خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

خودروساز خصوصی ، الگویی برای سایر خودروسازان

 

مهمترین مشکل در زمانبر شدن تعهدات خودروسازان به مشتریان به دلیل عدم واردات قطعات به کشور است. موضوعی که نیاز به دور زدن تحریمها به منظور ورود قطعات به کشور و ادامه روند تولید را ایجاد کرده است. از آنجا که در شرایط تحریم هیچ خودروساز خارجی حاضر به همکاری با خودروسازان داخلی نیست ، براین اساس ، خودروسازان به کمک دولت در حال ایجاد مکانیزم های جدید برای دور زدن تحریمها هستند تا از این طریق بتوانند با واردات قطعات مورد نیاز محصولاتشان به چرخه تولید خودرو در کشور ادامه دهند. در صورتی که این مکانیزم جدید طراحی شود و مشکل در تامین قطعات حل شود، خودروسازان نیز میتوانند تعهدات معوقه خود را به مشتریان تحویل دهند.

موضوعی که فرشاد مقیمی، معاون امور صنایع وزارت صمت نیز بر آن تاکید کرده است و در خصوص لزوم اعلام زمان تحویل خودروهای معوق توسط خودروسازان به مشتریان گفته است این مساله، جزء تکالیف خودروسازان بوده و لازم است شرکت های خودروساز با درنظر گرفتن راهکارهای عبور از تحریم ها، زمان تولید خودروهای معوق را برای مشتریان مشخص کنند و ما این موضوع را به خودروسازان تکلیف کرده ایم.

اكنون همه مسوولان متفق القول تاکید دارند که خودروسازان ملزم به رعایت تعهدات خود در قبال مشتریان هستند و براین اساس باید جدول زمانبندی برای تحویل خودرو به مشتریانشان را اعلام کنند. موضوعی که شهرام میرآخورلو معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان نیز به آن اشاره دارد و چند راه حل در این زمینه را ارایه کرده است. به گفته میرآخورلو، هر چند خودروسازان تا بتوانند برای مبارزه با تحریم ها و تامین قطعات مورد نیاز راهکاری پیدا کنند مدتی زمان خواهد برد اما آنچه که مهم است و باید اتفاق بیفتد این است که شرکت های خودروساز باید برای خودروهای پیش فروش سررسید شده، زمان تحویل را برای مصرف کننده مشخص و رضایت مصرف کننده را در این زمینه جلب کند.

بنابر این موارد به خوبی مشخص است که سه مسیر پیش روی خودروسازان قرار دارد: اول اینکه خودروسازان در سبد فروش ، خودروی جایگزین قرار دهند. مسیر دوم فراهم کردن شرایط و امکان انصراف از خودروی خریداری شده و بازگشت مبلغ پرداختی مشتریان و سومین راهکار نیز اعلام زمان حدودی تحویل خودرو به مشتریان است.  

در چنین شرایطی که مسوولان تاکید جدی بر مشتری مداري در شرکتهای خودروساز و برنامه ريزي برای حل مسائل موجود دارند، شرکت صنعت خودرو آذربایجان (آذویکو) ، با انتشار اطلاعیه ای جدول زمان بندی تحویل خودروهای معوق خود را اعلام کرد. این شرکت از طریق راهکارهایی توانسته مشکل تامین قطعات خود که بر اثر تحریم های بانکی و صنعت خودرو کشور به وجود آمده بود را پشت سر بگذارد و قطعات موردنیاز محصولات خود را وارد کند.  این شرکت در راستای ایفای تعهدات خود به مشتریان نه تنها تغییری در قیمت محصول خود اعمال نکرده بلکه تحویل خودروها را با قیمت های مندرج در قرارداد انجام خواهد داد. موضوعی که این روزها دغدغه اصلی خریداران خودرو محسوب می شود.
در این زمینه عباس تابش رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه بازرسانی در شرکت های خودروساز از سوی سازمان حمایت مستقر شده اند، گفت: مقرر شده که 80 درصد از میزان تولید روزانه خودروسازان برای رفع تعهدات گذشته شرکت و 20 درصد نیز برای مدیریت بازار در قالب فروش فوری عرضه شود.

