نگاهی به مکلارن MP4 اسپایدر 

نگاهی به مکلارن MP4 اسپایدر

1Carخودروی مکلارن اف1 را اکثر طرفداران خودرو به خاطر می آورند. این خودرو در زمان خود یکی از معروفترین سوپر اتومبیل های جهان بود که در سال 1998 رکورد حداکثر سرعت را نیز با 391 کیلومتر در ساعت شکست. یکی دیگر از محصولات بسیار  معروف این کمپانی مکلارن SLR است که با همکاری شرکت مرسدس بنز تولید نمود و به عنوان پرفروش ترین سوپر اتومبیل لوکس در جهان معروف شد. هم اکنون این کمپانی مجدداً یک سوپر خودروی دیگر خلق نموده که دارای مصرف کم، وزن سبک، ایمنی فوق العاده، سرعت و توان سرسام آور و تکنولوژی بسیار پیشرفته است. این مدل مکلارن MP4 نام دارد. در این خودرو برای اولین بار از شاسی یک تکه فیبر کربن استفاده شده است.

نگاهی به مکلارن MP4 اسپایدر

این خودرو دارای موتور 8 سیلندر خورجینی با توان 592 اسب بخار است و یک رقیب بسیار نزدیک برای فراری 458 ایتالیا! نکته ای که مکلارن را از رقبای خود متمایز می کند، سیستم تعلیق آن می باشد. علاوه بر وجود سیستم تعلیق دو جناقی، این خودرو دارای کمک فنر های هیدرولیک یک پارچه است که از واژگونی و از دست رفتن کنترل در هرگونه پیچی جلوگیری نموده و نیاز به میله های تعادل را از بین می برد. این مکلارن دارای کالیپر ترمزهای استیل به همراه دیسک های سرامیکی است که به گفته مسئولان این شرکت، فاصله طی شده برای توقف را کوتاه تر نموده و دیسک های سرامیکی نیز از تمام شدن زودهنگام لنت ها در استفاده مداوم داخل پیست جلوگیری می کنند.
 
نگاهی به مکلارن MP4 اسپایدر
 
ورود و خروج به این خودرو برای دارندگان خودروهایی چون مرسدس SLS یا فورد GT تجربه ای آشناست چون تمامی این خودروها نیازمند تلاش زیادی برای نشستن و نیز خارج شدن هستند. البته در مکلارن این سختی در ورود و خروج با مشکل باز و بسته نمودن درب ها دوچندان شده است. با دقت در این خودرو متوجه می شوید که هیچ چیزی بدون دلیل در آن به کار نرفته است و در حقیقت حتی کوچک ترین جرئیات موجود در این مکلارن برای هدف و منظور خاصی طراحی شده اند. با نشستن درون آن متوجه می شوید که صندلی بسیار راحت و فرمان کوچک و نسبتا باریک است که به گفته مکلارن قطر فرمان برابر با اتومبیل های فرمول یک این شرکت است.
 
نگاهی به مکلارن MP4 اسپایدر
 
شتاب صفر تا صد مکلارن برابر با 3.3 ثانیه است و مسافت 400 متر را در مدت زمان 11.1 ثانیه پشت سر می گذارد. پس از نظر عملکرد نیز خودرویی بسیار سریع و با بازدهی بالا محسوب می شود. تعویض دنده ها بسیار دقیق انجام می شود. اگرچه در هنگام دنده معکوس عملکرد آن به 458 ایتالیا نمی رسد. درکل می توان گفت که برای فراری رقیبی جدی به  شمار می آید که باید آنرا جدی گرفت. نظر شما چیست؟ 
 
نگاهی به مکلارن MP4 اسپایدر نگاهی به مکلارن MP4 اسپایدر

منابع

Topgear

برچسب : mp4 , اسپایدر , مکلارن , سوپر ماشین






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات>

3 نظر

کاربر: Goyban Bahar
2

مکلارن همیشه کامل بوده مهندسای مکلارن به چیزی که بیشتر از همه اهمیت میدن شکستن رکورد در پیست ها هست و کل این چیزها باعث شده با موتور کوچک تر این مکلارن کارایی بسیار عالی داشته باشه
21:02  1392/01/14
پاسخ دادن
پرسنل 1Car: ذنوبی
2

