هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

 

رپورتاژ - یکی از مهم ترین فاکتورهایی که برای خرید یک خودرو پس از قیمت آن باید در نظر داشت هزینه نگهداری آن است. تا قبل از افزایش ناگهانی قیمت ارز در بازار ایران هزینه نگهداری هر برندی با قیمت آن تقریبا در تعادل قرار داشت. اما پس از افزایش بیسابقه قیمت دلار حتی برای خودروهای داخلی این هزینهها چند برابر شد و از حالت اعتدال خود فاصله زیادی گرفت. حال اگر بخواهیم به بررسی میزان هزینه نگهداری از خودروهای وارداتی مخصوصا برای برند های آلمانی و کره ای بپردازیم قطعا با قیمتهای بسیار بالا و نجومی ‌سر و کار خواهیم داشت.

برند بی ام و به خودی خود یکی از پر هزینه ترین برند های جهان است و تا چند سال گذشته نیز در سراسر دنیا این برند در لیست هزینههای نگهداری مقام اول را به خود اختصاص داده بود. حال با توجه به افزایش قیمت ارز در بازار ایران در سال 97 و قیمتهای خارج شده از کنترل برای تعمیر این خودروها باید گفت تعیین یک قیمت مرجع برای این موضوع تقریبا غیر ممکن شده است.

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

سرویسهای دوره ای بی ام و در ایران

خودروهای لوکس آلمانی موجود در ایران به دلیل تغییر شرایط آب و هوایی، کیفیت پایین بنزینهای مورداستفاده و نیز شرایط بد جاده‌ها و خیابان‌ها نسبت به استانداردهای اروپا دچار استهلاک بیشتری می‌شوند. خودروهای بی ام و نیز از این قاعده مستثنا نیستند و باید حتماً سرویس‌های دوره‌ای را به‌موقع انجام دهند. در غیر این صورت صاحبان این خودروها خسارت بسیار زیادی را متحمل خواهند شد. سرویس‌های دوره‌ای خودروهای بی ام و طبق گفته نمایندگی مجاز واردکننده یعنی پرشیا خودرو هر پس از هر 5000 کیلومتر و یا پس از هر یک سال کارکرد خودرو باید انجام شود.

 این سرویس‌های دوره‌ای شامل کنترل و معاینه همه اجزاء خودرو می‌شود و اگر نیاز به تعویض قطعه‌ای باشد در این سرویس‌ها انجام می‌شود. در میان هزینه‌های سرویس دوره‌ای بی ام و بیشترین هزینه را تعویض روغن این خودروها به صاحبان خود متحمل می‌کنند. در بازار فعلی قطعات و متعلقات خودروهای وارداتی هیچ عدد  مشخصی برای قیمت قطعات بی ام و و یا روغن این خودروها وجود ندارد. از طرفی نیز به دلیل حجم بالای ورود روغن‌های تقلبی به بازار مالکان خودروهای بی ام و با ریسک بالایی برای تعویض روغن مواجه هستند. به همین دلیل نیز با تأسف فراوان باید گفت آمار فروش بی ام و توسط مالکان آن‌ها بسیار بیشتر از آمار خرید بی ام و در کشور شده است

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعویض قطعات یدکی بی ام و در بازار ایران

یکی از بزرگ‌ترین نگرانی‌های مالکان خودروهای لوکس ازجمله بی ام و تقلبی بودن قطعات این خودروهاست. در حال حاضر بیش از نیمی از قطعات وارداتی به داخل کشور تقلبی هستند. این قطعات طوری مشابه نسخه اصل آن‌ها ساخته‌شده‌اند که حتی حرفه‌ای‌ترین تعمیرکاران بی ام و نیز به‌سختی آن‌ها را تشخیص می‌دهند.  علاوه بر این موضوع، بحث قیمت نیز دردسر دیگری است که از سال 97 مانند آواری بر سر صاحبان این خودروها ریخته شد. اگر صاحب یک بی ام و باشید و با مشکل تعویض قطعه همراه باشید بی‌شک مورد سوءاستفاده تعمیرکاران و قطعه فروشان قرار خواهید گرفت. زیرا بسیاری از سودجویان از عدم کنترل قیمت قطعات بی ام و بیشترین بهره را می‌برند و با تعیین قیمت‌های نجومی برای قطعاتی مانند چراغ، لاستیک، سپر و آینه‌ها که احتمال خراب شدن آن‌ها با توجه به شرایط بد جاده‌ها و تصادفات شهری بسیار بالاست، از آب گل‌آلود بازار خودرو ایران برای خود ماهی می‌گیرند

