آفرود و طبیعت‌گردی با خودروی جیپ کا ام

 

آفرود و طبیعت‌گردی با خودروی جیپ کا ام

 

رپورتاژ - امروزه به دلیل پیشرفت و توسعه ایجادشده در سطوح شهرهای مختلف دنیا، تفریحات و سرگرمی‌های فراوانی ایجاد شده‌اند تا افراد با سلایق مختلف به‌راحتی قادر به دنبال کردن فعالیت‌های موردعلاقه خود باشند. برخی به دنیای تکنولوژی روی آورده و برخی فعالیت‌های ورزشی را دنبال می‌کنند. برخی علاقه‌مند به رانندگی در پیست سرعت پرداخته و برخی دیگر ترجیح می‌دهند اوقاف فراغت خود را به‌دوراز تمام شلوغی‌ها و همهمه شهر بگذرانند. در این میان، فعالیت آفرود و طبیعت‌گردی در میان دیگر فعالیت‌های موجود در ایران، مخاطبان زیادی پیدا کرده است و هرساله علاقه‌مندان بیشتری به این فعالیت مفرح اضافه می‌شوند.

متأسفانه به دلیل افزایش قیمت شدید و صرف هزینه‌های گزاف جهت انجام فعالیت‌های مختلف ازجمله آفرود، افراد زیادی مجبور به ترک و یا کاهش تفریحات خود شده‌اند، تعداد کثیری نیز اقتصادی‌تر تصمیم گرفته و دست به خرید خودروی آفرودی می‌زنند که سال تولید آن قدیمی‌تر باشد. این خودروها باوجود قیمت بسیار مناسب‌تر، بعضاً گزینه‌های مناسب‌تری نیز برای آفرود و حرکت در سطوح ناهموار به‌حساب می‌آیند. ازجمله این خودروهای مناسب آفرودی باقیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه، می‌توان به جیپ کا ام اشاره کرد. به دلیل کیفیت ساخت و ماندگاری بسیار بالای این خودروها خریدوفروش جیپ کا ام و انواع دیگر جیپ آفرود در ایران هنوز هم مانند سابق رونق دارد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا این خودرو قدیمی اما پرطرفدار در ایران را بیشتر موردبررسی قرار دهیم.

آفرود و طبیعت‌گردی با خودروی جیپ کا ام

الگوی طراحی جیپ کا ام

رپورتاژ - در ساخت و تولید جیپ کا ام، در حد زیادی از جیپ CJ5 الگوبرداری شده است. جیپ CJ5 ساخت امریکن موتورز می‌باشد. این سری خودروها در شهر سئول واقع در کره جنوبی تولید شده‌اند و معرفی آن‌ها به اواخر دهه 70 میلادی بازمی‌گردد. اتاق خودروی جیپ کا ام نیز کم شباهت به نسخه یادشده آمریکایی نیست. اما تغییراتی نیز در طراحی اتاق این خودرو به چشم می‌خورد و به‌اصطلاح می‌توان این خودرو را بومی‌شده نسخه آمریکایی آن دانست.

بیشینهٔ ساخت جیپ به دوران جنگ بازمی‌گردد و این خودروها درواقع برای اهداف نظامی طراحی و تولید شدند ولی پس از گذراندن تست‌های مختلف در شرایط سخت و سطوح ناهموار، به‌عنوان خودروهایی باقدرت و استحکام بسیار بالا در سطح دنیا معرفی شده و مورداستفاده قرار گرفتند. لازم به ذکر است که نمونهٔ غیرنظامی این خودرو نیز به تعداد محدودی بانام LANDMASTER وجود دارند.

مشخصات فنی جیپ کا ام

 موتور جیپ کا ام از نوع بنزینی چهار سیلندر بوده و قادر به تولید نیروی 52.2 کیلووات و یا 70 اسب بخار می‌باشد. علاوه بر این، این موتور حداکثر سرعت 96 کیلومتری را برای این خودرو به ارمغان آورده است. جزئیات و اطلاعات دقیقی از مقدار مصرف سوخت این خودرو وجود ندارد ولی به‌طور تقریبی می‌توان گفت که باک 45 لیتری این خودرو در صورت پر بودن می‌تواند مسافت 340 کیلومتر را طی کند.

جعبه‌دنده دو سرعته جیپ کا ام دارای 4 دنده روبه‌جلو و یک‌دنده عقب دستی می‌باشد. می‌توان دیفرانسیل جلو را به‌وسیله اهرم موجود، قطع کرد. سیستم فنربندی و تعلیق این خودرو به‌صورت تخت بوده و از سیستم ترمزدستی روی خروجی گیربکس بهره می‌برد. سیستم برق خودرو نیز 24 ولت می‌باشد.

سایز لاستیک‌های جیپ کا ام برابر با 16 در 600 اینچ می‌باشد. ابعاد خودرو نیز در مقایسه با SUV های گران‌قیمت موجود کوچک‌تر بوده و از طول و عرض 3350 سانتی‌متر در 1475 سانتی‌متری بهره می‌برد. وزن این خودرو نیز معادل 1180 کیلوگرم بدون بار بوده و شاسی این خودرو قابلیت حمل حداکثر بار به مقدار 1720 کیلوگرم را دارد.

