اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 

اولین تجربه رانندگی با نسل جدید هیوندای سوناتا

 
نمایش نسل جدید یک خودروی میان سایز خانوادگی با استفاده از نموداری که میزان فروش در کلاس خود را نشان می‌دهد روش عجیبی است؛ اما همین میزان فروش هیوندای را متقاعد کرده هشتمین نسل سدان خبرساز سوناتا را تولید نماید.
 
 
البته هیوندای سوناتای جدید وارد همه‌ی بازارهای اروپایی نخواهد شد ولی در چین، آمریکا و دیگر بازارهای مهم جهانی حضوری پررنگ خواهد داشت.
 
 
نسل جدید سوناتا از پلتفرم جدید N3 یا نسل سوم استفاده کرده که در دیگر محصولات و به ویژه شاسی بلندهای هیوندای و کیا نیز بکار رفته و یا خواهد رفت.
 
 
برای اولین بار در سوناتا تکنولوژی‌های جدیدی نیز بکار رفته است. خودرویی که در تست‌های ما حضور داشته مخصوص بازار چین بوده و در دل آن پیشرانه‌ی 2 لیتری بنزینی جای گرفته است.
 
 
پیشرانه‌های جدید و جذاب‌تر 1.6 و 2.5 لیتری نیز با قدرت‌های 178 و 189 اسب بخاری در دسترس خواهند بود.
 
 
اما چیزی که باعث نگرانی می‌شود کیفیت سواری نامناسب خودروی حاضر در تست بود. مسیری که ما در آن حضور داشتیم پر از دست‌اندازها و چاله‌های ریزودرشت بود که باعث می‌شود سوناتا لرزش‌های زیادی داشته باشد و این امر نشان‌دهنده‌ی نقاط ضعف شاسی سوناتاست. امیدواریم که این تنظیمات تنها مختص خودروی حاضر در تست باشد اما خب در اولین برخورد با سوناتا حس خوبی به ما دست نداد.
 
 
نیمه‌ی پر لیوان چسبندگی بسیار خوب سوناتای جدید در پیچ‌هاست هرچند سیستم فرمان خودرو همانند چرم روی غربیلک احساس مصنوعی دارد.
 
البته هیوندای صادقانه گفته که تریم روی داشبورد از نوع مصنوعی بوده اما خب پلاستیک بکار رفته در اطراف پشت آمپرها، داخل پانل درب‌ها و تونل مرکزی ناامیدکننده است. این خودروساز کره‌ای اخیراً محصولاتی با کیفیت کابین بسیار بهتری تولید کرده اما به وضوح می‌توان پسرفت هیوندای در نسل جدید سوناتا را مشاهده کرد. بازهم تأکید می‌کنیم که شاید این موضوع مختص این خودروی ابتدایی بازار چین باشد.
 
 
مکان برخی از دکمه‌ها نیز عجیب است. شما انتظار دارید کنترل ترمز پارک الکترونیکی را نزدیک اهرم تعویض دنده‌ی دکمه‌ای ببینید اما این‌گونه نیست. پس از کمی گشتن در کابین متوجه خواهید شد این دکمه به همراه دکمه باز کننده‌ی صندوق‌عقب در پشت غربیلک فرمان قرار گرفته است.
 
 
همه‌ی این موارد باعث ناامیدی است زیرا ظاهر نسل جدید سوناتا خوب بوده و از زبان طراحی جدید کره‌ای‌ها برخوردار شده است. در بخش طراحی از برخی ویژگی‌های کانسپت له فیل روگ استفاده شده است.
 
یکی از ویژگی‌های برجسته‌ی ظاهر این خودرو نوار کرومی‌ای است که از بغل شروع شده و تا کنار شیشه‌ها کشیده شده و به کاپوت می‌رسد و آنجا به دیلایت های LED می‌پیوندد. نوار نورانی کاملی نیز در عقب بکار رفته که ظاهر خوبی ایجاد می‌کند.
 
 
یکی دیگر از نقاط قوت نسل جدید هیوندای سوناتا تکنولوژی‌های بکار رفته در آن است. شما می‌توانید درب‌ها را با استفاده از تکنولوژی NFC باز کنید. همچنین دوستان و آشنایان هم می‌توانند با گوشی‌های خود به خودرو دسترسی داشته باشند و همچنین از راه دور می‌توانید صندوق‌عقب را باز کنید. در فضاهای پارک تنگ نیز می‌توان از راه دور خودرو را جلو و عقب کرد.
 
بد نیست به طیف کامل سیستم‌های ایمنی و هوشمند این خودرو نیز اشاره کنیم که شامل مواردی همچون کروز کنترل تطبیقی است. پشت آمپرهای 12.3 اینچی و صفحه‌نمایش 10.25 اینچی با ارتباطات گوشی‌های هوشمند نیز بخشی از این پکیج هستند.
 
 
نمی‌توانیم تصور کنیم که مشتریان عصبانی هیوندای درب نمایندگی‌های این شرکت را به شدت کوبیده و خواهان بازگرداندن سوناتای جدید خود باشند. کیفیت سواری ضعیف و برخی متریال ناامیدکننده‌ی داخل کابین واقعاً باعث تعجب هستند اما خب وجود تکنولوژی‌های به‌روز و پیشرفته تا حدی جبران مافات می‌کنند. امیدواریم خودرویی که تست کردیم نشانه‌ای از دیگر مدل‌های تولیدی در آینده نباشد.
 