هزینه نگه داری بی ام و در حال حاضر چقدر است؟

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی بی ام و

تعمیر ارورهای کامپیوتری و الکتریکی خودروهای لوکسی مانند بی ام و به تخصص بسیار بالایی نیاز دارد. زیرا بسیاری این خودروها به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا مجهز هستند و کسی از عهده تعمیر این ارورها برمی‌آید که بر این تکنولوژی‌ها تسلط کافی داشته باشد. خوشبختانه تعمیرگاه‌های تخصصی زیادی در پایتخت و شهرهای بزرگ ایران برای برطرف کردن این‌گونه مشکلات به وجود آمده است. اما بازهم بسیاری از افراد سودجو زیادی وجود دارند که برای خود دکان بازکرده‌اند و از این عرصه نیز درآمدهای هنگفت به‌دست می‌آورند. گاهی اوقات برای تعمیر این ارورها که شاید با یک هزینه بسیارکم برطرف شود این افراد مبالغ بسیار بالایی را از صاحب خودرو طلب می‌کنند و درحالی‌که حتی قادر به برطرف کردن این ایرادها نیستند

سخن پایانی

هرچند هزینه نگهداری از بی ام و در سراسر جهان خرج زیادی را روی دست صاحبان خود می‌گذارد. اما در عوض کیفیت رانندگی و امکانات بسیاری را در اختیار آنان قرار می‌دهد. به همین دلیل خریدوفروش بی ام و در بازار اروپا و آمریکا باوجوداین هزینه بالا آمار بسیار خوبی دارد. اما در ایران با توجه به آنچه گفته شد این هزینه‌ها بیش از 200 برابر در ایران بیشتر می‌شود. به همین دلیل نیز در سال 97 میزان خریدوفروش بی ام و و به‌طورکلی خودروهای باکیفیت آلمانی به میزان چشمگیری افت داشت، زیرا بسیاری از افراد دیگر توانایی نگهداری از این خودروها را ندارند

 

 

منبع :‌ویرلن

 

 