وی تاکید کرد: این روش را تا نهایی شدن تحویل تعهدات دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه شرکت صنعت خودرو آذربایجان جدول زمان بندی شده اي را جهت تحویل خودروهای معوق خود اعلام کرده است،گفت: با مدیران این شرکت جلساتی داشتیم و پیشنهادات بسیاری ارایه شده است. سازمان حمایت از مصرف کنندگان بر روند تولید و تحویل خودروهای معوق طبق جدول اعلامی کاملا نظارت خواهد داشت.

وی معتقد است این پروژه می تواند الگویی مناسب برای خودروسازان دولتی و خصوصی دیگر شود. 

 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , خودروسازان






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
ارسال تصویر
(اختیاری)

ارسال تصویر فقط برای کاربران ثبت نام شده امکان‌پذیر است.

 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
نازنین۱ 46 نظر
محسن ا 10 نظر
Jalil fathi 6 نظر
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
شاهین جی اردیبهشت : خداوکیل راست میگی؟؟ یعنی جی هم میدن ما تبدیل نزنیم؟؟
تارا دستی فوق العاده : سلام دوستان از فروش فوق العاده ۳۰ آذر کسی فاکتور شد
شاهین ۱۱ آذر : سلام دوستان شاهین جی امروز فاکتور شدم
j4 مرداد اقساطی 90 روزه : ممنون که اطلاع دادین.
محمد : این سفید بود مال من مشکی احتمالا برای همین ما تاخیر خوردیم نمایندگی میگفت رنگ تاثیر داره
شاهین پلاس 14اردیبهشت : سلام کسی فاکتور نشده؟
Ali : دوستان مرداد ماه ۹۰ روزه ثبت نام داشتید ؟ امروز زنگ زدم نمایندگی آذر ماه شاسی میشه
ناشناس : خود شرکت سایپا برای یه عده که شاهین سی وی تی که 290 میلیون واریز اولیه 402 بودن منتظر پیامک تکمنل وجه دعوتنامه هفته چهارم اسفند ماه 403 بود واسشون پیامک تبدیل به شاهین جی ال فرستاده واسه تکمیل وجه 9 مهر 404 پیامک تکمیل وجه دعوتنامه 12 مهر 404 تکمیل توی وضعیت خودرو خودم زده اماده تخصیص هنوز نفرستادن مدارک ک فاکتور پلاک بیمه غیره همچنان منتظر فاکتور تحویل من خودم شخصا سیستمی انجام دادم همینطور املاک اسکان روزی که تکمیل وجه دعوتنامه انجام دادم سخا هم تحویل دادم به نمایندگی که ثبت نام کرده بودم
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تبدیل به تک : یکی بگه بعد از پلاک چقدر طول میکشه ماشینو تحویل بدن؟؟
سورن دوگانه تحویل26ابان : دوستان به نظرشما سورن دوگانه کپسول بزرگ بهتره یاکوچیک؟
15 شهریور تبدیل و تکمیل : درود دوستان من 15 شهریور تبدیل و تکمیل وجه کردم هنوز فاکتور نشدم اما تو کامنتا میبینم فاکتور شده داشتیم اگر هستید لطفا این زیر بگید ممنون
سورن دوگانه تحویل26ابان : شمابرا یاسوج بودین؟
31شهریور : سلام پذیرش چند هستین
15 شهریور تبدیل و تکمیل : تبدیلی تکمیل وجه 15 شهریور هنوز فاکتور نشدم
ایرانی : متاسفانه حرف شما درسته. قراردادی که امضا می کنیم براساس اجبار است وگرنه کسی به این شرکت ها اعتماد نداره. اما همین کار باعث شده که به نفع سایپا رای صادر کنند
207 پانا 30 مهر : سلام تاریخ 8/8 فاکتور شدم ولی تا الان پلاک نشده از دوستان کسی مثل بنده هست کسی درباره این موضوع چیزی میدونه با تشکر
افشار : سلام فوق العاده تحویل دی ماه کسی فاکتور شده اگه فاکتور شدید اطلاع بدید
کوییک : اقای سعید حداقل داداش برو در سایپا یه حرکتی بزن حالا خودتو از بالای پل بندازی کسی ازنیتت خبر نداره اره برو داداش دم سایپا