خودروهای جدید AMG، تمام چرخ محرک خواهند بود

 

خودروهای جدید AMG، تمام چرخ محرک خواهند بود

 
مدیرعامل مرسدس AMG اعلام کرد که خودروهای آینده‌ی این شرکت به سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک مجهز خواهند بود و نسل جدید مدل‌های SL و GT از پلتفرم مشترک استفاده می‌کنند.
 
به‌نظر می‌رسد که عمر خودروهای قدرتمند AMG دیفرانسیل عقب به‌زودی پایان خواهد یافت. توبیاس مِرس، مدیرعامل برند Mercedes-AMG اعلام کرد که درخواست بیشتر مشتری‌ها، سیستم تمام چرخ محرک است.
 
مِرس اشاره می‌کند که مالک‌های خودروهای AMG مجهز به سیستم تمام چرخ محرک، تمایل زیادی برای خرید مدل‌های محور عقب ندارند. این مدیر آلمانی که از سال ۲۰۱۳ هدایت برند لوکس و زیرمجموعه‌ی دایملر را دراختیار گرفته است، با اشاره به پیشینه‌ی خودروهای AMG گفت:
 
در سال‌های گذشته زمانی‌که مدل AMG از کلاس E مرسدس بنز به‌صورت استاندارد با سیستم محورعقب و آپشن چهارچرخ محرک عرضه می‌شد، بیش از ۹۰ درصد مشتری‌ها مدل دو دیفرانسیل را انتخاب می‌کردند. در مدل جدید E63 با فناوری حالت رانندگی دریفت، هر دو سیستم محورعقب و تمام چرخ محرک وجود دارند.
 
 
اما سرنوشت AMG GT و پرچم‌دار خودروهای اسپرت این برند چیست؟ مِرس می‌گوید:
 
وقتی با مشتری‌های در مورد GT صحبت می‌کنیم، آن‌ها در رابطه با سیستم تمام چرخ محرک از من سؤال می‌پرسند. باتوجه به رقابت در بازار، چنین وضعیتی از لحاظ کاربردی بودن محصولات، برای AMG خوشایند نیست. برای مثال مردم مونیخ همیشه به‌دنبال خودروهای چهار چرخ محرک هستند؛ فکر می‌کنم این درخواست به‌دلیل ایمنی و پایداری بیشتر خودرو باشد.
 
جدیدترین مدل E63 AMG از فناوری انتقال قدرت تمام چرخ محرک استفاده می‌کند که امکان تنظیم ارسال تمام نیرو و گشتاور پیشرانه به محور عقب وجود دارد. در حالت رانندگی دریفت (Drift Mode)، انتقال قدرت به محور جلو کاملاً قطع می‌شود تا سیستم محورعقب در اختیار راننده قرار بگیرد. ایده‌ی سیستم تمام چرخ محرک این روزها بسیار داغ است. برای مثال واحد M بی‌ام‌و‌ که پیوندی اساسی با خودروهای محورعقب دارد، نسل جدید سدان M5 را با این فناوری تجهیز کرد. علاوه‌بر این، نسل جدید بی‌ام‌و M3 هم با سیستم انتقال قدرت تمام چرخ محرک عرضه می‌شود. شاید تب داغ خودروهای دو دیفرانسیل مثل AMG به واحد M بی‌ام‌و هم سرایت کرده باشد.
 
از شرایط خودروهای تمام چرخ محرک آینده‌ی AMG که بگذریم، مِرس اخبار بیشتری هم دارد:
 
توسعه‌ی بیشتر پیشرانه‌ی V8 و افزایش قدرت از ۶۳۰ اسب‌بخارِ نسل حاضر، انجام نخواهد شد. برای آینده، این قوای فنی درکنار سیستم پلاگین هیبرید و نصب موتور برقی در محورعقب خودرو به‌روزرسانی می‌شود.
 
