تاکید مجلس به الزام خودروسازان به اسقاط خودرو/ چراغ مراکز اسقاط روشن می شود؟

 

تاکید مجلس به الزام خودروسازان به اسقاط خودرو/ چراغ مراکز اسقاط روشن می شود؟

 
بیش از یک سال است که چرخه اسقاط خودروهای فرسوده متوقف شده است. به گفته  محمدحسین گودرزی رییس انجمن مراکز صنفی­ اسقاط خودروی کشور در حال حاضر با اجرایی نشدن قوانین اسقاط خودرو و لغو مصوبات الزام آور برای تولید کنندگان داخلی در اسقاط و همچنین ممنوعیت واردات خودرو‌های خارجی، مراکز اسقاط به کلی تعطیل شده اند و اگر مراجع دولتی تصمیمی برای برطرف کردن این مشکلات اتخاذ نکنند بزودی همه این مراکز به تعطیلی کشیده  خواهند شد. همجنین طبق آمار اعلام شده توسط  انجمن صنفی مراکز اسقاط و بازیافت خودروی فرسوده نیز  ۷۰ هزار برگه اسقاط خودرو بدون استفاده در سایت‌های این مراکز انباشته شده است که این موضوع ضرر هنگفتی را متوجه مراکز اسقاط  کرده است.
 
 در سالی که به دستور رهبر انقلاب اسلامی به سال رونق تولید نامگذاری شده است، این امید می رود که در کنار تولید به چرخه اسقاط نیز توجه ویژه ای شود که قطعا این موضوع به نفع خودروسازان نیز هست.
 
در همین رابطه ولی ملکی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگار خودروکار می گوید:« حدود 6 هزار نفر در 200 مرکز اسقاط خودرو فعالیت داشتند که  متاسفانه با مشکلاتی که در صنعت خودروسازی پیش آمد و به ویژه واردات نیز متوقف شد عملا فعایت این مراکز اسقاط خودرو متوقف و تعداد کثیری از افرادی که در این مراکز مشغول به کار بودند از کار بیکار شدند. مجلس وبه ویژه کمیسیون صنایع دو ماه قبل از عید در قانون بهبود کسب و کار به این مبحث پرداخته است و در بحث ساماندهی خودرو نیز یک بند به این موضوع اختصاص یافته است که خودروسازان ملزم شوند به ازای هر 14 دستگاه خودرو تولیدی یک دستگاه خودرو را از رده خارج کنند. کمیسیون صنایع و معادن تلاش کرده تا به این موضوع توجه داشته باشد.»
 
او تصریح می کند: «اگر خودروسازان به اسقاط بپردازند به آن ها نیز کمک می شود. هنگامی که واحدهای اسقاط راه بیافتد عملا خوراک واحدهای ریخته گری ما تامین می شود و این یک سیکل به هم پیوسته است. همه مواد آهنی ، چدنی، مسی و آلومینیومی و همه فلزاتی که در صنعت خودرو  استفاده می شوند قابل استحصال  و قابل بازگشت به چرخه تولید و تبدیل شدن به قطعه هستند. ا
 
ملکی می افزاید: «اگر اسقاط انجام نشود ریخته گری ها در تامین مواد اولیه  با مشکل مواجه می شوند. بنابراین این موضوع دو جانبه است هم سودش به قطعه ساز و خودروساز می رسد و هم واحدهای اسقاط ما فعال می شوند. +در کنار آن جلوی آلایندگی بیشتر نیز گرفته می شود.»
 
 
 

منبع (source)

