جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

 

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

 

رپورتاژ - جیلی یکی از اولین کمپانی‌های چینی بود که قدم به بازار آشفته ایران گذاشت و با عرضه سدان های نسبتاً باکیفیت توانست خیلی زود در بازار جایگاه خود را پیدا کند. بعد از عرضه موفق چند مدل در سال 95 بم خودرو تصمیم به عرضه جیلی gc6 به بازار ایران گرفت. نسخه اولیه این خودرو قبل از فیس لیفت با نام جیلی gc6 الیت شناخته می‌شود که دارای ضعف‌هایی در بحث طراحی و امکانات بود. بعد از گذشت حدود یک سال از فروش جیلی gc6 در ایران نسخه به‌روزتر این خودرو با بهبودهایی در بخش تجهیزات و ظاهر خودرو با نام اکسلنت نیز توسط بم خودرو معرفی شد. اگر قصد خرید جیلی gc6 را داشته باشید بهتر است ابتدا با تفاوت‌های این دو نسخه آشنا شوید.

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت‌های ظاهری جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت

در زمان عرضه نسخه اولیه جیلی gc6 به ایران این خودرو نیز مانند سایر خودروهای چینی ارزان‌قیمت از فقر خلاقیت در طراحی خود رنج می‌برد. طراحی خودرو از روبه‌رو بسیار ساده بود و چراغ‌ها، جلوپنجره و مه شکن خودرو دارای کیفیت قابل قبولی نبودند. خوشبختانه شرکت سازنده در نسخه جدید به‌خوبی این مشکلات را شناسایی کرده است و حالا در نسخه اکسلنت طراحی جیلی gc6 چند قدم جلوتر از نسخه قدیمی آن است. طراحی چراغ‌ها حالت تهاجمی‌تری پیداکرده‌اند و با تغییراتی که در سپر و کاپوت خودرو دیده می‌شود جیلی gc6 از آن حالت ساده اولیه فاصله گرفته است. این طراحی هرچند همچنان با زیباترین طراحی‌های موجود در بازار ایران فاصله دارد اما پیشرفت آن قابل‌قبول است.

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

تفاوت داخل کابین جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت

اولین تفاوت در طراحی داخل کابین است، جایی که‌تریم دورنگ جلوه زیباتری به نسخه اکسلنت داده است. نکته بعدی اضافه شدن سیستم تهویه مطبوع خودکار است که در نسخه قبلی حضور نداشت. درنهایت نیز به‌روزرسانی در بخش مولتی‌مدیا اکسلنت را کاملاً از الیت متمایز کرده است. کیفی مواد به‌کاررفته در داخل کابین همچنان چندان راضی‌کننده نیست اما حضور یک نمایشگر بزرگ لمسی و تغییر شکل دریچه‌های تهویه به سبک خودروهای فورد توانسته جذابیت‌های اکسلنت را افزایش دهد. به‌طورکلی می‌توان طراحی داشبورد و پنل وسط به همراه اهرم دنده را جزو مزیت‌های اکسلنت برشمرد. جالب است که بر روی فرمان خودرو اثری از پوشش چرمی نیست اما جیلی بر روی اهرم دنده خودرو از چرم استفاده کرده است.

درنهایت صندلی‌های روکش شده با چرم مصنوعی را می‌توان باکیفیت‌ترین بخش درون کابین نامید که به لطف فضای کافی راحتی را برای سرنشینان خودرو به همراه دارند. تنها پسرفت جیلی gc6 اکسلنت نسبت به الیت حذف کنترل‌های مربوط به سیستم چندرسانه‌ای از روی فرمان و عدم قرارگیری روکش چرمی روی فرمان است که ممکن است به دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها و کاهش قیمت جیلی gc6 اکسلنت باشد.

 

جیلی gc6 الیت با جیلی gc6 اکسلنت چه تفاوت‌هایی دارد؟

مشخصات فنی جیلی gc6 الیت و جیلی gc6 اکسلنت

ازلحاظ فنی هر دو خودرو به یک موتور 4 سیلندر 16 سوپاپه 1.5 لیتری مجهز شده‌اند. خروجی این موتور 105 اسب بخار است که حداکثر سرعت خودرو را به 160 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. تفاوت اصلی بین جیلی اکسلنت و الیت در گیربکس آن‌ها است. بااینکه هر دو مدل به گیربکس 4 دنده‌اتومات مجهز شده‌اند اما گیربکس نصب‌شده بر روی اکسلنت توسط جتکو ژاپن ساخت شده است و عملکرد بهتری نسبت به مدل الیت ارائه می‌کند.