قوای فنی که مِرس از آن صحبت می‌کند، اولین‌بار در AMG GT چهاردر استفاده می‌شود تا رقیب مهم و سرسختی برای پورشه پانامرا S-E هیبریدِ خودروساز اشتوتگارتی باشد. همان‌طور که پیش از این هم اعلام شده بود، مِرس یادآوری کرد که پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر V شکل ساخت AMG با مدل S65 Final Edition به تاریخ می‌پیوندد:
 
ما همچنان تولیدکننده‌ی پیشرانه‌ی V12 خواهیم بود؛ شاید میباخ از این پیشرانه برای نسل جدید S کلاس استفاده کند اما در محصولات AMG، وجود نخواهد داشت. برای رقابت در بازار نمونه‌های V12، باید یک پیشرانه‌ی جدید طراحی شود که باتوجه به شرایط جدید، این امکان وجود ندارد.
 
 
باتوجه به قوانین جدید آلایندگی و مصرف سوخت، آینده‌ی پیشرانه‌ی ۸ سیلندر V شکل در مدل‌های دیگر مرسدس AMG هم چندان روشن نیست؛ بسیاری از کارشناس‌ها پیش‌بینی می‌کنند که نسل جدید C63 از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر توربوشارژ استفاده کند. مِرس در این مورد پاسخ واضحی نداد و تنها به امکان‌پذیر بودن سناریوهای مختلف اشاره کرد. مدیرعامل AMG همچنین تأیید کرد که این برند توانایی احیای مدل SLC برای رقابت با پورشه باکستر را نخواهد داشت. او گفت:
 
بسیاری از شرکت‌ها در کلاس خودروهای اسپرت با قیمت ۴۰ هزار یورو رویکردهای مختلف را امتحان می‌کنند که نتایج مطلوبی هم در پی نداشته است. باید دید سرنوشت این کلاس از خودروها چه خواهد شد.
 
AMG تمرکز اصلی‌اش را بر طراحی و توسعه‌ی نسل جدید SL گذاشته است؛ مِرس تأیید کرد که نسل آینده‌ی این مدل اسپرت به‌وسیله‌ی واحد پرفورمنس دایملر و براساس پلتفرم مدل جدید AMG GT ساخته خواهد شد:
 
برای آینده روی مدل SL تمرکز کرده‌ایم؛ یک خودروی کاملاً جدید در کلاس مدل‌های اسپرت. به‌مدت دو سال است که برای توسعه‌ و تولید این مدل تلاش می‌کنیم. پلتفرم جدید، بین نسل‌ آینده GT و SL مشترک خواهد بود.
 
نسل فعلی مرسدس بنز SL از سال ۲۰۱۲ تا امروز تولید می‌شود؛ این مدل در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت شد و پس از آن، به‌روزرسانی مهم دیگری دریافت نکرده است.
 
 
 

منبع (source)

zoomit

 

 

 

با کليک بر روي تصوير زير و عضويت در تلگرام 1Car، آخرین اخبار را دنبال کنيد.

تلگرام وان کار

برچسب : خودرو , AMG






مرتب سازی :

نظرات کاربردی همه نظرات

0 نظر

1
صفحه 1 از 1

ارسال نظر
نظر شما بعد از تایید در سایت قرار داده می شود. نظرات با محتوای غیر مرتبط، نامحترمانه و فارسی با نوشتار انگلیسی تایید نخواهند شد.
نام    
نظر شما  
 