خودروکار

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , اسقاط خودرو






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
آخرین نظرات اخبار و مقالات
علی : اینا رو از کجات در آوردی
هلیا : سبحان جان،خیلی ممنون،بسه.دیگه راهنمایی نکن،حوصله نداریم،تو هم تازه گرم شدی! ول کن نیستی.
مانی : این استدلال ها و محاسبات را از کجا درآوردی!؟ همش اشتباه یا بدون سند و مدرک بود.اینها را هم داداش همکارت گفته !؟
سروش : از کجا به این عدد رسیدی. اولا توی قرارداد ننوشته 30 روز کاری و فقط گفته 30 روز و در خصوص جریمه دیرکرد حدود درصد 28% میشه که عددش تقریبا دو برابر این عددی هستش که شما کفتی حدود 650 هزار میشه برای هر روز . فقط احتمالا هزینه های سال 1404 که نسبت به پارسال افزایش داشته ازش کم می کنن که حدود کمتر از 10 میلیون باید باشه
شاهین اردیبهشت : همه جا همینطوره ،داداش رفیق منهم در شرکت BMW آلمان شاغله،اونجا هم بخاطر تحریم از طرف دولت ایران ،تولیدشون پایین اومده،همه بیکارند.....اصلن یه وضعی ها...
شاهین پلاس : به داداش رفیقت سلام برسون،بگو :داداش رفیق.... با مرام ،،آخه شاهین Gو cvt رو هم نمیدید.کامنت های اونها رو هم در گروهشون ببین.اونها هم ذله شدن و هر هفته جلوی سایپا معترض هستند....داداش رفیق شیطون بلا،بد بد....دیگه دوستت ندارم.
وحید : ایرانخودرو و سایپا( بخصوص سایپا) دو شرکت کاملا ورشکسته هستند،دولت هم به همین دلیل با گران کردن متوالی قیمت این دو کارخانه کنار میآید،حتی اگر بجای 15 درصد فعلی، پنجاه درصد هم گران بکنند،چاله چوله ها و بدهی های سنگین آنها پر نمیشود،هر روز فعالیت آنها میلیاردها تومان ضرر است.کرمان خودرو و بهمن خودرو ،راهش را پیدا کردند،بجای تولید ،قطعاتCKDمیآورند و اینجا فقط مونتاژ میکنند( انصافا بعضی خودروهایشان هم باکیفیت است)،سود معقولی هم میبرند.ایرانخودرو و سایپا هم بجای تولید خودروهای بی کیفیت و گران،باید( در صورت امکان) فقط لیسانس خودروهای ارزان کره و مالزی و ترکیه، را بگیرند و فقط مونتاژ کنند،شاید نجات پیدا کنند.
سبحان : لازم به ذکر هستن اینم بگم از روز تکمیل وجه سی روز کاری حساب کنین از اون ببعدش هرروز کاری 384 هزار تومن سود تاخیر میدن شانسمونم همه این ماها یا پنج شنبه جمعس یا تعطیل رسمی یعنی سود تاخیر خیلی زیادیم بهمون تعطلق نمیگیره یک هفتم ک بخاطر جنگ تعطیل بودن به اونم سود تاخیر تعلق نمیگیره
سبحان : دیروز به چند نفرشون زنگ زدم تو دیوار همشون تکمیل وجه ۲۰ تا ۲۲ اسفد بودن ک تحویل گرفتن از ۲۲ تا ۲۶ اشفند فعلا خبری نیست داداش همکارمم تو سایپا خط شاهین کار میکنه میگه داریم تولید میکنیم ولی فعلا موتور تیوفایو زیاد نصب نمیکنن دارن cvvt نصب میکنن احتمالا میخوان اول قراردادی قدیمیو بدن بعد برسن به ما ک تیوفایو هستیم وقراردادمون جدیدتره
شاهین پلاس : ۴ روز هم تعطیلی در پیش است،تا دوشنبه هم یک بهانه دیگر جور میشود.
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
مهندس : یک نکته دیگه بگم که از تاریخ تحویل روی کاغذ تا تحویل واقعی نمایندگی دقیقا یکماه شد، یعنی یکماه تاخیر اما اینا دو هفته بعدش فاکتور میکنن که سود ندهند دیگه. دو هفته هم بعدش طول میکشه تحویل بدهند. میشه یکماه. اینو در جریان باشید خلاصه
ساینا فوری : آفرین لطفا همگی همکاری و شرکت کنید تا نتیجه عالی بگیرید چون هر چه دست رو دست گذاشته بشه از فاکتور خبری نیست.
مهرداد کرج. فوق العاده : وعده دیدار ما دوشنبه کیلومتر 11، من تو بورس کل زندگی مو باختم بخدا به ت خط رسیدم
14خرداد : سلام دوستان من تحویل14خرداد مادران رنگ سفید بودم.26 فاکتور شدم.10تیر تحویل گرفتم. الان رفتم کاستومر زده طرح تبدیل خودروی رانا!!!! انگار هرچی قرارداد رانا دارن خودکار براش تبدیل میزنن!!!
خانم : فکر میکردم فقط من اینطوریم خیلی خوشحال شدم دیدم مثل من بازم هستن.
ساینا فوری : با این وضعیتی که شرکت بی عدالت داره فقط پیگیری جواب میده(تجمع و دفاع کردن از حق و حقوق) وگرنه به این زودی ها خبری از فاکتور نیست شیخ زاده و افرادش میخوره و می خوابه
7 اسفند پیش فروش : برا منم فاکتور نشده
وحید، فوق العاده : فال بد نیست ولی نظر شخصی اینه که سایپا حالا حالاها فوق العاده ها رو فاکتور نمیکنه. از اونجایی که طبیعی هست توی این نابسامانی ها شرایط مالی شرکت جالب نباشه، فوق العاده ها رو گذاشته تو آب نمک و میخواد قمار کنه، چون میدونه شرایط ایران ویران ما هر لحظه بوی جنگ میده، احتمالش هست بخش قابل توجهی از سود تاخیر فوق العاده ها رو با بند فورس ماژور جنگ و اعتصابات، بدزده و بکشه بالا. هم خودرو رو بنا به میل خودش دیر تحویل بده و هم با این کلک غیر اخلاقی، زیر بار سود تاخیر نره...
شیرار : دوستان یکم صبور باشید ایرانخودرو با یکی دوماه تاخیر طبیعی به نظر میاد تبدیل نکنید این همه پولتون خوابیده تو حساب ایرانخودرو حالا باز میان با قیمت روز دوباره بهتون خودرو میفروشن تبدیل نکنید
حمیدرضا : سلام دوست عزیز بهای کارخانه در دعوتنامه 473 م تومان هست اون مبلغ رو کم کردن شما الان 236 پرداخت میکنید بعلاوه 206 م تومان که موقع ثبت نام ریختین