نمایندگی گفتند گه ثبت نام های دیماه 1403 انهایی که رنگ سفید وخاکستری انتخاب کردن همه درند شاسی یا بعضی از انها شاسی شدن ئلی انهایی که رنگ مشکی انتخاب کردن هنوز خبری از شاسی شدن نیست در مرحله بعد شاسی می شوند حالا مرحله بعد چقدر طول می کشد چیزی اعلام نکردن من خودم 5 دیماه 1403 رنگ مشکی ثبت نام کردم این چند روز دوباره پیگیر هستم خبری شد اطلاع می دهم شما هم دوستان خبر جدید دستتون امده اطلاع رسانی بفرمایید.
X3 : پلاک دست شما نمی آید . فقط کارت خودرو حدود یک ماه بعد رسید و حدود دو ماه برگ سبز رسید .فعلا که اردیبهشت باید خودرو را بدهند تا حالا بنده که مازندران هستم خودرو را نگرفتم می گویند در نوبت حمل است .یک حرف غیر منطقی.
حسینی x5 دی ماه : سلام من کرجم‌رنگ مشکی هنوز خبری نیست بهمن اقساطی انگار بودند الان دیدم دی ماه یکنفر اعلام ک رد شاسی شده
X5 سفید بهمن : سلام، من هم همینطور.
تجمع : تجمع کنیم تمام ثبت نامی های سایپا درب مجلس میگن جواب میده
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ممد : آزاد شدی از زندان ویران خودرو
نیما : بیمه صادرشده؟
هاشم : موعد تحویل؟؟؟؟
ممد : 31 تیر پیش فروش مادران
اصغر : نه شهریور امتحان نهایی سایپاس مرداد نیمامده با امتحان تجدیدیها میاد
سارا : سلام دوستان ماشین من حمل شده براتحویل. هنوزبیمه نامه صادرنشده مگه قبل تحویل نباید بیمه بشه کسی میتونه راهنمایی کنه
مهدی : منم درد شما رو دارم دخترم پرسید ماشین مونو کی میدن بهش گفتم 40روز دیگه!!!اونم رفته یه برگه اچار برداشته 40دایره کشیده هر روزی که توموم میشه توی دایره رو رنگ میکنه!!!منم موندم شرمنده بچه هام
جعفر : 31 تیرماه پیش فروش تکمبل وجه 31 اردیبهشت
مهلا : تاریخ تحویل تون کی هستش؟
مصطفی : هر یکشنبه تاریخش بروزش میشه تاریخ قبلی19بود یکشنبه بود الانم یکشنبه هستش عزیز دل