تویوتا C-HR؛ یک کراس‌اوور رادیکال

 

تویوتا C-HR؛ یک کراس‌اوور رادیکال

 

رپورتاژ - تویوتا بعد از تجربه‌های موفق در تولید انواع مختلف خودروها، دست به طراحی و تولید اولین خودروی کراس‌اوور خود با نام تویوتا C-HR زد. کراس‌اوور به خودروهایی گفته می‌شود که دارای طراحی ظاهری بیابینی هستند؛ یعنی هم ویژگی‌های خودروهای سدان یا هاچ‌بک را دارند و هم خودروهای SUV.

 عنوانC-HR ‌ می‌تواند مخفف Coupe High-Rider یعنی شاسی‌بلند کوپه باشد هرچند قرار داشتن این خودرو در کلاس C از نظر سایز بدنه می‌تواند معنای دیگری به نام این خودرو بدهد. مشخصات تویوتا CHR به گونه‌ای است که می‌توان آن را یک کوپه یا هاچ‌بک مدرن دانست که به دلیل افزایش ارتفاع آن در گروه کراس‌اوورها قرار گرفته است. به دلیل غیبت تویوتا در این گروه از خودروها، انتظارات زیادی از این شرکت برای تولید محصولی درخور این برند به وجود آمد که تولید تویوتا C-HR در سال 2017، پاسخ مناسبی به این انتظارات بود.
طراحی ظاهری تویوتا C-HR به گونه‌ای رادیکال و جذاب است که بیشتر جوانان را مورد هدف قرار داده است اما تلاش زیاد تویوتا در طراحی و تولید C-HR باعث شده که سیستم تعلیق و فنربندی این خودروها بارها بهینه شود و در دو نوع رانندگی آرام و اسپرت، عملکردی عالی داشته باشد. به دلیل همین مشخصات تویوتا سی اچ ار، علاوه بر جوانان مورد استقبال خانواده‌ها هم قرار گرفته است.

در ایران تویوتا CHR با دو نوع موتور مختلف عرضه شد؛ یکی از این دو موتور هیبریدی دارد که از مجموع موتور 8/1 لیتری بنزینی و یک موتور الکتریکی‌اش با مجموع توان 122 اسب بخار برخوردار شده است. نوع دیگر دارای موتور 2/1 لیتری بنزینی، با پیشرانه‌ی چهار سیلندری و توربوشارژ، با توان 116 اسب بخار و  گشتاور 185 نیوتن‌متر بوده که در مقایسه با قبلی از قدرتی برخوردار است. باتوجه به بازار ایران و شرایط قیمتی خودروها C-HR، رقیب دو محصول پرطرفدار در بازار ایران یعنی هیوندا توسان و کیا اسپورتیج است که از زمان ورود به بازار، به صورت جدی وارد رقابت با این دو خودرو شده. از نظر کلاس خودرو و در سطح جهانی C-HR با نیسان جوک، جیپ رنه‌گید و مزدا CX-3 در رقابتی تنگاتنگ است.

مهم‌ترین مشخصات تویوتا سی اچ آر که مشتریان را برای خرید ترغیب می‌کند طراحی جذاب، فرمان‌پذیری، راندمان و کیفیت متریال عالی و لیست آپشن‌های متنوع این خودور است؛ سیستم‌های ترمز ABS, EBD, BAS, VSC, TRC, TSC و EPB، کروز کنترل، سیستم کنترل اتوماتیک سرعت در سرپایینی و سربالایی، سیستم پیشگیری از تصادف به همراه رادار موج کوتاه، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور آینه های جانبی، سیستم هشدار وجود موانع در نقاط کور هنگام حرکت به عقب، سیستم تشخیص و هشدار تابلوهای راهنمایی و رانندگی به کمک دوربین، سیستم هشدار خروج از خطوط به همراه کمک به هدایت خودرو بین خطوط، گرم‌کن و تهویه صندلی سرنشینان جلو، تنظیم برقی گودی کمر صندلی راننده، آینه وسط الکتروکرومیک، هم بخش دیگری از این آپشن‌هاست.
خودروی C-HR هم‌زمان در سه کارخانه بزرگ و مدرن شرکت تویوتا در ژاپن، تایلند و ترکیه تولید و از ترکیه به ایران و آمریکا صادر می‌شود. یک جست‌وجوی ساده در سایت دیوار نشان می‌دهد که قیمت تویوتا C-HR با توجه به کارکرد، سال تولید (2017 یا 2018)، نوع موتور (بنزینی یا هیبریدی) و عوامل فنی و ظاهری دیگر در بازه قیمت 550 تا 750 میلیون تومان قرار دارد.