 
مشخصات هیوندای سوناتا جدید
 
قیمت: اعلام نشده
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری بنزینی
قدرت/گشتاور: اعلام نشده
گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل جلو
شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت: اعلام نشده
حداکثر سرعت: اعلام نشده
مصرف سوخت: اعلام نشده
 
 
 

منبع (source)

pedal

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , هیوندای سوناتا






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
رضا مرادی : دوستان بلااخره یه مدل شاهین G فاکتور شد،آذر 403
T9 : کسی تی۹ که مال ثبت نام ۵اسفند باشه،تحویل گرفته؟در چه مرحله ای هستین،ممنون میشم یکی خبر بده
عاطفه : خوب ماشین منم فاکتور شد ، تکمیل ۵ اسفند سخا ۶ اسفند
رضا مرادی : روز جمعه هم ایران خودرو فاکتور میکنه امروز فاکتور چهار پنج مدل ماشینو فاکتور کرده ،بعد سایپا هیچی خدا لعنت کنه سایپا رو تو کافه کانال تلگرام نگاه کنید
میثم : فقط میتونم بگم خدا لعنتشون کنه خون مردم رو کردید تو شیشه هیچ فریاد رسی هم نیست چهار ماهه از موعد تحویل شاهین پلاس میگذره و خبری از تحویل خودرو نیست
میثم : خدا لعنتت کنه سایپا و تمام رییس روئسا ،کاش یکی از موشکهای اسراییل حرومتون میشد که خون مردم رو کردید تو شیشه چقدر ظلم میکنید در حق مردم ماشین منو چهار ماه از موعد تحویلش میگذره زنگ میزنیم شرکت میگن سود تأخیر بهتون میخوره بنابر این شما اطلاع داشتین که ممکنه تأخیر در تحویل داشته باشه آخه سود تأخیر چه بدرد من میخوره تأخیر یک هفته یا دو هفته نه چهار ماه ، مملکت بی صاحبه وگر نه همشون باید دادگاهی بشن یکی نیست به داد مردم برسه
درسا : مبارک باشه ، چه خبر خوبی
شاهین : امشب شب تاسوعاست حواله ی سایپارو میدم به حضرت عباس که بزنه به کمرش
شهریور : اگه انصراف دادی A5 بگیر. چون امکانات زیر را A5 دارد اما X5 ندارد. ضمنا مانیتور روی داشبورد را برخی متخصصان ترجیح نمی دهند: 1.رادار نقطه کور 2.سیستم هشدار برخورد از جلو 3.سیستم هشدار دهنده خروج از مسیر 4.درب صندوق برقی 5.دوربین ثبت وقایع 6.شارژر وایرلس 7.سنسور پارک جلو 8.سرد کن صندلی 9- kmc A5 از نظر ابعاد 17cmطولش و 5cm ارتفاعش از kmc x5 بزرگتره
خانعلی اچن گان : نه ماشین من فاکتور نشد، پیش فاکتور شد
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
کوییک آر اس : خوب قرار نیست که همه تو یه روز یا دو روز فاکتور بشن دیگه شانسیه بعضیا زودتر فاکتور می شن و کارشون انجام میشه و بعضیا دیرتر
فلک : سلام دنا پیش فروش 6دنده رینگ آلومینیومی تکمیل وجه 25خرداد 25خرداد رفته مرحله فاکتور شده .تحویل هم 31مرداد.بنظرتون کی فاکتور ی میشه؟
22222 : چه مدلی ،جی ایکس ال یا عادی
Irfan : Need to sale new cars ]]
علی 1 تیر : پیش فروش بودم موتور جدید سفید رنگ من نصف پول ملشین رو دوستان پارسال ریختم ک دعوتنامه اومد پول نداشتم بریزم بعد 5 ماه بعد از دوباره پیام اومد ک برج 2 امسال تکمیل وجه کردم
اطلس آذر : شما فاکتورشدی
سینا : کویک s تحویل اردیبهشت اگه داره فاکتور میشه تبدیلی اطلس
مجید 31 فروردین 207 مشکی : سلام کسی که پیامک اسقاط براش اومد تحویل فروردین فاکتور شد لطفا اطلاع دهید ممنون
31خرداد : چه رنگی بود ماشینت
علی : سلام شما داری راجب یه ماشین با وزن بالا صحبت میکنی تویوتا و گالانت و ...مثل گنجشک میمونه این ماشین اصلا برای تند رفتن و لایی بازی نیست یه ابهت خاصی داره که فقط یه آمریکایی سوار متوجه میشه و اونی که واسه تنوع میخره نخره بهتره بنده تمام عمرمو با نوا گذروندم نه درگیر مکانیک بودم نه تعمیرگاه هرروزم صد کیلومتر باهاش رانندگی میکنم اینایی که شما میگی حس نکردم یا من سر شدم یا شما زیادی حست فعاله