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , بی ام و






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

1 نظر

مصطفی
4

سلام من یه ۳۲۰ سال ۲۰۰۹ دارم هزینه اش ام اصلاً زیاد نیست قبلاً سراتو سایپا داشتم و این ماشینم از هر نظر که بگی قابل مقایسه با قبلی نیست
هزینه سراتو هم کم نبود ولی این کجا و اون کجا
ضمناً وقتی ماشینت بشه یه میلیارد هزینه هم بالا میره حالا هر ماشینی میخواد باشه
06:29  1399/08/30
گزارش
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
اردی پلاس : وای دلم آب شد.مبارکت باشه. انقدر ذوق داری ،که ساعت ۲ نیمه شب هم بیداری! درکت میکنم.
محسن : با سلام خدمت دوستان عزیز و بالاخص شاهین سواران محترم لطفا تجربه رانندگی با خودروی مذکور ومعایب و مزایا ونقاط ضعف ماشین رو بفرمایید و اگر برای حل مشکل پیش آمده راه حل دارید عنوان نمایید .دوم اینکه آیا آمپر آب ماشین بالا میاد توضیح مختصر و راه حل باچگونگی رفع مشکل با تشکر
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
ali s3 : سلام انصراف بهترین گزینه هست، پارسال تیر s3 نوشتیم که تحویل ابان بود، دی ماه بهمون گفتن توقف تولید شده، طرح جایگزین بردارید یا sr3 تبدیل کنید تمامی طرح های جایگزین باید پول بیشتری میدادیم و تحویل تا همین اردیبهشت طول میکشید تبدیل به sr3 کردیم. تازه توی این یک هفته پلاک و بیمه شده هنوز بعد از یکسال دستمون نرسیده ماشین یادمه با خبر توقف تولید s3 میگفتن یک قطعه از x5 هم نیست و اونم چندین ماه عقب افتاد اگه میتونید از بازار بخرید، ثبت نام توی این وضعیت لشتباهه
Shahin G : کلا اونایی ک نزدیکندهمراه خودتون چنتا دیگم بیارید کی میدونه اونا حواله دارن یا نه والابلا اینا اگ نریم تجمع ماشین نمیدن البته تجمع درست حسابی ن مثل قبلی
علی : معراج عزیز ببخشید A5 شما چه رنگی و ثبت نام کی هستید؟
تارا دستی سفید فروش فوری : رنگ سفید تحویل ۶ تیر نهم فاکتور ۱۲ ام تخصیص پلاک انشاله هرچه زودتر فاکتور باشین واقعا بی ماشینی سخته
میرزاده مشفقی : دوستان جان سلامی دیگر تجربه رانندگی شاهین پلاس بعد از ده هزار کیلومتر... چندروز پیش بردم سرویس دوم بعد از 9000 کیلومتر رانندگی روغن هیوندای 5 دابلیو 30 میریزن و روغن خوبیه کیفیتش قبل تعویض خوب بود خود شرکت برای پلاس میگه هر ده هزار کیلومتر بیار عوض کن ولی توصیه میکنم هر پنج هزار کیلومتر خودتون بیرون یا اگه وقت اضافه دارید داخل نمایندگی عوض کنید ، ماشین تا الان خداراشکر ایرادی نداشته و سواری و کیفیت رانندگی خوبی داره ، اگر لاستیک پهن بندازید یکم نرمی خودرو کم میشه من کمهو 205 انداختم نسبت به 185 بارز کوبش بیشتر شده ولی کنترل و فرمان پذیری و طبیعتا ریسک سرعت و مخاطرات جاده پایین میاد ... امیدوارم همه چشم انتظاران بزودی خودروشون رو تحویل بگیرن و لذت ببرن موید باشید
تجمع تجمع تجمع : تاریخ تجمع سه شنبه 17 تیر ماه صبح ساعت 9 صبح جلو شرکت
حسن اقا : برو انصراف بده 10 ماهه ماشین مارو ندادن هزار تا استرس داری بعدش جنگ بشه تشه راننده اعتصاب بکنه مدل ماشین 404بزنن 405 بزنن نمی خوای
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
5دنده فوری تحویل مرداد : سلام آقای اکبری.شما ماشینتون 6دنده هست احتمالا.چقد پرداختی داشتین؟چون من دنا 5دنده هست تحویل 14مرداد نوشته فاقد صف فاکتور.یه بررسی بکن واطلاع بده
آنا : سلام دوست عزیز ... برای منم 31 خرداد قرار بود تحویل بدن هنوز خبری نیست ،پانا رینگ فولادی طرح مادران بی زحمت هر وقت خبری شد تاریخ دقیق منم در جریان بذار ارادتمندم
مجید : منکه تحویل مرداد 1404 دعوتنامه دیروز آمد و تا 25 تیر مهلت پرداخت دادن 207 پانا قالپاق طرح فرسوده . . .
مجید : دعوتنامه تکمیل وجه واسم امده 207 پانا قالپاق طرح خوردو فرسوده تحویل مرداد 1404 و تا 25 تیر مهلت پرداخت داده بهم . . .
خطاب به کوییک اس تحویل تیر : دروغ نمیگم برادر من چه دلیلی داره دروغ بگم تو این ماه عزیز من تبدیلی از اطلس به کوییک اس هستم و تاریخی که گفتم یعنی 24 ام مبلغ رو تکمیل کردم و دیشب دیدم فاکتور شدم
دوگانه تیر : سلام وقتتون بخیر.... آقا من طرح مادران ساینا دوگانه تیرماه بودم پیش فروش ، تبدیل اومد به ساینا تک، همون لحظه واریز کردم یعنی 13 خرداد... واقعا خداوکیلی ، اطلاع دارید که ما داریم فاکتور میشیم؟یا درحد شایعه و حرفه؟؟؟ و اینکه اگه صحت داره ، کی فاکتور میشم؟؟
پانا 18 مشکی : دوستان 18 خرداد هنوز فاکتور نشدم سود تاخیر 17 ملیون
علی 1 تیر : سلام دوستان موتور جدید تحویل 1 تیر بودم پیش فروش بودم ک امروز صبح نگاه کردم خبری نبود .لی آخر شب دیدم فاکتور شده پلاکم شده
ساینا اس بهمن : گوه زیاد میخوری دلال
فوق العاده بهمن 6بهمن : دوستان به گفته نمایندگی سایپا غفوریان مشهد فقط تمجع جواب میده پس دوشنبه ساعت 10