قیمت و ارزش خرید جیلی gc6 الیت و اکسلنت

در بهمن‌ماه امسال شرکت بم خودرو شرایط فروش جیلی gc6 اکسلنت و الیت را باقیمت جدید اعلام کرده است. طبق اطلاعیه این شرکت قیمت جیلی gc6 اکسلنت 125 میلیون تومان تعیین‌شده است. جیلی gc6 الیت نیز 105 میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است. به‌این‌ترتیب فاصله قیمتی این خودرو حدود 20 میلیون تومان است که کمی زیاد به نظر می‌رسد. بااین‌حال که گیربکس بهتر، ظاهر جذاب‌تر و چند بهبود در بخش امکانات اکسلنت را به انتخاب بهتری تبدیل کرده است اما با توجه به یکسان بودن سایر شرایط دو خودرو این فاصله قیمتی کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , جیلی gc6






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
پوریا : برای من امروز دوباره بروزرسانی رسانی شد
عقاب : نه‌ ‌ دادش‌ ‌ ‌ قیمت‌ آذر‌ G‌ ‌ ‌ ‌ 593 GL‌ نداد‌ قیمت‌ آذر‌ ولی‌ آخر‌ آذر‌ قیمت‌ داد‌ ‌ ‌ 565 Gاتومات‌ ‌ ‌ ‌ 739
داریوش : تاریخ سخا واسه کی بود
ناشناس : سلام من 8 مهر 402 وجه اول رو پرداخت کردم و حدود یک ماه و نیم هست که تکمیل وجه کردم
آرش : ثبت نامی های مهر 1402 باید خیلی صبر داشته باشن بیشتر مشتری ها مهر ماهی هستن:(
سهند دی ماه 1 : مثل سگ دورغ میگن اینا تا ده سال دیگه فاکتور نمیکنن
شاهین : کسی‌ تکمیل‌ وجه‌‌ ۱۱‌ ‌ و‌ ‌ ۱۲‌ ‌ ‌ آذر‌ هست‌ که‌ فاکتور‌ ‌ ‌ نشده‌‌ ‌ باشه‌‌ ؟
GL : من‌نمیدونم‌شما‌چجوری‌ حساب‌ میکنید‌ سود‌ جریمه‌ تاخیر‌ رو‌ که‌ شده‌ ۱۴‌ میلیون‌ من‌ زنگ‌زدم‌ گفت‌ 12درصد‌ حساب‌ میشه‌ یعنی‌ ماهی‌ ‌ ۵‌‌ نیم‌ میلیون‌
احسان : درود شاهین جی هستم واریزی 13 اذر 403 پذیرش 14 اذر سخا 14 اذر هنوز فاکتور نشدم جی تا 12 اذر فاکتور شده جی ال تا 19 اردیبهشت
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کابوس ایران خودرو : خدا بگم چیکارت کنه بزا را میزاشتی تا پاییز کلی سود میکردی
فرزاد : 20 تیر تکمیل وجه کردم هنوز اختصاص خودرو گیر کرده
مراد بیگ : من دوگانه مرداد هستم زمانی که تحویل نمی ده خیلی دوست داری دعوت نامه بیاد پول بریزی به حساب لااقل الان تو بانک گذاشتیم سودش میگریم تا تکلیف مشخص شه هروقت خواستن تحویل بدن یک ماه قبلش دعوت نامه بیاد
اپشنال شهریور : من هنوز فاکتور نشدم شما فاکتور شدی اضلاع بده
حسین 207tu3 : پرداخت کل وجه 1404/04/31 دریافت پرونده 1404/05/20 آماده برای صدور فاکتور 1404/05/20 فاکتور شده 1404/05/20 تخصیص پلاک 1404/05/20 آماده جهت تحویل 1404/05/21 صدور اسناد خودرو حمل خودرو برای تحویل 1404/05/25 دریافت خودرو توسط نمایندگی در حال انجام تحویل به مشتری
س : پس چرا سایپا به دروغ میگه تا 14 اسفند فاکتور شدن؟
Quk S : مال منم فاکتور شد😍 الان چک کردم تکمیل وجه 31 تیر
کوییک gxrl : من تکمیل وجه 12 اسفند 1403 بوده ثبت نام مرداد1403 هنوز فاکتور نشدم چجوری سایپا میگه تا 27 اسفند را فاکتور کرده غلط اضافه میکنه شماره پذیرش 11928908 شماره درخواست 19100848 زنگ بزن به همون که میگه تا 27 اسفند تحویل دادن بگو فقط دروغ میگه سایپا
تحویل 31 تیر ، همچنان منتظر : جواب این بی وجدانی رو کی میخواد بده
کوییک S : کوییک S تکمیل وجه 19 تیر الان فاکتورش کردن😍