هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

رپورتاژ - یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید یک خودرو پس از قیمت آن باید در نظر داشت هزینه نگهداری آن است. تا قبل از افزایش ناگهانی قیمت ارز در بازار ایران هزینه نگهداری هر برندی با قیمت آن تقریبا در تعادل قرار داشت. اما پس از افزایش بیسابقه قیمت دلار حتی برای خودروهای داخلی این هزینهها چند برابر شد و از حالت اعتدال خود فاصله زیادی گرفت. حال اگر بخواهیم به بررسی میزان هزینه نگهداری از خودروهای وارداتی مخصوصا برای برند های آلمانی و کره ای بپردازیم قطعا با قیمتهای بسیار بالا و نجومی ‌سر و کار خواهیم داشت.

برند بی ام و به خودی خود یکی از پر هزینه ترین برند های جهان است و تا چند سال گذشته نیز در سراسر دنیا این برند در لیست هزینههای نگهداری مقام اول را به خود اختصاص داده بود. حال با توجه به افزایش قیمت ارز در بازار ایران در سال 97 و قیمتهای خارج شده از کنترل برای تعمیر این خودروها باید گفت تعیین یک قیمت مرجع برای این موضوع تقریبا غیر ممکن شده است.

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

سرویسهای دوره ای بی ام و در ایران

خودروهای لوکس آلمانی موجود در ایران به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، کیفیت پایین بنزینهای مورداستفاده و نیز شرایط بد جاده‌ها و خیابان‌ها نسبت به استانداردهای اروپا دچار استهلاک بیشتری می‌شوند. خودروهای بی ام و نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید حتماً سرویس‌های دوره‌ای را به‌موقع انجام دهند. در غیر این صورت صاحبان این خودروها خسارت بسیار زیادی را متحمل خواهند شد. سرویس‌های دوره‌ای خودروهای بی ام و طبق گفته نمایندگی مجاز واردکننده یعنی پرشیا خودرو هر پس از هر 5000 کیلومتر و یا پس از هر یک سال کارکرد خودرو باید انجام شود.

 این سرویس‌های دوره‌ای شامل کنترل و معاینه همه اجزاء خودرو می‌شود و اگر نیاز به تعویض قطعه‌ای باشد در این سرویس‌ها انجام می‌شود. در میان هزینه‌های سرویس دوره‌ای بی ام و بیشترین هزینه را تعویض روغن این خودروها به صاحبان خود متحمل می‌کنند. در بازار فعلی قطعات و متعلقات خودروهای وارداتی هیچ عدد  مشخصی برای قیمت قطعات بی ام و و یا روغن این خودروها وجود ندارد. از طرفی نیز به دلیل حجم بالای ورود روغن‌های تقلبی به بازار مالکان خودروهای بی ام و با ریسک بالایی برای تعویض روغن مواجه هستند. به همین دلیل نیز با تأسف فراوان باید گفت آمار فروش بی ام و توسط مالکان آن‌ها بسیار بیشتر از آمار خرید بی ام و در کشور شده است

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعویض قطعات یدکی بی ام و در بازار ایران

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های مالکان خودروهای لوکس ازجمله بی ام و تقلبی بودن قطعات این خودروهاست. در حال حاضر بیش از نیمی از قطعات وارداتی به داخل کشور تقلبی هستند. این قطعات طوری مشابه نسخه اصل آن‌ها ساخته‌شده‌اند که حتی حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران بی ام و نیز به‌سختی آن‌ها را تشخیص می‌دهند.  علاوه بر این موضوع، بحث قیمت نیز دردسر دیگری است که از سال 97 مانند آواری بر سر صاحبان این خودروها ریخته شد. اگر صاحب یک بی ام و باشید و با مشکل تعویض قطعه همراه باشید بی‌شک مورد سوءاستفاده تعمیرکاران و قطعه فروشان قرار خواهید گرفت. زیرا بسیاری از سودجویان از عدم کنترل قیمت قطعات بی ام و بیشترین بهره را می‌برند و با تعیین قیمت‌های نجومی برای قطعاتی مانند چراغ، لاستیک، سپر و آینه‌ها که احتمال خراب شدن آن‌ها با توجه به شرایط بد جاده‌ها و تصادفات شهری بسیار بالاست، از آب گل‌آلود بازار خودرو ایران برای خود ماهی می‌گیرند

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی بی ام و

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی خودروهای لوکسی مانند بی ام و به تخصص بسیار بالایی نیاز دارد. زیرا بسیاری این خودروها به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز هستند و کسی از عهده تعمیر این ارورها برمی‌آید که بر این تکنولوژی‌ها تسلط کافی داشته باشد. خوشبختانه تعمیرگاه‌های تخصصی زیادی در پایتخت و شهرهای بزرگ ایران برای برطرف کردن این‌گونه مشکلات به وجود آمده است. اما بازهم بسیاری از افراد سودجو زیادی وجود دارند که برای خود دکان بازکرده‌اند و از این عرصه نیز درآمدهای هنگفت به‌دست می‌آورند. گاهی اوقات برای تعمیر این ارورها که شاید با یک هزینه بسیارکم برطرف شود این افراد مبالغ بسیار بالایی را از صاحب خودرو طلب می‌کنند و درحالی‌که حتی قادر به برطرف کردن این ایرادها نیستند