مقالات برتر
wait
پربحث ترین خودروی
wait
کاربران برتر سایت طی ماه گذشته
اطلاعات خودرو
پارسا. 59 نظر
7Mosi 20 نظر
آخرین نظرات اخبار و مقالات
مسعود پزشکیان : با سلام و وقت بخیر مشتریان عزیز شرکت نگران نباشید، ما اشتباهی زدیم فیوز برق ایران رو قطع کردیم و تاخیر ایجاد شده تو ساخت ماشینا ، ایشالا فیوز فردا صبح میاد دوباره ، فقط اونایی که kmc برقی میخرین حواستون رو جمع کنین که یک آشنا برای بکسل و یک موتور برق داشته باشین با تشکر
شاهین : از کجا میشه فهمید چه تاریخی برای تایید سخا ثبت شده ؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
حسین : سلام دوستان یک ماهی هست تارا وی یک تحویل گرفتم زمانی که دنده عقب میرم ماشین یه بوی گندی میده کسی میدونه علتش چیه؟
فاطمهx5 : سلام. دوستان کسی سودتاخیررو تاحالا گرفته؟ مبلغش حدودا چقد؟ ممنون میشم جواب بدین
شاهین زمستان 03 : سایپا رندوم ماشین تحویل میده :) مثل پیامک واریز وجه اول که موعد آذر بود بعد سری بعدی پیامک موعد از مرداد
اکبر رینگ : سلام دوست عزیز من سایت saipa corp که وضعیت خودرو رو نشون میده بهمن ما چک کردم و فقط چراغ اول که واریز وجه هست روشن بود یک قسمت نوشته شده بود وضعیت پرونده: محل سکونت احراز نشده من نگران شدم که پروندم مشکل داره رفتم نمایندگی گفتن مشکل خاصی نیست باید سخا رو انجام بدی تایید که شد. تحویل نمایندگی بدی. تا سخا تایید شد و تحویل نمایندگی دادم اواخر بهمن شد و سخا رو دادم نمایندگی اما چند روز بعد بازم پیغام عدم احراز سکونت تو وضعیت خودرو بود. زنگ زدم سایپا 096550 گفتم این مشکل رو دارم گفتن برات درخواست پیگیری میزنیم بعدم تایید شد و بعد هم 15 اسفند که دعوتنامه صادر شد تکنیل وجه کردم
تارا اتومات. ثبت نام قطعی بهمن 403 : با سلام تارا اتومات سفید فروش قطعی بهمن 1403 تحویل هفته دوم اردیبهشت 1404 دیروز فاکتور شد، امروز پلاک اومده، منتظر تحویل هستم
aax5 : نمایندگی گفت احتمالا تا اخر خرداد ماه تحویل میشه ماشین ولی نمیدونم راست میگن یا نه
آخرین نظرات اطلاعات خودرو
علی متخصص : سلام دعوت نامه های مرداد با افزایش مواجه شده افزایش 80تا120ملیونی لطفا خودرو ها رو نفروشید ک ضرر میکنید
آرش : سلام دوستان بهترین اعتراض ،انصراف ضمن اینکه باید دیگران رو آگاه کنیم که سراغ ثبت نام مدیران خودرو نرن با وجود قطعی بودن قیمت مبلغ دیون چه معنی داره اونم این مبلغ من توی چندتا گروه چندهزارنفری این کلاهبردی رو افشا کردم لطفا تا دیرنشده یه روزی رو مشخص کنیم جمع بشیم جلوی مدیران خودرو
محمدمتین ساینادوگانه : سلام.من تکمیل وجه ساینادوگانه 29اسفندتکمیل وجه انجام دادم هنوز پیامک بیمه مالیات هم نیامده برام
فرزانه : ممنون از آقا محمد 19 مهر. خدا کنه زودتر از کابوس سایپا خلاص شیم
1 اسفند : چیشد فاکتور شدی؟
،، : شما خفه شین بهتره
مرمر : بله برای من 300 میلیون تومان برای تی ایکس ال زدن تازه از موعد تحویل هم 1 ماه گذشته و تحویل ندادن هنوز
سعید : بعد از پیامی که اومد زنگ زدم میخوام انصراف بدم فردا صبح قرارداد رو میبرم گفتن یه هفته تا حداکثر یه ماه پول میاد بحساب ، اشکال نداره قرار باشه با این قیمت بخرم بازار آزاد هست دیگه چرا از شماها بخرم
مرمر : نیاز به صحبت نیست. چیزی که عیانه چه حاجت به بیانه. هر کسی یکبار پاش به مدیران خودرو باز شده باشه می‌دونه که بیچاره شده. مشتری هیچ ارزشی برای مدیران خودرو نداره
ساینا دوگانه : کسی از ساینا دوگانه ها اینجا نیست ؟؟؟؟