سخن پایانی

خرید جیپ کا ام به معنای این است که نه‌تنها در مقایسه با بسیاری از خودروهای امروزی به تعداد کمتری به تعمیرگاه مراجعه خواهید کرد، بلکه تقریباً از هر سطح ناهمواری با شیب 30 درجه قادر به عبور و لذت بردن از تجربه آفرود خود خواهید بود. البته لازم به ذکر است که به دلیل قدمت 20 تا 30 ساله این خودروها و تفاوت فاحش قطعات فنی آن‌ها با خودروهای جدیدتر، توصیه می‌شود قبل از خرید انواع مدل‌های جیپ دست‌دوم، در مورد قطعات فنی این خودروها و نیز روش تعمیر آن اطلاعات جامعی کسب کنید. خریدوفروش جیپ کا ام کارکرده در ایران بسته به سال تولید، مقدار کارکرد و شرایط فنی و ظاهری در بازه قیمتی 20 الی 60 میلیون تومان قرار می‌گیرد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جیپ کا ام






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

5 نظر

اسد
0

من عاشقشم تو جبهه ازش استفاده کردم عالی خیلی دلم میخواد بخرم اگر وسایلش باشه وچیز سالمی گیرم بیاد مشتریم
01:09  1400/01/15
پاسخ دادن
محمد
0

ماشین واقعا خوبیه ماتو جنگ ۸ساله مدیون این ماشین ها بودیم
03:19  1400/01/08
پاسخ دادن
محمد
0

یعنی جیپ کا ام خیلی مشتی یه خداییش ولی اگه 6سیلندر شم می بود عالی میشد در کل ماشین کم خرج ومستحکمیه و برای آفرود عالیههه
12:57  1400/01/06
پاسخ دادن
سجاد زارعی
3

بله همون ماشینه
16:14  1394/05/29

شهرام
10

دو چیز مسخره وارد ایران شد یکی تراکتور رومانی و دوم جیپ کی ام KM
12:24  1399/12/01
پاسخ دادن
مجتبی
0

چرا داش مشکلش چیه
10:30  1403/01/22

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
هیراد : آره واسه ما هم امروز پیامک احراز هویت و آدرس اومد
یوسف : واسه چانگان cs55? در مرحله ارسال به خودروساز هستید شما؟
J7 : منم این مشکلو دارم هرروز زنگ میزنم الکی میگن پیگیری میکنیم خبری نمیشه امروز یکم با تن صدای بالاذحرف زدم اپراتور خانم بی ادب در کمال پررویی میگه صسر من داد نزن میگم خانم ۵۰ روزه ماشین شاسی شده ولی تو مرحله بیمه گیر کرده پررو تلفنو قطع کرد .جالبه اینه همکارمون سه روز بعد ما تکمیل وجه کرده همون ماشین همون ارگان تمام مراحلش طی شده فقط تحویل مونده خانم پررو میگه حالا شما زنگ زدین ماشین خودتونو پیگیری کنین یا همکارتونو!!! بخدا خیلی پررو هستن ‌من قیلا از سایپا و ایرانخودرو هم خودرو گرفتم ولی نهایت تاخیرش ده روز بوده .این الان وارد هفتمین ماه شد تازه طلبکارم هستن
121 : سلام الان براي منم بيام سامانه سخا و احراز هويت اراسل شده البته بنده 2 هفته قبل انجام دادم و مامور ست آمد درب منزل و الان در سامانه سخا تاييد شده توسط بست نمايش داده ميشه
سهند : پس چرا این دستور فقط برای شاهین است چون ایران‌خودرو داره فاکتور میکنه شرکت سایپا هم سایر خودروهای خودش و داره فاکتور می کنه همچنین چیزی اصلأ وجود ندارد الکی به شما گفتند
سعید8 : منتظر یکشنبه باشیم ببینیم شرایط ثبت نام چطوره
حسن : سلام آقا رضا شما چه ماشینی ثبت نام کرده بودین ساینا یاشاهین که الان تونستین اطلس بنویسین؟وسوال دیگه هم اینکه شما طرحه یکپارچه دی ماه بودین یا یکپارچه که۱۰۰تومن مسدود میکردن؟
بیتا : بله الان برای من پیامک سامانه سخا جهت احراز آدرس و هویت ارسال شد
اطلس : سلام خدمت دوستان کسی پذیرش اسفند فاکتور شده و اگر اطلاعاتی دارین ما را هم در جریان بزارین خداخیرتان بده و ممنون
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
دوگانه دی ماه : سلام.پس چرا من 25فروردین تکمیل وجه کردم فعلا فاکتور نشدم
حسنی تحویل اسفندماه : سلام. موقع ای که تاریخ دریافت پرونده. دوم صدور فاکتور باهم بروز شد فاکتور میشه با روزی که فاکتور میشه یک روز میشه مثلا 12دهم
سجاد : منم ساعت 8 صبح 26 تکمیل وجه کردم ولی فاکتور نشدم هنوز
فوق العاده ابان : سلام شما هم تحویل تیر ماه هستید ؟
207 فلز : چقدر هزینه تبدیله شما زدین ؟ و اینکه خودمون میتونیم بزنیم یا باید بریم نمایندگی؟
ارسام : بزن تا نزنی فاکتور نمیشه روی همین گزینه میچرخه
رضا : فاکتور شدی یعنی
6دنده : سلام پروندتون دیر رفته سازمان وکرنه تا الان فاکتورشده بودین
سورون تحویل بهمن : سلام دوستان چند روزه منتظر پلاک‌ هستم خبری نشده کسی امروز پلاک نشده؟
رضا : چقدر اطلاعات فنی شما بالاست!!!فیلم هندی تعریف می کنی آقا این چیزی گه شما گفتین در مورد ماشینی که توی بیابان تو سیل گیر افتاده وآب بردتش آقا خداوکیلی خیلی این قضیه رو حماسی نکنید اولا که‌گفتن سیل به محوطه ماشینهای آماده نرسیده دوما آبگرفتگی بوده نه سیلی که ماشین رو با خودش ببره