 

منبع : ویرلن

 

source

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

 

برچسب : خودرو , تویوتا C , HR






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
مقالات
اطلاعات خودرو
آخرین نظرات اخبار و مقالات
امیر : سجاد از ایلام sbr واست فعاله؟
پریسا : سلام برید در سامانه مدیریت ارتباط با مشتریان ثبت شکایت کنید، و ایمیل هم ارسال کنید به ایران خودرو
سهند : هنوز تحویل بهمن و اسفند رو ندادن . حالا شما هرجور خودتون صلاح میدونید
سجاد ایلام : اینجوری بی فایده س من شنبه میرم از شخص مدیر عامل سایپا شکایت میکنم من ۲۲خرداد تبدیل زدم
تارا وی۴ : ببخشید متن شما خوب نخونده بودم
تارا وی۴ : سلام سعید.مبارکه .تاریخ تحویل شما کی بوده.تحویل چند روزه بودید؟
جواد : سلام سابقه تحویل ایگل چطور بوده تا حالا؟ برای نود روزه، معمولا چقدر تاخیر داره؟
Shahin : دیگ مجبوریم این ضرر رو ب جون بخریم والا من میگم آرامشم مهمتر از صدتومنه اونا اگ سانروف هم داشته باشن اولویت با پلاس و اتوماته
Shahin : من 14 بودم تبدیل زدم درسته خیلی صبر کردیم ضرر هم بود ولی من گفتم حداقل همین جی ال رو از دستشون دربیارم اگ ماشین داری رو اعصابت نیس تبدیل نزن ولی هرلحظه امکان جنگ هم هست یه چیز دیگم هست اومدیم شش ماه دیگ هم صبر کردی بازم ندادن وقتی برای اتومات داره تبدیل میزنه خودمون که هیچ
Shahin : شکایت فقط ازت پول میگیرن همشون عین همن اینا از شکایتم نمیترسن
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
ساینا فوق العاده 27 بهمن : سلام من واریز 26 بهمن پذیرش 27 ام الان فاکتور شدم،خدا شاهده یه سر درد ی بود این فاکتور شدن ساینا توی این چند ماه دیر فاکتور کردن،من از زندان سایپا نجات پیدا کردم فعلا،ان شاالله آزادی همتون
به شهاب : حرفاتو توی چت جی بی تی تایپ کن بگو برات یه متن خوب تنظیم کنه ،خودت میتونی انجامش بدی با کمک چت جی بی تی
اطلس اذر : لطفا نفوذ بد نزنید ما همینجوری دلمون خون بیاین حرفهای خوب بزنید
دوستان دنا اپشنالی : سلام میشه بفرمایید شما که تحویل ابان پیش فروش دنا اپشنال هستین واریزی اولیتون و واریزی دومتون چند بوده و درمجموع چقد واریز کردین؟
دوگانه : به خدا بهمون ماشین نمیدن پولهامون هم رفت
اطلس اذر : دوستان بیاین ی قرار تجمع بزاریم ی تجمع درست و حسابی واقعا اگ میخواین فاکتوربشید بیاین بریم بخدا فقط تجمع ک کارمارو راه میندازه وگرنه معلوم نیست اینا کی فاکتورمون کنن
فوق العاده24 بهمن : سلام اره من 6 پلاک شدم
آوا : یک هفته طول میکشه
اطلس اذر : دقیقا منم 12 اسفند 402 واریز اولیه بوده واریز دوم هم 18 اسفند403 هنوز فاکتور نشدم چ بدشانسم من
سورن 31 شهریور : سلام دوستان ماشین من دیروز تیک گزینه بارگیری جهت تحویل زده شده ولی هنوز نرسیده نمایندگی . به نمایندگی زنگ زدم گفتند هنوز بارگیری نشده و 5 یا 6 روز طول می کشه . به نظرتون درست میگویند؟