سخن پایانی

هرچند هزینه نگهداری از بی ام و در سراسر جهان خرج زیادی را روی دست صاحبان خود می‌گذارد. اما در عوض کیفیت رانندگی و امکانات بسیاری را در اختیار آنان قرار می‌دهد. به همین دلیل خریدوفروش بی ام و در بازار اروپا و آمریکا باوجوداین هزینه بالا آمار بسیار خوبی دارد. اما در ایران با توجه به آنچه گفته شد این هزینه‌ها بیش از 200 برابر در ایران بیشتر می‌شود. به همین دلیل نیز در سال 97 میزان خریدوفروش بی ام و و به‌طورکلی خودروهای باکیفیت آلمانی به میزان چشمگیری افت داشت، زیرا بسیاری از افراد دیگر توانایی نگهداری از این خودروها را ندارند

 

 

منبع :‌ویرلن

 

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

مصطفی
4

سلام من یه ۳۲۰ سال ۲۰۰۹ دارم هزینه اش ام اصلاً زیاد نیست قبلاً سراتو سایپا داشتم و این ماشینم از هر نظر که بگی قابل مقایسه با قبلی نیست
هزینه سراتو هم کم نبود ولی این کجا و اون کجا
ضمناً وقتی ماشینت بشه یه میلیارد هزینه هم بالا میره حالا هر ماشینی میخواد باشه
06:29  1399/08/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود T9 : چند اسفند ثبت نام کردی؟ چندم فاکتور شده ؟ یک ماه بعد تاریخ فاکتور معمولا تحویل میدن
Shahin : سلام دوستان من پذیرش۱۴ آذر بودم دومهرتبدیل زدم دیروز فاکتور شد امروز ت و توضیحات شماره گزاری نوشته آدرس مالک فاقد اعتبار و اینکه اعتبار یکساله ثبت احراز سکونت و فردی خاتمه یافته ماهم چهاردهم خود نمایتدگی سخا برامون ثبت کرد و نوشته بود تو پرونده عدم نقص الان باید چیکار کرد
محمد ج4 : یعنی من که مرداد پرداخت کردم تحویل 60 روزه، ممکنه تا آبان تحویل بکیرم و تاخیر نخوره؟
ایکس ۵ : انشالله آخر همین ماه تحویل میدن
علیرضا : سلام من۱۱ تیر تکميل وجه جی ال کردم دوماهه تاخیر داشته وهنوز فاکتور نشدم
پلاس 3 اردیبهشت : من 3 اردیبهشتم ش درخواستم 19138500 می باشد شماره شما چنده؟
عبدی : حق با جناب "شاهین پلاس" است.سایپا 800 تومن گرفته،حالا زورش میآد ماشین با آن کیفیت قبلی را 800 تومن تحویل بده،یا اصلا تحویل نمیده یا اگر با تاخیر طولانی تحویل داد،آنقدر از کیفیتش میزنه که بجای 1/5 میلیارد،فقط 800 تومن ارزش واقعی داشته باشه.مثل بچه ها رفتار میکنه.اصلا هم براش مهم نیست که ارزش 800 تومن پارسال شما،الان 2 میلیارد شده.
پلاس ۳ اردیبهشت : شماره پذیرش بر اساس واریزی اوله نه تکمیل وجه
مهدی : سلام، دوستانی که مثل من مرحله هفتم تارا دستی فروش فوری ۳۰ روزه ثبتنام کردن ولی پیامک ۹۰ روزه اومده بدلیل تکمیل ظرفیت . لطفا زنگ بزنید تعزیرات ۱۳۵ و بازرسی کل کشور ۱۳۶ و همچنین ۱۲۴ شکایت کنید بلکه به حقمون برسیم . اگه تکمیل ظرفیت بوده چرا الان باز فروش فوری گذاشته
×× : دقیقا همینطوره،بدلیل عدم تامین قطعه، سایپا فعلا از بعضی قطعات تایید نشده قبل( توسط واحدQC)کنترل مرغوبیت شرکت استفاده میکنه،آن قطعات را بازسازی و مونتاژ میکنند.بطور کلی هر خودرویی در ایران،یکی دو سال اول،کیفیتش با استانداردهای موجود تطبیق داده میشود،بعد از مدتی بمرور بی کیفیت میشود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
تک : آقا یکی آدرس دقیق میزارع کجا باید جمع بشیم من نمی شناسم منم میام
6دنده : یک هفته ماشین تحویل گرفتم وچراغ عقب سوخت و فرمون صدا میده گفت نمایندگی مشکل برقی داره باید بمونه
31شهریور : بله پیش فروش تکمیل وجه 21تیر
اصغر ساینا پیش فروش : سلام تکمیل وجه 4 تیر تحویل مرداد هنوز فاکتور نشدم
دوگانه سوز : دوستان آخرش میدن یا بی خیال بشیم ازش
کلهر : چرا بعضی از دوستان اینقدر جو نا سالم میدن ،منظور ما اینه که اعتراض همگانی بشه،لطفا تمام ایران همه بیاین تهران شرکت زامیاد، شنبه 9صبح،این آخرین پیام من بود،وسلام
دنا آپشنال آبان شیرازی : سلام برای خود شما فاکتور شده یا از جایی شنیدید؟
رضا 6دنده : سلام واریزی وجه تون تیر ماه کی بود و شماره ردیف قراردادتون منم 31شهریورم ولی خبری نیست
تحویل 31 شهریور، پانا بدون رینگ : سلام دوستان من الآن 17میلیون مابه التفاوت ریختم حساب ایران خودرو بنظرتون دیگه کی تحویل میدن ماشین رو؟؟ تحویل آخر شهریور بودم
آبشنال رادیال : دوستان حرف های بیخودی رو بیخیال با حرف زدن اینجا به جای نمیرسین فقط شنبه صبح ساعت 9در شرکت زامیاد تا حقمونو نگیریم برنمی گردیم تمام