پاسخ به "محمدرضا طهرانی":
کاربر گرامی با کلیک بر روی عبارت سیستم تعلیق و مراجعه به مقاله بررسی سیستم تعلیق خودرو می‎توانید با انواع سیستم تعلیق آشنا شوید. در اینجا نیز توضیح کوتاهی ارائه می‎گردد:
سیستم تعلیق دو جناقی همان سیستم تعلیق طبق دار دوبل است که در این نوع سیستم تعلیق، دو طبق یکی در بخش زیرین و دیگری در بخش بالایی قرار می‎گیرد و بین آن‎ها یک فنر مارپیچی قرار داده می‎شود. این سیستم باعث فرمان‎پذیری پایدارتری در هنگام پیچها و عملکرد نرم خودرو در جاده می‏شود.
14:15  1392/01/14
پاسخ دادن
محمدرضا طهرانی
2

ببخشید سیستم تعلیق دو جناقی چیه؟
23:13  1392/01/12
پاسخ دادن
1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
فاطمه : شما چه دینی قبول دارید چرا واسه اسفند هیچ خبری نیس کی دیگه آهای ملت اگه من خودکشی کردم همش تقصیر اینا هس چون زندگیم خراب شد سر این ماشین لعنتی ۲ سال پیش من قرض کردم ثبت نام کردم بفهم آ
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : بله، دوستانی بودن که قبلا گرفتن. مثل اینکه حدود یکی دوماه طول می کشه
شاهین اتوماتیک 90 روزه دی 402 : سلام، اینجوری که من از طریق یه ویس توی یکی از گروه ها شنیدم، تولید شاهین اتوماتیک به خاطر ایراد نرم افزاری گیربکس قطره چکانی شده ولی تولید شاهین G و GL مثل قبل ادامه داره. و سایپا داره روی ایراد نرم افزاری کار می کنه.
هفته چهارم اسفند : دوستان باز دعوتنامه پیشنهادی تمدید کردن اما تا آخرین لحظه ما جز ماشین خودمون چیزی نخواهیم گرفت و کوتاه نیاین فقط پیگیر باشین به هر جا که تونستین زنگ بزنین تا این بی شرف ها ماشین بدن
سانیا : بنظرتون اطلس تولید انبوه بشه قیمتش میرسه به ۵۲۰ ۵۳۰ ؟
J4 : چ ماشینی؟ احتمالا همین روزاس ک تحویلت بدن
امیررضا : شما از سامانه یکپارچه ثبتنام کردید؟
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
عرفان : سلام فروش فوری 90 روزه تا چند دی ماه فاکتور شدن. تشکر
پارس زمستان : منم به نمایندمون زنگ زدم گفته پیگیری می کنم همه به دفاتر نماینده هاشون زنگ بزنن
ع : واقعاً باید به زمستان به قیمت قبل میدادن .خدا انشاالله اینا رو طوری به زمین بزنه که نفهمند از کجا خوردن خدایا خودت کاری بکن
ع : واقعاً باید به زمستان به قیمت قبل میدادن .خدا انشاالله اینا رو طوری به زمین بزنه که نفهمند از کجا خوردن خدایا خودت کاری بکن
شهناز دوگانه اسفند : آقا بهرام سلام مبارک باشه اسفند که هنوز دعوتنامه نیامد بنزینی واریز کردی بنزینی که قیمتش بیشتر بود چیجوری 141500 تکمیل وجه کردی راستی میگی
فرزاد : اصلا هدف اینها از تحویل ندادن خودرو بحث اختلاف قیمت بازار کارخانه نیست اینها هدفشان اذیت کردن مردمه اگه اینطور نیست چرا یکبار گفتن پارس دیگه تولید نمیشه یکبار دیگه بحث قیمت رو جلو کشیدن ما زمانی که سال 401 ثبت نام کردیم قیمت 196 تومان بود اختلاف قیمتی در بازار و کارخانه مطرح نبود پس نتیجه میگیریم که هدف ثبت نام کنندگان کسب سود و منفعت نبوده بلکه رسیدن به خودرو پارس برای مصرف خانواده بوده
Mhp : منم 6 ام فاکتور شدم ولی پلاک نشدم
رانا اسفند : سلام من تکمیل وجه یکم بهمن هستم هنوز خبری نیست
پیش فروش مهر تحویل فرودین : کل سایپا نابود بشه بجز کارگرای زحمت کن اون موقع بیرون میتونستیم با 260 بخریم 240 بود ثبت نام کردیم بعد کردن 260 الان 310
علی ج : زنده ماندن در ایران دیگر نمیصرفه این همه آزار و اذیت مردم به خاطر یه خودرو پژو پارس واقعا به غیر از آزار و اذیت کردن مردم چه هدفه دیگه ای دارن